Den här Rollercoaster Tycoon-bergochdalbanan tar 45 år från start till mål

Robot
Den här Rollercoaster Tycoon-bergochdalbanan tar 45 år från start till mål
Medlem

Jag säger samma om detta som om speed runners; man kan inte annat än imponeras av all kunskap dom har om hur spelet fungerar in i detalj. Veta exakt hur och var samt hur det ena påverkar det andra och förmågan att tänka ut ett system.

(Sedan att man kan hoppas på att dom använder sin IQ till mer konstruktiva saker också är en annan sak...)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd

Det enda som är värre än att åka den är att stå i kön.

Medlem

hjälp. skjut mig nu.

Medlem

"Pappa, jag är bajsnödig."

Medlem

Vi behöver en livestream av detta

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag säger samma om detta som om speed runners; man kan inte annat än imponeras av all kunskap dom har om hur spelet fungerar in i detalj. Veta exakt hur och var samt hur det ena påverkar det andra och förmågan att tänka ut ett system.

(Sedan att man kan hoppas på att dom använder sin IQ till mer konstruktiva saker också är en annan sak...)

Han får ordna ett insamlingsevenemang. AGDS - Awesome Games Done Slow

Medlem

Undrar om datorn klarar av att stå på i 45år utan att crasha då, haha

ELF
Medlem
Skrivet av Siggesvenskas:

"Pappa, jag är bajsnödig."

I slutet av åkturen är det pappan som säger till sonen/dottern att hans blöja behöver bytas.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Det enda som är värre än att åka den är att stå i kön.

Efter 45 år i kön, 45 år i vagnen.
- Vad ångrar du dig mest i ditt liv?
- Att jag inte köpte Express Pass

Medlem
Skrivet av androsynth:

Han får ordna ett insamlingsevenemang. AGDS - Awesome Games Done Slow

Enda eventet som bokstavligen tar 2 generationer att avsluta.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

KoP
Medlem
Skrivet av cdx873v:

Undrar om datorn klarar av att stå på i 45år utan att crasha då, haha

Är nog en större risk att man drabbas utav ett strömavbrott eller två under dom 45 åren.

Skribent

Den där banan borde k-märkas.

Skribent

Imponerande bygge helt klart, men kan det verkligen kallas för berg-och-dal bana när det går i 1 km/h?

Medlem
Skrivet av KoP:

Är nog en större risk att man drabbas utav ett strömavbrott eller två under dom 45 åren.

Inga problem, bara att använda UPS och batteribank.

Samt dieselaggregat för säkerhets skull som kan köras igång vid behov.

Några år med 100% uptime borde ju vara garanterat då, men sen är ju frågan om man kan hålla avbrottsfritt i 45 år ens med såna grejer... 😀

Medlem

@Nemo: Kondensatorer, korrosion och mekaniska haverier (går ju att undvika genom att köra helt passivt kylt, med halvledarlagring, förvisso) känns spontant som de primära problemen annars. ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

@Nemo: Kondensatorer, korrosion och mekaniska haverier (går ju att undvika genom att köra helt passivt kylt, med halvledarlagring, förvisso) känns spontant som de primära problemen annars. ^^

Ja, haha! Ska man få till en PC som kan köra oavbrutet i 45 år där ingen av komponenterna havererar under tiden (processor, moderkort, RAM-minne, osv) så behövs det nog specialgrejer. Sånt som NASA brukar vara bra på. 😄

1
Skriv svar