Trots alla problem med hårdvara och mjukvara, tycker jag att man har lärt sig hur datorer och OS fungerar. I en perfekt värld där just allting hade funkat perfekt, hade det tagit mycket längre tid att lära sig modermodemet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Båda har för och nackdelar
Konsoller KAN vara plug n play helt enkelt, men det börjar gå bort med utvecklingen av konsoller till nästan en nerstängd PC.
Updates, Installs även om du har CD, konto för att köpa spel (No Shit), har du inte använt konsollen på ett bra tag så kan du bli mött av en lång väntetid på att den ska uppdatera, speciellt på Xbone.

Mycket av det smidiga med att äga en konsoll börjar gå bort, och det kommer troligen försämras ^^

Du kan i stort sätt ta och köpa en pre-built PC med inga speciella saker som behöver extra drivrutiner, då tänker jag på t.ex. AIO vattenskylare
Windows 10 sköter i stort sätt alla drivrutiner som du behöver, ibland så kanske dom inte är den senaste versionen men majoriteten av fallen så fungerar det felfritt.

Och om du har köpt en pre-built så får du troligen support från ställen du har köpt den ifrån om det strular, om du inte är tech savvy eller bra på att googla problemen själv

Dock den största skillnaden mellan en konsoll och en pre-built PC är att med PCn så har du fortfarande möjlighet att uppgradera down the line, med en konsoll så har du inte den möjligheten, förutom bara med hårddisk, men till och med det kan vara en svår grej för en vanlig svensson.

Just ja, själv föredrar jag också en fet nice fotölj eller en ergonomisk stol över en soffa framför TVn.
Är du gammal som jag så är en soffa helt förödande för ryggen efter en session av gaming.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Testpilot

Kul diskussionsämne. Jag håller med i en del av dessa punkter men anser att :

Skrivet av Lord Backstab:

1. Sitta bekvämt
Kan förstå att det kan kännas svårt ibland att sitta bekvämt. Men som flera har sagt så är en bra stol lösningen.
Men en IKEA Marcus som så många lovordar ska du verkligen inte ta på orden. Det är en högst personlig fråga att välja rätt stol. För min egen del så köpte jag en Marcus innan jag visste bättre och den stolen var så obekväm att jag gav bort den efter 1 vecka. Icke justerbara armstöd är inte bra. Jag måste ha armstöd och mycket bättre svankstöd än vad den stolen kan ge.

Satsa på en ordentlig stol. Det finns många modeller med okej gamerstolar numera vilket har exploderat eller så satsar du på en riktig kontorsstol även om den kostar många sköna tusenlappar så är det nåt du kan ha i minst 10 år framöver. Här måste du ut och prova stolar. Det är jättesvårt att köpa nåt utan att veta vad man vill ha.

Sen måste man ta paus. Som en äldre gamer så märker jag att det måste justeras ställning ofta och gärna ta lite pauser i spelandet för att röra gamla stela muskler. Borta är den tiden då man kunde köra 10 timmar i sträck.

2. Installation.
Detta känns som ett ickeproblem numera då allt laddas hem via nätet oavsett plattform. Jag tycker nog att där ligger man bra till om man som många numera har en SSD att lägga in spelen på så vinner man mycket tid då spelet installeras och konfigureras.

3. PC-problem.
Här är nog min största stötesten. Ja det är mer eller mindre alltid problem då man installerar nåt nytt lir. Det är alltid nåt som måste fixas eller nån liten detalj som gnager.
Många gånger tror man att man skall bli tokig över var tusan felet ligger. Är det min hårdvaru kombination? Har man överklockat är det problemet? Ligger det nåt annat program i bakgrunden och stör? osv i all oändlighet. Säkrast är att aldrig köra spel direkt då de släpps oavsett plattform. Det strular tametusan alltid.

Men allt är inte skräp. På din PC har du en snabb SSD som minskar laddtiderna. Du har oändlig frihet i vilken hårdvara du vill använda och med en snabb skärm får du en grym prestanda och har man upplevt detta vill man aldrig gå tillbaka. Du kan också modifiera och fixa buggar direkt som inte går att ordna på ett konsollsläpp annat än med en patch som kan dröja länge om man har otur.

