Kvällssnack: Vad borde Dice göra istället för Battlefield?

Medlem

Ett nytt modernt Battlefield utan SWJ och Feministtjaffs. Back to basics!

Medlem

Pinball! Nä men ett nytt Rallisport Challenge hade kunnat vara något. Men jag skulle allra helst vilja se ett helt nytt IP. Gärna ett open world RPG.

Medlem

Så länge dom håller sig till EA så kommer dom fortsätta att punga ut skitdåliga titlar.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skribent
Skrivet av Diddy:

Håller med. Vill gärna se en framtidsshooter. Tycker BF2142 var före sin tid gällande spelsätt, fordon etc. Vore mycket kul!

Ta lite hjälp av Respawn med mecharna och ett BF2143 skulle kunna äga.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Skulle gärna se en återgång till det lugnare tempot i BF2 när man kunde landa bakom fiendens linjer och slå ut radar, artilleri mm eller ett nytt spel i stil med BF2142 .

Medlem
Skrivet av Walter Bishop:

Jag hungrar efter ett nytt MMO. Oavsett genre.

Det är fett broder. Typ Cyberpunk 2077 som MMO. Tro mig när jag säger att CD Project skulle bryta alla regler. Och tänk så här. Du skulle kunna tjäna riktiga pengar bara på att leva i den staden. For sure. Jag tror på det.-


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av bent toe:

Milsim... Utan tvekan.
Ta en titt på Arma 3 och gör något liknande till konsol.

Du hade mig vid Arma 3, men förlorade mig vid konsol. Inte för jag har något i mot konsoler, men personligen har jag sjukt svårt att se hur ett spel så avancerat när det kommer till spelets kontroller osv till konsol där du har vadå 8 knappar och 2 joysticks om ens det? Eller vad menar du med ta en titt på arma 3?

Annars så är väl BF serien helt okej överlag? Visst var lite lite content i 5an vid release men har känsla att det mest är MTX delen som förstör allt. Om de ska MTX så måste de även ha lägga dit massa onödig grinding som bara känns meh. Men som finns där för du ska känna sugen att lägga pengar på köpa skit istället.

Medlem
Skrivet av KoP:

Dom borde söka sig tillbaks till sina rötter och göra ett nytt pinbollspel.

Precis vad jag skulle skriva. 100% göra pinball spel igen, dom var iaf roliga

Medlem

Vad som helst.

Det finns garanterat kreativa genier någonstans på kontoret(n) med en jäkligt cool spelidé. Se till att fånga upp dessa, ge dem resurser och skapa en miljö för dem att göra en häftig demo och ta det därifrån.

Lär kosta en slant, men som det ser ut just nu är alternativet bara utförsbacke.

Medlem

Nytt Mirror's Edge pliiiis 🙏

Medlem

Ett nytt BF, men med Battlefield 2's spel koncept.

Medlem

Göra om BF3 med snyggare grafik inkl levolution, vapensystemet från 4an och ta in de mest spelade banorna från hela serien fast anpassade. Och se över anticheat.

Medlem

Historie spel, point and klick adventures med mycket lärorikt innehåll? Då kanske vi blir utbildade nog att kunna njuta utav BFV?

Medlem

Slår er fria från EA, skippa MTX, återgå till BF2 stuket.
Utveckla till PC, porta till konsol.
MOD SUPPORT!

Medlem

Bad Company 3 med asmycket vuxenhumor och snuskigt mycket kaotisk förstörelse!

Medlem

Större krigs simulatorer. Nya COD håller på att bli nya battlefield, bättre att gå next level.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag gillade både bf1 och 5 i början men sen avtog det.
Jag hade hoppats på att bf5 åtminstone skulle ha lite ww2 kännsla och likna 1942 men ocker.
Det känns generic shootet med ww2 skin möjligtvis.

Bf är skräp status i minaögon

Har du sett hur de är nu? De är t.o.m sämre än tidigare. Mer buggar och mer problem.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Något gritty scifi-lir. Inte BF214X, mer mot co-op, med tydlig story progress.. typ L4D möter Cyberpunk

Geeks Gaming

Bf har helt tappat känslan för vad bf va från början. Ja bf5 är ett kul spel någon timme och har bästa skjut mekaniken i något av bf spelen.

Men känslan är helt borta.
Bf2 som fortfarande är mitt favorit bf har fortfarande den känslan (ja bf2 går fortfarande att spela)
Stora kartor, mycket fordon, fraktioner som faktiskt är olika varandra, balanserat gameplay, teamplay är verkligen nummer 1, community servrar, mod tools....

Är till och med så att mitt favorit spel just nu är squad. Vilket är ett spel som kommer från en mod till bf2.
Och squad get mig mer bf känsla än vad bf1/5 ger mig. Givetvis inte lika arcadigt

Medlem

Tycker inte dom ska göra något annat faktiskt, Tror risken skulle vara för stor och chans att DICE går i graven.

Spelindustrin är en jäkligt tight branch, Man lever mycket under do or die och tror personligen ända anledningen till inte EA dumpat DICE på grund av starwars battlefront floppen och delvis BF1 är just för DICE är DICE. Hade detta varit en lite mindre studio med inte lika fett resume hade det säkerligen lagt locket på. Tror personlingen DICE kan ligga lite pyrt till det har inte ångat på som innan, samt ett par floppar aktierna dyker mm och påverkar indirekt EA.

OM nu man laborerar tror jag faktiskt ett Starwars mmorpg med focus på strider i galaxen hade kunnat funka för DICE, Dels har dom bred kunskap om just starwars, grafiken är kopiöst snygg och detaljerad. downside är väl dom saknar open World experience men kunde säkert fyllas på med kunnigt folk.

