Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av breahl:

Det blir lätt så när ingen av oss som skrivit mest här spelar RDR2 längre. Ingen annan verkar ju skriva om det spelet heller så.....börja du.

Tänker mer att när det är en tråd om spelet så när det kommer in frågor relevanta till tråden så försvinner det i bruset av offtopic om det fortsätter.
Visst ska man få diskutera men man bör hålla sig till ämnet, jag tror det dessutom står i reglerna
Och mer frågor/prat om spelet ifråga lär väll dra igång igen när spelet väl släpps till PC


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av breahl:

Det blir lätt så när ingen av oss som skrivit mest här spelar RDR2 längre. Ingen annan verkar ju skriva om det spelet heller så.....börja du.

Hej igen.

Tittar in igen, följer tråden iaf.
Apropå ovan nämnda. Varför är det inga som tittar in i tråden och berättar om onlinespelandet i detta spel? Det måste väl finnas några som spelat mycket online. Fler som kanske börjat spelet och vill ha tips utan att behöva läsa alla tidigare inlägg. Det finns ju många här som iaf läser och kan tipsa. 😉

Medlem

Arthur lever i en hård värld!

Medlem

Har ni sett att det kommer heta rykten nu om en stor DLC som då INTE bara skulle vara till onlinespelet!? Och att det även skulle komma en remake av RDR1?

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

Har ni sett att det kommer heta rykten nu om en stor DLC som då INTE bara skulle vara till onlinespelet!? Och att det även skulle komma en remake av RDR1?

Nej!? Tell me more!

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

Har ni sett att det kommer heta rykten nu om en stor DLC som då INTE bara skulle vara till onlinespelet!? Och att det även skulle komma en remake av RDR1?

Tyvärr fake news. Det var bara något troll i Reddit, om det nu är samma rykte, men det verkar så... 🙁

https://old.reddit.com/r/GamingLeaksAndRumours/comments/cgk48...

Lite synd för jag hade gärna sett att det var på riktigt.

Medlem

@Nemo: Kanske det....men du vet - hoppet är det sista som överger människan!

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

@Nemo: Kanske det....men du vet - hoppet är det sista som överger människan!

Det var en del spelsajter och forumtrådar som skrev om ryktet såg jag. Även om ryktet inte stämde så visade det tydligt att stort intresse finns.

Får väl hoppas att någon på Rockstar lägger märke till det.

Medlem

@Nemo: Fast HUR vet man att ryktet inte stämmer? Jag menar ...ett rykte är ju ett rykte och man vet inte om det är sant eller inte

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

@Nemo: Fast HUR vet man att ryktet inte stämmer? Jag menar ...ett rykte är ju ett rykte och man vet inte om det är sant eller inte

Ja, det är ju alltid en bra fråga!

Vad gäller ryktet som jag läste om så är det 100% bekräftat att det var ren bluff. Ryktesspridaren skrev nämligen själv att allt var påhittat. Jag postade en länk igår som leder till en sida som visar texten där allt dementeras av ryktesspridaren ifråga i Reddit samt tillhörande kommentarer. Jag kan passa på och inkludera texten nedan...

Citat:

1. There is no dlc for Red Dead Redemption 2 or remake of the first game as far as I know.
2. This was an experiment I have always wanted to do regarding the spreading of rumors in video game culture. I’ve been thinking about this for a while and wondering how I was going to do it, then I saw red dead online was basically being ignored (most likely not, but the fans are in the dust about it, including me) so this was basically a good starting point for me. So first I thought about here there were a lot of alien references in RDR 2’s story mode, so I started my “leak” on that. I made up a somewhat believable story that my “friend from rockstar” told me. (Real original right?) then I put in small details I thought in my head would make sense such as “Still playing as Arthur”. But I stayed real vague just to build up some speculation. Then I thought of what I wanted out of a story dlc. I wanted a remake of the first game with all of the bells and whistles of the recent game. And the rest is pretty much history, so I expected it to be ignored and the next day I open my reddit and I see the biggest notification list I have ever had! I was simply amazed at how my bullshit rumors could blow up, a couple of hours later I went on the google app, and it has tabs with news, and at the very top was this article by comicbook (who report on every rumor from this subreddit almost) https://comicbook.com/gaming/2019/07/20/red-dead-redemption-r... And that’s when things got real, so I let people build more speculation for a couple of days. And sure enough, one of the gaming sites I read on reported on it https://www.gamesradar.com/red-dead-redemption-dlc-aliens-lea... . Then I was curious of the YouTube videos being made, and sure enough there were! https://youtu.be/fF6pCsZNIf4 this was at the very top! And he drank every sip of my tea, and judging by his comment section, they didn’t! I was wondering if there were videos were people didn’t believe me and sure enough there was one by Fizhy! https://youtu.be/kRmVK_9xXsw . Then I realized I was getting to many peoples hopes up, so I decided to write this post. And through this experiment I learned that some people will believe anything that someone says if it sounds believable. And also that mass media is a powerful tool, over 70k people atleast have seen this fake leak that I wrote, and I’m glad that a majority of people saw through it! From now on the original leak will stay up unless the mods say otherwise but I will link this to clarify it was all fake! Thanks for listening!

