Control får inget new game plus: "Vårt team är väldigt litet"

Robot
Control får inget new game plus: "Vårt team är väldigt litet"
Medlem

Gillar remedy och deras spel, men det här har aldrig riktigt sett det minsta intressant ut för mig


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Var quantum break bra? Har laddat ner det med Xbox game pass men inte börjat än. Drar mig för det av någon anledning. Gillade Alan wake

Medlem
Skrivet av marsson90:

Gillar remedy och deras spel, men det här har aldrig riktigt sett det minsta intressant ut för mig

tvärt om för mig. Älskade alan wake och detta ser ut att kunna slå det med hästlängder.

Medlem

jag tyckte det här verkade jätteintressant fram tills att dom visade gameplay för första gången.

trodde det skulle vara mer nedtonat och fokus på surrealism och allt mysko som visades upp i första teasern, men sen visade det sig vara en anonym halvshooter där man mest springer runt och telekinesi-kastar lådor på fienden mellan cut-scenes, i nån slags fysik-simulator à 2004. det är så det ser ut iallafall, men jag hoppas jag har fel.

Medlem

New Game Plus är väl bara att man spelar igenom spelet igen med alla saker upplåsta? Ett par knapptryck och ett par ändrade rader kod är väl allt som krävs för detta?

Medlem
Skrivet av robbis:

tvärt om för mig. Älskade alan wake och detta ser ut att kunna slå det med hästlängder.

Hoppas du har rätt När Remedy får till det, så får de till det ordentligt.

Skrivet av Zidious G:

New Game Plus är väl bara att man spelar igenom spelet igen med alla saker upplåsta? Ett par knapptryck och ett par ändrade rader kod är väl allt som krävs för detta?

Mja, beror på spelet. I många fall innebär det att utvecklarna behöver balansera om stora delar av spelet för att det ska bli en givande upplevelse.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

@ Zidious G Inte riktigt, hela vitsen med N+ är att det blir svårare, Dark Souls 1 är betydligt svårare när man spelar om det. Andra ändringar är att man får mer XP, når högre levels, beror dock på vilken typ av spel det är men den gemensamma faktorn är som sagt att det blir svårare.

Medlem
Skrivet av Bethåven:

Var quantum break bra? Har laddat ner det med Xbox game pass men inte börjat än. Drar mig för det av någon anledning. Gillade Alan wake

Tycker att den var okay, har du tid över och ändå fått det "gratis" kan du köra en genomspelning.

Medlem

Tur de är stora nog att kunna utveckla och planera DLC innan spelet släppts åtminstone.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

New Game Plus är väl bara att man spelar igenom spelet igen med alla saker upplåsta? Ett par knapptryck och ett par ändrade rader kod är väl allt som krävs för detta?

Det kanske är så pass inbakat att om man har vissa saker innan det är meningen att man ska få dem så kanske man kan paja script osv så att man inte kan ta sig vidare. Det krävs förmodligen mer än ett par knapptryck och ett par ändrade rader för att lösa.

eld
Medlem
Skrivet av Sillgam:

Tur de är stora nog att kunna utveckla och planera DLC innan spelet släppts åtminstone.

"Spelet har gått guld! vad gör vi nu?"

"Vet inte, vi tänkte inte på att planera det"

Medlem
Skrivet av eld:

"Spelet har gått guld! vad gör vi nu?"

"Vet inte, vi tänkte inte på att planera det"

Vad är det du försöker säga? Menar du att de inte skulle ha tid och människor att göra ett new game plus, men att de har tillräckligt för att göra de DLC som de redan utannonserat för längesen?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Vad är det du försöker säga? Menar du att de inte skulle ha tid och människor att göra ett new game plus, men att de har tillräckligt för att göra de DLC som de redan utannonserat för längesen?

Teamet måste ju fortsätta jobba och dra in stålar efter release, DLC är ju något som gör just det.
newgameplus är vad jag förstått inget man direkt kan ta betalt för.

Min tolkning är att NG+ är något tillverkaren menar man kan göra om man är så stor / drar så mkt stålar att man helt enkelt har några personer i teamet att avvara på något som inte direkt drar in stålar.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Tur de är stora nog att kunna utveckla och planera DLC innan spelet släppts åtminstone.

Det gäller att lägga de resurser man har på smarta saker speciellt för småföretagare.
DLC drar in mer pengar än vad nu new game + skulle vara. Företagen som gör spel gör det främst för att tjäna pengar.

Medlem

Control ser riktigt intressant ut. ´


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

KoP
Medlem

Personligen så spelar det inte någon roll. Brukar aldrig köra Newgame+

Medlem

@Bethåven:

Grymt feta effekter rena "Matrix". Själva gameplay är bra, as snygg grafik men storyn mindre bra vilket det är i sci-fi genrén men kommer plocka upp spelet vid en billigare rea månaden efter på ps store.

Själva game play plus brukar jag ALLTID köra igenom då jag endast köper spel jag diggar. Days Gone körde jag totalt fyra gånger så grym spel glädje erbjöd det spelet.

Medlem
Skrivet av KoP:

Personligen så spelar det inte någon roll. Brukar aldrig köra Newgame+

Sällan det händer här heller. Tycker inte spel har något direkt omspelnings värde längre som de kanske hade förr i tiden pga det kommer så mkt mer spel också nu för tiden så jag har inte lust o sitta o häcka över ett o samma spel om och om igen som man gjorde mer förr för man hade inte samma utbud då som nu.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar