Moonlighter, This War of Mine Epic-gratis nu, For Honor, Alan Wake näst på tur

Robot
Moonlighter, This War of Mine Epic-gratis nu, For Honor, Alan Wake näst på tur
Medlem

Då blir det tre spel varje vecka härnäst då kanske. Får hoppas!

Bra med Cloud Saves (för de som använder dem åtminstone) men det kommer nog inte automatiskt dyka upp på alla spel, tror utvecklare behöver programmera in stöd för det spel för spel, tex. Subnautica stödjer ju inte Cloud Saves på Steam så det finns risk att det inte kan det på Epic heller.

Medlem

Moonlighter är förvånansvärt bra får jag säga.

Redaktör
Ponny

@Hulle: Helt enig! Känns dessutom som ett väldigt somrigt spel.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Oj, Alan Wake nästa vecka?! 😀 Har velat spela det sedan release. Nu blir det nog av!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

eld
Medlem
Skrivet av Fiddi:

Då blir det tre spel varje vecka härnäst då kanske. Får hoppas!

Bra med Cloud Saves (för de som använder dem åtminstone) men det kommer nog inte automatiskt dyka upp på alla spel, tror utvecklare behöver programmera in stöd för det spel för spel, tex. Subnautica stödjer ju inte Cloud Saves på Steam så det finns risk att det inte kan det på Epic heller.

Det är relativt lätt att lägga till cloudsave stöd för spel (i steam tex.), utan att ens behöva ändra något i spelet. Men som du sagt så måste utvecklaren själv sätta igång det per spel.

Medlem
Skrivet av eld:

Det är relativt lätt att lägga till cloudsave stöd för spel (i steam tex.), utan att ens behöva ändra något i spelet. Men som du sagt så måste utvecklaren själv sätta igång det per spel.

Ja, precis, tog upp Subnautica som exempel på ett undantag då deras sparsystem är bra rörigt, med sisådär 5 000 filer (100 MB sammanlagt) per sparning.

Gnällkuk

This War of Mine är ett fantastiskt spel, så det kan jag rekommendera varmt! Har inte testat det andra spelet, kanske dags att tanka hem det första gratisspelet då


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Har öppnat konton till barnen och börjat fylla på med gratisspel på dessa, så när de vill börja spela PC nästa år typ så har de lite att börja med.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Har öppnat konton till barnen och börjat fylla på med gratisspel på dessa, så när de vill börja spela PC nästa år typ så har de lite att börja med.

Haha samma här:)

Medlem

Epic fortsätter leverera i vanlig ordning!!

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Då blir det tre spel varje vecka härnäst då kanske. Får hoppas!

Bra med Cloud Saves (för de som använder dem åtminstone) men det kommer nog inte automatiskt dyka upp på alla spel, tror utvecklare behöver programmera in stöd för det spel för spel, tex. Subnautica stödjer ju inte Cloud Saves på Steam så det finns risk att det inte kan det på Epic heller.

Enligt Sweeney krävs ingen/sällan inblandning från utvecklare:

"It’s a manual process for the store team per game but it usually doesn’t require developers to update their games."
https://mobile.twitter.com/TimSweeneyEpic/status/115449808108...

1
Skriv svar