Recension – Wolfenstein: Youngblood

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Det får du tolka precis som du vill. Jag skrev vad jag tycker bara.

Jag frågade för att jag inte ville lägga åsikter i knät på dig som du kanske inte hade. Men om det nu är som jag säger så kanske du borde läsa om recensionen, där står inte något om att könet på huvudpersonerna är problematiskt på något sätt, bara att de inte inte var så välutvecklade karaktärer. Så vad det har med PK att göra är mycket oklart.

Medlem
Skrivet av Toxic78:

Wow.. snacka om en besvikelse. Förköpte, satt och vänta, startar spelet och man är TVINGAD till att spela med någon annan. Ärligt talat!? När ska spelförlagen sluta tvinga folk att spela multiplayer och när ska de komma ett bra single playerspel igen?

Så man hoppar in på FZ för att få bekräftat eller bli motbevisad om att det minnsann finns en singleplayer del.. Ser 2/5..
Avinstallera direkt!

Förstår din besvikelse, och det är hemskt tråkigt. Kanske inte ska förköpa spel i fortsättningen då?

Trevligt med recension på releasedagen. Förladdade hela spelet tidigare på dagen, men nu är det status "unlocked" och launchern laddar ned 36 GB?

Nåväl. Jag tänker ta spelet för vad det är, om atmosfären är bra är jag nöjd, så även den gamla beprövade mekaniken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Ok, jag köpte det utan att läsa detta... blir omedelbart återlämning av spelet på steam.
Så går det när man envisas med att släppa in PK överallt bara för tvångskvotera in utan anledning.

Dåligt spel? Visst. Dåligt Manus sure... Kvinnor i spel?! REEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

Skrivet av anon_1418:

Det får du tolka precis som du vill. Jag skrev vad jag tycker bara.

Utan att tänka på hur det får dig att se ut? Låter ju logiskt och intelligent.

Skrivet av ohGr:

Älskade Wolfenstein men eftersom det är så PK så returnerade jag det på Steam också. Förstörde totalt hela spelet. Och har helt tappat förtroendet för tillverkaren.

Faktum är att det är inte PK alls. Bara för att man har två kvinnor i huvudrollen så betyder det inte att det blir "PK". Det argumentet är bara intelligensfattigt.

Moderator | Testpilot

Synd. Hoppades på att det här skulle bli bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Synd. Hoppades på att det här skulle bli bra.

Testa det själv? Bara för att någon annan säger det är dåligt behöver ju inte betyda att den personen har exakt samma smak som du?

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326725:

Testa det själv? Bara för att någon annan säger det är dåligt behöver ju inte betyda att den personen har exakt samma smak som du?

Nope. Jag får ju dock reda på brister och vad det är för typ av spel via texten, samt att jag har bra koll på vad jag själv tycker om.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nope. Jag får ju dock reda på brister och vad det är för typ av spel via texten, samt att jag har bra koll på vad jag själv tycker om.

Fast något en person beskriver som brist eller dåligt eller tråkigt kanske inte uppfattas på samma sätt av dig?

Baserar personligen aldrig beslut om att spela eller inte spela på en random persons recension.

Är det en person som jag vet 100% har samma smak som mig i allt så kanske jag undviker något men annars är det inget vidare givande sätt att skaffa sig själv en uppfattning.

Speciellt inte i dessa tider med otroliga mängder gameplay-videos online.

Sen så kan man ju även prova helt gratis på steam om man fortfarande inte tycker man fått tillräckligt med intryck från gameplay.

Fast det är ju min åsikt. Vi är alla olika

Inaktiv
Skrivet av anon_326725:

Testa det själv? Bara för att någon annan säger det är dåligt behöver ju inte betyda att den personen har exakt samma smak som du?

Du har rätt i det du säger men det är väl just det man använder recensioner till — att inte behöva testa själv? Är jag nyfiken på ett spel så tar jag oftast del av flera recensioner för att få en mer nyanserad bild. Att få en bild utan att behöva köpa spelet för då är det ofta redan för sent.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så, av vad jag förstår av recensionen så har spelet blivit ett sandlådespel?

Fasen också, alla spel behöver inte bli sandlådor med meningslösa sidouppdrag som drar ut på och förstör huvudstoryn!!!
När ska spelindustrin förstå det?

Med tanke på att alla och deras mormor går totalt bananas för "OMG S00000 LIN34RZ~ ~!11!!" om det inte är sandlåda, så är jag inte förvånad över det valet.

Skrivet av Dizzz:

Utan att tänka på hur det får dig att se ut? Låter ju logiskt och intelligent.

Att bry sig mer om vad folk tycker om dig, än att stå för vad man tycker, det låter ju logiskt och intelligent...


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Med tanke på att alla och deras mormor går totalt bananas för "OMG S00000 LIN34RZ~ ~!11!!" om det inte är sandlåda, så är jag inte förvånad över det valet.

+- alla gamers från typ 2003 ringde och ville ha sina speldesign-preferenser tillbaka.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

@anon_119148:

Man kan också se recensioner som ett sett att se ifall spelet ska köpas in för fullpris eller köpa det kraftigt rabatterat framöver.

Men håller med i övigt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Alltså, sandbox och multiplayer är ju bland de bästa sakerna som har hänt spelvärlden. Synd bara att dessa två saker inte kan lösa grundproblemen med spelet.

Linjära singleplayerspel är förmodligen tråkigaste kategorin av spel och även någonting som förhoppningsvis dör ut helt. En riktig pest i spelbranschen som enbart används för att lura kunder på pengar.

Medlem

Hade det på känn, tycker UI:t ser otroligt nerklottrat också.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326725:

Fast något en person beskriver som brist eller dåligt eller tråkigt kanske inte uppfattas på samma sätt av dig?

Baserar personligen aldrig beslut om att spela eller inte spela på en random persons recension.

Är det en person som jag vet 100% har samma smak som mig i allt så kanske jag undviker något men annars är det inget vidare givande sätt att skaffa sig själv en uppfattning.

Speciellt inte i dessa tider med otroliga mängder gameplay-videos online.

Sen så kan man ju även prova helt gratis på steam om man fortfarande inte tycker man fått tillräckligt med intryck från gameplay.

Fast det är ju min åsikt. Vi är alla olika

Precis som jag skrev så läser jag, tittar eller lyssnar på recensionen och bildar min egen uppfattning utefter vad de beskriver. Jag går bara inte utefter FZ, utan flera olika ställen för att få en så bred åsikt som möjligt.

Genom detta så finner jag 99.9% av fallen en röd tråd där de flesta recensenter tycker samma, med olika snedsteg för var och en där de har olika saker de tycker om och inte.

Jag vet sedan också vad jag tycker om att spela själv, varför jag spelar spel, vad som är viktigt för mig i spel, och kan således komma fram till om det här är ett spel för mig eller inte.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av heady89:

Hade det på känn, tycker UI:t ser otroligt nerklottrat också.

Ja, det är en grej jag glömde ta upp i texten. HUD:en är rörig och i vägen, och det finns inga valmöjligheter där. Antingen stänger du av den och får ingen info alls, eller så får du ha den på. Jag hade velat ha hälsa och ammunition kvar, men det är allt eller inget.

Medlem

Var väl skrivet på väggen att det skulle vara mediokert. Ser väldigt likt ut dom gamla spelen, Kul för dom som vill ha co-op men för oss andra känns det inte så fräsht. Det ska vara mindre bloatat med cutscenes så det är väl trevligt i alla fall men att dom har pushat in miktrotransaktioner i ett singleplayer spel är mindre kul.

Kanske dags att göra något nytt och fräsht snart?

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Ok, jag köpte det utan att läsa detta... blir omedelbart återlämning av spelet på steam.
Så går det när man envisas med att släppa in PK överallt bara för tvångskvotera in utan anledning.

Det jag vill veta är om man blir avstängd för ett sånt här uttalande eller om det krävs ett korkat pm också.

Medlem

Först var det Dishonored 2 och nu drar Arkane Studios ner Machine Games i sörjan. Don't fix what ain't broken!

Enligt ACG är spelet stundtals roligt, men lider av repititiv bandesign och de vertikala nivåerna som är menat att ge djup till gameplayet lämnar en hel del att önska. Resultatet är ett Wolfenstein med ett ofokuserat narrativ och en tradig gameplayloop.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kEJTLiN:

Det jag vill veta är om man blir avstängd för ett sånt här uttalande eller om det krävs ett korkat pm också.

Nej det blir man inte. Personen i fråga ville dock av andra skäl inte ha kvar sitt konto på sajten, så vi har hjälpt honom med det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Testade det första nya wolfenstein som kom för några år sedan. Spelade en timme och har aldrig rört den serien igen.

Vilket skit fps. Känns väldigt "fast i 90-talets enkelhet".


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Ingen recension av Fire Emblem på gång?


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av Mirage:

Med tanke på att alla och deras mormor går totalt bananas för "OMG S00000 LIN34RZ~ ~!11!!" om det inte är sandlåda, så är jag inte förvånad över det valet.

Att bry sig mer om vad folk tycker om dig, än att stå för vad man tycker, det låter ju logiskt och intelligent...

Du missade helt min poäng och därigenom visade du (ironiskt nog) just vad min poäng är. Alltså att man borde tänka igenom saker och ting innan man skriver dem. För annars skämmer man bara ut sig själv. Om man inte bryr sig om vad andra tycker? Fine men då blir ens självreflektion lidande istället.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Tror inte han läste din recension. Han ville bara gnälla

Ja de ville ja minsann!
Mem jo, såg att han skrivit det senare. Dock känner jag fortfarande att detta inte är något för mig. De två föregående spelen har varit väldigt bra och vill inte gärna förstöra det minnet med detta (med tanke på betyget och innehållet).
Väntar snällt till dom kommer med en värdig uppföljare.

Medlem
Skrivet av devilrat:

Förstår din besvikelse, och det är hemskt tråkigt. Kanske inte ska förköpa spel i fortsättningen då?

Jo de är ju så. Men man va naiv och tänkte "Fan.. de spelen va väldigt roliga.. de kan väl inte gå fel?" Meeen man åkte på niten
I vilket fall som helst så väntar jag snällt på den riktiga uppföljaren och hoppas på att den håller måttet. Men nej, inga fler förbokningar.
Man lever och man lär..

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Du missade helt min poäng och därigenom visade du (ironiskt nog) just vad min poäng är. Alltså att man borde tänka igenom saker och ting innan man skriver dem. För annars skämmer man bara ut sig själv. Om man inte bryr sig om vad andra tycker? Fine men då blir ens självreflektion lidande istället.

Att bli kallad ointelligent för att någon inte håller med om ens åsikt skadar inte självreflektionen. Det enda det skadar är debattklimatet.

Skrivet av kEJTLiN:

Det jag vill veta är om man blir avstängd för ett sånt här uttalande eller om det krävs ett korkat pm också.

Vilken forumregel bryter han? Nedan finner du FZ's regler.

§ 1.1 Svensk lag
Vi tillåter inte inlägg som bryter mot eller uppmanar till brott mot svensk lagstiftning.
1§ 1.2 Inga personangrepp
Alla kan inte vara kompisar, men vi tolererar inga personangrepp och definitivt inga hotelser - oavsett om de är allvarligt menade eller ej.
§ 1.3 Diskussioner om potentiellt illegal fildelning är inte tillåtna.". Vi godtar inte heller länkar eller tips om fusk till multiplayerspel; som till exempel bottar eller olika exploits.
§ 1.4 Illegala substanser
Vi tillåter under inga som helst omständigheter diskussioner relaterade till droger eller narkotika. Detta förbud omfattar effekter, legalisering, odlingsförsök, jämförelser med lagliga alternativ och allt annat vad gäller stimulantia och uppiggande preparat (utom kaffe). Inget drogtrams i vårt forum, helt enkelt.
§ 1.5 Ingen diskriminering
Det är inte tillåtet att uttrycka sig nedlåtande mot någon utifrån ursprung, kön, religion, politik eller något annat.
§ 1.6 Ett konto per person
Vi tillåter bara ett konto per person. Om någon upptäcks med mer än ett konto så kommer bara det senast skapade att behållas. Vill du ändra namnet på ditt konto tar du kontakt med en forummoderator eller admin. Vi kan dock inte garantera att namnbytet kan genomföras.
§ 1.7 Särskilda regler
I vissa av våra underforum (exemelvis Köp & Sälj) gäller ytterligare lokala regler förutom de som är beskrivna här. Dessa omnämns i så fall i klistrade eller viktigt meddelande-trådar och finns alltså överst i respektive forum.
§ 1.8 Moderatorerna har sista ordet
FZ:s moderatorer har rättighet att utan förvarning radera inlägg (fastän det i sig inte bryter mot någon direkt regel) eller ta bort användare då de anser att det är befogat. Moderatorernas beslut är inte möjliga att överklaga.
§ 1.9 Övrigt
Reglerna kan när som helst ändras och det är ditt eget ansvar att hålla dig uppdaterad om dem. Är ändringen av betydande karaktär kommer medlemmarna på sajten att meddelas om detta. Genom att logga in på FZ.se godkänner du dessa regler och binder dig vid att följa dem under din varaktighet på sajten. Medlemmen kan också avstängas utan förvarning. FZ kommer aldrig att lämna ut eller sälja personuppgifter eller e-postadresser till tredje part utan medlemmens utryckliga godkännande.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Precis som jag skrev så läser jag, tittar eller lyssnar på recensionen och bildar min egen uppfattning utefter vad de beskriver. Jag går bara inte utefter FZ, utan flera olika ställen för att få en så bred åsikt som möjligt.

