Cyberpunk 2077 kommer ha New Game+, religioner, m.m.

Robot
Cyberpunk 2077 kommer ha New Game+, religioner, m.m.

Och annan spännande info från polska speltidningen PSX EXTREME.

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077


Medlem

"Försöker" att inte spoila mig själv, men kastar mig automatiskt över allt nytt. Automatiskt.

Skribent
Skrivet av Witchfinder:

"Försöker" att inte spoila mig själv, men kastar mig automatiskt över allt nytt. Automatiskt.

Japp, det är samma visa varje gång. "Jag ska inte kolla på några fler gameplay-videor innan släppet", men lik förbaskat sitter man klistrad framför Youtube så fort de släpps.

Medlem

Är "New Game+" det nya ordet alla ska använda?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Är "New Game+" det nya ordet alla ska använda?

Vet inte riktigt om man ska klassa det som nytt, det är väl bara att fler typer av spel erbjuder det. Ordet har väl i alla fall använts sen början av 2000-talet, fast främst i japanska rpg'n, i alla fall vad jag förstår det.

För övrigt, älskar ju när det blir mer content efter man kört igenom det, blir man sporrad att lira igenom det en gång till. Så nu kan man bara se fram emot spelet desto mer!

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

"Försöker" att inte spoila mig själv, men kastar mig automatiskt över allt nytt. Automatiskt.

Ja.. här är man. Jag skulle sluta med detta. Tror FZ måste implementera en valmöjlighet för oss användare att kunna filtrera nyheterna som vi vill se/inte se! Baserat på nyckelord


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Man kommenterade även på att AI:n verkade ha vissa problem att köra

Cyberdrunk 2077?


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Hmmm spoiler i rubriken.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Finns det nåt som Cyberpunk inte kommer att ha?

Verkar som de packat in de mesta och jag har aldrig sett fram emot ett spel så här mycket.

Skribent
Skrivet av Vileoxe:

Hmmm spoiler i rubriken.

Vad skulle vara en spoiler menar du?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

Är "New Game+" det nya ordet alla ska använda?

Skrivet av brinkstar:

Vet inte riktigt om man ska klassa det som nytt, det är väl bara att fler typer av spel erbjuder det. Ordet har väl i alla fall använts sen början av 2000-talet, fast främst i japanska rpg'n, i alla fall vad jag förstår det.

För övrigt, älskar ju när det blir mer content efter man kört igenom det, blir man sporrad att lira igenom det en gång till. Så nu kan man bara se fram emot spelet desto mer!

Chrono trigger släpptes i mars 1995 (Augusti i USA) och där heter funktionen New Game +/Plus. Det är långt ifrån ett nytt uttryck eller ord som folk använder.

Fundersam på vad @Maysay menar. På vilket sätt är det nytt för dig?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Vileoxe:

Hmmm spoiler i rubriken.

Att New Game + finns eller religioner? Ser inte det som en spoiler personligen då man bara berättar vad som finns i spelet, likt bilar, quests osv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Vad skulle vara en spoiler menar du?

Tänkte mest på religioner, inte en direkt spoiler men det är roligare att upptäcka sånt när man spelar
än att man råkar läsa det i en rubrik.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inte långt kvar till gamescom


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av Vileoxe:

Tänkte mest på religioner, inte en direkt spoiler men det är roligare att upptäcka sånt när man spelar
än att man råkar läsa det i en rubrik.

Då hänger jag med. Jag tyckte att det var en ganska generell detalj om spelvärlden, men beklagar givetvis om du uppfattade det som en spoiler. Rubriksättning är alltid lite av en balansgång, och det är inte alltid man hamnar på rätt sida

Medlem

Fan alltså.. Väntan till april kommer bli olidlig även om andra spel släpps.. Hopas det inte blir uppskjutet till hösten 2020. Har för mig The Witcher 3 skulle släppas februari från början men sköts fram till april o maj. Men så klart ska detta spel släppas i ett stabilt skick. Jag bara drömmer mig bort lite o verkligen hoppas på ett färdigt spel i april eller maj.

Nästa år, månaderna före CyberPunk 2077 releasen, kommer det iaf hagla ner av grymma spel som gör livet lite enklare. (Watch Dogs 3, Dying Light 2, Vampire: Bloodlines 2 m.m..) Det är denna höst som jag tycker ser lite blek ut mot vad det brukar göra.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Själv blir det Kingdom Come - Deliverance tills dess att detta släpps.

Mycket nöjd över mitt köp givetvis.

Nån annan här som lirar det?


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Skribent
Skrivet av kintobe:

Själv blir det Kingdom Come - Deliverance tills dess att detta släpps.

Mycket nöjd över mitt köp givetvis.

Nån annan här som lirar det?

Inte längre, men lirade som en tok när det släpptes. Så grymt tillfredsställande när man sätter den där perfekta pilen eller lyckas fäkta sig ur en till synes omöjlig situation.

Och vilka skogsmiljöer. Vet inte hur många timmar jag bara flummat runt i skogen i Kingdom Come.

Medlem

@kintobe: Ett oerhört underskattat spel, köpte det för att det lät intressant, men blev förvånad hur bra det är. Blir till att köra det rejält så fort jag avslutar min Lönnmördarodyssé ;).

Och apropå Cyberpunk 2077, vill ha min Collector's Edition _nu_! :).

