[SÅLD!] Lenonvo Yoga i7 1,8 G, 16gb DDR4 SDRAM, 512 GB SSD, 13,9" UltraHD 4K IPS Touch (garanti och kvitto)

Medlem
[SÅLD!] Lenonvo Yoga i7 1,8 G, 16gb DDR4 SDRAM, 512 GB SSD, 13,9" UltraHD 4K IPS Touch (garanti och kvitto)

Hej!

Säljer en oöppnad (fortfarande i inplastat paket) Ultraportabel Lenovo Yoga kraftlaptop samt kvitto och garanti, med en i7 processor på 1,8 G, 16gb DDR4 SDRAM, 512 GB SSD, 13,9" UltraHD 4K IPS Touch.

Utförande: Iron Gray. 10 timmars batteritid. Flipkonstruktion. Fingeravtrycksläsare. Med en vikt på endast 1,38 kg

Inhandlad på Komplett, nypris där är cirka 19 000 kr. Köpt på rea för cirka 16 000kr.

Avhämtning sker i Gränna, alternativt Huskvarna eller Jönköping om ej möjlighet finns, men helst på plats. Det, eller skickas.

Säljes i förmån för Macbook.

Kommer med garanti, 2 år, och kvitto.

Pris: 13 000 kr

Specc: https://www.komplett.se/product/1126697/datorer/datorer-barba...

https://imgshare.io/image/blocket.Rq5Qw

jbx
Medlem

Varför köper du något för 16k innan du är säker på att du vill behålla den?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

@jbx: Fått reda på att andra terminen av det jag pluggar är mestadels baserat på mac

Inaktiv
Skrivet av Robhama:

Kommer med garanti, 2 år, och kvitto.

Gäller ens garanti vid andrahandsköp? Har för mig att garanti endast gäller för ursprungsköparen.
Bara en tanke som slog mig om någon eventuellt köper av dig i andrahand

Har tiden för ångerrätt passerat eftersom du inte ber om pengarna tillbaka från komplett?

jkw
Medlem
Skrivet av Robhama:

@jbx: Fått reda på att andra terminen av det jag pluggar är mestadels baserat på mac

Inte för att vara den som är den, men rätt säkert på att det inte _krävs_ att du har en macbook.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Gäller ens garanti vid andrahandsköp? Har för mig att garanti endast gäller för ursprungsköparen.
Bara en tanke som slog mig om någon eventuellt köper av dig i andrahand

Har tiden för ångerrätt passerat eftersom du inte ber om pengarna tillbaka från komplett?

Skriver man över laptopen med köpeskontrakt, t ex från blocket och meddelar komplett ska det inte vara något problem. Och ja, ångerätten har passerat : )

Medlem

@jkw: Mac är inte obligatoriskt, men lämpar sig bättre för arbetsuppgifterna. Känns rätt relevant när kursledare och deltagare i stort sätt alla använder den plattformen.

Medlem

Du kanske har tur och hittar en köpare här men skulle tro att du får bättre gehör på sweclockers och blocket. Lycka till me försäljningen!

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Du kanske har tur och hittar en köpare här men skulle tro att du får bättre gehör på sweclockers och blocket. Lycka till me försäljningen!

Tack för tipset! Den ligger redan uppe där, men uppskattas 😊

Medlem

Ursäkta, glömde bort att lägga upp pris, korrigerat nu

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Du kanske har tur och hittar en köpare här men skulle tro att du får bättre gehör på sweclockers och blocket. Lycka till me försäljningen!

Kör Sweclockers. Du får den såld. Inte blocket

Medlem
Skrivet av Dres81:

Kör Sweclockers. Du får den såld. Inte blocket

Har nästan fått napp på SC, dock bara prutningar på blocket, men det är väl att vänta sig. Hur som helst ligger den uppe på både ställen, jag får ha lite is i magen helt enkelt

Medlem
Skrivet av Robhama:

Har nästan fått napp på SC, dock bara prutningar på blocket, men det är väl att vänta sig. Hur som helst ligger den uppe på både ställen, jag får ha lite is i magen helt enkelt

Okej. Ja blocket är mer prutningar tyvärr.

