Drömmaskinen! Med inbyggd pc, PS4, Xbox One och Switch

Robot
Drömmaskinen! Med inbyggd pc, PS4, Xbox One och Switch

Den är i högsta grad verklig, men går inte att köpa.

#origin, #pc, #playstation-4, #switch, #xbox-one


Medlem

Projekt för framtiden

KoP
Medlem

2 TB som alla maskiner ska dela på? Räcker inte långt.

Medlem
Mardrömsmaskinen™

Förstår att de inte säljer den, finns ingen marknad.

  • Du vill inte ha en så pass stor burk stående vid din tv.

  • Endast de exklusiva spelen per konsol eftersom du har en mega pc samtidigt

  • Vill du spela konsolspelen på din datorskärm? Är ju ändå bara 30/60fps 1080/4k och typ 16:9

  • Xboxen och Ps4an behöver knappast 2TB lagring vardera för exklusiva spel

  • Överdrivet dyr lösning/kylningslösning för en ps4 och xbox som inte resulterar i några speciella prestandardhöjningar i spel

  • Du behöver nu en onödigt stort chassi för din gaming pc.

Dvs en separat pc med konsoler undangömda vid tvn är bättre i 99.999% av fallen om inte mer.

Mardrömsmaskinen™
Skulle inte vilja ha den även om den var billigare än vardera lösning separat med flera tusen kronor och det kan man nog glömma.

IMHO: Ett bygge gjort för att få gratis reklam på nyhetssidor, ge unbox therapy views och nyhetssidor klick/hate-bait i utbyte. Hittills galet lyckat.

Personligen skulle jag inte köpa den för priset av: ((datorkomponenterna - chassiet) + kylningen + kostnaden av en switch) - besväret att separera delarna, slänga chassiet på tippen osv

Medlem
Skrivet av N4kame0:

Förstår att de inte säljer den, finns ingen marknad.

  • Du vill inte ha en så pass stor burk stående vid din tv.

  • Endast de exklusiva spelen per konsol eftersom du har en mega pc samtidigt

  • Vill du spela konsolspelen på din datorskärm? Är ju ändå bara 30/60fps 1080/4k

  • Xboxen och Ps4an behöver knappast 2TB lagring vardera för exklusiva spel

  • Överdrivet dyr lösning/kylningslösning för en ps4 och xbox som inte resulterar i några speciella prestandardhöjningar i spel

  • Du behöver nu en onödigt stort chassi för din gaming pc.

Dvs en separat pc med konsoler undangömda vid tvn är bättre i 99.99% av fallen om inte mer.

Mardrömsmaskinen

Och för alla nintendofans är det en onödigt stor dockningsstation till Switchen.

Medlem

Den stora frågan är väl varför man trycker in en Xbox i en maskin som dessutom är en PC.

PS4:n kan väl vara motiverad pga exklusiva titlar, och om du av någon anledning vill ha en blurayspelare.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Tråddemonen
Testpilot

Köp switch så kan du spela varsomhelst!

*Drar med sig ett betongblock på flyget*

Medlem
Skrivet av N4kame0:

Förstår att de inte säljer den, finns ingen marknad.

  • Du vill inte ha en så pass stor burk stående vid din tv.

  • Endast de exklusiva spelen per konsol eftersom du har en mega pc samtidigt

  • Vill du spela konsolspelen på din datorskärm? Är ju ändå bara 30/60fps 1080/4k och typ 16:9

  • Xboxen och Ps4an behöver knappast 2TB lagring vardera för exklusiva spel

  • Överdrivet dyr lösning/kylningslösning för en ps4 och xbox som inte resulterar i några speciella prestandardhöjningar i spel

  • Du behöver nu en onödigt stort chassi för din gaming pc.

Dvs en separat pc med konsoler undangömda vid tvn är bättre i 99.999% av fallen om inte mer.

Mardrömsmaskinen™
Skulle inte vilja ha den även om den var billigare än vardera lösning separat med flera tusen kronor och det kan man nog glömma.

IMHO: Ett bygge gjort för att få gratis reklam på nyhetssidor, ge unbox therapy views och nyhetssidor klick/hate-bait i utbyte. Hittills galet lyckat.

Personligen skulle jag inte köpa den för priset av: ((datorkomponenterna - chassiet) + kylningen + kostnaden av en switch) - besväret att separera delarna, slänga chassiet på tippen osv

Jag tror du missar poängen med den här maskinen. Den har inte gjorts för att den behövs på marknaden. Tror snarare att dom gjorde den för att dom kunde.

Medlem
Skrivet av Ibenaben:

Jag tror du missar poängen med den här maskinen. Den har inte gjorts för att den behövs på marknaden. Tror snarare att dom gjorde den för att dom kunde.

Jag tror att du missar poängen med mitt inlägg.

Skrivet av N4kame0:

IMHO: Ett bygge gjort för att få gratis reklam på nyhetssidor, ge unbox therapy views och nyhetssidor klick/hate-bait i utbyte. Hittills galet lyckat.

Bara för att man kan göra något betyder det inte att det bör göras. Tycker även att det borde reflekterats något över nyheten.

Medlem

Den skulle stå fint i mitt vardagsrum. Som en helig gral!

Medlem
Skrivet av KoP:

2 TB som alla maskiner ska dela på? Räcker inte långt.

Fast det är ju bara för OS. Sen är det 14Tera för lagring

KoP
Medlem
Skrivet av Instant:

Fast det är ju bara för OS. Sen är det 14Tera för lagring

Ja det var ju lite skillnad, då snackar vi.

Medlem

The Unholy Grail... vilken skam, ta allt bra och stoppa det i samma låda?!! Det är ju som att försöka skapa en ny religion baserad på världens alla religioner och få alla att enas under en och samma religion!!! Tänk er kaoset under första predikan!!!
.
.
.
.
.
.
Lite varmt just nu... kanske tappade fattningen lite... Grymt snajsigt bygge som jag gärna hade haft stående i mitt vardagsrum

Medlem
Skrivet av KoP:

Ja det var ju lite skillnad, då snackar vi.

Haha ja det var min tanke också men såg i videon sen. Lagom iaf

Medlem

Även om det må vara en idiotisk idé så är den väl genomförd tycker jag. Snyggt bygge, och gudarna(?) ska veta att det finns många som gillar "bara för att det går, bara för att vi kan göra det". Klart det är reklam också, men inte riktigt så utstuderat utan för att det faktiskt finns ett intresse för välgjorda byggen hur idiotiska de än är i grunden.

Och nog går det bra att köra en snes/nes-emulator på den, det är väl ändå det viktigaste?

1
Skriv svar