Stora Pengar™ i Apex Legends-turnering med 500 000 dollar i potten

Robot
Stora Pengar™ i Apex Legends-turnering med 500 000 dollar i potten
Inaktiv

Det var snålt med prispengar för att vara "Fortnite-dödaren"

Jo en del spelar detta fortfarande även om det har tappat typ 90% av sina spelare. Fortnite må vara det bästa BR-spelet men Apex är fortfarande kul då det är first-person med snabbt gameplay.
Apex har dessvärre varit helt överkört av fuskare under flera månader men Respawn verkar äntligen ha lyckats rensa bort en stor del av dessa. Har faktiskt inte mött på någon som jag med 100% säkerhet har kunnat säga att de fuskar de senaste spelsessionerna.

De har fixat ett par av buggarna i spelet men istället introducerat nya. Har kört ranked med en polare och den absolut största irritationen är att det nästan hela tiden är problem att få igång matcherna.
Man fastnar på "starting server" och får starta om matchmaking några gånger, man får disconnects och skickas tillbaka till lobbyn när man precis börjar ladda character select, ofta försvinner en squadmate på vägen till character selection eller så lyckas de ladda in efter de automatiskt har blivit tilldelad en karaktär. Många gånger så får man finna sig i att köra 2-manna matcher. Detta är fullständigt oacceptabelt för ranked. Vi har till och med råkat ut för en serverkrash mitt under en match med bra placering och alla blev utkastade.

Utöver alla buggarna så är spelet väldigt fattigt på content. Väldigt lite har hänt det senaste halvåret sedan release. Respawn måste verkligen vara en av de sämsta utvecklarna i branschen.

Men alla dessa problem till trots så är Apex fortfarande väldigt kul när det fungerar. Det bästa är ju om man lyckas samla ihop ett gäng på tre spelare som kommunicerar över Discord.

Allra helst så önskar jag att de kunde göra ett first-person läge i Fortnite med vapen och karta som är mer anpassade för det perspektivet. Detta tillsammans med den extrema polish och utvecklingstakt som Fortnite har så hade det blivit ett fantastiskt bra spel.

Medlem

Det var inte mycket till prispott... Antar att EA inte vågar satsa mer?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det var inte mycket till prispott... Antar att EA inte vågar satsa mer?

..men fortnite är väl pengar från mikrotransaktionerna som styr vad prispotten blir?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det var inte mycket till prispott... Antar att EA inte vågar satsa mer?

Knappt värt att starta datorn för ynka 4800 dollar...

Medlem
Skrivet av Ankh:

..men fortnite är väl pengar från mikrotransaktionerna som styr vad prispotten blir?

Njae, det tror jag inte?
I DotA:s International funkar det så, men i Fortnite är det väl bara Epic som pumpar in massa pengar?

Skrivet av jOnÄTÄn:

Knappt värt att starta datorn för ynka 4800 dollar...

Nåja, du får nog göra mer än starta datorn om du ska komma upp i den prestationsnivå som krävs


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Apex är mitt favorit BR-spel, synd att dom inte vill satsa mer lol. EA gonna EA

Medlem
Skrivet av Dunder:

Njae, det tror jag inte?
I DotA:s International funkar det så, men i Fortnite är det väl bara Epic som pumpar in massa pengar?

Nåja, du får nog göra mer än starta datorn om du ska komma upp i den prestationsnivå som krävs

Du har ingen aning om hur duktig jag är i Apex har faktiskt fått ett eller två kills!

Menade att det inte alls var så dåligt med pengar. Blir glad om jag vinner 200kr på bingolotto.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du har ingen aning om hur duktig jag är i Apex har faktiskt fått ett eller två kills!

Menade att det inte alls var så dåligt med pengar. Blir glad om jag vinner 200kr på bingolotto.

Nej, det är klart, du kanske har en dold talang

Klart man hade blivit glad även om man "bara" vann några tusen också, men det jag menar är att det inte är tillräckligt för att få större esportsorganisationer att helhjärtat satsa på spelet.

