Mmorpg för familjen

Medlem
Mmorpg för familjen

Hej glada gamers.
Igår gick frun med på att beställa en tredje speldator, så vi i familjen har var sin.
Nu vill jag hitta ett MMORPG, likt wow, som vi tre i familjen kan spela ihop.
Helst F2P utan månadsavgift men gör inget om det kostar några hundra att köpa.
Jag har läst om Warhammer har några fan drivna servrar,kanske vore bra?

Medlem

star wars old republic, om ni gillar sci fi och star wars då. faktiskt ett bra spel.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

The Elder Scrolls Online, ett bra nybörjar mmorpg. Det är även på rea just nu.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Backloggens befriare
Skrivet av kristallkrona:

The Elder Scrolls Online, ett bra nybörjar mmorpg. Det är även på rea just nu.

JÄV! JÄV!


signatur

Ad hoc addendum

Inaktiv
Skrivet av Johnhedlund:

Hej glada gamers.
Igår gick frun med på att beställa en tredje speldator, så vi i familjen har var sin.
Nu vill jag hitta ett MMORPG, likt wow, som vi tre i familjen kan spela ihop.
Helst F2P utan månadsavgift men gör inget om det kostar några hundra att köpa.
Jag har läst om Warhammer har några fan drivna servrar,kanske vore bra?

Finns tyvärr inga riktigt bra MMO nuförtiden som inte kostar NÅGOT ALLS.
Det är den sorgliga sanningen. WoW är den absolut bästa titeln vad gäller MMO och jag kan tyvärr inte rekommendera något annat till 100% än just WoW.

SWTOR är kul att levla i och jag och mina vänner har haft några av våra skönaste leveling-moments i SWTOR då alla kan välja olika alternativ i storyn som "onda val (dark side of the force) och goda val (light side of the force) som påverkar hur ens karaktärer ser ut osv.

Ta tillfället i akt och kör:

"FAMILY MOVIE NIGHT!" Perfekt tillfälle att lära barnen om episk filmhistoria på samma gång
Sen kör ni SWTOR ihop och har jättekul tillsammans!

Elder Scrolls är otroligt gimpigt och det känns som man lagt in ett first/third person-element i något gammalt 90-tals ARPG och kontrollerna är sjukt dåliga jämfört med t ex WoW. Har dock hört att om man gillar Skyrim så är det ganska mysigt!

Så... WoW först och främst och SWTOR ifall ni inte vill spendera pengar.

Finns tyvärr inget annat värt i dagsläget än dessa två MMOn...

Skribent

Final Fantasy XIV har en testversion som låter en spela upp till lvl 35 innan man behöver pröjsa något. Det kanske vore något att börja med.

Vym
Medlem

Jag har spelat de flesta större släpp i genren sedan millennieskiftet och vill passa på att slå ett slag för Guild Wars 2 som jag anser har den bästa F2P-modellen i genren.
Det är väldigt roligt att utforska världen tillsammans för första gången, det finns ett stort gäng gömda hoppussel och liknande. Spelet har ett mer fritt upplägg än flera andra MMORPG, du behöver inte följa quester och ledas från questhub till questhub utan det finns dynamiska event som dyker upp i zonerna.

Grundspelet är helt gratis och det enda som man senare bör köpa är expansionerna samt de uppdateringar med zoner som man är intresserad av. Uppdateringar med nya zoner låser man annars upp gratis enbart genom att logga in före nästa uppdatering släppts.

Annars är WoW, ESO och FFXIV också bra alternativ. FFXIV har enligt mig betydligt bättre story, dungeons och raids än GW2, men det är väldigt mycket roligare att uppleva och utforska GW2:s zoner. FFXIV har en långsammare startsträcka innan man kommer till spelets mer intressanta innehåll(de tre expansionerna).

Definitivt värt att ladda ner dessa fyra och få ett eget intryck. Tror enbart att det är ESO som inte har någon form av gratisalternativ/trial just nu.

Medlem

Gillar man Star Wars så är ju SWTOR ett bra alternativ, gillar man inte Star Wars så.. kanske inte? Rätt trevligt spel med mycket solo-content också dock.

Medlem

Inget MMO men...Warframe? Grind som grind eller hur?

Kanske borde gå lite mer i detalj varför: fashion frame - och om ni vill spela ihop som familj så kan ni ju förutöver den typiska grinding roa er med att dekorera er egen dojo där bara fantasin har sina gränser.

Medlem

Tyckte Tera online var bra, gameplayen liknade black desert. Spelet var mycket mindre komplicerat också.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv

LOTRO, Lord of the rings online, om man gillar sagan om ringen.
RIFT

Medlem

Jag tycker inte det finns så många intressanta MMO just nu.
Önskar det funnits en vanilla Dark Age of Camelot - kanske med Shrouded Isles och/eller Trials Of Atlantis.

edit:
https://darkageofcamelot.com/content/endless-conquest-faq?fbc...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Johnhedlund:

Hej glada gamers.
Igår gick frun med på att beställa en tredje speldator, så vi i familjen har var sin.
Nu vill jag hitta ett MMORPG, likt wow, som vi tre i familjen kan spela ihop.
Helst F2P utan månadsavgift men gör inget om det kostar några hundra att köpa.
Jag har läst om Warhammer har några fan drivna servrar,kanske vore bra?