Men ska kolla in annonsen o checka på sc

Edit: Det ser ju bra ut. Det borde du få:-)

Medlem
Skrivet av Dres81:

Okej. Ja blocket är mer prutningar tyvärr.

Men ska kolla in annonsen o checka på sc

Edit: Det ser ju bra ut. Det borde du få:-)

Tack! : )

Skribent

Det är väl klart man prutar när det gäller begagnat på blocket eller begagnat var som helst. Är inte typ "regeln" att lägga upp saker med typ 10-15 % högre pris än vad man vill ha?

Ursäkta för off topic men blev nyfiken (och jag ska lägga upp lite saker på blocket snart så ville veta).

edit: eller så lågt så man hoppas på budgivning.

Medlem

@Shadee: Jo men det är precis som du säger, beroende på vilket pris man lägger upp. Känns ju dock rätt relativt vad man själv tycker är ett fair price. Jag säljer mycket fotoprylar på blocket och där brukar folk pruta väldigt sällan. Kan ju också vara för att det är en viss grupp som vet lite mer specifikt vad något är värt. Datorer och dylikt brukar man åka på väldig mycket "sista pris" kompis som handlar om 3000-4000 mindre än vad man begärt.

Så visst, viss prutmån ska alltid finnas, men måste vara inom reson. I regel har ju folket rätt här, ska man sälja elektronik så ska man satsa på SC, gitarrer förmodligen vend eller fb-grupper, osv : )

Skribent
Skrivet av Robhama:

@Shadee: Jo men det är precis som du säger, beroende på vilket pris man lägger upp. Känns ju dock rätt relativt vad man själv tycker är ett fair price. Jag säljer mycket fotoprylar på blocket och där brukar folk pruta väldigt sällan. Kan ju också vara för att det är en viss grupp som vet lite mer specifikt vad något är värt. Datorer och dylikt brukar man åka på väldig mycket "sista pris" kompis som handlar om 3000-4000 mindre än vad man begärt.

Så visst, viss prutmån ska alltid finnas, men måste vara inom reson. I regel har ju folket rätt här, ska man sälja elektronik så ska man satsa på SC, gitarrer förmodligen vend eller fb-grupper, osv : )

Ok. Jag har ett höj och sänkbart skrivbord att sälja som jag ska lägga upp typ imorn eller något. Nypris är 5k så tvekar lite på vad jag ska lägga upp det för.

edit: Ursäkta jag kapade tråden, ska inte skriva nå mer om mina prylar (men tack för feedback). Hoppas du får datorn såld till priset du vill ha!

Medlem

@Shadee: Ingen fara hehe, tror inte mina chanser är så stora att sälja den just här, men man vet inte om man inte testar Köpte faktiskt ett eldrivet höj och sänkbart bord som nypriset var 5000 för, jag köpte det för 1700 cirka, vet ej om det är värt något men testa att lägga upp det för 2lax i min erfarenhet iallafall

Skribent
Skrivet av Robhama:

@Shadee: Ingen fara hehe, tror inte mina chanser är så stora att sälja den just här, men man vet inte om man inte testar Köpte faktiskt ett eldrivet höj och sänkbart bord som nypriset var 5000 för, jag köpte det för 1700 cirka, vet ej om det är värt något men testa att lägga upp det för 2lax i min erfarenhet iallafall

Ok! Tack för info.
Vill ha ~2000 för så måste fundera om jag ska lägga upp det för typ 2500

Medlem
Skrivet av Shadee:

Det är väl klart man prutar när det gäller begagnat på blocket eller begagnat var som helst. Är inte typ "regeln" att lägga upp saker med typ 10-15 % högre pris än vad man vill ha?

Ursäkta för off topic men blev nyfiken (och jag ska lägga upp lite saker på blocket snart så ville veta).

edit: eller så lågt så man hoppas på budgivning.

Ja exakt när det gäller dator prylar så är det nästan alltid folk som prutar ursäkta ordvalet men idiot prutningar. Jag säljer alltid ungefär 40 procent av dagens pris även om jag köpt för mycket mera för i tiden men jag tycker det räknas inte så jag är sjysst. Men många prutar o tror man ska ge bort saker i ting

1
Skriv svar