Bluff och båg-spelet Cyberprank 2069 dök upp på Steam (men försvann)

Robot
Bluff och båg-spelet Cyberprank 2069 dök upp på Steam (men försvann)
Medlem

Suck... Steam borde fixa sin skit alltså


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

@FejkFejksson: De "fixade" ju bort skiten i detta fall. Vad menar du?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

@FejkFejksson: De "fixade" ju bort skiten i detta fall. Vad menar du?

Mm när tusen sidor som fz rapporter om det, då gåre fort minsann


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Mm när tusen sidor som fz rapporter om det, då gåre fort minsann

Ganska svårt att ha personal som går igenom varenda spel som läggs upp. Då är det bättre att ha en generös refund-policy och låta kunderna få avgöra vad som är scams och vad som inte är det.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ganska svårt att ha personal som går igenom varenda spel som läggs upp. Då är det bättre att ha en generös refund-policy och låta kunderna få avgöra vad som är scams och vad som inte är det.

Varför skulle det vara svårt? Som enstaka person kan man nog gå igenom en hel del spel på en vanlig arbetsdag.
Och dom är nog ett par stycken. Tycker det är alldeles för mycket skräp på Steam. På tok för mycket.

Medlem

Sjukt hur mycket skit som dom släpper upp, håller med om att det borde finnas några slags kvalitetskrav iaf..

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Varför skulle det vara svårt? Som enstaka person kan man nog gå igenom en hel del spel på en vanlig arbetsdag.
Och dom är nog ett par stycken. Tycker det är alldeles för mycket skräp på Steam. På tok för mycket.

Det finns nackdelar i att låta andra avgöra vad du ska spela. Det du tycker är skit faller någon annan i smaken. I snitt läggs det upp 20-30 spel per dag. För en heltidsanställd så innebär det att du ska köra igenom upp emot 3-4 spel per dag. En skrapning på ytan räcker inte om alla spel ska få samma rättvisa granskning, så alla spel måste varvas för att utesluta att inte bara början är skit. Detta gör att Valve måste anställa fler granskare, kanske lika många som det släpps antal spel per dag. 30 heltidsanställda är inte bara dyrt, de tar även plats, och att outsourca kvalitetskontroller är inte alltid rätt val. Därför är det effektivast och enklast att bara erbjuda refunds och granska spel som rapporteras som scams.

Medlem
Skrivet av Lord Silver:

Sjukt hur mycket skit som dom släpper upp, håller med om att det borde finnas några slags kvalitetskrav iaf..

Men varför? Först ska du överhuvudtaget stöta på detta spelet... vilket jag skulle säga är osannolikt, då knappast något som Steam's algoritmer kommer rekommendera.

Sen har vi Steams kundrecensioner, videon och bilderna på spelets butikssida, spelets egna diskussionsforum på Steam... och om allt det på något sätt inte skulle skrika "håll dig borta" från det här spelet, då har du ändå två timmar riskfri speltid att prova det och kunna få återköpt utan problem.

Det gnälls mycket om kvalitetskontroll på Steam - men jag skulle säga att om man köper ett sånt här spel, då vet man vad man gör. Det är inte något som bara händer av misstag.

Medlem

Sunt förnuft!? Man ser väl att det är en "rip-off" som skriker "fejk spel som skor sig på någon annans jobb" ?

Medlem

Tror att folk främst stör sig på kvalitets kontroll är pga att steam blir floodat med skit ingen riktigt vill ha.
Alla konsoler tex har åtminstone nån typ av quality control. Oftadt iaf, finns ju undantag som Life of Black Tiger. Meen det är ett spel istället för 10.000 sånna.

1
Skriv svar