Quiz – Vad kan du om japanska rollspel?

Medlem

10/10 ✌🏻
Next!

Medlem

Aj, 6 av 10!

Jag trodde bestämt på 8 av 10, då jag spelat en hel del JRPGs (och andra japanska spel)...
i flera tusentals timmar om inte mer!

Jag kan dock inte säga att jag har någon koll på varken utvecklingsstudios eller Kingdom Hearts. Jag kunde iaf Studio Ghibli och Akira Toriyama, men det är nog mer tack vare att jag växte upp med ett intresse för manga och anime.

Aja, jag är rätt ignorant överlag, då jag inte kan komma ihåg på rak hand vilka som skrivit Naruto, Bleach (kubo?), Rurouni Kenshin, GTO, One Punch-man eller One Piece. Det är bara Akira Toriyama som kommer upp.

Edit: det är en sak att känna igen författare när man ser namnet och en annan sak att erinra det ifrån tomma intet. Det är ju namn man borde kunna...

Medlem
Skrivet av Loevet:

Det gör jag ju faktiskt! Bommade på första världen i Kingdom Hearts, men till mitt försvar är det mer än femton år sedan jag spelade det nu.

https://i.pinimg.com/564x/8e/f6/b1/8ef6b13c4e391753cdf40f047b...

Du skulle fått 10 av 10 om du kollar i höger nedre hörnet på bilden, då ser man att det är karaktären som är markerad så man får en gratis där


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

"Många mario-rollspel har det blivit genom åren. Vilka utvecklade det andra"... det andra vadå? Skumt formulerad fråga, ffa när alla tre svarsalternativen var rätt beroende på hur man tolkade frågan.

12
Skriv svar