Fire Emblem: Three Houses är riktigt kul

Medlem
Fire Emblem: Three Houses är riktigt kul

5 timmar in i det nya Fire Emblem gick när jag väl kom igång med det. Och trots att det bara har varit ute i 2 dagar så är jag riktigt fast vid det. Jag har varit lite fråndragen när det gäller strategi-spel som typ LOL. Men det här var riktigt kul. Jag ser det i mitt huvud som ett schack-parti. Man ska hålla sina starkaste krigare till sist, på så sätt så vinner man striderna. Jag är ju en anime-fanatiker, så jag kan inte låta bli att vara helt insatt i dialogscenerna samt de cutscenes man får beskåda. Så ja, spelet är minst sagt kul, om man har intresset för det så att säga.

Vad är era tankar kring spelet? Kommentera gärna!

Medlem

Jag skaffade också spelet men har inte haft tid att spela så mycket ännu. Ett par timmar in bara. Kan inte säga att jag fastnat för det än men det verkar ha potential. Grafiken har jag lite svårt för (känns lite gammalt).
jag har väl inte spelat tillräckligt för att riktigt komma in i hur striderna fungerar. Jag kör på hard/classic också så känner att det finns en risk för rage quit om jag förlorar någon karaktär pga att jag inte fullt ut förstått alla mechanics.

Hur som helst så hoppas jag att jag får tid i veckan eller till helgen att spela mer. Spelet har fått riktigt bra betyg så jag hoppas på att man kommer in i det ordentligt så att det blir riktigt kul.

Känns väldigt linjärt med kalendern som har olika events osv. Får se hur det utvecklas efter mer spelande.

Redaktör
Ponny

Fire Emblem är allt som oftast sjukt vanebildande. Min semester börjar på fredag och planen är att detta blir semesterspelet™. Håller alltså på mig i ytterligare fem dagar. ^^


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Fire Emblem är allt som oftast sjukt vanebildande. Min semester börjar på fredag och planen är att detta blir semesterspelet™. Håller alltså på mig i ytterligare fem dagar. ^^

Ingen FZ recension innan semestern då? Du om någon har ju möjlighet att spela på arbetstid

Redaktör
Ponny
Skrivet av Lasrod:

Ingen FZ recension innan semestern då? Du om någon har ju möjlighet att spela på arbetstid

Den kommer! Imorgon, rentav. Men den här gången är det Jocke Kilman som sitter bakom Joy-Con-spakarna.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Vad kostar spelet på eshopen?
Har inte switchen här just nu


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Intressant att se vad ni har att säga, köper förmodligen Switch Lite pga Fire Emblem

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad kostar spelet på eshopen?
Har inte switchen här just nu

599 kostar spelet. 700 om du vill ha med DLC.

Medlem

Spelet fungerar bra handhållet läge?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag skaffade också spelet men har inte haft tid att spela så mycket ännu. Ett par timmar in bara. Kan inte säga att jag fastnat för det än men det verkar ha potential. Grafiken har jag lite svårt för (känns lite gammalt).
jag har väl inte spelat tillräckligt för att riktigt komma in i hur striderna fungerar. Jag kör på hard/classic också så känner att det finns en risk för rage quit om jag förlorar någon karaktär pga att jag inte fullt ut förstått alla mechanics.

Hur som helst så hoppas jag att jag får tid i veckan eller till helgen att spela mer. Spelet har fått riktigt bra betyg så jag hoppas på att man kommer in i det ordentligt så att det blir riktigt kul.

Känns väldigt linjärt med kalendern som har olika events osv. Får se hur det utvecklas efter mer spelande.

Äsch, om det finns sånn spelmekanik, tycker jag man ska tilllåta att gubbarna dör. Det sätter en viss krydda på spelet och gör din första genomspelning unik. Hur ter sig handlingen annorlunda om vissa dött ut?

Medlem
Skrivet av Joakim Palm:

Äsch, om det finns sånn spelmekanik, tycker jag man ska tilllåta att gubbarna dör. Det sätter en viss krydda på spelet och gör din första genomspelning unik. Hur ter sig handlingen annorlunda om vissa dött ut?

Jo absolut. Jag gillar det eftersom det gör det betydligt mer spännande och man slarvar inte så mycket med sina beslut i striderna. Det ger viss krydda som du säger. Ingen aning hur storyn påverkas av det men det verkar finnas gott om folk att rekrytera. Vi får se kanske är hard/classic att ta vatten över huvudet men ska ge det ett bra försök

Medlem
Skrivet av Molotov:

Spelet fungerar bra handhållet läge?

Ja det fungerar bra i handhållet läge.

Medlem

Hur går det för er?

1
Skriv svar