Remedys Sam Lake om Alan Wake 2: "Jag vill göra det, men..."

Robot
Remedys Sam Lake om Alan Wake 2: "Jag vill göra det, men..."
Medlem

vågar dom inte så gör dom nog bäst i att inte släppa... gillade ettan starkt men ska dom göra nån halvdan uppföljare efter alla dessa år då är det kanske bättre låta det vara.

Medlem

Jag förstår inte riktigt hypen runt allan wake, jag har spelat igenom det (inte expansionen) men jag tyckte det blev väldigt enformigt. Kan inte riktigt släppa att control känns väldigt quantumbreak likt också. Men får väl se när det släpps.

Medlem

Jag älskade Alan wake! Hoppas verkligen å en tvåa

Inaktiv

Alan Wake är deras absolut bästa spel. Omröstningen här färgades av att de flesta missade Alan wake när det kom av två anledningar, den ena är MS/Remedys fel, nämligen tidernas sämsta release window.... Bredvid ett litet spel som kallas red dead redemption.... Utan att ha följt deras hype upp TILL AW med div saker så är det svårt att sätta sig in i. Tex så gjorde grym musik av ett finskt band "poets of the fall" till det med trailers. Dock lyckades AW sälja bra och skapa en gedigen skara lokala fans. Personligen är det ett av mina absolut a favorit spel och en ordentligt gjord 2a hade varit en våt dröm coming true.

Medlem

Släpp en 4k-remaster på det första spelet till PS4/Xbox/Switch för en billig peng. Påminn gamla spelare och väck lite nyfiken bland nya kring varför Alan Wake fortfarande hör till de mest atmosfäriska spelen någonsin och driv då in lite intäkter för att kunna finansiera ihop en uppföljare. Med nya säsonger av både Twin Peaks och aktuella Stranger Things, pågående adaptioner av Stephan Kings litterera verk, samt kultstatusen kring det första spelet som byggts upp genom åren, lär intresset för Alan Wake och en tvåa idag vara starkare än när originalet kom ut ursprungligen. Och ja, jag vill verkligen ha ett Alan Wake 2.

Skribent

Jag skulle absolut inte säga nej till ett Alan Wake 2. Gillade starkt berättandet och atmosfären i det första. Visst kanske "ljussystemet" blir lite tradigt efter ett tag, men allt som allt tyckte jag det var riktigt bra och handlingen lagom kuslig.

Medlem

Det var ju inte ett riktigt spel. De som gillade spelet brukar vara samma personer som egentligen inte gillar spel utan föredrar skräp som knappast innehåller något gameplay.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Gillade Alan Wake trots att jag spelade det först 2018, sen tyckte jag det blev lite långrandigt en bit in och vissa saker var rätt tråkiga rakt av. Men atmosfär och storytelling var rätt magisk. Skulle ändå säga en 3.5/5 eller så. Men om jag spelat det vid release hade det nog varit en helt annan sak.

Sen förstår jag att folk inte gillar spelet, och jag förstår inte riktigt hypen kring ett nytt Alan Wake heller. Förstår iofs inte hypen kring ett nytt Max Payne heller då det redan kommit 3 och de första 2 var en bra bit bättre än den senaste (vet att det inte var samma utvecklare).

Finns inget hos Remedy som direkt får mig att darra i brallorna faktiskt, även om de har flera spel jag gärna vill testa och spela

Medlem

"Det verkar vara en ond cirkel; tiden går, Remedy känner att förväntningarna ökar ytterligare, och så går ännu mer tid."

Och därför existerar inte Half-Life 3.

Medlem

Så fantastisk miljö alan wake hade. Har aldrig upplevt det med ett annat spel. Och historien var en egen klass för sig.

Medlem

Ogillade Alan Wake. Kändes B på något sätt, och en story som var för märklig för att, iaf jag, förstod mycket av den.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Peer165:

Släpp en 4k-remaster på det första spelet till PS4/Xbox/Switch för en billig peng. Påminn gamla spelare och väck lite nyfiken bland nya kring varför Alan Wake fortfarande hör till de mest atmosfäriska spelen någonsin och driv då in lite intäkter för att kunna finansiera ihop en uppföljare. Med nya säsonger av både Twin Peaks och aktuella Stranger Things, pågående adaptioner av Stephan Kings litterera verk, samt kultstatusen kring det första spelet som byggts upp genom åren, lär intresset för Alan Wake och en tvåa idag vara starkare än när originalet kom ut ursprungligen. Och ja, jag vill verkligen ha ett Alan Wake 2.

Hear hear! Jag köper det igen om det blir 4k och kanske Dolby Atmos.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

eld
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det var ju inte ett riktigt spel. De som gillade spelet brukar vara samma personer som egentligen inte gillar spel utan föredrar skräp som knappast innehåller något gameplay.

Alla spel kan ju inte vara limbo of the lost.

Medlem

Spelade ettan och det var helt OK. Älskar dock banan där man kan starta en radion och spelas upp en låt från finska bandet poets of the fall under en intensiv attack av fiender.

Medlem

Tills någon kommer med en säck pengar (gissar på att Sony har gjort det redan) för Alan Wake 2. Då finns tiden och allt klaffar.

Medlem

Tiden är mogen, ge oss Alan Wake Ray-Tracing☺

Gillade ett:an även fast att det fanns mycket brister och jag skulle gärna se en modern Alan Wake med bättre gameplay och utan motion blur(horribel motion blur i 1:an).
Story och atomsfär tyckte jag var riktigt bra.
Att man inte kan leva upp till förväntningarna från spelvärlden måste nog vara den fjantigaste ursäkten man kan ha som spelutvecklare, kommunicerar du bra med spelarna innan release så slipper du att har dom kraven på dig.

Medlem

Ja, förstår verkligen inte varför de inte göra en "riktig" uppföljare. Originalet har ju en rätt stor fan-skara och gör de en del bra skräck-twistar med grym atmosfär (känslan/atmosfären/spänningen var ju A och O i första), så kan det blir riktigt bra och inkomstbringande. Hoppas någon utgivare förstår detta också... Visst, det kanske inte blir en supersäljare som RDR2, men det släpps så väldigt mycket som mest är skräp, så varför inte satsa på lite kvalitet!?

Medlem

De borde göra en 2a som är mer som deras vision av hur ettan skulle bli. Öppen värld etc.

Medlem

@Freeman79a:

Din våta dröm att Sony får titeln över till sig så det blir någorlunda bra gjort då Sonys spel brukar snitta 9-10p på alla spel.

1
Skriv svar