Recension – Wolfenstein: Youngblood

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

@grollo_92:

Man kan också se recensioner som ett sett att se ifall spelet ska köpas in för fullpris eller köpa det kraftigt rabatterat framöver.

Men håller med i övigt.

Ja precis. Nu minns jag ej exakt vad jag skrev men det är det recensioner är till för antar jag, att bilda sig en uppfattning om/när man ska köpa det eller inte. Som i detta fall är jag rätt sugen trotts det ljumma mottagandet så det blir nog ett köp framöver när man kan få det för en billig peng

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Kan du utveckla? Att man spelar som kvinnor är väl 0% av problemen spelet lider av? Förstår ej kopplingen tråkig bandesign och inspirerat manus -> PK?

Om fokusen har varit mer på att få ut olika politiska budskap än att göra ett bra och roligt spel, så kan det leda till en tråkig produkt. Senaste Ghostbusters och Ocean's 8 är exempel på detta.

Att man spelar som kvinnor tror jag att nästan ingen bryr sig om, det har man gjort i alla tider utan problem.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Fan vad onödigt långa trådar som dessa blir.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

@Mirage: Du vägrar alltså se min poäng här? Att påstå att introducerande av kvinnliga karaktärer i ett spel per automatik måste betyda PK är ren retorisk lathet i bästa fall. Det handlar inte om att hålla med mig eller inte utan det är hur det formuleras och hur argumentationen förs fram.

Ett exempel. Gillar du inte spelet pga. du inte gillar karaktärerna? Fine. Det är ens åsikt och det är helt okej att ha dem.

Däremot börjar man babbla om PK bara för att det finns två kvinnor med i spelet så är det en helt annan sak.

Min poäng var att man borde se över sina egna tankestrukturer innan man börjar yttra sig. Detta är en grundläggande del i mognad.

Varför är det en annan sak? Om man uttalar sig som personen gjorde, så utgår han från att de endast är kvinnor för att ta billiga politiska poäng. Därav, han ogillar karaktärerna. Som du själv sade, "Det är ens åsikt och det är helt okej att ha dem.". Sen vägrar jag inte se din poäng. Faktum kvarstår, förolämpningar pga att du ogillar vad personen skrev leder bara till sämre debattklimat.

Han uttryckte trots allt en åsikt, som är helt okej att ha, eller hur?

Eftersom det är ett svenskt bolag som gjorde spelet, så skulle jag inte vara förvånad om det låg politik bakom beslutet om karaktärerna, så jag förstår killens poäng, även om jag inte är helt övertygad själv. Plausible, som britterna hade sagt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nej det blir man inte. Personen i fråga ville dock av andra skäl inte ha kvar sitt konto på sajten, så vi har hjälpt honom med det.

Okej, tack ska du ha för svar.

Medlem

Såg redan dåligt ut när dom släppte första gameplay filmen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Asså, Coop kan rädda så mycket. Köpte det och spelade med min bästa polare då vi bestämt sen länge att vi skulle spela det. Kört en 6 timmar eller nåt.

Liksom, jag känner verkligen hur spelet är ett budget wolfenstein. Det är verkligen värt sin tvåa. Alla gånger. Men fan vad roligt vi har ändå Coop kan verkligen rädda nästan allt.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag har lirat i lite mer än 2 timmar och tycker det är ett helt okej spel för 300 kr sträcket. systrarna kan vara lite överdrivna ibland men inget stort problem. 3 av 5 för mig hittills.

Lagt ner mer timmar nu och kan se att visa kan tycka det blir lite tjatigt.. Men jag har väldigt roligt med det är en 3,5 för mig

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fan vad onödigt långa trådar som dessa blir.

Håller med dig! Speciellt eftersom INGEN av alla dessa som gillar att "diskutera" kan tänka sig att ens försöka lyssna på någon annans argument. Istället säger man precis vad som helst för sin egen agenda, hur jävla dumt det än låter. "Diskutera".. my ass..

eld
Medlem
Skrivet av elfgaard:

Håller med dig! Speciellt eftersom INGEN av alla dessa som gillar att "diskutera" kan tänka sig att ens försöka lyssna på någon annans argument. Istället säger man precis vad som helst för sin egen agenda, hur jävla dumt det än låter. "Diskutera".. my ass..

