TV-Spels Filmer

Skribent
Skrivet av anon_319967:

Sedan vill jag även passa på att kritisera Netflix "Wticher" serie som jag aldrig kommer se av en enda orsak: Netlix Geralt of Rivia har bara ett svärd - enligt vad man kan se av trailern! Som en hängiven Witcher 3 gamer kan jag bara konstatera att avsaknaden av två svärd (ett i stål och ett i silver) gör Netlix-Geralt till en CHARLATAN! En bedragare.

Han bär nästan aldrig två svärd samtidigt i böckerna, silversvärdet är tryckt förvarat på hästen när han inte använder det. Är ju enbart mot monster och de är inte så speciellt vanliga.

On topic, jag tycker första Silent Hill-filmen lyckades rätt bra och senaste Tomb Raider var helt ok. Egentligen var första TR med Angelina också ok när det släpptes, den har bara inte åldrats så bra.


signatur

"Writer and Fighter"

NuZ
Testpilot

De e väl Postal då tror jag. De mesta blir skräp men den e helt ok satir rulle


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Warcraft-filmen var riktigt bra.
Annars är det ganska ont om bra spelfilmer.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Postal lyckas ju fånga känslan i spelet lite åtminstone kan man säga... Om man snackar Postal 2 då, haha.

Försöker komma på någon spelbaserad film jag har gillat på riktigt men jag kan ärligt talat inte komma på en enda. Tyckte att första Resident Evil var lite ball när den kom men jag tror inte jag skulle känna likadant idag.

Såg den för inte så länge sedan! Den är lite mer cringe nu än när man var yngre


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av anon_319967:

Sedan vill jag även passa på att kritisera Netflix "Wticher" serie som jag aldrig kommer se av en enda orsak: Netlix Geralt of Rivia har bara ett svärd - enligt vad man kan se av trailern! Som en hängiven Witcher 3 gamer kan jag bara konstatera att avsaknaden av två svärd (ett i stål och ett i silver) gör Netlix-Geralt till en CHARLATAN! En bedragare.

Som nämnts under, serien är baserad på böckerna, inte spelen. Så även om du nu skämta lite så borde du kanske ge serien ett försök.

Skrivet av Johlor:

Han bär nästan aldrig två svärd samtidigt i böckerna, silversvärdet är tryckt förvarat på hästen när han inte använder det. Är ju enbart mot monster och de är inte så speciellt vanliga.

Båda svärden är till för monster, hähä.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

C64
Medlem

Andre the Giant !!!

Medlem

Halo 4: Forward unto Dawn- är briljant. Har sett den kanske fyra-fem gånger, vilket inte kan sägas om övriga motsvarigheter.

Medlem

Tänkte tipsa om en lågbudgetfilm som heter Damnatus, den är inte fantastisk, men helt okej om man gillar Warhammer 40K. Man följer en inkvisitor och ett gäng legoknektar. Den är dessutom på tyska, så den är värd att se bara för att få lyssna på "Für det Imperator!" med jämna mellanrum

Inaktiv
Skrivet av Johlor:

Han bär nästan aldrig två svärd samtidigt i böckerna, silversvärdet är tryckt förvarat på hästen när han inte använder det. Är ju enbart mot monster och de är inte så speciellt vanliga.

Skrivet av Fezk:

Som nämnts under, serien är baserad på böckerna, inte spelen. Så även om du nu skämta lite så borde du kanske ge serien ett försök.

Tack för feedbacken grabbar! Jag är uppenbarligen inte insatt i Witcher-ursprunget. Jag bara utgick från att det var SPELET Witcher 3 som fått Netlix att göra Witcher-film. I Witcher 3 är det dock en återkommande poäng i själva storyn att witchers bär två svärd på ryggen.

Medlem

Tycker nog att Warcraft är den bästa filmatiseringen av ett spel.

Medlem

Nu var ju frågan vilken film som var bäst som kommer genom att först varit ett spel, men jag måste ändå klämma in broforce fastän spelet gjordes lång tid efter diverse filmer som spelets karaktärer bygger på.

Fett bra och roligt spel som nästan är en kopia på filmerna expendibles. Jag älskar att dessa gamla stötar kan bjuda på att driva med sej själva och deras macho kultur 😁

Ska väl tillägga att det finns ett spelbart demo som kort å gott heter expendabros. Undrar vilken film karaktärerna är tagna från 😆


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Jag gillar Doom, Mortal Kombat, Silent Hill och Resident evil. Doom tycker jag är najs då den påminner om 80 tals action filmer, med ett gäng roughnecks som egentligen är sämst pga deras weird egenskaper. Typ han om ska låsa in sig på sitt hotellrum med en flaska rom eller vad det är och två sheboys! Haha classic


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Prince of Persia, Doom och Resident evil.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Prince of Persia, Doom och Resident evil.

DOOM-filmen har inte åldrats bra, tyvärr.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av ChalleT:

Har Doom som guilty pleasure.

Skrattade gott när FPS scenen kom 😁

Håller med. Den mpste varit svår att filma. Coolt gjort i alla fall.

Den andra Doom filmen som jag hört om ska också vara ett skämt men måste ändå se den.

Medlem

detective pikachu måste jag säga eller Laura Croft med Vikander. Dom Gjorde storyn från första Tomb Raider (det nya dvs) och gjorde om slutet så det skulle passa in bättre. Good Times.

Medlem

AVP är en klar favorit, vet inte riktigt om den gills dock.

Skribent
Skrivet av Puscifer:

DOOM-filmen har inte åldrats bra, tyvärr.

Det är därför det är en ny på väg

Bara ett par månader bort tydligen, trodde det var 2020-release på den.

https://www.imdb.com/title/tt8328716/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr...

Medlem
Skrivet av Shadee:

Det är därför det är en ny på väg

Bara ett par månader bort tydligen, trodde det var 2020-release på den.

https://www.imdb.com/title/tt8328716/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr...

Kollade in den nya DooM: Innihilation som släpps 1 oktober nu i höst. Tyvärr ser den horribel ut. Första DooM från 2005 hade iaf flera kändisar men denna c-rulle har totalt okända skådespelare. Ser att regissören har gjort några filmer som jag har koll på dock. T.ex. Chaos från 2005 som var helt ok. Tack för tipet iaf.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Kollade in den nya DooM: Innihilation som släpps 1 oktober nu i höst. Tyvärr ser den horribel ut. Första DooM från 2005 hade iaf flera kändisar men denna c-rulle har totalt okända skådespelare. Ser att regissören har gjort några filmer som jag har koll på dock. T.ex. Chaos från 2005 som var helt ok. Tack för tipet iaf.

Hhaha, kollade trailern på imdb, såg riktigt b ut. Crap-skådisar och crap-effekter.

Medlem

Tyckte Warcraft-filmen var riktigt bra när jag såg den på bio, har dock inte sett om den sedan dess så vet inte hur den står sig. Annars har det mesta varit skräp.

Medlem

Mortal Kombat. Första delen. Tveklöst.

Medlem

Jag diggare Rampage med The Rock, underhållande som fan.

Warcraft hade kunnat vara ett mästerverk, och hade gärna sett en uppföljare.

Detektiv Pikachu var underhållande också men det kändes inte som en pokemon-film, som att filmen gjordes klart och kom på i efterhand "juste vi ska väl ha med lite pokemons"

Original Mortal Kombat är verkligen den enda som jag haft behållning av att se.

Medlem

Just ja, glömde nämna Assassin's Creed som jag faktiskt tyckte var riktigt bra!


signatur

I drank what?

Inaktiv

Silent hill 1 och sen 2. Tycker faktiskt dom är ganska bra. Sen på plats tre så Postal bara för dess sköna humor.

Jumboplatserna får jag dela ut till Street fighter och Mario bros.

Medlem

Tomb Raider filmerna! Både de gamla med Angelina Jolie o rebooten nu med Alicia

Medlem

Det finns ett flertal animerade filmer med resident evil som jag tycker är hyfsade.
Jag vill även nämna en riktigt bra (och snygg!) film: Kingsglaive Final Fantasy XV, med bland annat Sean Bean.

Även Need for Speed är väldigt bra, speciellt om man tycker Fast and Furiousfilmerna blivit lite överdrivna så är NFS mer fokus på bilEN och inte så mycket mer

Medlem

Riktigt bra film

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Älskar alla Resident Evil filmer!

Alla verkligen? Personligen tycker jag ettan, tvåan o trean var bra men sedan blev det total blackout för serien med noll "horror" och bara pang pang med omöjliga volter i luften. Ska bli intressant med den där ryktade rebooten av serie som behövs. Hoppas att de går tillbaka på mer skräck än skjutande.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

123
Skriv svar