Hur bra (eller dåligt) blir Call of Duty: Modern Warfare?

Robot
Hur bra (eller dåligt) blir Call of Duty: Modern Warfare?

Vi snackar av oss efter gårdagens multiplayer-premiär.

#activision, #call-of-duty-modern-warfare, #infinity-ward


Medlem

Tycker det ser fruktansvärt bra ut för att vara ett CoD, blir att hålla utkik när det släpps. Då har jag och sambon köpt 2 nya oxå. Grafiskt ser det riktigt nice ut och samma sköna CoD gameplay.

Medlem
Skrivet av robbis:

Tycker det ser fruktansvärt bra ut för att vara ett CoD, blir att hålla utkik när det släpps. Då har jag och sambon köpt 2 nya oxå. Grafiskt ser det riktigt nice ut och samma sköna CoD gameplay.

2 nya vadå? Spänningen är olidlig!

Medlem

Det som verkar coolt är att de tagit bort hit reg , så nu är det kulor istället på något vis vilket ska bli intressant

Medlem
Skrivet av speurk:

2 nya vadå? Spänningen är olidlig!

Två nya hushållsrobotar som ansvarar för matlagning, städning, barnpassning och tömning av kateter motsvarande för maximal gaming?!?

Medlem
Skrivet av speurk:

2 nya vadå? Spänningen är olidlig!

Lidl game?! LUL


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Såg lite gameplay från Shroud igår, bra grafik men annars det gamla vanliga hit & run CoD spelen. Lite mer sway på vapnen kanske


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Längtar efter att få se mer av kampanjen och dess story! Sen låter spelläget med 100 spelare helt klart intressant

Medlem

2vs2?? Det lät också intressant!

Men spelet ser onekligen bra ut. Får se hur det blir.

Dark Edition lär väl bli sålt till RL terrorister


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd
Skrivet av Ankh:

2vs2?? Det lät också intressant!

Men spelet ser onekligen bra ut. Får se hur det blir.

Dark Edition lär väl bli sålt till RL terrorister

Visst äré i Dark Edition man kan spela den där sjuka scenen på flygplatsen?

Medlem
Skrivet av speurk:

2 nya vadå? Spänningen är olidlig!

Haha 2 nya datorer skulle det stå 🤪

Medlem

Ser ut att kunna bli lika bra som MW2 men kommer aldrig röra det här spelet för Activision kommer mörda det här spelet med sin extremt giriga microtransaktioner och lootboxes.

Medlem

Kollat på massa klipp och jag har pratat med lite folk som har spelat detta och så på eventet. Det är en heeeeeel annan känsla i denna CoD än de övriga. Och det var positivt menat från deras sida. Med den data jag har blev det ett givet köp för mig.

Och till de som är super neg till nya CoD: Köpt det inte och håll käft Ingen pallar med ert ändlösa gnäll sen MW2. kkthx


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Skribent

Jag är förisktigt pepp. Tror det här blir min återkomst till COD.


signatur

I am the black wizards.

Gnällkuk

Jag är riktigt optimistisk till detta spel! 2v2 kan vara riktigt skoj om man spelar med en kompis, eller tvärtom när man spelar mot två bättre polare, haha. Känslan är riktigt bra, som när man såg BF3 för första gången, känns som det är bra tyngd i vapen.

Det enda jag inte är såld på än så länge är nattläget, såg grottbanan som man även såg i gameplay-demot, såg inte jätteskoj ut om jag ska vara ärlig. Men det kanske också beror på att den delen av banan inte var så kul.

Var nära att slå till på fjolårets, men avvaktade och det var ju bra med tanke på hur förstört det sedan också blev av MTX. Däremot får man väl vara på sin vakt även här, nu blir det inget season pass vilket i sig är bra, men innebär det att det är riktigt skralt med banor vid lansering och sedan tar ett år innan man börjar närma sig något som kan anses som komplett, som med BF5?

Även om utvecklarna inte vill att det ska vara fullt med MTX så är det ändå Acti som bestämmer i slutändan. Men, med det sagt så är jag ändå klart optimistisk till spelet! Får hoppas man hinner spela tillräckligt under öppna betan för att skaffa sig ett bättre intryck.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kommer det till Steam eller är det Epic som gäller?

Medlem

Dag 1 köp... För första gången sedan mw2.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av AplAy:

Visst äré i Dark Edition man kan spela den där sjuka scenen på flygplatsen?

Men det är väl från Modern Warfare 2?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Ambassadör
Xbox

Jag är helt klart mer positivt inställd till detta än vanligt med CoD. Särskilt om det blir så...mörkt som det sägs.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Ser ut att kunna bli lika bra som MW2 men kommer aldrig röra det här spelet för Activision kommer mörda det här spelet med sin extremt giriga microtransaktioner och lootboxes.

Man måste inte köpa saker ingame om man inte vill👍

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Man måste inte köpa saker ingame om man inte vill👍

Sant men om du kollar senaste COD så låser dom vapen (ett vapen var ett automatvapen som one shootar alla) bakom lootboxes. Ett 700krs spel som är ett P2W är inte okay. Det är bara EN av sakerna dom gör.

Avstängd
Skrivet av jehuty:

Sant men om du kollar senaste COD så låser dom vapen (ett vapen var ett automatvapen som one shootar alla) bakom lootboxes. Ett 700krs spel som är ett P2W är inte okay. Det är bara EN av sakerna dom gör.

Blir det så illa så bliré inget köp.

Medlem

Ok, svarar mig själv, Battle.net är det som gäller för Modern warfare tydligen.

Inaktiv

Ser likadant ut som alla andra för mig.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Ser likadant ut som alla andra för mig.

Medlem

Har skippat COD ända sedan förra Modern Warfare 2. Det här kändes dock ganska intressant även om jag inte är helt övertygad än. 100 spelare i MP, crossplay, ny motor och nytt gamplay känns rätt lockande.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Sant men om du kollar senaste COD så låser dom vapen (ett vapen var ett automatvapen som one shootar alla) bakom lootboxes. Ett 700krs spel som är ett P2W är inte okay. Det är bara EN av sakerna dom gör.

Jasså, det vapnet hade jag inte sett. Vet du vad det heter?

Medlem

@DarkSvenn1002: Dubstep gun


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Jaha det vapnet hade jag ingen aning om. Man lär sig något varje dag👍

Medlem

Första gången på åratal jag är sugen och hypad för ett COD spel, och trodde aldrig den dagen skulle komma, då jag vill spela CoD över BF spelen, men då BF totalt dött i mitt tycke, så är CoD´s återupplivning något extra uppskattat. Hoppas bara det är bra också i "roligt" och "balanserat" delen. Är trött på World of Tanks trasiga matchmaker som inte klarar av att göra 2 jämnla lag, förutom när det händer av en statistisk "olycka", nån gång måste ju ren tur inträffa också..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

12
Skriv svar