Nu har ju iofs Alliance börjat med Apex, så jag kanske är helt ute och cyklar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av anon_319742:

Fortnite må vara det bästa BR-spelet

Mest populära är det. Definitivt inte det bästa

Inaktiv
Skrivet av anon_326725:

Mest populära är det. Definitivt inte det bästa

Mig veterligen är Fortnite det enda BR som vunnit "årets spel", så det är defintivt det bästa och största. PUBG och Apex kommer inte i närheten tyvärr. Apex är riktigt kul dock, sina stora problem till trots.

Medlem

Vad som är bäst är såklart helt subjektivt...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Knappt värt att starta datorn för ynka 4800 dollar...

Jag går inte ur sängen för under 4800 dollar.

Så ja, jag ligger mest i sängen..

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_319742:

Mig veterligen är Fortnite det enda BR som vunnit "årets spel", så det är defintivt det bästa och största. PUBG och Apex kommer inte i närheten tyvärr. Apex är riktigt kul dock, sina stora problem till trots.

Det är ju givetvis helt subjektivt vilket spel som är bäst. Beror också på hur man definierar bäst i det här sammanhanget. Är det spelet som är populärast och drar in mest pengar? Då vinner nog Fortnite.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Mig veterligen är Fortnite det enda BR som vunnit "årets spel", så det är defintivt det bästa och största. PUBG och Apex kommer inte i närheten tyvärr. Apex är riktigt kul dock, sina stora problem till trots.

PUBG har vunnit flera GOTY och störst betyder inte bäst.

Inaktiv
Skrivet av Draconis:

PUBG har vunnit flera GOTY och störst betyder inte bäst.

Exakt så!

Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Vad som är bäst är såklart helt subjektivt...

Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är ju givetvis helt subjektivt vilket spel som är bäst. Beror också på hur man definierar bäst i det här sammanhanget. Är det spelet som är populärast och drar in mest pengar? Då vinner nog Fortnite.

Skrivet av Draconis:

PUBG har vunnit flera GOTY och störst betyder inte bäst.

Absolut, men citerar man någon för att säga att de har fel om vilket spel som är bäst så blir det helt plötsligt en objektiv diskussion. Där vinner Fortnite tack vare sin popularitet, kvalitet och utmärkelse.
Så återigen, Fortnite är världens bästa Battle Royale-spel och det går ej att diskutera ur en objektiv synvinkel. Subjektivt får man tycka vad man vill men då ska man inte försöka påpeka att någon annan har fel.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Absolut, men citerar man någon för att säga att de har fel om vilket spel som är bäst så blir det helt plötsligt en objektiv diskussion. Där vinner Fortnite tack vare sin popularitet, kvalitet och utmärkelse.
Så återigen, Fortnite är världens bästa Battle Royale-spel och det går ej att diskutera ur en objektiv synvinkel. Subjektivt får man tycka vad man vill men då ska man inte försöka påpeka att någon annan har fel.

Nej, det blir ingen objektiv diskussion Den är fortfarande helt subjektiv. Man kan fortfarande tycka att någon annan har fel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Nej, det blir ingen objektiv diskussion Den är fortfarande helt subjektiv. Man kan fortfarande tycka att någon annan har fel.

Helt fel, Fortnite är bevisligen bäst vilket ej är subjektivt.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Helt fel, Fortnite är bevisligen bäst vilket ej är subjektivt.

Jag tror du missförstått vad subjektivt och objektivt betyder...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Absolut, men citerar man någon för att säga att de har fel om vilket spel som är bäst så blir det helt plötsligt en objektiv diskussion. Där vinner Fortnite tack vare sin popularitet, kvalitet och utmärkelse.
Så återigen, Fortnite är världens bästa Battle Royale-spel och det går ej att diskutera ur en objektiv synvinkel. Subjektivt får man tycka vad man vill men då ska man inte försöka påpeka att någon annan har fel.