4. Konsollexkusivitet.
Detta är tråkigt. Särskilt med bra gjorda spel som görs exklusiva. Jag känner dock att väntar man på nåt gott så kommer det endera en portning såsmåningom eller så tas lärdomar från dessa släpp och byggs in i nya spel som även kommer på PC.
Kan man inte hålla sig så skall man såklart skaffa spelet och belöna spelföretaget med sina pengar.
Bra releaser förtjänar att folk köper och spelar dessa oavsett vilken plattform.

5. Hållbarhet.
För mig känns detta som ett ickeproblem. Man byter grafikkort numera för att kunna köra de där toppspelen med allt grafikgodis påslaget. Men är inte detta kravet kan man köra många år med sitt grafikkort. För min egen del är det byte varannan generation av grafikkort. Numera är man bortskämd med hög bildfrekvens och det är jakten på hög sådan i kombination med hög upplösning som gör att pengarna rinner iväg iallafall för mig.

Just det att man kan skräddarsy sin upplevelse är nog det jag gillar mest. Känns nån del av din PC lite ålderdomlig eller trött? Då köper man en ny del och stoppar in.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Well, det jag menade var att jag spelar lika mycket i sängen med kontroll som jag gör med mus och tangentbord vid ett skrivbord. My bad!

Gillar också hur du skriver "To each his own" i olika varianter så ofta xD

Aha! Då förstår jag!

Haha.. ja.. jag tänkte dra till med "to each, their own" men eftersom jag talade om en specifik person så blev det "to each, HIS own"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Vi har både real time och turn based strategispel på konsoler.
Så det handlar alltså om antal units på skärmen då? Ok.
Mutant year zero
Xcom 2
Aven colony
Banner saga
Sudden strike 4
Tropico
Surviving mars
C&C
Iron harvest
They are billions
The escapist
Two point hospital (snart)

Är bara några som jag vet funkar ypperligt att spela på konsol.
Men units på skärmen var det... Ja det kanske konsolerna nästa år klarar av. Vem vet.

Att du kan nämna en handfull strategispel som fungerar mer eller mindre bra på konsol ändrar inte det faktum att genren är relativt ovanlig på plattformen, tvivlar på att du inte förstår vad som menas bortom "antal units".

Medlem

Soffa/fåtölj och handkontroll är hur skönt som helst, men precisionen och grafik/FPS på PC är oslagbart, samt att det finns större möjligheter att anpassa systemet efter sitt eget tycke.

Inaktiv
Skrivet av nils45:

Soffa/fåtölj och handkontroll är hur skönt som helst, men precisionen och grafik/FPS på PC är oslagbart, samt att det finns större möjligheter att anpassa systemet efter sitt eget tycke.

Exakt det jag skrev. Kul att se en likasinnad

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

+1 för Markus. Jag haft en sådan stol nu i 3-4 år och den är fortfarande kanon skön att sitta på.

Haft kinnarps-stolar de senaste 25-30 åren av gaming. Farsan hade en när jag var liten, och jag har fortsatt köpa dom i vuxen ålder.
Har just bytt min förra mot den senaste av deras kontorsstolar (Capella). Den föregående var en 8 Plus, som jag haft i snart tio år. Den är inte utsliten vare sig mekaniskt eller visuellt. Bytte mest för att jag var sugen på nåt nytt (och färgen på 8 Plus:en matchar inte längre inredningen).

Provsatt polarens Markus en gång och skulle aldrig nånsin kunna tänka mig att parkera arslet på en så dålig stol under så stor del av mitt liv som jag faktiskt spelar. Visst kostar en Capella nästan som tio Markus, men det är det lätt värt!

Ligger en Capella bortom ens budget kan jag rekommendera att försöka få tag i en begagnad 8 Plus (med nackstöd). Mycket, mycket mer värt pengarna än IKEAS skit.

Avstängd
Skrivet av nils45:

Soffa/fåtölj och handkontroll är hur skönt som helst, men precisionen och grafik/FPS på PC är oslagbart, samt att det finns större möjligheter att anpassa systemet efter sitt eget tycke.

Soffa/fotölj och handkontroll är inte konsolexklusivt, så det är aldrig ett argument åt varken ena eller andra hållet i en sån här diskusion.

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

Soffa/fotölj och handkontroll är inte konsolexklusivt, så det är aldrig ett argument åt varken ena eller andra hållet i en sån här diskusion.

