Half Life-remaken Black Mesas Gonarch-del kan nu betatestas

Robot
Half Life-remaken Black Mesas Gonarch-del kan nu betatestas

Ja, evighetsprojektet går faktiskt framåt.

#Black-mesa, #Crowbar-collective, #Half-life, #remake


Medlem

Utan tvekan den sämsta delen i Half-Life. Black Mesa är en av de bästa remakes jag kört, att den dessutom var gratis (verkar som den inte längre är det) när många av dagens fullprisspel, i min mening, är avsevärt mycket sämre säger en hel del om vad som skett inom spelindustrin.

Xen i Black Mesa, baserat på trailern, ser betydligt mer intressant ut än den var i originalet (där den kändes som något man lagt till bara för att göra spelet lite "större").

Edit: Känns som jag nog får förtydliga en sak, Xen-delen har aldrig varit gratis. Black Mesa gick från ett passionsprojekt till att Valve fick upp ögonen för det och de fick mer resurser för att göra det till ett längre spel, vilket ledde till att Xen delen inte längre är lika kort som den var i Half-Life.

Medlem

Kan bara hålla med allt i xen kändes som det inte tillhörde spelet, och om dom lyckas med det nu så är detta århundradets modd. Half-life for Life.

Medlem

Ser då väldigt snyggt ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ser ju snyggt ut. Men har inte resten av spelet åldrats en del utseendemässigt? Eller har de uppdaterat den biten löpande? Är ju ändå 7 år sedan de släppte allting fram till Xen. Visst, det var rätt snyggt då, men inte på den här nivån. Känns som det blir viss kontrast när man hoppar in i Xen och kommer till ett modernt spel

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Ser ju snyggt ut. Men har inte resten av spelet åldrats en del utseendemässigt? Eller har de uppdaterat den biten löpande? Är ju ändå 7 år sedan de släppte allting fram till Xen. Visst, det var rätt snyggt då, men inte på den här nivån. Känns som det blir viss kontrast när man hoppar in i Xen och kommer till ett modernt spel

Mycket har blivit uppdaterat även i föregående kapitel i spelet så det har hängt med ganska bra tycker jag


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

måste ju spelas när helt klart ändå! det är ju fokkin Half-Life


signatur

//monster

Medlem

Det säger en hel del om läget idag, tycker jag, när ett urgammalt spel - om än i ny tolkning - slår det allra mesta som släpps idag. Spelade igenom "Black Mesa" för ett par år sedan och det påminde mig om hur fantastiskt kul det spelet är.


signatur

War, War never changes...

MEG
Medlem

Kanske lika bra att det inte kommer några fler delar av Hl, tror att man skulle bli besviken.


signatur

Death is only the beginning

Ska bli riktigt kul att spela genom hela från början till slut inom kort.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@MEG: Jag antar att du menar om Valve själva (haha) typ skulle släppa ep3/hl3 (lol), men mer Half-Life blir det hursomhelst. Om man bara räknar det som är under utveckling och har liknande tyngd och eller passion bakom sig likt Black Mesa så är det 3 (fyra men jag räknar inte sånt som bara går att se spår av i datamining) projekt som är i aktiv utveckling. Något som är intressant på tal om hur Black Mesa fått fullt stöd utav Valve med användandet utav deras source motor så har ett utav ep3 projekten, det som drivs med source, också verkar fått liknande stöd från Valve. Alltså inte bara att de låter projektet fortgå utan att de ger dem tillgång till deras verktyg genom en licens.

Ärligt talat så tror jag att ett fanprojekt likt Black Mesa är en bra lösning på Episode 3 problemet i detta läget. Baserat på den storygrund som fanns även när Ep3 var under utveckling hos Valve, med den passion och talang som finns i båda teamen så tror jag minst ett av dem blir välgjort. Boreal Alyph heter förresten det projektet som jobbar itifrån source motorn!

Avstängd

Väntar tills det är 100% klart innan jag orkar bry mig. Har väl varit under utveckling sedan 2005?
........

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Ser ju snyggt ut. Men har inte resten av spelet åldrats en del utseendemässigt? Eller har de uppdaterat den biten löpande? Är ju ändå 7 år sedan de släppte allting fram till Xen. Visst, det var rätt snyggt då, men inte på den här nivån. Känns som det blir viss kontrast när man hoppar in i Xen och kommer till ett modernt spel

De lägger kontiunerligt in nya effekter och annat från Source motorn, vissa delar av spelet har blivit omgjorda och utökade dessutom. Så det har hänt en hel del sedan release!

Medlem

Snyggare än Half-life 3.

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Väntar tills det är 100% klart innan jag orkar bry mig. Har väl varit under utveckling sedan 2005?
........

This.

Spelade igenom Black Mesa-betan (Early Access-versionen) i somras men borde egentligen ha väntat. Fantastiskt spel, don't get me wrong, men HL1/Black Mesa är en juvel som bör sparas till senare och avnjutas när det är färdigt. Black Mesa verkar ha uppdaterats grafiskt minst en gång, så det är inte omöjligt att ytterligare detaljer förfinas innan spelat lämnar Early Access.

Ett varningsfinger dock för er med 120/144/240 Hz-skärmar. Black Mesa är långt ifrån lika välprogrammerat som Valves egna spel. Jag har konstanta 240 fps (spelar på en 240 Hz-skärm) i HL 2, Ep 1, Ep 2 och säkert även andra Valve-spel som jag inte har spelat än (är en nyfrälst PC-gamer sedan jag köpte 240 Hz-skärmen, akta er från att testa det eftersom man kan fastna och inte vilja spela nåt under 240 fps igen). Men i Black Mesa hoppar fps:en överallt, även i trånga korridorer. Så bäst kanske är att cap:a/låsa fps:en om man inte sitter med en vanlig 60 Hz-skärm. Sen har jag iofs inte ett 2080 Ti-kort. Min dator är i mellanklassen så ni som sitter med kraftfullare datorer lär få bättre flyt. Men faktum kvarstår att Valves egna spel har många, många gånger bättre fps än Black Mesa.

Fantastiskt spel som sagt men bör avnjutas när det är färdigt.

1
Skriv svar