Ninja gör slut med Twitch och börjar strömma exklusivt på Mixer

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Freeman79a:

Rant: (Ursäkta det) De har råd med Ninja men inte AAA spel? Senast AAA nya IP utannonserades 2015. Det var Sea of Thieves. Senast nya AAA IP som släpptes var Quantum Break 2016. Alla nya studior är upptagna med Multiplats i 3 år till. Undantaget är The Initative. Men dem är 3-4 år bort med nytt spel.

Nu är det ju inte taget ur samma budget direkt. Dessutom har Xbox-divisionen aldrig växt så mycket och haft så mycket resurser som nu. Spencer och Nadella har vänt skeppet, men det sker ju inte på en femöring och är det fler spel du vill ha så borde du vara mycket nöjd med den nya riktningen? Xbox Game Studios har i runda slängar 40 projekt igång för tillfället, en del är multiplats för att hedra gamla åtaganden, men det borde vara tydligt vilken nivå de kommer att producera på inom en snar framtid. De är dessutom inte färdiga med expansionen av Xbox Game Studios...


signatur

Jump in.

Inaktiv

Mixer är nära på realtid means twitch iallafall de få gånger en annan använt det varit med eftersläpning. Mixer har grymt mycket bättre funktioner såsom controlsharing och deras integration med den bästa platformen

Medlem

Money talks.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

8 siffrigt belopp


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Mixer är nära på realtid means twitch iallafall de få gånger en annan använt det varit med eftersläpning. Mixer har grymt mycket bättre funktioner såsom controlsharing och deras integration med den bästa platformen

.....?

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Jag har inte ens någon aning om vem det är. Generationsgapet börjar bli tydligt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Xmk:

Kan man få bättre kvalite på streams där? Det känns som att man får bättre video-kvalite på youtube än twitch.

Tyvärr inte, Twitch och Mixer är brutalt snåla vad gäller bitrate. Twitch tillåter 6k bitrate (går att dra upp till 8k men om du inte är partner så tror jag eventuellt att twitch stryper din bitrate, ej säker). Mixer erbjuder 7k som högst vad jag kan se. För dom som kan streama 1080p@60fps så är det på tok för lite.

YouTube däremot erbjuder upp till 51k bitrate.

Medlem

Riperinos


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Tyvärr inte, Twitch och Mixer är brutalt snåla vad gäller bitrate. Twitch tillåter 6k bitrate (går att dra upp till 8k men om du inte är partner så tror jag eventuellt att twitch stryper din bitrate, ej säker). Mixer erbjuder 7k som högst vad jag kan se. För dom som kan streama 1080p@60fps så är det på tok för lite.

YouTube däremot erbjuder upp till 51k bitrate.

Hur skulle bandbredden må av att titta på 1080/60fps/20+bitrate? Det skulle väl behövas massa bara för det?

Medlem
Skrivet av adrii:

Hur skulle bandbredden må av att titta på 1080/60fps/20+bitrate? Det skulle väl behövas massa bara för det?

Om du har bandbredd som klarar av det så varför inte.

Medlem

Han fick inte 3 miljoner dollar, han tackade nej till 20 miljoner dollar för att stanna hos twitch. Rimligtvis erbjöd Mixer/Microsoft mer än så med tanke på att han skrev ett treårigt kontrakt med dem istället.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Ingen större förlust i mina ögon. Jag ser bara stora e-sportevenemang, DrDisrespect ibland samt Kitboga (snubbe som busringer scammers i Indien, sjukt kul). Snubben Ninja är den amerikanska versionen av Pewdiepie, med andra ord, ett frågetecken i mina ögon.

Vad gör Twitch så katastrofalt dåligt jämfört med Mixer? Verkar mer eller mindre samma sak med annat skal och kanske lägre delay i vissa fall på Mixer.

Fast Ninja är ju VÄLDIGT duktig spelare, topp i Fortnite. Pewdiepie kan inte lira bara skrika.

Medlem

@Ravenknight:

Håller med, vem fan är den här killen? Känner mig plötsligt jävligt gammal så fort streamare och you-tubers nämns...

Medlem
Skrivet av Chomag:

@Ravenknight:

Håller med, vem fan är den här killen? Känner mig plötsligt jävligt gammal så fort streamare och you-tubers nämns...

Streamare är riktigt stora inom gaming atmosfären. Sedan om du har koll eller ej spelar inte roll.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

@Kleptoman:

Just saken att jag inte har koll eller ens bryr mig om sådana här personer/nyheter gör just att jag börjar känna mig gammal. Så visst spelar det en stor roll för MIG personligen!

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Spencer och Nadella har vänt skeppet, men det sker ju inte på en femöring

Denna kommentar och liknande har man kunnat se sedan 2014. 5 hela år har redan gått sedan nadella tog över och promotade spencer. Och samma ursäkt används än av fansen.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DrAg00nEn:

Denna kommentar och liknande har man kunnat se sedan 2014. 5 hela år har redan gått sedan nadella tog över och promotade spencer. Och samma ursäkt används än av fansen.

Det där stämmer ju inte. Den stora omstruktureringen skedde under hösten 2017 när Phil Spencer blev Executive Vice President of Gaming hos Microsoft direkt under Nadella. Xbox-divisionen blev hela Microsofts gamingdivision och en pelare i företaget med en helt annan budget och roll. Därav förändringar som Xbox Game Studios och att de numer sköter PC-sidan och framöver streaming och liknande, allt under Xbox-divisionen som inte längre är begränsad till en konsol.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Det där stämmer ju inte. Den stora omstruktureringen skedde under hösten 2017 när Phil Spencer blev Executive Vice President of Gaming hos Microsoft direkt under Nadella. Xbox-divisionen blev hela Microsofts gamingdivision och en pelare i företaget med en helt annan budget och roll. Därav förändringar som Xbox Game Studios och att de numer sköter PC-sidan och framöver streaming och liknande, allt under Xbox-divisionen som inte längre är begränsad till en konsol.