Warhammer Online har en server som en av dom som gjort spelet har, men lite träligt där, alla kör mest pvp på den.

Medlem

Black Desert Online har iaf fantastiskt rolig combat, men ganska komplicerat då det som dom flesta koreanska MMOs innehåller 3810237012 extra features.

Billigt och ingen månadskostnad.
https://store.steampowered.com/app/582660/Black_Desert_Online...

Inaktiv
Skrivet av Heggiiman:

Black Desert Online har iaf fantastiskt rolig combat, men ganska komplicerat då det som dom flesta koreanska MMOs innehåller 3810237012 extra features.

Billigt och ingen månadskostnad.
https://store.steampowered.com/app/582660/Black_Desert_Online...

Det bästa MMORPG't idag. Köp det dock inte på Steam. Steamversionen är sämre än standardversionen så köp det från deras hemsida.

Medlem

Final Fantasy XIV, helt klart ett av dom bästa liren på länge 😎


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Tack alla.
Blir Guild wars 2 först, men sparar alla tips jag fått här

Medlem

SWTOR var bra men med gratis modellen nu som är byggd på att begränsa quest belöningar och vad du kan göra så sätter det så mycket käppar i hjulet för upplevelsen så man känner att man måste betala för en subscribtion för att ha kul. Vilket såklart är vad EA vill.

Spelet är också neddränkt i mikrotransaktioner för kosmetiska saker.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

FF XIV, större än wow just nu, inget gratis content utan du måste faktiskt spela dig till din Gear.
Köp din första månad , få 2 månader extra game time bara genom att spela.

Senaste expansionen är sinnessjuk om man älskar story.
Väldigt bra Dungeons och boss fights, dock långsam start om man är ny för spelet.

Medlem

Om du har ett favorit-universum så kolla på det först. Det finns ju MMORPG för de flesta, SW, WoW, LotrO, Warhammer och FF.

Själv spelade jag länge LotrO men när tiden inte räckte till så kom jag av mig. Sedan gick communityn skilda vägar då det dels blev en server merge och dels så var det mycket annat som kom ut då.

Sedan spelade jag ESO mycket, men det drabbades av samma fenomen: något annat IRL tog tid och sedan kom jag inte in i det igen. ESO är en av de snyggaste både rent grafiskt och om man ser på den grafiska stilen och gillar man dessutom Elder Scrolls så lär man fastna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem

Inte MMORPG och inte gratis men vi körde sea of thieves som "familjespel" när det släpptes och hade riktigt kul.
Det var när spelet var nytt och idag finns det säkert ännu mer att göra i spelet så kan verkligen rekommenderas.
Spelet ingår i gamepass eller vad det heter om man inte vill köpa spelet fullpris.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Earth and beyond

https://www.net-7.org/

Gratis utan mikrotransaktioner


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Ingen som frågar vad som är viktigast... Gillar man PvP eller PvE blir ju rekommendationerna helt olika. ESO är väl det enda idag som lyckas iaf hyfsat bra med båda.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Star Trek Online funkar ju fortfarande, speciellt trevligt att flyga runt med nåt härligt skepp och härja runt i galaxen.

https://www.arcgames.com/en/games/star-trek-online

Medlem

EVE Online


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Jag hade rekommenderat guild wars 2 faktiskt. Buy to play och bra story och mycket content, och riktigt roligt för hela familjen


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Jag skulle nog rekommendera att köpa basversionen av elder scrolls online. Man kan ju givetvis uppgradera senare, men bara den versionen har månader av spel, om man gillar att utforska. Det är dessutom en av de spel som faktiskt lyckas med att göra pvp roligt, så länge man inte kräver absolut balans. Ju längre jag spelar spel, desto mer ogillar jag balansjakten och dess inverkan på hur kul spel får vara.

Ett annat alternativ, om man vill ha litet mer stöpta klasser, är nog som ovan Guild Wars 2 ett bra alternativ att börja med. Fortfarande ett av de bästa spelen på mmo-markaden när det gäller gameplay tycker jag.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Det bästa MMORPG't idag. Köp det dock inte på Steam. Steamversionen är sämre än standardversionen så köp det från deras hemsida.

Va? BDO är sjukt tomt på allt. Pure korean scam, som alla andra korean mmos.

Det enda du gör är att jobba på dina tradeskills, typ. Eller sitter afk medans din karaktär går fram och tillbaka.

Medlem

Kan säga jag har provat det mesta, gratis med "Free2play" modellen samt subscription (månadsbetalning).
Om man är en story driven spelare och inte allt för mycket grind är det bästa MMORPG:et ute juste nu Final Fantasy XIV hands down i min åsikt. Spelet är inte så billigt men sjukt värt pengarna. Otroligt mycket kontent (inte som i wow då en expansioner kan nötas igenom på lite över 24 timmar)

123
Skriv svar