Mmorpg för familjen

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

Tack alla.
Blir Guild wars 2 först, men sparar alla tips jag fått här

bra, Guild Wars 2 är kul. jag däremot tröttnar av någon anledning relativt fort på det. Jag kan inte sätta fingret på det egentligen. Jag tror lite det är att det känns som man kör storyn, sedan jagar man bara händelser i världen som upprepar sig i oändlighet. Det är kul i början, events som sprider sig och omfattar en hel karta, men som sagt, jag tröttnar efter en tid. Det blir lite mycket jakt på något som känns sjukt grindigt.

WoW. Tja, det är min stora drog nr2 efter Everquest och jag har lagt många timmar i det sedan Beta 2004. Nu för tiden är det lite samma som med GW 2, fast av andra anledningar. Det är lättillgängligt och så, men vid en viss punkt så blir det en grind efter nått föremål. När man väl fått det så lägger de till en ny questhub med en ny merchant där man börjar samla för ny gear. Det är kul ett tag det med och som sagt, efter så många år så har ju spelet en hel del att erbjuda.

Min rekommendation är Elder Scrolls Online. Det har allt det de andra har också, men det är något som fångar mig perfekt. Det är det enda spelet där det vekligen, igenom hela spelet, känns som man kan driva omkring i en fantastisk fantasyvärld och hitta äventyren där ute. Du kommer till byar där spöken vill få hjälp att komma till sin sista vila. Du hittar individer som blivit överfallna i skogen och behöver hjälp att få tillbaka sitt levebröd. Det finns episka quester och det finns små obetydliga möten, som ger så mycket känsla till världen. WoW's questhubbar är bara hinder på vägen mot end game och man komer knappt ihåg de flesta. GW 2's världshändelser skulle kunna vara lika indragande, men eftersom de upprepas hela tiden känns de inte så särskilt meningsfulla.

Gillar man end game raid spelande så är nog World of Warcraft fortfarande på topp. GW 2 är kul på många sätt, så jag kan inte anat än säga prova det för all del. Men vill man ha en väldigt "immersive" värld där RPG korsas fantstiskt med MMO, så är Elder Scrolls helt klart bäst.


signatur

K9
:.:

Medlem

Old school Runescape. Vet inte vad andra tycker om det men det är det enda mmorpg jag spelar. Går att köra f2p tills man har in-game cash att köpa member, ganska spännande att jobba till det första gången och sedan hålla sig kvar i p2p.
Mycket grind i det spelet men det är det som är det roliga, samt att pvpa. Finns perma death om man vill verkligen gå in för det.
Stort plus om man är fler på ett LAN, då kan du be någon träna vissa skills åt dig medans man är borta från datorn.

Medlem

Jag och min sambo ska börja spela ESO tillsammans, jag har spelat till och från sedan det kom och hon har aldrig testat men hon är ett TES fan och har spelat skyrim väldigt mycket. Hennes första mmo och det ska bli kul att spela ihop. Vi satsar även på att köpa 2 nya datorer i höst tillsammans. Jag gillar SWToR och ESO då det är mycket story och även att man kan köra dem utan behöva ha 5 polare för att kunna göra något vettigt. Jag gillade inte alls GW2, då det känns som spelet bara går ut på att springa runt och försöka få completion på olika områden. Gillade första mycket mera.

Medlem

Efter en tid blir min sammafattning av MMO med familjen:
Det blev Guildwars 2 vi spelade.
Barnet tycker inte det var lika roligt som Minecraft-Bedwars, så han vill inte spela GW2 mer.
Fru tyckte det var kul att spela ihop alla tre, men om inte barnet ville spela så ville fru inte spela bara vi två.
Så här sitter man själv och lirar nu. Barn spelar Minecraft-Bedwars och fru använder den nyköpta gamingdatorn för att titta på Netflix.
Vi sitter iallafall nära varandra................... men kanske inte så länge till då fru verkar tycka att mina mekaniska knapptryckningar stör hennes serie tittande.

Medlem

Sea of thieves kan va roligt för familjen. Dock är det inget mmo. Med tanke på att det är cross platform så behövs det inte flera pcs. Så man kan spela tillsammans med både pc och konsol.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Xmk
Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

Efter en tid blir min sammafattning av MMO med familjen:
Det blev Guildwars 2 vi spelade.
Barnet tycker inte det var lika roligt som Minecraft-Bedwars, så han vill inte spela GW2 mer.
Fru tyckte det var kul att spela ihop alla tre, men om inte barnet ville spela så ville fru inte spela bara vi två.
Så här sitter man själv och lirar nu. Barn spelar Minecraft-Bedwars och fru använder den nyköpta gamingdatorn för att titta på Netflix.
Vi sitter iallafall nära varandra................... men kanske inte så länge till då fru verkar tycka att mina mekaniska knapptryckningar stör hennes serie tittande.

Hur gammalt är barnet och i vilken ålder?

Nu ville du egentligen ha MMO, men något som brukar gå hem i alla åldrar som är ett gammalt bra spel är ju faktiskt Worms.
Om dem gillar Minecraft kanske ni kan ta en kik på Starmade, det är ett långtidslir där ni alla kan överleva, kan va komplicerat dock.

Fler liknande spel är Avorion, eller kanske Astroneer? Där är det dock bara familjen som kommer spela mot "AI"

123
Skriv svar