Norrman en vinnare i penningstinna Fortnite-VM – ingen svensk på prispallen

Robot
Norrman en vinnare i penningstinna Fortnite-VM – ingen svensk på prispallen

En svensk blev dock bästa europé i soloklassen.

#epic-games, #fortnite, #fortnite-world-cup, #nyhetstips


Medlem

Kul att det gick så bra och det börjar bli riktigt mycket pengar i branschen nu.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Så vi fick två svenska miljonärer igår, imponerande. (Tchub fick 1.4 miljoner för sin 12:e plats)

Medlem

Jag försökte titta lite igår men det kändes inte riktigt som en publiksport.
Det kan bero på att jag inte spelar Fortnite i och för sig.
Dom är extremt bra på att hantera byggande och skjutande i princip samtidigt.
Speciellt häftigt var det när man fick se de sista 10 på långt håll, hur "staden" liksom växte på höjden samtidigt som den följde cirkeln, imponerande.
Men som sagt, det blir lätt rörigt med allt byggande i vägen för fighterna vilket gjorde det ganska tröttsamt efter ett tag.

Inaktiv
Skrivet av JRico:

Jag försökte titta lite igår men det kändes inte riktigt som en publiksport.
Det kan bero på att jag inte spelar Fortnite i och för sig.
Dom är extremt bra på att hantera byggande och skjutande i princip samtidigt.
Speciellt häftigt var det när man fick se de sista 10 på långt håll, hur "staden" liksom växte på höjden samtidigt som den följde cirkeln, imponerande.
Men som sagt, det blir lätt rörigt med allt byggande i vägen för fighterna vilket gjorde det ganska tröttsamt efter ett tag.

Kollade ungefär 30 sekunder. Såg några barn som spelade ett, enligt mig tråkigt spel, medan vuxna kommentatorer försökte hypa sönder och få det att låta överfett.

Säkert underhållande för andra barn dock:)

Medlem

såg lite från duo finalen, Var fruktansvärt tråkigt faktiskt.

Kollade förut på lite streams ibland när jag också spelade fortnite. Men med tanke på hur Fortnite formaten är utformade så vågar typ ingen vara offensiv, så alla står bara och campar i sina baser.

Vet dock inte hur Solo finalen utspelade sig om den var mer underhållande att titta på.

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

Kollade ungefär 30 sekunder. Såg några barn som spelade ett, enligt mig tråkigt spel, medan vuxna kommentatorer försökte hypa sönder och få det att låta överfett.

Säkert underhållande för andra barn dock:)

Ungefär så som man känner över all sport, med andra ord.

Inaktiv
Skrivet av Hordaland:

Ungefär så som man känner över all sport, med andra ord.

Inte alls faktiskt

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Kollade ungefär 30 sekunder. Såg några barn som spelade ett, enligt mig tråkigt spel, medan vuxna kommentatorer försökte hypa sönder och få det att låta överfett.

Säkert underhållande för andra barn dock:)

Håller med, ännu värre med pubg och spel som vill vara åt det "verkliga" hållet. Bara pinsamma försök att göra barn till vuxna. Bara kids som håller på med BR.

Geeks Gaming
Skrivet av anon_326725:

Var påstod jag det? Skrev ju t om att det var kul för andra men inte för mig. L2Read-issue?

Jag kan tänka mig att man syftar på frasen:

Skrivet av anon_326725:

Säkert underhållande för andra barn dock:)

Med den frasen blir det ju lite som att du antyder att alla som gillade tävlingen är barn, vilket såklart inte är fallet.
Nu förstår jag ju att det inte alls var så du menade, eller hur?

Jag tittade lite på tävlingen men tyckte inte det var så underhållande så jag började titta på något annat. Dock är jag inte så insatt i fortnite som många andra är utan föredrar andra BR som tex apex

Skrivet av aeqvist:

Bara kids som håller på med BR.

Tro det eller ej, men det stämmer inte riktigt. Lite synd att du har fått felaktig information

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Tro det eller ej, men det stämmer inte riktigt. Lite synd att du har fått felaktig information

Förlåt att ironin i inlägget inte kom fram.

1
Skriv svar