Assassin's Creed origins på PC

Fragtjuv
Assassin's Creed origins på PC

Fick Assassin's Creed Origins via Humble Bundle får någon månad sedan och tänkte börja köra det nu. Det är mitt första Assassin's Creed sedan tvåan och första gången jag lirar på PC. Jag funderar på om jag ska spela med mus och tangentbord eller kontroll. Åsikterna på olika forum går isär så därför tänkte jag fråga här på FZ. Hur spelar man bäst Asassins Creed på PC?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Har själv inte lirat ac med mus och tangentbord. Kontroll fungerade utmärkt i Origins. Kan dock tänka mig att mus och tangentbord skulle pass bra också, de byggde om stridssystemet med Origins, lite mer "titta över axeln" än "löst hängande kamera"


signatur

I have spoken..

Inaktiv

Körde Origins på PS4 och Odyssey (med reservation för stavningen) på pc med mus och tangentbord och kan helt ärligt säga att det är hugget som stucket. Fungerade ypperligt för mig vilket som.

För övrigt enda AC spelen jag spelat genom helt, väldigt trevliga!

Medlem

Spelade igenom AC Unity när man fick det gratis, körde först med mus+tangentbord och blev frustrerad varje gång jag spelade. Enda fördelen jag kände var när man siktade med bomber och crossblade vapnet. Handkontroll var ett måste i princip.
AC Origins är helt annorlunda, mus+tangentbord funkar helt naturligt i det spelet till den grad att jag inte ens spelat det med handkontroll ännu, även fast det är den sortens spel som är utvecklat med handkontroll i första hand.
Enda klagomålet jag har är att vissa färdigheter man har gör att känsligheten går helt åt fanders. T.ex. att styra en pil i luften med "magi", är så långsam att musmattan tar slut om man försöker göra super kurvor med pilen. Och jag har inte hittat ett sätt att ändra just pilens känslighet, likaså är känsligheten för den pilbågen väldigt hög när man sikta men om man minskar den så minskar man flera andra känsligheter också. Ingen separat sensitivity-slider med andra ord som i t.ex. Battlefield då de har till den grad att Zoom'en på kikarsikten har olika känslighets-sliders beroende på hur mycket zoom siktet har.

Sen är det mer vane saker, som att i FPS så springer du med SHIFT medans man tar fram skölden i Origins (för man springer hela tiden). Och det faktum att man inte kan hoppa med mellanslag är fortfarande obegripligt för mig. Skulle ju vara med skicklighet i spelandet om man var själv tvungen att time'a sina hopp istället för att spelet automatiskt gör hoppet åt en, men det är whatevet egentligen.

1
Skriv svar