The Division 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Story / Spelare till PS4 / Guide / Frågor

Medlem

Ngn Aktiv clan på X-box ?

Medlem

Nya patchen har återintroducerat buggen som gör att spelet tar flera minuter att starta. Ugh...

Medlem
Skrivet av Fulci:

Level 30 klan vendor säljer nu en Väst som har +13% Weapon Damage. De som inte har hittat de med högre värden kan köpa ett par för senare rekalibrering av stat.

Info från Reddit
https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/cffb5s/clan_ven...
https://i.redd.it/88l17gnpocb31.png

Konstigast av allt är att level 16 klaner kan köpa väst med 15 weapon dmg..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Fulci:

Nya patchen har återintroducerat buggen som gör att spelet tar flera minuter att starta. Ugh...

Japp, otroligt konstigt, är det tredje gången den buggen återkommer nu efter större uppdateringar?
Nog borde man kunna tycka att de borde ha koll på det nu. Blir väl en emergency server maintance, om ett par dagar igen då.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Konstigast av allt är att level 16 klaner kan köpa väst med 15 weapon dmg..

Ja, jag såg det sen i tråden där. Knepigt system med RNG som då och då gör att en lägre level klan får bättre gear att köpa.

Medlem

Ritad guide för raidbossen Boomer, riktigt bra genomgång.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ritad guide för raidbossen Boomer, riktigt bra genomgång.

nice, vore kul om vi kunde få ihop nog folk för att prova riktiga raiden, har varit med och slagit boomer en gång genom discord LFG och där tog det stopp men krävs mer än så för att "kunna" mekaniken..
Krävs mycket tålamod om man är en ny grupp.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

kan tänka mig börja lira lite raid nu på semestern

Medlem

Startar spelet och flera minuter senare under laddning "Applying patch data, restarting game". NOOOOOOOOO!

Medlem

Vi körde en mixad grupp och drog igenom Raiden i Storymode utan några problem.

Sen körde vi riktiga raiden och tog första bossen på första försöket. En i raiden fick en Eagle Bearer dessutom! Sen tog det ett par försök på andra bossen men vi fick ner han också (lite messy bara).

En bild från starten nedan. Den är i svartvitt då Geforce Experience har en bugg som tar bilder med fel färger i DX12. Inte med i bild [GEK]Tripsens.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Vi körde en mixad grupp och drog igenom Raiden i Storymode utan några problem.

Sen körde vi riktiga raiden och tog första bossen på första försöket. En i raiden fick en Eagle Bearer dessutom! Sen tog det ett par försök på andra bossen men vi fick ner han också (lite messy bara).

Bra jobbat! Att eb droppar från bossarna är inte vanligt, grattis till den som fick den!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Fulci:

Nya patchen har återintroducerat buggen som gör att spelet tar flera minuter att starta. Ugh...

Jag undrade precis. Började felsöka min burk, men bra att veta att det är en favorit i repris.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag undrade precis. Började felsöka min burk, men bra att veta att det är en favorit i repris.

Samma effekt med lång laddningstid men något annat än förra och förrförra gången som påverkar det enligt Massive


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Finns de möjlighet att joina clanen? Är en aktivt spelar med x antal timmar och är drivande

Medlem

@Idontspyyou: Det låter prima, om du kör på pc så går det att ordna, säg till vad du har för nick bara

Jag skickar frågan vidare till @Maddox så att han kan bjuda in och så att det blir rätt i hans lista

Medlem
Skrivet av Idontspyyou:

Finns de möjlighet att joina clanen? Är en aktivt spelar med x antal timmar och är drivande

Skrivet av Decado:

@Idontspyyou: Det låter prima, om du kör på pc så går det att ordna, säg till vad du har för nick bara

Jag skickar frågan vidare till @Maddox så att han kan bjuda in och så att det blir rätt i hans lista

Det stämmer, behöver bara ett uplay namn så jag kan bjuda in dig i klanen och dokumentera det i ett excel ark.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Det stämmer, behöver bara ett uplay namn så jag kan bjuda in dig i klanen och dokumentera det i ett excel ark.

Oj glömde nämna att de är på Xbox jag söker en clan. Tack ändå 👍
Nån annan som spelar på Xbox & har nån clsn?

Medlem

ROS Raiders of Storm, skicka en Joinreq, garanterat ngr där Du känner, 40 spelare i dagsläget, Lr så Assar du mig som vän så skickar jag invite.

Skrivet av Idontspyyou:

Oj glömde nämna att de är på Xbox jag söker en clan. Tack ändå 👍
Nån annan som spelar på Xbox & har nån clsn?

Medlem

Klanen klarade av raiden idag. Gått bättre och bättre och nu verkar alla ha koll på vad som ska göras. En bild på nästan alla i raidgruppen.

Medlem

Igår lyckades också två stycken få Eagle Bearer från kistan efter raiden. Grattis till dem! Jag är inte avundsjuk, alls.