Källa

Det ryktet ser ut att stämma med ryktet som du skrev om. Texten ovan stämmer även med ryktet jag läste om på flera spelsajer och forum senaste dagarna, så jag misstänker att det är samma rykte i samtliga fall. Antingen det eller så har vi flera olika rykten som alla låter VÄLDIGT lika varandra.

Avstängd

Vore kul med en expansion men tror tyvärr det inte kommer hända. Jag trodde det förut men var ju bara ett falskt rykte. Har helt gett upp rdr2 och spelar andra spel nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Vore kul med en expansion men tror tyvärr det inte kommer hända. Jag trodde det förut men var ju bara ett falskt rykte. Har helt gett upp rdr2 och spelar andra spel nu.

Samma här, det finns ju så mycket annat kul att spela också.

Men jag får RDR2-abstinens ibland och då brukar jag titta in i Red Dead Redemption-forumet på Reddit ibland. Hittar ofta massa skoj grejer där, till exempel bilden nedan som jag såg nyss.

Arthur måste haft en lång dag på jobbet som inte ens orkar ta kläderna av sig...

Källa

Avstängd

Jag är ju på kapitel 4 i min tredje genomspelning men känner inget sug av att köra klart.

Kanske kan hända i framtiden då man får suget efter det igen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag är ju på kapitel 4 i min tredje genomspelning men känner inget sug av att köra klart.

Kanske kan hända i framtiden då man får suget efter det igen.

Ja det är ju tyvärr så med de flesta i denna tråd för tillfället. Sommarhetta gör inte saken bättre. Synd att det blev så med detta utmärkta spel, som man har gjort reklam för i stort sett.
Varför? Det har ju engagerat så många. Nu känner man ju nästan lite ilska över att R* släpper ett så bra spel för (oss extremt engagerade) westernälskare utan att de ger oss mer av det man tycker är bäst med spelet. Har inte kollat hur det går online. Intresserar mig inte helt enkelt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Ja det är ju tyvärr så med de flesta i denna tråd för tillfället. Sommarhetta gör inte saken bättre. Synd att det blev så med detta utmärkta spel, som man har gjort reklam för i stort sett.
Varför? Det har ju engagerat så många. Nu känner man ju nästan lite ilska över att R* släpper ett så bra spel för (oss extremt engagerade) westernälskare utan att de ger oss mer av det man tycker är bäst med spelet. Har inte kollat hur det går online. Intresserar mig inte helt enkelt.

Jag älskar Red Dead Redemption 2. Det är ett av de bästa spel jag spelat någonsin. Rockstar? Nej, not so much.

Det är ju lite udda, oftast så brukar kärleken till ett spel betyda att man engagerar sig i utvecklaren och liknande. Men Rockstar ser inte mig som en målgrupp tydligen. Jag skulle fullkomligt ösa in pengar på singleplayer-content men det vill de tydligen inte ha.

Rockstar är meh.


signatur

Jump in.

Medlem

RDR2 höjde helt klart ribban för hur bra ett spel kan vara.
Nu känns andra spel rätt fattiga i jämförelse
Har bara klarat det en gång men blir definitivt en gång till i höst/vinter.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

RDR2 höjde helt klart ribban för hur bra ett spel kan vara.
Nu känns andra spel rätt fattiga i jämförelse
Har bara klarat det en gång men blir definitivt en gång till i höst/vinter.

Och även när man klarat av det så kan det vara svårt att lägga ifrån sig...

Medlem

@Nemo:
Haha ja det kan nog lätt bli så.
Själv är jag mer actionsnubbe men inlevelsen när man rider ut på uppdrag är svårslagen om det än bara är för att hämta en wanted person. Kan vara för jag alltid fantiserat om och tittat på vilda västern så man känner sig hemma !

Avstängd

Verkar ta tid innan detta kommer på PC, om det ens kommer dit.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Verkar ta tid innan detta kommer på PC, om det ens kommer dit.

I samband med nästa playstation och Xbox kanske?

Avstängd
Skrivet av Thane:

I samband med nästa playstation och Xbox kanske?

Kanske, men tycker spelet bör vara så utdaterat då.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

Det är alltid lite trevligt och nostalgiskt när den här tråden bumpas upp i ens "följda trådar".

Kanske blir lite action här framöver när PC-spelarna dyker in!


signatur

Jump in.

Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av breahl:

Verkar ta tid innan detta kommer på PC, om det ens kommer dit.

Haha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ett av de absolut bästa spelen som finns! Även fast jag inte har jätteproblem med kontrollerna fattar jag varför folk kan störa sig på det. Problemet för mig är att mitt grafikkort är 5 år gammalt så detta kommer bli dyrt

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Det är alltid lite trevligt och nostalgiskt när den här tråden bumpas upp i ens "följda trådar".

Kanske blir lite action här framöver när PC-spelarna dyker in!

Ja jävlar, nu blir det säkert action här igen. Längsta tråden i historien och längre kommer den säkert bli.


signatur

PS5 och inget annat.

jbx
Medlem

Bilduppdateringen och kontrollerna kommer äntligen bli njutbart i ett redan fantastiskt spel! Köper direkt!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja jävlar, nu blir det säkert action här igen. Längsta tråden i historien och längre kommer den säkert bli.

Ja nu kan man äntligen släppa tanken på att alla inte får chansen att spela spelet som var en revolution för mig.

Skriv svar