Ok.

KoP
Medlem
Skrivet av rmpyro:

Tror han menar rts eller tbs spel, där det är mer än 20 units på skärmen. Finns en anledning till varför starcraft, total war eller Civilisation mm inte finns på konsol.

Fast teoretiskt sett så finns det inga hinder till att spela rts spel på konsol då både Xbox och PS har stöd för mus och tangentbord idag.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Att du kan nämna en handfull strategispel som fungerar mer eller mindre bra på konsol ändrar inte det faktum att genren är relativt ovanlig på plattformen, tvivlar på att du inte förstår vad som menas bortom "antal units".

Nä... Inte en aning. Bara 30+ år inom gaming. Varav 15+ år på PC.

Spydiga PC master race kommenterar visar bara på trångsynthet gällande konsoler.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

@Lord Backstab:

Jag spelar minst 90% av mina spel på PC.
Jag tycker precis tvärtom att jag har svårt att sitta bekvämt i soffan. Möjligt att jag har lagt ner mer pengar på min arbetsstol än min soffa, men jag sitter enormt skönt vid datorn.

Det egentligen enda jag verkligen saknar på PC är att spela tillsammans lokalt hemma. Där slår konsolen PC enormt mycket. Att spela tillsammans några i soffan ett bra sportspel som NHL eller något roligt partyspel är i särklass mycket roligare än att försöka samsas framför skärmarna på skrivbordet. I grund och botten handlar det väl om vart jag har datorn respektive konsolen.

Det jag framför allt saknar mest när jag spelar konsol är mina dubbla skärmar. Jag vill ha min andra skärm med Spotify, Discord och kanske en webbläsare.

Jag håller inte alls med om installationsproblemen. Snarare att jag irriterar mig på min konsol som tydligen skall uppdatera något varje gång jag vill spela på den, medans min dator som ständigt är igång alltid är "up to date". Åter igen det är upp till mig, hade konsolen varit igång dygnet runt hade väl den också varit aktuell.

Komponenter till datorn är en av styrkorna tycker jag, och jag har aldrig haft något problem med kompatibilitet, men så jobbar jag med datorer så även om jag inte är en expert kan jag nog mer än "Svensson". Jag läser mycket och kollar upp innan jag uppgraderar något.

I slutändan tror jag det är lite som med Android/IOS pratet. Dom som vill och gillar att pilla själv föredrar PC, medans dom som vill ha det enkelt, inte bryr sig om att pilla eller är ointresserade föredrar konsol.

Jag tror att både PC och konsol kommer finnas en lång tid framöver. Jag tror dom tilltalar olika människor. Många har ju bägge, men använder dom till olika saker.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Relaterar till 100 procent! Att alt-tabba är så sabla enkelt, och så sitter man plötsligt och gör något hjärndött. Barnlås i all ära, jag skulle behöva ett alt+tab-lås...

Jag tycker ALT+Tab är en gåva från ovan.
Tänk när man sitter och spelar något spel och måste kolla upp något, både spelrelaterat eller inte, det är ju nästan omöjligt på en konsol, vem surfar med en webbläsare på konsol? Något mer frustrerande finns ju knappt.

Medlem

1. Komfort: Eftersom jag själv äger en sån där fräsig "gaming-stol" känns det rimligt att flika in här. Jag har gått igenom många stolar i mina dagar framför datorn och det finns tyvärr inga genvägar. Drygt under två meter lång och medlem i deciton -klubben finns det inte mycket att göra förutom att lägga ganska mycket pengar på en bra stol.
Allt från en billig Ikea-stol i tonåren till en finare Ikea-stol, för att sedan köpa en DXRacer King series. Vill du ha en stol som verkligen ger dig komfort måste det tyvärr bli en stol från Kinnarps/RH eller dylikt, de kostar mycket, men du lär använda dem i 10 år.
Snåla aldrig på Stol, skor, säng, eller kudde.

Liten notis: En dålig stol går att övervinna till viss del genom att träna ryggmusklerna, se till att stretcha regelbundet och gå till gymmet/köp en kettlebell och svinga i hemmet.