Lite sen på bollen här men jag köpte det första Division på rea för 49 spänn nyligen för att spela igenom innan jag gav mig på 2:an. Jag gav dock upp efter halva eftersom fienderna var sånna kollosala bullet-sponges och uppdragen va sjukt repetetiva. Har nu börjat med tvåan och är riktigt positivt överaskad, inga bullet-sponge fiender och mycket mer dynamiska uppdrag och settings. Bådar gott detta!

Inaktiv
Skrivet av Espresso_Bengt:

Lite sen på bollen här men jag köpte det första Division på rea för 49 spänn nyligen för att spela igenom innan jag gav mig på 2:an. Jag gav dock upp efter halva eftersom fienderna var sånna kollosala bullet-sponges och uppdragen va sjukt repetetiva. Har nu börjat med tvåan och är riktigt positivt överaskad, inga bullet-sponge fiender och mycket mer dynamiska uppdrag och settings. Bådar gott detta!

Riktigt kul spel. Spenderade mååånga timmar i början av spelet men blev lite mätt då jag inte hade så många att spela med.
Nyckeln till ett långvarigt TD2 är imo att ha en del att spela med så man kan variera sina aktiviteter i spelet så mycket som möjligt.

Jag gjorde misstaget att bränna ut mig själv genom att farma/grinda röven av mig snabbt på att minmaxa saker och ting hela tiden vilket blev segt när man 1-2 veckor senare fick göra om allt för lite mer % här och där.

Men det är ju det som är grejen med looter shooters så vet man bara om det när man går in i spelet och håller grinden normal så ska det nog hålla riktigt länge ska du se! Sjukt bra spel

Skrivet av anon_326725:

Riktigt kul spel. Spenderade mååånga timmar i början av spelet men blev lite mätt då jag inte hade så många att spela med.
Nyckeln till ett långvarigt TD2 är imo att ha en del att spela med så man kan variera sina aktiviteter i spelet så mycket som möjligt.

Jag gjorde misstaget att bränna ut mig själv genom att farma/grinda röven av mig snabbt på att minmaxa saker och ting hela tiden vilket blev segt när man 1-2 veckor senare fick göra om allt för lite mer % här och där.

Men det är ju det som är grejen med looter shooters så vet man bara om det när man går in i spelet och håller grinden normal så ska det nog hålla riktigt länge ska du se! Sjukt bra spel

Okej, ingen idé att grinda som en galning i början då utan spara det till mitten/slutet då det verkligen behövs. Kommer nog grinda fort dock tills jag får tag på ett bra scope, det gör verkligen skillnad.

Är det någon idé att ge sig in i dark zone för att progressa fortare eller få bättre gear i SP-delen eller är det enklast att bara hålla sig till missions och side missions?

Medlem

@Espresso_Bengt:

DZ har en egen rank så du stiger inte fortare i din "vanliga" rank, snarare tvärtom.
Inte får du bättre gear i DZ heller än ute i världen.
Däremot så kommer du att bli monstertrashad deluxe om du sätter din fot där solo och inte vet vad du håller på med och har rätt gear/build.

Du kan såklart köra DZ "första" gången själv för att låsa upp dem, då är du i en egen solo instans.

Kör missions/side missions, gör olika projects och njut av att utforska miljöerna.

Medlem

I och med den nya uppmärksamheten på första sidan så vill jag meddela att Geeks klanen för PC har plats över för de mer aktiva spelarna. Vi försöker köra raiden flera gånger i veckan. Vi diskuterar också utrustning och olika builds i Geeks discord server där The Division 2 har egna text och röstkanaler.

Är man intresserad av att gå med i Geeks klanen för PC så skicka mig bara ett PM med ditt Uplay namn eller skriv till mig på discord där jag har samma namn.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

@Decado

Haha, tackar. Jag undviker gärna att bli monsterthrashad så här i början när jag precis har landat i D.C

Inaktiv

Bästa looter shootern jag kört!

Har aldrig gillat att grinda och jaga de där extra +2% dmg. Men jäklar, det här har jag fastnat i.

Dock har jag gjort allt man kan nu, så väntar på nästa våg av content och spelar annat så länge.

Medlem

Någon clan man kan joina? Jag gick med en då när jag spelade men de slutade spela efter typ 1 månad oooch jag körde själv en stund sen la jag ner. Men är otroligt sugen på att börja igen!

Medlem

Är det någon mer som upplever mainquesten som otroligt repetitiva? Gillar överlag känslan och spelmekaniken, men hade önskat större variation.

Medlem
Skrivet av Salladssås24:

Är det någon mer som upplever mainquesten som otroligt repetitiva? Gillar överlag känslan och spelmekaniken, men hade önskat större variation.

De kunde varit mer varierade, eller kanske lite kortare/färre uppdrag. De nya områdena som släpptes i sommar är riktigt bra, men nu har de stängt utforskarområdet runt Kenley tills vidare (det var del av tidslåsta eventet men ska komma tillbaks i någon form).

Skriv svar