Crossplay i Call of Duty: Modern Warfare avgörs av kontrollmetod

Robot
Crossplay i Call of Duty: Modern Warfare avgörs av kontrollmetod
Medlem

Detta har jag länge funderat på i tid och otid. Kul att någon implementerar detta för de som vill spela MP från soffan på pc.

Avstängd

DJÄRVA - stavas det för fan...

Medlem
Skrivet av Calez:

DJÄRVA - stavas det för fan...

Om det inte är kontrollspelare från Västerort i Sthlm som åsyftas såklart?

Medlem

Får se om dom är smarta nog att lösa det på PC då
Var ju ett problem med Destiny 2 då man kunde lura spelet att man spelade med kontroller men egentligen så spelade man med mus och tangentbord, och med det så fick man auto-aim


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd
Skrivet av Godofcheese:

Får se om dom är smarta nog att lösa det på PC då
Var ju ett problem med Destiny 2 då man kunde lura spelet att man spelade med kontroller men egentligen så spelade man med mus och tangentbord, och med det så fick man auto-aim

Om det bara är så att konsolspelare som kör med mus kan möta PC-spelare, och inte PC-spelare med kontroll vs konsoll så behövs det inget sånt.

Medlem

Bra ide för att bibehålla en större spelarbas också.

Medlem

Crossplatformstöd kan vara bra, dock brukar konsolversionerna ofta ha sämre tick rate, vilket i så fall även kan dra ner PC versionen.

Medlem

Eh fyfan, Connection to server has been lost för 600 spänn! Mark ma wööd

Medlem

Jag som PC spelare vill inte möta massa folk med hand-kontroller och kraftig aim assist. Lika lite som de vill möta någon med en pixel perfekt spelmus och 240hz skärm.

I min mening borde det alltid matchas via kontrollmetod och ingenting annat. Vill PC spelare lira med konsol spelare, så är det handkontroll som gäller. Vill konsol spelare möta PC, då är det keyboard/mus som gäller. Då fungerar cross-play som bäst, iaf när det gäller first person shooters.

Att man kan välja att blanda är ingen bra ide, oavsett vilket håll det går på.

Geeks Gaming

Ge mig community servrar så jag kan bestämma själv.... Hade varit så mycket bättre.

Medlem

@Sapiens: Mitt problem jag ser är att Konsollspelarna har Aim-assist på deras sida och PC inte, vilket ger en lite orättvis fördel(?)
Många konsollspelare som drar väldig nytta av det så man kan tro ibland att dom har aimbot

Medlem

I Fortnite är det väll redan så och det verkar fungera hur bra som helst.
Jag spelar inte själv med dottern kör på PC med kontroll ibland och fungerar utan problem enligt henne.
Jag antar att hon spelar så för att kunna spel med andra som bara kör på konsol.
Själv spelar jag aldrig fPS eller nått med kontroll så jag vet inte om det är så i fler spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Fletchett: Håller helt med men om man nu kommer in från konsol till pc och använder en hand-kontroll så bör aim-assist stängas av då du frivilligt ger dig in i en pc-miljö med en kontroll. Ungefär så det funkar i Black Ops 4, där är aim-assist avstängt om du använder kontroll på pc och om det skulle funka likadant i mw så är det fine imo.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Jag som PC spelare vill inte möta massa folk med hand-kontroller och kraftig aim assist. Lika lite som de vill möta någon med en pixel perfekt spelmus och 240hz skärm.

I min mening borde det alltid matchas via kontrollmetod och ingenting annat. Vill PC spelare lira med konsol spelare, så är det handkontroll som gäller. Vill konsol spelare möta PC, då är det keyboard/mus som gäller. Då fungerar cross-play som bäst, iaf när det gäller first person shooters.

Att man kan välja att blanda är ingen bra ide, oavsett vilket håll det går på.

Hej, välkommen till 2019.
Otroligt många PC spelare använder kontroll idag.
Du kan välja att bara spela PC mot PC... Vad är grejen liksom? Måste klaga?

OT:
Ser sjukt mycket fram emot crossplay, har alla 3 formaten just för att man skall kunna spela med alla vänner. Nu är det äntligen slut med det, nu kan hela gänget köra ihop.
Cod mw kommer bli så förbannat bra.


signatur

"High life on low budget"

Skrivet av bent toe:

Hej, välkommen till 2019.
Otroligt många PC spelare använder kontroll idag.
Du kan välja att bara spela PC mot PC... Vad är grejen liksom? Måste klaga?

OT:
Ser sjukt mycket fram emot crossplay, har alla 3 formaten just för att man skall kunna spela med alla vänner. Nu är det äntligen slut med det, nu kan hela gänget köra ihop.
Cod mw kommer bli så förbannat bra.

Hej, Välkommen till FZ,
"Whine is our game... barking and whining is the foundation of this forum" ..please enjoy


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

1
Skriv svar