2014 fick Spencer rollen som "lead over Xbox, Xbox Live, Groove Music and Movies & TV teams, and Microsoft Studios".
Och sedan dess har xbox fansen kört med samma ursäkt som du drog... Visst fick han ännu mer att säga till om 2017 men det har inget att göra med mitt tidigare inlägg.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DrAg00nEn:

2014 fick Spencer rollen som "lead over Xbox, Xbox Live, Groove Music and Movies & TV teams, and Microsoft Studios".
Och sedan dess har xbox fansen kört med samma ursäkt som du drog... Visst fick han ännu mer att säga till om 2017 men det har inget att göra med mitt tidigare inlägg.

Men sluta nu...du citerade mitt inlägg så det har allt med det att göra.
Jag vet väl att Phil Spencer blev chef över Xbox 2014. Det jag försöker förklara för dig är att förändringen har skett över tid och 2017 är den enskilt största förändringen när både Spencers roll/makt ökade och förändrades som i ett led i Nadellas satsning på gaming där hela divisionen förändrades inom Microsoft. Framförallt beroende på möjligheterna för Xbox och gamingdivisionen att ha en drivande roll i utvecklingen och expansionen av molnet (Azure) som är Nadellas stora grej.

Spencer har redan innan 2017 drivit på Xbox med massvis av förändringar men det är då hans möjligheter och budget ökade, det är inget "ursäktande". Det är bara att se på allt som skett de senaste åren.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Men sluta nu...

Ok. Slutade läsa här och slutar svara nu. Du vill tydligen inte fortsätta.

Ha en trevlig afton


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DrAg00nEn:

Ok. Slutade läsa här och slutar svara nu. Du vill tydligen inte fortsätta.

Ha en trevlig afton

Haha, det är nog lika bra.


signatur

Jump in.

Medlem

Det bästa är ju när besökare kommer in på en kanal där någon tränar, dansar, sitter och lyssnar på musik eller pratar och skriver "wtf am I looking at" samtidigt som de just själva klickat på IRL(Just Chatting) sektionen. Det är ju ungefär samma sak som att klicka in på Aktuellt och fråga, var är Björnes magasin, jag vill se snigel.
Säger man samma sak när man kollar in Big Brother(men vafaan spela Counter Strike nuuuu) för det är väl det som är tanken med IRL sektionen, don't look at it if you don't like the content. Vissa är ju underhållande(oftast musiken då jag inte orkar leta nytt själv), andra mindre.

Skrivet av DhasseLOL:

Många kontroversiella fall med avstängningar på Twitch, där de uppenbarligen gjort felbedömningar. Dessutom hör man ofta att vissa typer av streamare (tänk lättklädda) särbehandlas, moderatorerna hoppas väl på att de ska få något tillbaks.

Samtidigt som de "lättklädda" hela tiden får triggande frågor som tänjer på TOS gränserna. Att säga åt folk att ställa sig upp, visa det ena och det andra och sen kritiseras för allt möjligt det är ju helt tillåtet. "meddelande raderat av en moderator." är väl inte för att en streamer skriver det, utan trollande tittare som tror att Twitch är chaturbate. Inte så konstigt att de som streamar själv till slut tror det är normalt om "folket" vill se sådant. Antagligen vill de att en stream ska stängas av för att de själva mår dåligt eller inte kan kommunicera på ett vettigt sätt.
HelenaLive fick ju varje dag ta emot skit och tittarna visste att denna person är en känslig person(om man inte är en fullkomlig idiot) men inte fan straffar man skiten som skriver i chatten, utan istället blir hon bannad tack vare de trakasserande trollen.

Skrivet av kaealy:

Eller djurplågeri där någon kan kasta katter över huvudet medvetet och mata dom med vodka men blir inte bannad/suspended medan andra blir bannad/suspended för att en fisk man vill visa råkar hoppa ur famnen. 😆😆😆

Har man frågat katten om det är plågeri? De går ju nära hela tiden så det handlar nog lite mer om att de vill bestämma vem som är alpha.
Massage... https://imgur.com/gallery/X3KJw0c
eller

Skrivet av knoxudg:

ja den där jävla bruden alltså....mår så dåligt varje gång jag ser henne...

Måste man titta på personen, det det finns ju hur många kanaler som helst på twitch så att klaga på sådana streamers tycker jag känns ganska onödigt.
Det är ju som att klaga på att Antikrundan är för lite Uppdrag granskning.
Nä, de folk som går in på IRL(Just Chatting) streamen och klagar de är de som borde fundera på hur lättkränkta de är.

Men sen så har jag ju sett allt från konstnärliga märkligheter som Tetsuo 1989, Bad Taste/Braindead, UHF till svenska Agne och Svullo och så vidare, så att folk blir upprörda idag det visar att man inte varit med. Att spela ett spel är ju enkelt men att kunna underhålla flera tusen och live, för att tjäna sitt leverbröd, det kräver en hel del kreativitet som många saknar Samtidigt är ju Just Chatting sektionen top 5 mest hela tiden på tittare så det lockar ju folk ändå.

12
Skriv svar