Jag har inte sett några argument till varför kvinnor har förstört wolfenstein ännu, så det har varit lite svårt att lyssna på dom.
Det blir lätt "Jo! Nej! Jo! Nej" av hela tråden då.

Men jo, folk är väl passionerade över machinegames, bethesda och wolfenstein.

Tycker det är mer tragiskt när ett nytt spel kommer ut och fz-tråden får 1-2 inlägg.

Medlem

Har kört några timmar med en vän nu. Vi har hur kul som helt. Spelar som en dröm. Nog bland de bättre FPS kontrollerna jag fått äran att köra på konsol.
Riktigt bra co-op där man definitivt får tvingas samarbeta om en ska överleva.

För priset man betalar är det riktigt bra tycker jag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

metacritic pc : 3.0
metacritic playstation : 4.1
metacritic xbox : 3.9

Och 47% på steam atm.

Inaktiv
Skrivet av Polaren:

metacritic pc : 3.0
metacritic playstation : 4.1
metacritic xbox : 3.9

Och 47% på steam atm.

Undrar hur många recensioner som dragit ner betyget är från såna som skriker PK för att hjältarna är två tjejer.
Tragiskt att man ska leta orsaker till sånt i allt nuförtiden....

Hursomhelst. Tänker inte gå offtopic mer nu så kommer bara rapportera inlägg som inte tillför något till diskussionen hädanefter.

Inklusive detta

Skribent

Någon mer som har hunnit spelat Youngblood och har något att säga om det, måhända? Eller som har någon sorts fråga som har med spelet att göra?

Inaktiv
Skrivet av Joakim Kilman:

Någon mer som har hunnit spelat Youngblood och har något att säga om det, måhända? Eller som har någon sorts fråga som har med spelet att göra?

Tror folket som styrs av recensioner och för den delen ens läser recensioner redan har bestämt sig så det blir nog inte så mycket feedback härifrån tyvärr

Moderator | Testpilot
Skrivet av WildThing:

Asså, Coop kan rädda så mycket. Köpte det och spelade med min bästa polare då vi bestämt sen länge att vi skulle spela det. Kört en 6 timmar eller nåt.

Liksom, jag känner verkligen hur spelet är ett budget wolfenstein. Det är verkligen värt sin tvåa. Alla gånger. Men fan vad roligt vi har ändå Coop kan verkligen rädda nästan allt.

Håller med. Även dåliga spel kan bli riktigt roliga om man får spela dem i coop. Nästan vad som helst blir roligare med vänner.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Håller med. Även dåliga spel kan bli riktigt roliga om man får spela dem i coop. Nästan vad som helst blir roligare med vänner.

Håller med! Tänk dig Serious Sam. Otroligt monotont och tråkigt som single player men kör man coop blir det plötsligt hysteriskt roligt

Medlem

Sjukt tråkigt att inte spelet levde upp till förväntningarna.
Jag är dock fortfarande intresserad av att köra det då jag tyckt att tidigare spel faktiskt har en helt OK story, ville ju veta vad som händer efter sista spelet. Ni som spelat det, utan att spoila, vad tycker ni om storyn och fortsätter det någorlunda bra även fast det är nya karaktärer som man spelar?
Eller är det nästa spel som gäller?

Skribent

Ja, vad ska man säga, det började ju så bra. Inledningsvis gillade jag karaktärerna och tempot kändes bra. Men precis som det påpekas i recensionen tar det stopp ett par timmar in. Det blir bara repetitivt och träligt, och man tappar helt lusten att fortsätta.

Det känns inte tillräckligt, inte ens som ett sidospår från den egentliga Wolfenstein-serien.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Någon mer som har hunnit spelat Youngblood och har något att säga om det, måhända? Eller som har någon sorts fråga som har med spelet att göra?