Genom detta så finner jag 99.9% av fallen en röd tråd där de flesta recensenter tycker samma, med olika snedsteg för var och en där de har olika saker de tycker om och inte.

Jag vet sedan också vad jag tycker om att spela själv, varför jag spelar spel, vad som är viktigt för mig i spel, och kan således komma fram till om det här är ett spel för mig eller inte.

Dåså. Du bestämmer inte dig enbart utifrån en persons recension. Exakt det fenomen jag diskuterade här i tråden ju.

Då är vi överrens. Vad bra

Moderator | Testpilot
Skrivet av apapest:

Ingen recension av Fire Emblem på gång?

Den är på gång, och bör dyka upp på Tisdag nästa vecka


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Toxic78:

Wow.. snacka om en besvikelse. Förköpte, satt och vänta, startar spelet och man är TVINGAD till att spela med någon annan. Ärligt talat!? När ska spelförlagen sluta tvinga folk att spela multiplayer och när ska de komma ett bra single playerspel igen?

Så man hoppar in på FZ för att få bekräftat eller bli motbevisad om att det minnsann finns en singleplayer del.. Ser 2/5..
Avinstallera direkt!

22 november kommer DOOM ETERNAL.
Då jävlar smäller det, både i plånboken och på datorskärmen!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mirage:

Att bli kallad ointelligent för att någon inte håller med om ens åsikt skadar inte självreflektionen. Det enda det skadar är debattklimatet.

Vilken forumregel bryter han? Nedan finner du FZ's regler.

§ 1.1 Svensk lag
Vi tillåter inte inlägg som bryter mot eller uppmanar till brott mot svensk lagstiftning.
1§ 1.2 Inga personangrepp
Alla kan inte vara kompisar, men vi tolererar inga personangrepp och definitivt inga hotelser - oavsett om de är allvarligt menade eller ej.
§ 1.3 Diskussioner om potentiellt illegal fildelning är inte tillåtna.". Vi godtar inte heller länkar eller tips om fusk till multiplayerspel; som till exempel bottar eller olika exploits.
§ 1.4 Illegala substanser
Vi tillåter under inga som helst omständigheter diskussioner relaterade till droger eller narkotika. Detta förbud omfattar effekter, legalisering, odlingsförsök, jämförelser med lagliga alternativ och allt annat vad gäller stimulantia och uppiggande preparat (utom kaffe). Inget drogtrams i vårt forum, helt enkelt.
§ 1.5 Ingen diskriminering
Det är inte tillåtet att uttrycka sig nedlåtande mot någon utifrån ursprung, kön, religion, politik eller något annat.
§ 1.6 Ett konto per person
Vi tillåter bara ett konto per person. Om någon upptäcks med mer än ett konto så kommer bara det senast skapade att behållas. Vill du ändra namnet på ditt konto tar du kontakt med en forummoderator eller admin. Vi kan dock inte garantera att namnbytet kan genomföras.
§ 1.7 Särskilda regler
I vissa av våra underforum (exemelvis Köp & Sälj) gäller ytterligare lokala regler förutom de som är beskrivna här. Dessa omnämns i så fall i klistrade eller viktigt meddelande-trådar och finns alltså överst i respektive forum.
§ 1.8 Moderatorerna har sista ordet
FZ:s moderatorer har rättighet att utan förvarning radera inlägg (fastän det i sig inte bryter mot någon direkt regel) eller ta bort användare då de anser att det är befogat. Moderatorernas beslut är inte möjliga att överklaga.
§ 1.9 Övrigt
Reglerna kan när som helst ändras och det är ditt eget ansvar att hålla dig uppdaterad om dem. Är ändringen av betydande karaktär kommer medlemmarna på sajten att meddelas om detta. Genom att logga in på FZ.se godkänner du dessa regler och binder dig vid att följa dem under din varaktighet på sajten. Medlemmen kan också avstängas utan förvarning. FZ kommer aldrig att lämna ut eller sälja personuppgifter eller e-postadresser till tredje part utan medlemmens utryckliga godkännande.

@kEJTLiN säger inte att personen bröt mot en regel, utan frågade vilken regel människan potentiellt bröt mot, då det står "Avstängd" på användaren nu.

Som sagt innan så ville den personen stänga av sitt konto av andra skäl som inte har med den här tråden att göra. Vi håller där


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar