Mmorpg för familjen

Inaktiv
Skrivet av Arkaith:

Va? BDO är sjukt tomt på allt. Pure korean scam, som alla andra korean mmos.

Det enda du gör är att jobba på dina tradeskills, typ. Eller sitter afk medans din karaktär går fram och tillbaka.

Va? Finns nog inget MMO med så mycket saker att göra som BDO. Västerländska MMOn är ju rena sömnpiller i jämförelse med trista fetch quests, usel combat och samma dungeons om och om igen till förbannelse. Det enda bra "västerländska" MMO som någonsin existerat är Skyforge innan det blev full P2W.

Medlem

Annars kommer ju WoW Classic snart

Inaktiv
Skrivet av cyppa:

Annars kommer ju WoW Classic snart

Fast det är väl allt annat än en billigt MMO att spela? Kanske dyrast av alla rent av?

Xmk
Medlem
Skrivet av anon_319742:

Va? Finns nog inget MMO med så mycket saker att göra som BDO. Västerländska MMOn är ju rena sömnpiller i jämförelse med trista fetch quests, usel combat och samma dungeons om och om igen till förbannelse. Det enda bra "västerländska" MMO som någonsin existerat är Skyforge innan det blev full P2W.

Kolla denna videon och kolla mig i ögonen och säg att det är inte exakt så BDO fungerar.
https://www.youtube.com/watch?v=9Ywdh1on_HU

Till topic!
PvP, GW2
PvE, FFXIV
Ingen av dessa fyller dina krav på F2P, närmast skulle väl kanske va warframe dock ej riktigt MMO.

Inaktiv
Skrivet av Xmk:

Kolla denna videon och kolla mig i ögonen och säg att det är inte exakt så BDO fungerar.
https://www.youtube.com/watch?v=9Ywdh1on_HU

Jag har aldrig någonsin hävdat att BDO inte är P2W, för det är det verkligen. Men trots detta så finns det inte ett bättre MMO på marknaden idag. Det kanske säger mer om hur MMO-marknaden har stagnerat än om Black Desert Online i sig men det är en annan sak.

Det kanske finns något udda MMO där ute som jag aldrig hört talas om, men såvitt jag vet så existerar det inte något MMO idag utan P2W. Så då undrar jag, vad var poängen med ditt inlägg?

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Fast det är väl allt annat än en billigt MMO att spela? Kanske dyrast av alla rent av?

Oj, glömde bort att det skulle vara gratis xD men mycket valuta för stålarna får man iaf

Inaktiv
Skrivet av Johnhedlund:

Tack alla.
Blir Guild wars 2 först, men sparar alla tips jag fått här

Guild Wars 2 hade jag helt glömt! Det är ju DEFINITIVT värt att köra! Lägger till det i min rekommendation!

Wow, SWTOR och GW2!

have fun!

Medlem

Jag sa inte att det behövde vara gratis, men föredrar om det inte är månadsavgift, är man tre konton i samma familj, samt familj som spelar någon timme om dagen, då får det inte varahög månadaavgift.

Wow är familjevänligt, låg våldsfaktor samt ingen story man behöver förklara förbarn och fru. "hon ber oss döda 7 vargar, dittåt ska vi" enough!
Men wow blir det inte, utan något annat

Inaktiv
Skrivet av Johnhedlund:

Jag sa inte att det behövde vara gratis, men föredrar om det inte är månadsavgift, är man tre konton i samma familj, samt familj som spelar någon timme om dagen, då får det inte varahög månadaavgift.

Wow är familjevänligt, låg våldsfaktor samt ingen story man behöver förklara förbarn och fru. "hon ber oss döda 7 vargar, dittåt ska vi" enough!
Men wow blir det inte, utan något annat

Förstår att WoW är "out of the question". Lite väl dyr investering med tanke på att det kanske inte blir något som ni gillar....
Då blir det helt plötsligt en stor summa pengar på nästan 400 i månaden om ni nu inte spelar det aktivt.

Kör hårt på Guild Wars2. Jag blev själv sugen när jag blev påmind om det nu i tråden. Säg till var ni ska spela så kanske man hackar på nån kväll och köttar lite!

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Jag har aldrig någonsin hävdat att BDO inte är P2W, för det är det verkligen. Men trots detta så finns det inte ett bättre MMO på marknaden idag. Det kanske säger mer om hur MMO-marknaden har stagnerat än om Black Desert Online i sig men det är en annan sak.

Det kanske finns något udda MMO där ute som jag aldrig hört talas om, men såvitt jag vet så existerar det inte något MMO idag utan P2W. Så då undrar jag, vad var poängen med ditt inlägg?

Jodå eve online har funnits hela tiden och alltid varit det bästa mmo't
Det är ju en smaksak, men jag anser ju att eve online totalt utklassar bdo på alla plan.

Medlem

Dayz.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Maple Story eller Star Ocean: The Last Hope

Medlem

Ingen som sagt att Blade and Soul är gratis? Några polare kör det och säger att det är riktigt bra efter max level men vägen dit är inte superkul.

Medlem
Skrivet av noiser:

FF XIV, större än wow just nu, inget gratis content utan du måste faktiskt spela dig till din Gear.
Köp din första månad , få 2 månader extra game time bara genom att spela.

Senaste expansionen är sinnessjuk om man älskar story.
Väldigt bra Dungeons och boss fights, dock långsam start om man är ny för spelet.

Man måste dock uppskatta anime-stilen. Flickor med kaninöron och svans.

Jag gillar inte denna stil alls så FFXIV har aldrig varit aktuellt för mig.

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Maple Story eller Star Ocean: The Last Hope

Sen när blev Star Ocean: The Last Hope mmo?

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Jag har aldrig någonsin hävdat att BDO inte är P2W, för det är det verkligen. Men trots detta så finns det inte ett bättre MMO på marknaden idag. Det kanske säger mer om hur MMO-marknaden har stagnerat än om Black Desert Online i sig men det är en annan sak.

Det kanske finns något udda MMO där ute som jag aldrig hört talas om, men såvitt jag vet så existerar det inte något MMO idag utan P2W. Så då undrar jag, vad var poängen med ditt inlägg?

Jag undrar verkligen vad din definiton av P2W är, för det finns många MMOn som inte är P2W...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Jag undrar verkligen vad din definiton av P2W är, för det finns många MMOn som inte är P2W...

Min definition är den enda korrekta och den återfinns på Wikipedia. Sedan finns det många påhittade och personliga definitioner, men då ska man absolut inte använda uttrycket P2W.
Anledningen till att det uppstår diskussion huruvida något är P2W beror på att de flesta ej vet vad det betyder eller blandar ihop det med hur mycket de anser att det påverkar spelet.

Jag vet idag inget aktivt MMORPG som uppfyller icke-P2W kraven men säger heller inte att de absolut inte finns för jag har inte kört alla MMORPG som finns.

Kan du nämna ett enda MMORPG som är fritt från P2W så ska vi se om det klarar sig undan P2W klassificeringen?

Medlem

Albion Online kanske vore nåt?
https://albiononline.com/en/home


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Min definition är den enda korrekta och den återfinns på Wikipedia. Sedan finns det många påhittade och personliga definitioner, men då ska man absolut inte använda uttrycket P2W.
Anledningen till att det uppstår diskussion huruvida något är P2W beror på att de flesta ej vet vad det betyder eller blandar ihop det med hur mycket de anser att det påverkar spelet.

Jag vet idag inget aktivt MMORPG som uppfyller icke-P2W kraven men säger heller inte att de absolut inte finns för jag har inte kört alla MMORPG som finns.

Kan du nämna ett enda MMORPG som är fritt från P2W så ska vi se om det klarar sig undan P2W klassificeringen?

Antar att du räknar in quality of life-förbättringar i P2W, för ESO t.ex. är inte P2W.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av Dunder:

Antar att du räknar in quality of life-förbättringar i P2W, för ESO t.ex. är inte P2W.

Men fast det har P2W-funktioner för hästar och mounts. Med pengar från verkligheten kan du göra din häst supersnabb (betala för högre speed) och även ha högre uthållighet mot attacker i både PvE och PvP (betala för högre stamina).

ESO är dock bättre än vissa andra MMOs på P2W-fronten i allmän combat.

Edit: vet inte om de patchat mountsen. någon här som vet?

Medlem

FFXIV som definitivt är det bästa just nu enligt mig, håller på att nöta mig genom expansionerna för att komma till den senaste nysläppta expansionen, dock är det inte särskilt billigt då det både måste köpas och har månadskostnad. Värt det för min egen del iaf!

Medlem
Skrivet av Monsterfrukost:

Men fast det har P2W-funktioner för hästar och mounts. Med pengar från verkligheten kan du göra din häst supersnabb (betala för högre speed) och även ha högre uthållighet mot attacker i både PvE och PvP (betala för högre stamina).

ESO är dock bättre än vissa andra MMOs på P2W-fronten i allmän combat.

Edit: vet inte om de patchat mountsen. någon här som vet?

Du har ingen större nytta av mounts när du kör battlegrounds (PvP) och knappt någon nytta i Cyrodiil, men visst, om man ska hårdra det så.... Det blir dock ett extremt urvattnat begrepp då.