Vad pratar du ens om? Alla version av PUBG och Apex (förutom PUBG på PS4) klår Fortnite på metacritic i både kritiker och user-score. PUBG har vunnit GOTY, det har inte Fortnite. Apex har inte vunnit något då det släpptes iår. Så med andra ord går du endast efter hur många spelare det har? Lol. 0/10 trolling

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_319742:

Helt fel, Fortnite är bevisligen bäst vilket ej är subjektivt.

Igen, bäst på vilket sätt? Det enda sättet Fortnite möjligen är bäst är mängden spelare, popularitet, och mängden pengar spelet tjänar. Betyder ju dock inte att alla som spelar, och andra som inte gör det, tycker spelet är det bästa någonsin eller ens i genren.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Draconis:

Vad pratar du ens om? Alla version av PUBG och Apex (förutom PUBG på PS4) klår Fortnite på metacritic i både kritiker och user-score. PUBG har vunnit GOTY, det har inte Fortnite. Apex har inte vunnit något då det släpptes iår. Så med andra ord går du endast efter hur många spelare det har? Lol. 0/10 trolling

Haha, skitsnack. PUBG har inte vunnit något riktig GOTY. Det har däremot Fortnite i Golden Joystick Awards. En riktig gala som har funnits sedan 1983 och inte något trams från någon okänd speltidning eller i framröstat i lunchrummet på Willys i Märsta. Fortnite har 200 miljoner spelare medans PUBG har en bråkdel. Fortnite har bäst nätkod av alla Battle Royale och bättre än CS:GO, BFV m.m. Fortnite har även den högsta utvecklingstakten av alla Battle Royale.
PUBG är ett genomgående sämre spel sett till antalet buggar och avsaknad av polish. Animationerna är av låg kvalitet och nätkoden är dålig.

Det är fastställt att Fortnite är det bästa Battle Royale-spelet och det är ingenting ett troll som du kan ändra på tyvärr. Det är fakta.

Medlem

Såfort det är en nyhet om ett BR-spel måste folk diskutera vilket som är bäst och hävda sig.

Alla gillar olika, finns inget bäst/sämst i detta fall. Det är det enda som är fakta här.

Vi kör en ny fråga, vilken färg är bäst, röd eller blå. Diskutera!

Suck...

Inaktiv
Skrivet av aeqvist:

Såfort det är en nyhet om ett BR-spel måste folk diskutera vilket som är bäst och hävda sig.

Alla gillar olika, finns inget bäst/sämst i detta fall. Det är det enda som är fakta här.

Vi kör en ny fråga, vilken färg är bäst, röd eller blå. Diskutera!

Suck...

Precis, riktigt trist att det är nivån på forumet. Så fort man nämner ordet Fortnite så kokar det över hos många här. Det ska alltid komma någon pik eller en kommentar i stil med "det är endast för småbarn", "skitspel", "kommer aldrig röra i spelet".
Nu valde jag att ta debatten på deras omogna nivå för det är ganska löjligt att de håller på som de gör.

Det är helt okej att vara bitter och vägra gilla de spel som är mest omtyckta. Men att ge sig på någon annans spelsmak bara för att man själv har stora problem att acceptera att andra tycker olika är riktigt låg nivå.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_319742:

Precis, riktigt trist att det är nivån på forumet. Så fort man nämner ordet Fortnite så kokar det över hos många här. Det ska alltid komma någon pik eller en kommentar i stil med "det är endast för småbarn", "skitspel", "kommer aldrig röra i spelet".
Nu valde jag att ta debatten på deras omogna nivå för det är ganska löjligt att de håller på som de gör.

Det är helt okej att vara bitter och vägra gilla de spel som är mest omtyckta. Men att ge sig på någon annans spelsmak bara för att man själv har stora problem att acceptera att andra tycker olika är riktigt låg nivå.

Du gör ju dock inte saken bättre genom att "gå ned på deras nivå". Va den bättre personen och agera vettigt istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av anon_319742:

Precis, riktigt trist att det är nivån på forumet. Så fort man nämner ordet Fortnite så kokar det över hos många här. Det ska alltid komma någon pik eller en kommentar i stil med "det är endast för småbarn", "skitspel", "kommer aldrig röra i spelet".
Nu valde jag att ta debatten på deras omogna nivå för det är ganska löjligt att de håller på som de gör.