Jag o polaren har spelat det febrilt hela helgen och vi har haft hur kul som helst. Känns som ett enormt välgjort spel för 300 kr. Det erbjuder mer spelglädje än många spel som kostar dubbelt så mkt måste jag säga.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Kan man stänga av att kameran skakar så förjävligt när man springer? Blir nästan illamående av att bara kolla på gameplay.

Sluta radera alla intressanta inlägg.

Skribent

Jag har verkligen försökt mig på den nya vågen med FPS ála Doom och Wolfenstein, men det fastnar inte. Vet inte om jag blivit för rastlös när det kommer till tråkig berättelse, eller om jag är hittat min genre med online-krigande i Steel Division och War Thunder.

Med det sagt: Tråkigt att nya Wolfenstein är tråkigt och tack för en bra recension.


signatur

I am the black wizards.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Johan Olander:

Jag har verkligen försökt mig på den nya vågen med FPS ála Doom och Wolfenstein, men det fastnar inte. Vet inte om jag blivit för rastlös när det kommer till tråkig berättelse, eller om jag är hittat min genre med online-krigande i Steel Division och War Thunder.

Med det sagt: Tråkigt att nya Wolfenstein är tråkigt och tack för en bra recension.

Doom i synnerhet är ett underbart spel för mig. Tillbaka till det klassiska (och det mest viktiga) pangandet. Den typen av spel kräver inte någon vettig story för min del. Vi har lite aliens som är rövhål, vi är tuffingen som ska spränga dem i småbitar. All i need.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Geeks Gaming

Verkligen glad att jag inte köpt de.

Medlem

Jag förstår faktiskt inte de som gnäller på att spelet är co-op, de har varit tydliga att detta skulle bli en co-op shooter redan från början. De har aldrig någonsin påstått något annat. De borde inte ens gjort det möjligt att spela själv med AI som medspelare ärligt talat då det inte verkar vara något kul ändå.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent

Smärtsamt skräp är väl att ta i. Men det är ett frustrerande spel som borde ha varit så mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag har verkligen försökt mig på den nya vågen med FPS ála Doom och Wolfenstein, men det fastnar inte. Vet inte om jag blivit för rastlös när det kommer till tråkig berättelse, eller om jag är hittat min genre med online-krigande i Steel Division och War Thunder.

Med det sagt: Tråkigt att nya Wolfenstein är tråkigt och tack för en bra recension.

Intressant fundering, som kanske skulle ha en egen tråg egentligen, men jag har känt lite av detsamma, fast om andra spel/genrer.

Spel som jag inledningsvis tänker "Fan, detta kommer bli apkul!" och som får toppen recensioner, men som när jag börjar lira inte varar mer än två gäspningar innan jag tröttnar. Där har jag börjat tänka samma sak ungefär, jag undrar om jag förändrats på något sätt eftersom spel som jag tror mig borde älska, inte alls håller.

Jag har ju samtidigt inte tappat suget att spela i sig och vissa spel blir jag helt låst på, men just den där känslan att man borde gilla något, men man inser att man inte gör det längre, den är underlig Har man förädlats eller bara blivit gammal och tråkig?

Doom var för övrigt asbra och Eternal kommer blir grymt. Hela hösten dräller av spel som kommer bli asbra (förhoppningsvis....)


signatur

K9
:.:

Medlem

Den första patchen man släpper ska hindra folk från att fuska till sig saker som man vill sälja dyrt. Det finns ett antal problem med detta spel, men en som självklar sak som att pausa i ett singleplayerläge har gått dem förbi. Jag lyckades hålla mig under 2 timmar speltid så jag fick pengarna tillbaka från Steam. 300 spänn till något roligare.

Medlem

Har inget större förtroende för de stackars spelutvecklarna längre. Får de inte pengar via Epic-mutor så är det kosmetiska mikrotransaktioner och påtvingat co-op som gäller. Ni som fortfarande förbokar spel fick er förhoppningsvis en tankeställare.

Skriv svar