4. Exklusivitet: På denna punkten finns det enligt min personliga uppfattning bara två vägar att gå. Det finns aldrig någon som helst anledning att äga en Xbox, eftersom Microsoft släpper alla spelen till PC numera. En switch är bara intressant att äga om du specifikt suktar efter Mario och Zelda, resterande spel till Switch är inte direkt några avgörande faktorer.
Det mest rimliga alternativet är ett Playstation, främst eftersom Sony själv äger de studior som gör spel som God of War, Spider-man etc, och de kommer aldrig släppas till PC.

Fördelen med konsol är även att du kan sälja dina spel så snart du är klar, det blir således otroligt billigt att spela konsol jämfört med PC.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Jag tycker ALT+Tab är en gåva från ovan.
Tänk när man sitter och spelar något spel och måste kolla upp något, både spelrelaterat eller inte, det är ju nästan omöjligt på en konsol, vem surfar med en webbläsare på konsol? Något mer frustrerande finns ju knappt.

Det är då man tar fram telefonen.

Medlem

Hela poängen med en ergonomisk sittställning är att byta ställning ofta, så det låter som att OP gör helt rätt ur ergonomisk synvinkel men tror att det är fel av någon anledning

Man ska inte sitta still eller i samma ställning en längre tid, den enda rätta ställningen är -nästa- ställning.

Medlem

Har inte särskilt mycket att tillägga till det som redan skrivits, men kan inte påstå att jag mött något av dessa problem på flera år nu...

Visst finns en del spel till konsol man gärna hade spelat på PC då de hade gjort sig så mycket bättre där än på konsol, men å andra sidan finns ju massor av spel till PC som inte finns till konsol... Känns inte riktigt som ett argument då.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kombinerar fet dator med Switch. Gyllende kombination.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Om det är en bra stol man letar efter så kan jag rekommendera denna:
http://www.officeline.se/products/soft-lite/

Den är svindyr om man jämför med "gaming" stolar, men den är mycket bättre. Det är en stol som är framtagen av proffs och inte någon idi** som bara vill sälja stolar för att "gaming" är ett trendigt ord som säljer.

Har haft min i cirka 6 år och kan absolut rekommendera.

Medlem

1. Sitta bekvämt

Jag vet inte hur detta är ett PC-problem då man kan plugga in PC:n till TV:n eller streama och sedan sitta i soffan, antingen med t-bord och mus eller handkontroll. Dessutom finns det riktigt bra stolar om man vill sitta vid ett skrivbord.

2. Installation

En sak som görs 1 gång och dessutom tenderar att komma mer till konsoler också. "Flera launchers"-problematiken förstår jag inte heller. Launchern installeras 1 gång och när du sedan installerar ett spel så kan man lägga genvägen på skrivbordet så dubbelklickar man på den så startar den oavsett vilken plattform den är installerad via.

Hela grejjen med "flera launchers"-argumentet känns så sjukt överdrivet, speciellt när samma personer inte har några problem med att ha flera hårdvaror (t ex både X-box, PS och Switch) och växla mellan dom för att kunna spela alla konsolexklusiviteter.

3. PC-problem

Är detta en seglivad myt som fortfarande hänger kvar, eller varför man detta fortfarande?

Skrivet av Jh:

I praktiken är det enbart konsoll som gäller. Varför? Det är så mycket bekvämare med allt. I princip köp ditt spel och kör. Inga drivrutiner, inga systemkrav osv osv.

Detta har jag inte fattat att folk fortfarande drar. Varför? Det låter som om man måste installera nya drivrutiner varje gång man startar datorn eller installerar ett nytt spel. Jag har installerat Windows 1 gång på denna datorn, alla drivisar som behövdes följde med förutom för grafikkortet och Razer-mjukvaran. Sedan har jag inte installerat ett enda drivrutinspaket på över 5 år. Då allt går på auto-uppdatering där jag som mest bara behöver trycket "Ok" för att bekräfta att auto-uppdateraren vill installera en ny version. (Hur jobbigt är det på en skala?) "Köp ditt spel och kör" stämmer inte heller. Det installeras på konsoler också, dessutom kommer det Day 1-patchar även där. Konsoler har drabbats av fel precis som PC. Allt ifrån RROD, överhettade nätaggregat, glappande kontakter eller buggar i OS som gör att konsolerna kan förstöras. Så argumentet "konsoler krånglar aldrig och behöver aldrig patchas" som man hört stämmer inte heller.