Medlem

Kingdom come var faktiskt helt underbart spel tyckte jag när det kom, än med små skavanker, Jag ångra mig aldrig att jag köpte och spela igenom allt jag kunde hitta, tror mer eller mindre jag 100% spelet typ förutom dom senare DLC som jag aldrig gav mig in i.

Medlem

Hoppas det finns hur många olika slots som helst för klädesplagg och att dessa har vissa egenskaper/går att modda.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Chrono trigger släpptes i mars 1995 (Augusti i USA) och där heter funktionen New Game +/Plus. Det är långt ifrån ett nytt uttryck eller ord som folk använder.

https://lparchive.org/Chrono-Trigger/Update%2020/1-chrono-704...

Fundersam på vad @Maysay menar. På vilket sätt är det nytt för dig?

Jag har aldrig hört talas om det förrän senaste veckan.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Är "New Game+" det nya ordet alla ska använda?

Japp. Fokusera mer på namnet än på det faktum att det innebär "replay-value".

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Japp. Fokusera mer på namnet än på det faktum att det innebär "replay-value".

Känns lite som att säga: Cyberpunk 2077 kommer att Advanced options.

Medlem
Skrivet av kintobe:

Själv blir det Kingdom Come - Deliverance tills dess att detta släpps.

Mycket nöjd över mitt köp givetvis.

Nån annan här som lirar det?

Jag spelar det inte just nu men jag har några DLC som jag inte spelat ännu så det blir definitivt mer KCD under hösten.

Helt klart ett av de bästa Kickstarter-spelprojekten som jag kastat pengar på.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Känns lite som att säga: Cyberpunk 2077 kommer att Advanced options.

Det är inte detsamma som advanced options alls.

Det är mer att, när du klarat spelet (ofta är det t.ex. huvudstoryn som gäller, inte 100% completion med alla sidouppdrag och liknande), då har du möjligheten att start om från början, men får behålla alla vapen och krafter eller liknande du upptäckt, så att du kan spela på ett anat sätt än tidigare, utan att för den saken skull börja helt som grön, vilket många kanske anser för mycket jobb. Lite en chans att röja runt och ha kul.

Sen har det en del bonusar ibland såklart, som i Rage 2, där man kommer få nya skins till vapen osv om man vill köra.


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av absimilard:

Det är inte detsamma som advanced options alls.

Det är mer att, när du klarat spelet (ofta är det t.ex. huvudstoryn som gäller, inte 100% completion med alla sidouppdrag och liknande), då har du möjligheten att start om från början, men får behålla alla vapen och krafter eller liknande du upptäckt, så att du kan spela på ett anat sätt än tidigare, utan att för den saken skull börja helt som grön, vilket många kanske anser för mycket jobb. Lite en chans att röja runt och ha kul.

Sen har det en del bonusar ibland såklart, som i Rage 2, där man kommer få nya skins till vapen osv om man vill köra.

Jag vet vad det innebär. Men att göra det till feature som man annonserar med och pratar om med en mening. Har aldrig hört det förut. Visst har man sett det i spel. Kommer ihåg att t.ex första Zelda spelet gjorde om kartan (placerade saker olika och gjorde det svårare) efter att man klarat det. Jag förstår tanken. Men har aldrig hört folk prata om det som ett ord/upplägg tidigare. Utan ser det som något som alltid funnits där (därav Advanced options).

Medlem
Skrivet av Maysay:

Jag har aldrig hört talas om det förrän senaste veckan.

Började du lira under Atari och slutade där men tog nyligen upp hobbyn igen eller? Om du missade det under SNES tiden så hade ju t ex kultklassiker som Resident Evil ett new game+ som kallades just detta.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

Jag har aldrig hört talas om det förrän senaste veckan.

Och det är lugnt! Man hänger inte alltid med i allt som som händer.

Skrivet av Maysay:

Känns lite som att säga: Cyberpunk 2077 kommer att Advanced options.

Inte samma sak. Chrono Trigger har många olika slut beroende på när och hur man klarar sista bossen. I teorin kan du döda den när som helst, men i din första genomspelning så är man för svag.

Kör man New Game + får man fortsätta med de flesta av sina items, och levels på karaktärer för att sedan välja att döda bossen vid olika punkter i spelet.

Det funkar egentligen likadant i varje spel. Som nämnt tidigare är det väl egentligen mest en rolig grej där man får börja om från början och lattja runt lite hur man vill. Ofta leder det till att man kan göra saker snabbare och i en annan ordning då du har föremål tidigare än vanligt.

Tänk dig t ex ett Zelda spel där man i början kanske inte kan ta sig upp till en platå för du saknar ett föremål. I New Game + kan du då ta dig upp dit redan från start.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Och det är lugnt! Man hänger inte alltid med i allt som som händer.

Inte samma sak. Chrono Trigger har många olika slut beroende på när och hur man klarar sista bossen. I teorin kan du döda den när som helst, men i din första genomspelning så är man för svag.

Kör man New Game + får man fortsätta med de flesta av sina items, och levels på karaktärer för att sedan välja att döda bossen vid olika punkter i spelet.

Det funkar egentligen likadant i varje spel. Som nämnt tidigare är det väl egentligen mest en rolig grej där man får börja om från början och lattja runt lite hur man vill. Ofta leder det till att man kan göra saker snabbare och i en annan ordning då du har föremål tidigare än vanligt.

Tänk dig t ex ett Zelda spel där man i början kanske inte kan ta sig upp till en platå för du saknar ett föremål. I New Game + kan du då ta dig upp dit redan från start.

Läs vad jag skrev tidigare i tråden.

12
Skriv svar