Medlem

Dice har gjort så bra saker med Battlefront 2 så jag ser gärna att dom gör en 3a men med allt som var rätt i 2an redan från start. Plus lite nya saker förstås.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Varför inte se till att göra BF och gör det ordentligt, så länge man gör ett bra spel så kommer folk att köpa det och tycka om det.

Medlem
Bort med arkad och in med milsim, sluta anta att kidsen är idioter...

Jag är rätt säker på att det som tar bort känslan från Battlefield är att den med varje ny titel blivit mer och mer arkad.
Allt går för snabbt, rörelserna, tornen på tanks, reload speeds, när man springer etc etc.

Detta medför mindre teamwork och där med inga riktiga Battlefield moments som man upplevde förr,
och istället killingspree moments som i cod.

Det är inget fel på arkad i sig, men då ska det byggas helt för det som cod eller titanfall.
Battlefields upplägg tycker jag inte fungerar med det arkadiga, utan de borde istället ta ett kliv närmare Squad.
På detta sätt blir det också ett större beroende av att använda fordon för transport etc.

Jag säger inte att de behöver gå all out squad men de borde ta ett stort kliv åt den riktningen.
Ungar på 12 år klarar av mer än de tror, de behöver inte behandla alla kids som att de är dumma i huvudet och ge dem arkadspel för att sälja bra, ge dem lite utmaning istället så att de utvecklas.

/CAGS


signatur

cags

Medlem

DICE, jag vet att ni läser detta så lyssna noga:

1. Tredjeperson
2. Ingen respawn. Dör man så dör man.
3. Långsammare rörelser och sikte (tänk The Last Of Us)

Dessutom skulle jag vilja se spelat ha en extra, "premium-läge" där varje liv kostar $10. Jag vill att alla 64 spelarna ska ha betalat $10 var så att matchen blir seriös, intressant och spännande. ALLA i vinnande laget får "tillbaka" sitt liv även om enstaka spelare dog under matchen. Förlorade laget så förlorar alla sina liv, även om individuella spelare inte dog under matchen. Jag är beredd att betala för den sortens upplevelse flera gånger i månaden men ingen har skapat ett bra spel, plattform och tjänst som erbjuder det.

Ni kan tacka mig senare.

Medlem

Inget mer Slagfält eller militärsimulatorer tack. Köp ut er från EA och börja utveckla nya spel från hjärtat, nåt som ni som utvecklare verkligen vill göra. Låt BF vila en stund (som Ubisoft gjorde med Assassin's Creed) och titta på nytt. Det finns fler slags spel i världen än MMOn och krigs-arkadspel.

Fortsätter ni under EA så kommer de krama ur er tills alla hatar er och sedan kommer ni kastas i en omärkt grav på kyrkogården, precis som EA gjort med så många andra älskade studios. Börja tänka nytt, och ta god tid på er. Våra göra nåt som ingen annan gjort förut.

Medlem

För mig är Battlefield ett spel som spelas av tonåringar som inte hunnit spela så mycket och som inte inser att det finns bättre spel. Spelets idé är att ha ostrukturerat kaos i två lag vilket ger en arkadkänsla där ens död har mycket liten betydelse.

Varenda aspekt som man kan fokusera på som gör bf bra kan hittas i andra spel som gör den aspekten bättre och förstärker den. Man vill ha strukturerat kaos i sin spelupplevelse trots allt. MilSim -> arma. Squad samarbete -> pubg, csgo you name it.

Nä, för att gå vidare måste folket hos Dice inse att man har en komplett grafikmotor, det enda man behöver göra är att göra spel. Sen sätter bara fantasin gränserna. Det är tragiskt att läsa andra läsares kommentarer om vidare utveckling av bf serien när det är det absolut sista som Dice behöver göra. Inse den friska fläkt som var när Dice gjorde mirrors edge. Den enda gången som de chansade lite. Dessvärre tröttsamt att de hade inkompetenta chefer som fattade beslut över mirrors edge 2 men nåväl.

Om jag faktiskt fått bestämma hade jag gärna sett ett singelplayer/coop spel som variation för företaget. Varför inte ett komplext spionspel med dubbelagent moment där upplevelsen sammanvävs med någon annans spelares/grupps kampanj. Telltale/splintercell/journey. Hm, låter nästan som att jag kastat pil på en tavla med postits.

Allvarligt talat så är det inte svårt att komma på spel (som även skulle funka). Det är bara så att 1 person bestämmer i slutändan och den personen är mer bekymrad över att tjäna pengar än att skapa upplevelser för sig själv och sina vänner.

Medlem

Vill ha ett BF2.0 tack.. vill ha tillbaka commander som kan ge order till alla squadleaders och allt bra som fanns i bf2.

Medlem

Självklart ska de prova något nytt. Varför bara trampa runt i samma vatten om och om igen; även om man är bäst på något och tjänar multum, så bör man testa något nytt. Det är ju en perfekt tid att göra det, medan det går bra.

Medlem

Jag tycker de ska fortsätta Battlefield serien. Men förnya den något.
Jag vill hemskt gärna se ett Battlefield som är mer likt Planetside 2. Ett stort och pågående krig där man tar över områden. Behöver inte vara i framtiden. Nutid funkar.
Alltså en Online FPS Shooter med lite RPG/MMO feeling.

Medlem

Testa något nytt och återvänd till Battlefield om något år eller tre.

Skriv svar