Respawn visar sitt VR-spel med AAA-klass i september – Titanfall?

Robot
Respawn visar sitt VR-spel med AAA-klass i september – Titanfall?

"Mer Titanfall" i år är ett löfte från Respawn.

#oculus-rift, #respawn-entertainment


Medlem

Ja ja ja och ja tack!

Medlem

Mycket spännande

Medlem

Hade mycket hellre velat ha ett Titanfall 3.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Grymt! Sitter och väntar spänt på detta, Lone Echo 2, Stormland och ett par till. Det har varit lite torka på vettiga VR-spel än så länge det här året tycker jag.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Alltid kul med satsningar på VR


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Valve Index var så nära att vara precis vad jag vill ha men kräver lite högre FoV än så. Pimax är det enda alternativet jag kan tänka mig just nu men vill ändå vänta då de undergår väldigt mycket förändringar/förbättringar just nu. :x

Foveated Rendering vore inte heller fel där emot.

Medlem

What?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Valve Index var så nära att vara precis vad jag vill ha men kräver lite högre FoV än så. Pimax är det enda alternativet jag kan tänka mig just nu men vill ändå vänta då de undergår väldigt mycket förändringar/förbättringar just nu. :x

Foveated Rendering vore inte heller fel där emot.

Jag är också sugen på Index.
Fast jag ser mest ifram imot en trådlös variant, ifall dom kan få låg responstid.
Vart inte FoV bättre i och med att det gick att ställa linserna manuellt?

Det verkar vara som jag trodde, att illamåendet berodde på för låg kvalite på dom tidiga VR-headseten, det är flera som rapporterar att dom märker stor skillnad med Index.

Hoppas att VR-spelet bara blir tidsexklusivt till oculus.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag är också sugen på Index.
Fast jag ser mest ifram imot en trådlös variant, ifall dom kan få låg responstid.
Vart inte FoV bättre i och med att det gick att ställa linserna manuellt?

Det verkar vara som jag trodde, att illamåendet berodde på för låg kvalite på dom tidiga VR-headseten, det är flera som rapporterar att dom märker stor skillnad med Index.

Hoppas att VR-spelet bara blir tidsexklusivt till oculus.

Det är ju en Oculus-publicerad titel så det kommer helt säkert att vara exklusivt på deras plattform.
Frågan är dock om det kommer att vara för PC eller för Oculus Quest, som ju är Oculus primära plattform nu. De vill ju sälja Quest och Rift S; Eftersom Quest-formatet stöds av båda är det inte alls omöjligt (Om jag inte har missat att de har sagt att det blir en PC-release).

Medlem

Fasen va kul! Hoppas det kommer gå att spela med Vive också. Om inte annat så finns det ju sätt att kunna göra det ändå.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det är ju en Oculus-publicerad titel så det kommer helt säkert att vara exklusivt på deras plattform.
Frågan är dock om det kommer att vara för PC eller för Oculus Quest, som ju är Oculus primära plattform nu. De vill ju sälja Quest och Rift S; Eftersom Quest-formatet stöds av båda är det inte alls omöjligt (Om jag inte har missat att de har sagt att det blir en PC-release).

Kommer garanterat bli en Rift titel om det handlar om AAA. Men kan ju hoppas att dom portar den till Quest med
Revive fungerar ju med Index och vive så det är nog inga problem med exklusivitet

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag är också sugen på Index.
Fast jag ser mest ifram imot en trådlös variant, ifall dom kan få låg responstid.
Vart inte FoV bättre i och med att det gick att ställa linserna manuellt?

Det verkar vara som jag trodde, att illamåendet berodde på för låg kvalite på dom tidiga VR-headseten, det är flera som rapporterar att dom märker stor skillnad med Index.

Hoppas att VR-spelet bara blir tidsexklusivt till oculus.

Kommer bara vara på oculus store. Oculus betala Respawn för att utveckla ett vr spel

Medlem

Dem har redan sagt att det inte är Titanfall. Det är en militär simulator som ska visa hur det är att vara i krig

Medlem

Ja det står ju klart och tydligt "spoiler: it’s not Titanfall or Star Wars™"

Skribent

Varför finns det så få mech-spel i VR? Är ju en speltyp som passar VR ypperligt. Mech Warrior...Earth Siege...Steel battallion..återuppliva dessa!


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar