Alan Wake och For Honor gratis på Epic store just nu

Robot
Alan Wake och For Honor gratis på Epic store just nu

Företaget fortsätter att ge bort stort och smått.

#alan-wake, #epic-store, #for-honor, #gratis


Medlem

Måste erkänna att jag är helt såld på For Honor. Har inte gjort annat än att spela For Honor i helgen. Det har verkligen lyckats återhämta sig efter sin knackiga start.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Puscifer:

Måste erkänna att jag är helt såld på For Honor. Har inte gjort annat än att spela For Honor i helgen. Det har verkligen lyckats återhämta sig efter sin knackiga start.

Vad har förändrats?

Medlem

Har lirat For Honor en del på Xboxen, där man också fick det gratis för ett tag sen, måste säga att jag tycker det var riktigt kul, bra men komplicerat stridssystem. Borde vara ännu bättre på PC.

Medlem

Har skit kul med For Honor. Har det på uplay sen ganska länge tillbaka. Ett spel som värkligen levererar.

Medlem

Alan Wake - ett av mina favoritspel genom alla tider. Fantastiskt spel!

Medlem

Hmm... varför har jag For Honor redan på Steam? Jag har inte köpt det och aldrig provat det.

Medlem
Skrivet av Hulle:

Hmm... varför har jag For Honor redan på Steam? Jag har inte köpt det och aldrig provat det.

Det var gratis på Steam för ett tag sen. Du fick det säkert då.

Medlem

@Hulle: Kolla om du har "For Honor - Starter WW Giveaway Uplay Activation" som DLC på Steam. Har du det så fick du det från den där promo grejen Bennii snackar om.

Det var "Starter edition" som gavs ut gratis då. Där fick man endast tillgång en del av karaktärerna, varav 3 var upplåsta från början (om jag förstått det rätt, provade aldrig den versionen). Resten fick man då grinda upp genom in-game valuta. Det som ges ut på Epic Game Store nu ska vara "Standard edition" dock där fler karaktärer är tillgängliga.

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Vad har förändrats?

Det handlar främst om balanseringen mellan klasserna. De har gjort ett större fönster tex på att blocka de större klassernas tacklingar, var ju ett tag där alla körde någon stor klass och bara körde på att tackla ut folk från banan. Nu är detta mycket lättare att stoppa, vilket skapat en helt annan balans. Plus att de infört en hel massa nya klasser i spelet på kina och Kung-Fu-tema. De har även förändrat systemet för utrustningen, den ger inte permanenta stats utan istället får man skills som går att använda under striden. Dessa ger fördelar, men då det är cooldown på dem så blir inga OP. Jag vinner kanske 50/50 i spelet och det är blandat mot både nybörjare och veteraner. De gånger jag förlorar känns det inte orättvist, bara att jag helt enkelt var sämre. For Honor är ännu ett av spelen Ubisoft har fortsatt utveckla trots den lite skakiga starten, vilket också gett frukt i ett riktigt bra spel. Framför allt en riktigt trevlig community. Det är det enda PVP-spelet jag fått meddelanden efter matcherna från min motståndare med tips hur jag ska tänka mot den karaktären som just vunnit mot mig. Detta händer dessutom relativt ofta, eller bara meddelanden där de tackar för en kul match. Spelet är så Bushido det bara kan bli.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Alan Wake är en av mina favoriter. Problemet är bara att min fps pendlar snabbt mellan 200 och 5 fps.

1
Skriv svar