Jämnt i toppen när FZ-läsarna röstar fram bästa Wolfenstein

Robot
Jämnt i toppen när FZ-läsarna röstar fram bästa Wolfenstein

Efter tusentals röster är det dags att redovisa Wolfensteins formkurva.

#formkurvan, #wolfenstein


Fragtjuv

Kul att RTCW hamnar på förstaplatsen. Även om jag föredrar The New Order och The New Colossus idag så hade jag förbannat trevligt med RTCW när det var nytt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skribent
Skrivet av joelthor100:

Kul att RTCW hamnar på förstaplatsen. Även om jag föredrar The New Order och The New Colossus idag så hade jag förbannat trevligt med RTCW när det var nytt.

Håller med. New Order och New Colossus är mina favoriter, men RTCW var himla gött. Har inte spelat det på många herrans år, dock. Tycker också att det är roligt att det allra första spelet fått några röster. Inte bara John Romero som gillar det spelet, med andra ord. Om det nu inte är folk som trollar lite, förstås.

Fragtjuv
Skrivet av Joakim Kilman:

Håller med. New Order och New Colossus är mina favoriter, men RTCW var himla gött. Har inte spelat det på många herrans år, dock. Tycker också att det är roligt att det allra första spelet fått några röster. Inte bara John Romero som gillar det spelet, med andra ord. Om det nu inte är folk som trollar lite, förstås.

RTCW var ett av de första spelen jag fick till den nya speldator vi precis skaffat. Både jag och farsan spelade igenom det flera gånger. Testade att spela det för ett par år sedan och det hade väl åldrats sådär. Det kändes väldigt omodernt helt enkelt men det är ju också en del av charmen.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Håller med. New Order och New Colossus är mina favoriter, men RTCW var himla gött. Har inte spelat det på många herrans år, dock. Tycker också att det är roligt att det allra första spelet fått några röster. Inte bara John Romero som gillar det spelet, med andra ord. Om det nu inte är folk som trollar lite, förstås.

Och jag hakar på och håller med. Tycker både The New Order och The New Colossus var suveräna spel. Lirade även Return to Castle Wolfenstein back in the day pirate version. Minns att det var riktigt bra men kommer fan inte ihåg det alls längre.

Förstår inte den negativa kritiken mot Wolfenstein II: The New Colossus för övrigt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Och jag hakar på och håller med. Tycker både The New Order och The New Colossus var suveräna spel. Lirade även Return to Castle Wolfenstein back in the day pirate version. Minns att det var riktigt bra men kommer fan inte ihåg det alls längre.

Förstår inte den negativa kritiken mot Woklfenstein II: The New Colossus för övrigt.

För att det var nästan exakt som första spelet fast sämre story, sämre bandesign och även alldeles för mycket cutscenes. Det var rätt mycket pinsam dialog också.

Det var ok, men man ledsnade på det. Till skillnad från när man körde The New Order, som var riktigt bra.

Medlem

För mig är det:
RtCW 5/5
Wolfenstein 3D 4/5
Wolfenstein 2009 3/5
Wolfenstein: The New Order 2/5

Inaktiv

Spelade om RTCW för något år sedan och tycker fortfarande det är ett av de bästa singleplayer-FPS:n. Tycker det åldrats väldigt bra då Quake 3 motorn fortfarande ser bra ut.
Krävde dock precis som många gamla spel att man installerade MarkC mouse fix för att få bort musaccelerationen.

1
Skriv svar