Det är helt okej att vara bitter och vägra gilla de spel som är mest omtyckta. Men att ge sig på någon annans spelsmak bara för att man själv har stora problem att acceptera att andra tycker olika är riktigt låg nivå.

Fast nu startade ju iofs du detta genom att ställa Apex och Fortnite mot varandra och påstå att Fortnite är bästa spelet.

Ska du presentera fakta så får du istället säga "största/mest populära BRspelet" vilket jag så vänligt hjälpte dig korrigera.

Vill du i framtiden säga sånt så föreslår jag att du skriver "fortnite är enligt mig det bästa BRspelet".

Sen så såg jag inget i tråden om att någon säger att fortnite är ett skitspel så var är dessa med "låg nivå" som gjorde att du "var tvungen" att gå ner till så låg nivå?

Edit: Det är uppenbart att det inte går att komma genom din mur av hybris så jag lägger ner och kommer inte försöka diskutera mer med dig hur mycket du än försöker provocera fram svar. Lycka till med det där beteendet!

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Haha, skitsnack. PUBG har inte vunnit något riktig GOTY. Det har däremot Fortnite i Golden Joystick Awards. En riktig gala som har funnits sedan 1983 och inte något trams från någon okänd speltidning eller i framröstat i lunchrummet på Willys i Märsta. Fortnite har 200 miljoner spelare medans PUBG har en bråkdel. Fortnite har bäst nätkod av alla Battle Royale och bättre än CS:GO, BFV m.m. Fortnite har även den högsta utvecklingstakten av alla Battle Royale.
PUBG är ett genomgående sämre spel sett till antalet buggar och avsaknad av polish. Animationerna är av låg kvalitet och nätkoden är dålig.

Det är fastställt att Fortnite är det bästa Battle Royale-spelet och det är ingenting ett troll som du kan ändra på tyvärr. Det är fakta.

Vem var det som sa något om att Fortnite är för småbarn eller skitspel? Ingen i den här tråden i alla fall. Varför tar du ens kritik mot Fortnite så personligt? Jobbar du på Epic?

Inaktiv
Skrivet av anon_326725:

Fast nu startade ju iofs du detta genom att ställa Apex och Fortnite mot varandra och påstå att Fortnite är bästa spelet.

Ska du presentera fakta så får du istället säga "största/mest populära BRspelet" vilket jag så vänligt hjälpte dig korrigera.

Vill du i framtiden säga sånt så föreslår jag att du skriver "fortnite är enligt mig det bästa BRspelet".

Sen så såg jag inget i tråden om att någon säger att fortnite är ett skitspel så var är dessa med "låg nivå" som gjorde att du "var tvungen" att gå ner till så låg nivå?

Tvärtom så startade du det genom att citera mig och säga att Fortnite inte är bäst, det var ditt klavertramp. Detta eftersom Fortnite objektivt är det absolut bästa BR-spelet, detta är redan fastställt.
Jag har aldrig någonsin sagt att någon pratade om att Fortnite skulle vara ett skitspel i denna tråd, var har du fått det ifrån?
Allting du skriver är för övrigt på låg nivå.

Skrivet av Draconis:

Vem var det som sa något om att Fortnite är för småbarn eller skitspel? Ingen i den här tråden i alla fall. Varför tar du ens kritik mot Fortnite så personligt? Jobbar du på Epic?

Cirka 20-30 olika personer uppskattningsvis. SaltyApple däribland dem.
Jag tar inte kritik mot Fortnite personligt, jag tar personlig kritik personligt. Att anmärka på min spelsmak är i högsta grad personligt. Jobbar du på Epic?

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Såfort det är en nyhet om ett BR-spel måste folk diskutera vilket som är bäst och hävda sig.

Alla gillar olika, finns inget bäst/sämst i detta fall. Det är det enda som är fakta här.

Vi kör en ny fråga, vilken färg är bäst, röd eller blå. Diskutera!

Suck...

Röd såklart det är fakta!!!11

12
Skriv svar