Efter upprepade Joy-Con-problem till Switch stäms Nintendo

Robot
Efter upprepade Joy-Con-problem till Switch stäms Nintendo

Joy-Con-strulet är utbrett och väldokumenterat.

#joy-con, #nintendo, #switch, #joycondrift


Medlem

Trist att Nintendo har varit så tysta angående detta, det om något piskar ju gärna upp dålig stämning. Som in sin tur leder till en stämning.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Releasehästryttare

Är bara mer och mer glad för att man inte investerat i en sån undermålig produkt som Switchen är.

Medlem

Har inte haft problem med nån joycon och jag har 3 par.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har haft noll problem med switch.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Freakon:

Trist att Nintendo har varit så tysta angående detta, det om något piskar ju gärna upp dålig stämning. Som in sin tur leder till en stämning.

Du skrev hela artikeln i två meningar

Jag har inte haft några problem med min switch. Har dock bara spelat Zelda (men väldigt mycket) och inte märkt av några bekymmer alls.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

har 2 pro controller som jag använder dock,
men testat har lite och inte märkt nått, dag 1 konsol

Medlem

Verkar nästan som Switchen kan få något strul när vi lirat flera stycken samtidigt, som om kalibreringen i vänstra spaken ballar ur. Börjar ofta dra åt vänster. Men aldrig märkt det när jag spelat solo.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Har haft problem sen jag köpte den på releasen. Måste sitta typ 30cm ifrån med fri sikt och i samma höjd.
Löste det dock genom att skaffa en 8bitdo bluetooth adapter o spelar med ps4 kontroll istället. Funkar awesome!

Inaktiv

Jag kan uppleva ibland att joycons inte riktigt registrerar alla knapptryck till Switchen om den inte har fri sikt till dosorna. Märks särskilt i spel som Mario så försöker ställa den på ett sånt sätt att inget blockerar alls

Medlem

Näpp. Inga problem.

Releasehästryttare

@Izam:

Medlem
Skrivet av Devan:

Är bara mer och mer glad för att man inte investerat i en sån undermålig produkt som Switchen är.

*suck*

Vilken spelrelaterad ”produkt” anser du är bättre och på vilket sätt? Nu pratar vi serietillverkade produkter här eftersom du dömde ut allt som har med Switchen att göra i ditt uttalande.

Medlem

Tycker det är löjligt hur man måste sätta på och ur joycons hela tiden, varför kunde inte switchen ha egna kontroller som satt ihop så skulle vi slippa det här problemet

Medlem

@Devan: Det och priset för den klena hårdvara man får har hållit mig borta från ett köp.

Medlem
Inaktiv

Inga problem här heller och då har jag och polarna ändå misshandlat mina joycons rätt friskt i mario kart på förfester osv. Tråkigt för dem som drabbats dock. Hoppas Nintendo agerar korrekt nu bara!

Medlem

Har inga problem med mina Joy-cons, men jag tycker att det är oerhört svagt av Nintendo att bara ignorera problemet och samtidigt fortsätta släppa nya färger.

Medlem

Ända sedan jag köpte min Switch i februari så har jag behandlat den som en gudomlighet. Jag älskar den över allt annat. Ett sånt här funktionsfel är bara ägarens fel. Inget annat. Den kan inte bli så där bara av sig själv.

eld
Medlem
Skrivet av WolfGrin:

@Devan: Det och priset för den klena hårdvara man får har hållit mig borta från ett köp.

Dark souls och skyrim med bättre prestanda än förra generationen, helt passivt kylt och dessutom portabelt.

Visst kan du beställa en tegra rakt från kina till en billig peng utan tillhörande konsol, nintendo kommer ju såklart ha sin profit på såld konsol, men att Switchen ska vara klen är ju en hyperbol.

Medlem

Enkelt att fixa. Kör lufttryck under kapseln till styrspaken till problemet försvinner. Har hänt 4 av mina joycons. Jag reser ofta och har den alltid med mig så blir lätt damm och skit i kontrollern. Köp inte nya joycon för lösa problemet. Finns videos på nätet.

Medlem
Skrivet av Devan:

Är bara mer och mer glad för att man inte investerat i en sån undermålig produkt som Switchen är.

Konstigt tycker jag med tanke på hur mycket du verkar gilla indiespel. Det är Switch perfekt för.
Den kompletterar dessutom en PC väldigt bra när man vill ha den där extra prestandan, hur hög den nu må vara till de spel som kräver det.

Medlem

Jag fick problem med en fjäder i min ena joy-Con redan dag ett, så jag fick lämna in den på service redan dag två. Ena triggern fick missljud pga fjädern inte satt som den skulle. Inte så kul start med en helt ny konsol.