EDIT: Och det går självklart köpa samma saker med in-game valuta, så det är inget exklusivt för de som vill betala med riktiga pengar för att snabba på det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Här kommer surpuppan:
Låt denna tråd, som började med en fråga om trevligheter för familjen, handla om trevlig spelrekommendationer. Argumentering om vad som är bäst eller inte får gärna vara i andra trådar...

Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Antar att du räknar in quality of life-förbättringar i P2W, för ESO t.ex. är inte P2W.

ESO är ett P2W spel ja. Det är inte jag som räknar det du kallar "quality of life-förbättringar" som P2W för jag har inte skapat klassificeringen. Hur du själv upplever spelet har ingen betydelse för klassificeringen av det, tyvärr. Jag har hittills inte sett något MMORPG som man inte kunnat ge ett enkelt JA/NEJ svar på om de uppfyller kriterierna för P2W.

Jag håller med om att detta börjar gå off-topic. Det hela började med att någon försökte avfärda ett specifikt MMORPG med argumentet att det är P2W. Men då alla MMORPG idag är P2W (såvitt jag vet) så fungerar det argumentet inte alls.
Alla har vi olika spelpreferenser och det är väl bara kul att vi får höra så många olika rekommendationer. Att "skjuta ner" någon annans tips bara för att man inte själv tycker om spelet leder bara till en massa onödig diskussion.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

ESO är ett P2W spel ja. Det är inte jag som räknar det du kallar "quality of life-förbättringar" som P2W för jag har inte skapat klassificeringen. Hur du själv upplever spelet har ingen betydelse för klassificeringen av det, tyvärr. Jag har hittills inte sett något MMORPG som man inte kunnat ge ett enkelt JA/NEJ svar på om de uppfyller kriterierna för P2W.

Visst, jag håller dock inte med. Kan verkligen inte kalla ESO för P2W.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Xmk
Medlem
Skrivet av anon_319742:

Det hela började med att någon försökte avfärda ett specifikt MMORPG med argumentet att det är P2W. Men då alla MMORPG idag är P2W (såvitt jag vet) så fungerar det argumentet inte alls.

Tror du misstolkade videon eller ej kollade, jag ville upplysa TS att BDO lurar kunder på pengar och det är inget spel någon borde ge sig in på för det är en mörk väg för väldigt många. Det va du själv som började den hela P2W diskussionen.

Inaktiv
Skrivet av Xmk:

Tror du misstolkade videon eller ej kollade, jag ville upplysa TS att BDO lurar kunder på pengar och det är inget spel någon borde ge sig in på för det är en mörk väg för väldigt många. Det va du själv som började den hela P2W diskussionen.

Nej, du påstår att BDO är ett P2W-spel till skillnad från andra MMORPGn och det är inte sant. Alltså du tog upp P2W först här samtidigt som du hade fel. Alla P2W spel lurar sina kunder på pengar på något sätt. Det handlar om att locka in en i spelet för att sedan ge sig på ens plånbok genom att erbjuda fördelar i spelen.

Upplys i så fall TS att "alla" MMORPG ägnar sig åt detta och ge dig inte på ett enskilt spel bara för att du råkar ha någonting emot det.

Xmk
Medlem
Skrivet av anon_319742:

Nej, du påstår att BDO är ett P2W-spel till skillnad från andra MMORPGn

Tror du har förväxlat mig med någon annan?
Har inte påstått eller skrivit det.

Skribent

Baserat på kriterierna "likt WoW" och utan månadsavgift så säger jag.. The Elder Scrolls Online eller Guild Wars 2. Eftersom ni ska spela tillsammans lutar jag lite mer åt Guild Wars 2. Uppdrag som ploppar upp så fort ni kommer i närheten och som ni smidigt kan göra tillsammans.

The Elder Scrolls Online funkar förvisso också bra tillsammans, men det är mycket story i uppdragen vilket kan bli drygt om ni läser olika snabbt, någon vill klicka förbi viss dialog medan andra vill läsa/lyssna och så vidare. Potentiellt mycket väntetid.

Men båda funkar nog bra! Rekommenderar dig att googla dessa två och se vilket du fastnar mest för.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Xmk:

Tror du misstolkade videon eller ej kollade, jag ville upplysa TS att BDO lurar kunder på pengar och det är inget spel någon borde ge sig in på för det är en mörk väg för väldigt många.

Sett videon tidigare och håller helt med, Folk betalar för att få bekvämligheter. Det är precis så BDO funkar men även FFXIV som du tipsade om.

FInns en del videos på youtube med tips om MMORPG. Om du inte hittar det du söker här kan det vara värt att testa något nytt ni kanske gillar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar