Supersnack – vilket är det bästa superhjältespelet?

Robot
Supersnack – vilket är det bästa superhjältespelet?

Batman? Spider-Man? Eller är det rentav South Park: The Fractured But Whole?

#batman, #marvels-avengers, #marvels-spider-man


Arkham Asylum på första plats, TMNT: Turtles in Time på andra och Batman till NES på tredje. Ett litet hedersomnämnande till Viewtiful Joe också.

Medlem

Som SP så är jag kluven mellan Batman Arkham & Spiderman, men Batman hade lite mera varaion i gameplay (med riddles etc), så priset går slutligen där

Som MP där man känner sig i ett avengers/ justice league team så går priset onekligen till city of heroes/ Villains. Det var verkligen en häftig upplevelse

Redaktör
Ponny

Är oerhört svag för Arkham Asylum. Uppföljarna var bra, men det var något speciellt med Arkham Island och den intima känslan där. Men ja, Spider-Man är mycket god tvåa i min bok. Det ska bli spännande att se vad superhjältespelen tar vägen de kommande åren också. Förutsättningarna är goda!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag verkligen älskar Spider-Man spel, men fanimej om inte Batman Arkham serien är bättre, speciellt City och Knight. Vansinnigt bra spel, som jag varvat mer än en gång, medans Spider-Man är jag mätt på efter 1½ genomspelning. Om jag måste välja ett så måste det vara Batman: Arkham City.

@fz , varför inte en omröstning?


signatur

I drank what?

Medlem

The Wonderful 101!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Vad räknas som superhjälte? Att man har superkrafter?

Något av det roligaste jag haft i superkraft-väg är helt klart Star Wars: The Force Unleashed.

Medlem

1. Batman Arkham trilogin
2. Saints Row 4/Gat out of hell (PS4)
3. X-men origins: Wolverine (Xbox360)


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Nioreh:

Vad räknas som superhjälte? Att man har superkrafter?

Något av det roligaste jag haft i superkraft-väg är helt klart Star Wars: The Force Unleashed.

Tänk dig typ DC, Marvel och liknande. Likt Amerikanska superhjältar (Men kan ju vara asiatiska också och diverse). Alltså inte Star Wars. Därför Fredrik ger exempel på ett South Park-spel där de leker som superhjältar.

Power Rangers, Kamen Rider och diverse passar in här också. Dock har de inte fått så många bra spel i det stora hela. Sailor Moon är en annan i anime-format tillsammans med My Hero Academia.

https://en.wikipedia.org/wiki/Superhero

Rent krasst skulle man väl kunna säga att en superhjälte i den här kontexten är en person som har en kostym, ofta skyddar sin identitet, slåss mot superskurkar och ska rädda dagen (i oftast nutid).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Min favorit är nog Arkham Asylum. Jag har inte spelat Spider-man till PS4 ännu, men Arkham Asylum var ett spel långt före sin tid.

Arkham City tycker jag personligen om mer, då jag gillade hur man lyckades expandera grundspelet på ett bra sätt. Skulle vilja säga att jag tycker Asylum är ett bättre spel i helhet då den satt en standard, men roligast att spela hittills är City.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot
Medlem

The Punisher (2004) står sig som det bästa jag spelat i genren. Endast Spider-Man 2 konkurrerar om den förstaplatsen. Såg även att några nämnde TMNT, räknas Turtles-spelen så är ändå Turtles in Time klar etta.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tänk dig typ DC, Marvel och liknande. Likt Amerikanska superhjältar (Men kan ju vara asiatiska också och diverse). Alltså inte Star Wars. Därför Fredrik ger exempel på ett South Park-spel där de leker som superhjältar.

Power Rangers, Kamen Rider och diverse passar in här också. Dock har de inte fått så många bra spel i det stora hela. Sailor Moon är en annan i anime-format tillsammans med My Hero Academia.

https://en.wikipedia.org/wiki/Superhero

Rent krasst skulle man väl kunna säga att en superhjälte i den här kontexten är en person som har en kostym, ofta skyddar sin identitet, slåss mot superskurkar och ska rädda dagen (i oftast nutid).

Serietidningar och klassiska superhjältar har aldrig intresserat mig, så jag har nästan knappt spelat nåt sånt. Närmaste jag kommer är nog Turtles. De borde räknas som superhjältar iaf. Så jag säger i så fall första Turtles på NES, tycker det är grymt underskattat. Svårt som fasen, men absolut ett bra spel.

Medlem

Gillar Rocksteadys Arkham-serie men Spider-man till PS4 är nog strået vassare ändå.

Inaktiv

Nyaste Spiderman var maxat.

Medlem

Japp. Spider-Man PS4 röstar jag på också. Visst, vissa uppdrag var trista men svingsystemet... jag kunde enbart svinga runt i 20-30 minuter utan att tröttna det minsta. Helt makalöst!


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

X-Men Origins: Wolverine på PC. Underskattat brutalt actionspel med Wolverine. Synd att det inte går att köpa digitalt på grund av licenstrams. Men jag har det det i fysisk kopia.

Medlem

Svårt, men om jag måste välja en så säger jag Batman: Arkham City, måste ha varvat det närmare tio gånger

Skrivet av Fulci:

X-Men Origins: Wolverine på PC. Underskattat brutalt actionspel med Wolverine. Synd att det inte går att köpa digitalt på grund av licenstrams. Men jag har det det i fysisk kopia.

Hade 360 versionen och ja, underskattat deluxé! Var riktigt underhållande och älskade hur alla sår läkte, riktigt snyggt gjort!

Medlem

Xman Wolverine
Batman nes
superman64


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Backloggens befriare

Än så länge.. Batman Arkham Asylum, utan tvekan, sen fanns det något Spiderman till Ps1 har jag för mig som var jäkla trevligt på den tiden. Inte spelat det senaste spidde än.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Arkham serien å senaste spiderman är ju jättebra spel. Men förstaplatsen tar nog ändå TMNT: Turtles in Time hos mig.

Skribent

Arkham Asylum sticker ut då det mer var ett metroidvania (Batvania?) än ett openworld-spel som alla uppföljarna och även Spiderman är. Inget fel på dem, alla är bra spel, men formulan är rätt trött vid det här laget.

Det intressanta var att jag var så peppad på ett openworld-Batman efter Asylum att det var löjligt. Fick också precis vad jag önskade, och ansåg att Arkham City slog ettan på alla plan. Gick tillbaka nu till ettan, remastern och efter ännu en genomspelning så puttar jag det högst upp. Allt känns mer igenomtänkt och ingen utfyllnad finns. Det är ett tight äventyr rakt igenom.

Turtles in Time, som många skriver här är också fantastiskt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Freedom Force vs. the Third Reich
Är nog rätt ensam om den åsikten dock.


signatur

// Bacon <3

FM-guru
F.d. Sisyr

För mig är det Arkham City och Arkham Asylum, men jag är ju helt klart biased då Batman är den enda trikåsnubben som fick någon exponering i mitt hem som liten (genom en av alla tecknade serier samt 80- och 90-tals filmerna).

1
Skriv svar