Nu snart två år senare började samma kontroll få missljud på själva styrspaken efter en kompis spelade på den! Orkar inte lämna in den igen eller köpa nya Joy-Cons pga detta!

I övrigt när allt fungerar som det ska så är knapparna på tok för små så man får ont i fingrarna, samt usel D-pad samt de är tröga att ta av ibland. Önskar att x, y, a, b knapparna vore ca 25% större än nuvarande storlek.

Hoppas Nintendo fixar till Joy-Cons i den kommande versionen så de blir mer robusta samt enkla att hantera när man ska ta av och på dem samt synca.

Önskar att Wii U Remote Plus hade kunnat vara kompatibla med Switch!

Medlem

Mitt största problem är att jag inte har några. Eller en switch for den delen. Satans irriterande!

Medlem
Skrivet av GhostfaceMain:

Ända sedan jag köpte min Switch i februari så har jag behandlat den som en gudomlighet. Jag älskar den över allt annat. Ett sånt här funktionsfel är bara ägarens fel. Inget annat. Den kan inte bli så där bara av sig själv.

Att drifting uppstår beror på dålig design och kvalité och inget annat. Det kommer att hända varenda Joy-con förr eller senare. Kontaktytorna som läser av spakens position nöts bort, och små smulor uppstår som stör signalerna. Det är därför tryckluft kan lösa problemet, men detta är bara en temporär lösning. Problemet kommer att komma tillbaka. Nintendo gjorde samma misstag med N64, där spakarna blev värdelösa efter ett tag på grund av dålig design och kvalité.

Kontot avslutas
Skrivet av Bojkott:

Att drifting uppstår beror på dålig design och kvalité och inget annat. Det kommer att hända varenda Joy-con förr eller senare. Kontaktytorna som läser av spakens position nöts bort, och små smulor uppstår som stör signalerna. Det är därför tryckluft kan lösa problemet, men detta är bara en temporär lösning. Problemet kommer att komma tillbaka. Nintendo gjorde samma misstag med N64, där spakarna blev värdelösa efter ett tag på grund av dålig design och kvalité.

Jag använde tryckluft på mina Joy-Con men tillslut funkade det inte längre så jag fick skruva upp de och putsa med tops på kontaktytorna i själva spaken.
Även att det inte såg slitet ut så blev det lite svart på topsen av något som måste ha slitits och sen legat där över de ytorna.
Sen dess har de Joy-Cone handkontrollerna funkat bra, men jag funderar ändå på att köpa nya spakar och sätta in i de gamla Joy-Con kontrollerna för säkerhets skull.

Tycker att det är bra att Nintendo stäms när de är tysta och inte vill göra något åt saken.
Hoppas att detta leder till nya och bättre modeller av Joy-Con snart.


signatur

ゼルダの城

Skribent

Haft min sedan dag 1 och barnen spelar på den dagligen, inte haft några problem alls med varken switchen eller joy-consen. Möjligen att ena styrspaken börjar vara lite "slappare", men igen drifting eller synkproblem som man kan läsa om på nätet. Har den med röd och blå joy-con.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av eld:

Dark souls och skyrim med bättre prestanda än förra generationen, helt passivt kylt och dessutom portabelt.

Visst kan du beställa en tegra rakt från kina till en billig peng utan tillhörande konsol, nintendo kommer ju såklart ha sin profit på såld konsol, men att Switchen ska vara klen är ju en hyperbol.

Att en "konsol" knappt klarar 1080p 60 fps år 2019 måste väl anses som klent ändå?

Medlem
Skrivet av Keima:

Tycker det är löjligt hur man måste sätta på och ur joycons hela tiden, varför kunde inte switchen ha egna kontroller som satt ihop så skulle vi slippa det här problemet

Är ju det som är "grejen" med switch.
Man behöver inte plocka ur joycons om man har en till uppsättning eller en prokontroller


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Releasehästryttare
Skrivet av KimiKiwi:

Konstigt tycker jag med tanke på hur mycket du verkar gilla indiespel. Det är Switch perfekt för.
Den kompletterar dessutom en PC väldigt bra när man vill ha den där extra prestandan, hur hög den nu må vara till de spel som kräver det.

Jag älskar bra indiespel, men hur många av dem är Switch exlusiva? så vitt jag vet inga, utan det är Nintendos egna spel som är det, och givetvis så hade jag älskat att spela Breath of the wild och Odyssey, men man kan säkert plocka upp dem i nästa generation om nu Nintendo gör en mer robust produkt vid deras nästa spelkonsols rotation.

12
Skriv svar