4. Konsollexkusivitet

Detta är bara ett problem om man verkligen är mycket intresserad av de spel som är exklusiva. Är man inte det, eller känner att det finns så mycket andra spel att spela så även om man är intresserad och tycker det är synd att gå miste om den där titeln så är det ändå Ok då man kan spela andra bra spel istället.

5. Hållbarhet

Detta måste väl ändå vara till PC:s fördel? Jag menar där kan man ju välja. Vill man ha bättre saker eller är det Ok att ha kvar sin hårdvara ett par månader/år till? På konsol är man låst, där har man det man har tills nästa generation kommer - och då måste man uppgradera, annars kan man inte spela de nya spelen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

1. Sitta bekvämt

Jag vet inte hur detta är ett PC-problem då man kan plugga in PC:n till TV:n eller streama och sedan sitta i soffan, antingen med t-bord och mus eller handkontroll. Dessutom finns det riktigt bra stolar om man vill sitta vid ett skrivbord.

2. Installation

En sak som görs 1 gång och dessutom tenderar att komma mer till konsoler också. "Flera launchers"-problematiken förstår jag inte heller. Launchern installeras 1 gång och när du sedan installerar ett spel så kan man lägga genvägen på skrivbordet så dubbelklickar man på den så startar den oavsett vilken plattform den är installerad via.

Hela grejjen med "flera launchers"-argumentet känns så sjukt överdrivet, speciellt när samma personer inte har några problem med att ha flera hårdvaror (t ex både X-box, PS och Switch) och växla mellan dom för att kunna spela alla konsolexklusiviteter.

3. PC-problem

Är detta en seglivad myt som fortfarande hänger kvar, eller varför man detta fortfarande?

Detta har jag inte fattat att folk fortfarande drar. Varför? Det låter som om man måste installera nya drivrutiner varje gång man startar datorn eller installerar ett nytt spel. Jag har installerat Windows 1 gång på denna datorn, alla drivisar som behövdes följde med förutom för grafikkortet och Razer-mjukvaran. Sedan har jag inte installerat ett enda drivrutinspaket på över 5 år. Då allt går på auto-uppdatering där jag som mest bara behöver trycket "Ok" för att bekräfta att auto-uppdateraren vill installera en ny version. (Hur jobbigt är det på en skala?) "Köp ditt spel och kör" stämmer inte heller. Det installeras på konsoler också, dessutom kommer det Day 1-patchar även där. Konsoler har drabbats av fel precis som PC. Allt ifrån RROD, överhettade nätaggregat, glappande kontakter eller buggar i OS som gör att konsolerna kan förstöras. Så argumentet "konsoler krånglar aldrig och behöver aldrig patchas" som man hört stämmer inte heller.

4. Konsollexkusivitet

Detta är bara ett problem om man verkligen är mycket intresserad av de spel som är exklusiva. Är man inte det, eller känner att det finns så mycket andra spel att spela så även om man är intresserad och tycker det är synd att gå miste om den där titeln så är det ändå Ok då man kan spela andra bra spel istället.

5. Hållbarhet

Detta måste väl ändå vara till PC:s fördel? Jag menar där kan man ju välja. Vill man ha bättre saker eller är det Ok att ha kvar sin hårdvara ett par månader/år till? På konsol är man låst, där har man det man har tills nästa generation kommer - och då måste man uppgradera, annars kan man inte spela de nya spelen.

Du menar att din Razer programvara eller Razer Synapse aldrig har krånglat?? Lucky you then.

Medlem
Skrivet av Lord Backstab:

Du menar att din Razer programvara eller Razer Synapse aldrig har krånglat?? Lucky you then.

Inte mer än annan hård-/mjukvara, vilket är ytterst sällan. Å andra sidan så använder jag inte alla fancy macro-funktioner med mera som finns. Jag har den enbart för att jag gillar det mekaniska tangentbordet, tycker musen passar min hand och uppskattar de extra knapparna och materialet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Jag har en lång jävla HDMI-kabel från datorn till teven. Så jag kan växla mellan att sitta vid skrivbordet med mus och tangentbord och i soffan med kontroll beroende på spel. Fördelen med att bo ganska litet antar jag.
Hade sån jävla tur med datorköpet också. Köpte min dator i slutet av 2013 innan datorkomponenter började bli svindyra. Och den jäveln hänger med ganska bra än, de flesta nya spel flyter finfint, iaf om man håller sig till 1080p.
Den stora nackdelen med bara PC tycker jag är alla exklusiva spel man missar.
Funderar lite på en Switch.

