Quiz – Vad kan du om Assassin's Creed?

Robot
Quiz – Vad kan du om Assassin's Creed?

Assassin's Creed har semester i år, men veckans quiz håller liv i kunskaperna.

#assassins-creed, #fz, #quiz


Medlem

3/10 Korrekta svar!

"Ezio Auditore de la la la"

*Skäms lite*


signatur

I drank what?

Ambassadör
Xbox

8/10.

Bommade på frågor om senare spel som jag inte spelat än. Då har man iaf lyckats undvika spoilers


signatur

Jump in.

Gnällkuk

5/10, aldrig spelat serien så helt ok. Ärligt, frågan om vad som var först där Quebec-studion var rätt svar, var det ens svenska?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

3/10 och då älskar jag serien

Medlem

6/10 Korrekta svar!
Helt okej, men kanske dags att fräscha upp minnet?

** Perkele. Är mycket kunnigare på de nyare spelen även om jag svarade fel på Quebec studion. Svarade 2 spelbara karaktärer trots att jag visste att det var Quebec studion som gjort spelet men kanske inte att det var deras första AC titel. Tricky question. De gamla Assassin's Creed spelen har jag knappt lirat faktiskt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Hahah 1/10... Sämsta resultat so far

Backloggens befriare

Haha.. Tänkte "ah, här borde man ju kunna få rätt bra poäng..." 2/10 xD


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

8/10 Korrekta svar!

Nothing is true, förutom att du kan ditt Assassin's Creed utan och innan.

Känns bra!

Medlem

3/10 Hoppla, tre pinnar trots allt! Skoj att se hur mycket jag kunde krafsa ihop för jag har aldrig spelat AC utan bara läst lite om det ibland på FZ.

Medlem

6/10, och då har jag spelat samtliga spel i serien förutom sidescroll-äventyren. Vafan gör jag när jag spelar, inte tar jag in information i alla fall.

Medlem

Spelat dom flesta spelen.. 2/10 😒

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

3/10 Hoppla, tre pinnar trots allt! Skoj att se hur mycket jag kunde krafsa ihop för jag har aldrig spelat AC utan bara läst lite om det ibland på FZ.

What!? Det måste du!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

What!? Det måste du!

Jag vet, jag vet! Tack vare dig och @breahl så har jag insett att jag måste fixa denna "spellucka" och sätta tänderna i AC snart.

Ambassadör
Xbox

@Nemo: Hehe, det är ju lite att bita i. Jag är väl...sju spel in nu och inget slut i sikte.


signatur

Jump in.

Medlem

3/10...
Har egentligen bara spelat origins och odyssey ordentligt. Kört lite BF och testade ettan när det kom men tyckte inte om det så har missat några titlar 😁

Medlem

Typiskt 5/10! och då har man spelat inte alla fullt ut men jag har alla assassin creed spelen förutom 1 spelet till min ps4 samling 🤣🤣

Medlem

Haha! 5 av 10. Jag har inte spelet ett enda av spelen!

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Nemo: Hehe, det är ju lite att bita i. Jag är väl...sju spel in nu och inget slut i sikte.

Medlem

Där har du fel.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Där har du fel.

Skoja lite spelen är jättebla för de har jättefina vyej och grejjej och när man rör kontlollen eller tycka på knapp så gör spelgubben jättecoola gjejer. En gång när jag spela en gång kom jag bort mig en gång men då visa spelet mig vatt man skulle gå en gång och då hitta jag. Jag äj okså jättabra på spela då jag få medelande att jag är jättebla ock då vetja att jag är jättebla.

Jag göj bara smata val ock aldlig fasnat för jag är så smat. När jag gå fammåt ock tykka på knapp hoppa gubbe upp i jättehus för jag så bja. När jag tykka knapp slå jag alttid dummagubbar för jag jättabla men ibjand slå dummagubba mig men men då tykka jag knapp massor gånga! ock då vann jag för jag är jättebla.

100/100000 bässta spel! bättle än dumma Mario som bara ramlaj i hål jämt.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Skoja lite spelen är jättebla för de har jättefina vyej och grejjej och när man rör kontlollen eller tycka på knapp så gör spelgubben jättecoola gjejer. En gång när jag spela en gång kom jag bort mig en gång men då visa spelet mig vatt man skulle gå en gång och då hitta jag. Jag äj okså jättabra på spela då jag få medelande att jag är jättebla ock då vetja att jag är jättebla.

Jag göj bara smata val ock aldlig fasnat för jag är så smat. När jag gå fammåt ock tykka på knapp hoppa gubbe upp i jättehus för jag så bja. När jag tykka knapp slå jag alttid dummagubbar för jag jättabla men ibjand slå dummagubba mig men men då tykka jag knapp massor gånga! ock då vann jag för jag är jättebla.

100/100000 bässta spel! bättle än dumma Mario som bara ramlaj i hål jämt.

Försöker du förlöjliga folk från Norrköping?

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Försöker du förlöjliga folk från Norrköping?

Medlem

6/10, aldrig spelat ett AC-spel.

Medlem

Tänkte det var deras dialekt du försökte skriva med.

Medlem

0/10, spelar inte ubisoftspel pga Uplay (principsak) så kan absolut ingenting.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

2/10.

Gissade på allt


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Shrudder:

0/10, spelar inte ubisoftspel pga Uplay (principsak) så kan absolut ingenting.

Jag skaffade Uplay av en anledning "EN". Att kunna spela Settlers 1 lagligt


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

4/10 spelade ju alla de äldsta iaf.

1
Skriv svar