Speedrun-event i Malmö drog in 870 000 till Alzheimerfonden

Robot
Speedrun-event i Malmö drog in 870 000 till Alzheimerfonden
Skribent

Ett riktigt grymt initiativ och en otroligt värdig mottagare för pengarna. Hatten av för snabbspelarna och till forskarna som försöker få bukt med sjukdomen.

Alzheimers är ett riktigt helvete för alla inblandade.

Ambassadör
Xbox

Mycket trevligt!


signatur

Jump in.

Medlem

Den bättre versionen av games done quick. Mer äkta, så som GDQ var 2013-2014. Synd att inte pengarna reflekterar

Medlem
Skrivet av kayl:

Den bättre versionen av games done quick. Mer äkta, så som GDQ var 2013-2014. Synd att inte pengarna reflekterar

Att ESA inte drar in lika mycket pengar (ännu) är nog en av de större anledningarna till att deras evenemang fortfarande känns levande.

Medlem
Skrivet av kayl:

Den bättre versionen av games done quick. Mer äkta, så som GDQ var 2013-2014. Synd att inte pengarna reflekterar

Håller med. Riktigt roligt att se de gamla rävarna med som inte längre finns på gdq. Blev super glad att se duckfist där och väldigt aktiv med många runs och även som kommentator.

Medlem

Nu ska man bara "glömma bort" pengarna hihi

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Pooslice:

Håller med. Riktigt roligt att se de gamla rävarna med som inte längre finns på gdq. Blev super glad att se duckfist där och väldigt aktiv med många runs och även som kommentator.

ESA är fantastiskt! Är sjukt trött efter en underbar vecka!

Det var väldigt många amerikaner där i år! Några riktiga veteraner som Duckfist, men även Feasel, men han skötte turneringsrummet som streamade på hans kanal Speedgaming.

Jag umgås mest med retrogänget så de är de jag känner.
Duckfist var även på ESA 2015, så det var superkul att träffa honom igen 🙂

Är sjukt stolta över alla som varit inblandade i detta!

Jag hade personligen ingen run på stream detta år (senast var 2017), men är alltid med och stödjer de jag känner!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Grukk:

ESA är fantastiskt! Är sjukt trött efter en underbar vecka!

Det var väldigt många amerikaner där i år! Några riktiga veteraner som Duckfist, men även Feasel, men han skötte turneringsrummet som streamade på hans kanal Speedgaming.

Jag umgås mest med retrogänget så de är de jag känner.
Duckfist var även på ESA 2015, så det var superkul att träffa honom igen 🙂

Är sjukt stolta över alla som varit inblandade i detta!

Jag hade personligen ingen run på stream detta år (senast var 2017), men är alltid med och stödjer de jag känner!

Endy introducerade mig till speedrunning, för nästan 20 år sedan 2002 med Smokeys Super Metroid run. Kul att se att han faktiskt har plockat upp speedrunning på riktigt och är med på mängder med events.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Esri:

Endy introducerade mig till speedrunning, för nästan 20 år sedan 2002 med Smokeys Super Metroid run. Kul att se att han faktiskt har plockat upp speedrunning på riktigt och är med på mängder med events.

Åh fan! Kul! Endy är ju verkligen en av de stora giganterna när det kommer till NES-runs! Supertrevlig också 😁


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

1
Skriv svar