Medlem

Det går verkligen inte förneka att fler problem uppstår på PC än konsol, men det är vad frihet kostar, och det är värt det varje gång. Du lär dig något, och tar med dig erfarenhet.

Ni nämner bara konsolexklusiva spel, men PC har fler exklusiva spel som inte finns på konsol.

Dessutom personen som nämnde att konsol gör det värt det för man kan sitta i soffan med kontroll, välkommen till 2000-talet där man kan koppla in sin PC till en TV samt kontroll.

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

Haft kinnarps-stolar de senaste 25-30 åren av gaming. Farsan hade en när jag var liten, och jag har fortsatt köpa dom i vuxen ålder.
Har just bytt min förra mot den senaste av deras kontorsstolar (Capella). Den föregående var en 8 Plus, som jag haft i snart tio år. Den är inte utsliten vare sig mekaniskt eller visuellt. Bytte mest för att jag var sugen på nåt nytt (och färgen på 8 Plus:en matchar inte längre inredningen).

Provsatt polarens Markus en gång och skulle aldrig nånsin kunna tänka mig att parkera arslet på en så dålig stol under så stor del av mitt liv som jag faktiskt spelar. Visst kostar en Capella nästan som tio Markus, men det är det lätt värt!

Ligger en Capella bortom ens budget kan jag rekommendera att försöka få tag i en begagnad 8 Plus (med nackstöd). Mycket, mycket mer värt pengarna än IKEAS skit.

Är väl ganska självklart att man får en bättre ergonomisk stol om man betalar tio gånger mer? Samma gäller byggkvalitet och hållbarhet. Nämnde själv Markus för att det fortfarande är en helt ok startpunkt för mer ergonomiska stolar och är ett betydligt bättre alternativ såväl i byggkvalitet som ergonomi än vilken gamingstol som helst, konceptet med ergonomiska stolar är lättare att sälja in med en försmak för 1500kr än kontorssnobberi för 10k.

Skrivet av bent toe:

Nä... Inte en aning. Bara 30+ år inom gaming. Varav 15+ år på PC.

Spydiga PC master race kommenterar visar bara på trångsynthet gällande konsoler.

Va? Ingenting du skrev svarade på min kommentar. Bryr mig inte ett dugg om din erfarenhet av spel, du förstår fortfarande mycket väl vad som menas när någon påstår att strategi inte fungerar på konsol, har ingenting med ”pc master race” att göra.

Medlem
Skrivet av Lord Backstab:

Du menar att din Razer programvara eller Razer Synapse aldrig har krånglat?? Lucky you then.

Använder inte Razer för tillfället, men har gjort i många år och mjukvaran har aldrig krånglat. Vet inte om jag också har tur, eller om det oftast handlar om SBS..


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag jobbar redan långa dagar bakom skrivbordet så det blir knappast avkopplande att komma hem och sätta sig bakom ett nytt skrivbord i några timmar.
Förr i tiden älskade jag att knäppa på datorn, sitta med mus och tangentbord och spela långa timmar. Numer kör jag mina PC-spel i soffan framför TV:n med min Xbox One kontroll ( i några enstaka fall fortfarande mus/tangentbord kombo). Streamar från biffiga arbetsdatorn via Steam och jag längtar inte tillbaks till "träsmak" vid skrivbordet.
Det är klart att en bra stol underlättar komforten men för mig kan det aldrig ersätta den softa feelingen av att ligga i soffan och lira.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Va? Ingenting du skrev svarade på min kommentar. Bryr mig inte ett dugg om din erfarenhet av spel, du förstår fortfarande mycket väl vad som menas när någon påstår att strategi inte fungerar på konsol, har ingenting med ”pc master race” att göra.

Ganska säker på att han syftade på detta:

Citat:

tvivlar på att du inte förstår vad som menas bortom "antal units".

Vilket är spydigt hur man än ser på det.

Medlem

Det som absolut är pc största fördel är mods, och den stora mods communityn.

123
Skriv svar