FZ-läsarna har röstat – Max Payne är Remedys bästa spel

Robot
FZ-läsarna har röstat – Max Payne är Remedys bästa spel
Medlem

Max Payne är det enda bra spelet de har gjort, tycker jag. De har försökt återanvända vissa delar av det spelet till andra spel, men aldrig lyckats göra det lika bra igen. Det är trist, för det kunde ha blivit bättre.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Bara Max Payne här också!

Medlem

Max Payne 2 var ju bra mycket bättre än ettan.

Medlem

Max Payne var ju grymt där och då.
Max Payne 2 håller bra än idag.

Medlem

Får hoppas att Control vänder kurvan uppåt igen.

Backloggens befriare

Alan Wake ligger nog i min top3, om inte där så garanterat i min top5 på förra generationen.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Max Payne är ett bra spel men uppföljaren var, enligt mig, bättre på nästan varje punkt och därför föll min röst på den med. Men sett till serie råder det igen tvekan, Max Payne spelen är de bästa spelen som Remedy gjort och det är tråkigt att se hur de gått från en av mina favorit utvecklare till att idag vara en i mängden.

Medlem

Max payne är väldigt väldigt bra men jag tycker alan wake var bättre

Medlem

Tycker max payne var den bästa, och i min mening hade man inte ens behövt göra en uppföljare för att säcken knöts ihop så jävla bra, storyn, motivet, noir känslan, allt utklassar dom andra spelen.

Sen imponerade ju max payne 2 på andra plan med så mycket havoc fysik och bra produktion, men jag störde mig redan från början på att sam lake inte var max payne "även fast han såg ut som en grinig gris", och att storyn inte var speciellt kool förhållandevis mot ettan där jag hela tiden kände att hämnden och motivet var viktig på ett helt annat sätt, kände empati för max fast han skjuter ihjäl hundratals med personer.

Men även på det planet gällande gameplay så tycker jag max payne 3 är det bästa.
Hade ju helst sett en remake på första i den motorn

Inaktiv

Max Payne 1 > Max Payne 2 enligt mig.
Ettan hade bättre och hårdare story(vem gillar inte hämnd?), var betydligt längre, var betydligt svårare och hade coolare fighter. Från pistolfighterna i tunnelbanan i början till de sjuka fighterna i slutet där alla fiender hade m4:or och granatkastare.

Medlem

Max payne 1 sedan 2 även om 3:an inte är ett dåligt spel så saknades noir-känslan.

Medlem

Varken spelat Max Payne 1-2


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Varken spelat Max Payne 1-2

Gå raka vägen till skamvrån och skäms pojkvasker.

Förbaskat tunga titlar och jag anser att Max Payne 2 är det bästa Remedy har gjort.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Snälla kan dom inte göra en remake på Max Payne!!!!! Det vore drömmen! Ett av mina absoluta favoriter.

Medlem

Max Payne 1. Alla gånger.
2:an var bra, men kändes lite hastigt ihopsatt, inte samma känsla.
MP 3 vill jag helst glömma. Ett spel som inte var bra någonstans.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Max Payne är det enda bra spelet de har gjort, tycker jag. De har försökt återanvända vissa delar av det spelet till andra spel, men aldrig lyckats göra det lika bra igen. Det är trist, för det kunde ha blivit bättre.

Precis, för mycket krafter hit och dit verkar det nu.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Säger samma som flera tidigare.
Max Payne 1 sen 2
3an gillade jag också men det är ju Rockstar och inte Remedy

Provade Alan Wake men gillade inte.
Sen har jag nog inte spelat fler Remedy spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Max Payne räddade mitt liv en gång i tiden känns det som, ska berätta om detta och andra trevliga efterverkningar av detta spel i en kommande krönika.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

vänta tills control kommer då! ere nåt finnarna är bra på så är det fan att göra spel (mkt annat också men överlägsna på spel)


signatur

//monster

Medlem

Minns så väl när man hade sett Matrix och bara nått år efter kom Max Payne, vet att farsans kollega var en sån ”hacker” på den tiden och fixade en bränd kopia som man fick cracka det och sen var det bara att köra! Vilka minnen och så många gånger man spelat när kompisar sov över. Det är ett av de spelen som jag har finast minnen till. Hade gärna sett mer Max Payne.

Medlem

Helt klart Max Payne. Tvåan var också jävligt bra, men ettan ligger mig varmast om hjärtat.

Spelvärldens skitnödigaste ansikte är ju dessutom en klass för sig

Medlem

Gillade både ettan och 2an (max payne) och blandar ihop dom, det var ju några år sen. Hittade iaf 2an i en kartong på vinden och ska testa!

EDIT: 2an håller fortfarande iaf. Glöm inte save bara. Ah, good ol' days!

Medlem

Max Payne fastnade jag aldrig för och tyckte det var drygt och 2:an petade jag bara på. Alan Wake däremot så gillade jag skarpt 🙂 med sin mysiga atmosfär och värld och Death Rally var riktigt kul i multiplayer. Kanske ska installera Max Payne igen och försöka ta mig igenom det


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

FM-guru
F.d. Sisyr

Max Payne 2 är fantastiskt bra. Ett skjutspel som stått sig väldigt väl mot tidens rand. Originalet har inte åldrats lika väl. Alan Wake även det mycket underhållande, men med tydligare brister.

Shoutout till Rockstars Max Payne 3 också som sin vattendelare till cutscenes till trots har gunplay som är minst lika underhållande som föregångarnas.

Medlem
Medlem

MP 1 och 2 är fantastiska. Alan Wake är fantastiskt dåligt. Springa omkring i repetitiva miljöer med repetitivt gameplay och starta 5031 generatorer.

Inaktiv
Skrivet av MrSandman:

Max Payne fastnade jag aldrig för och tyckte det var drygt och 2:an petade jag bara på. Alan Wake däremot så gillade jag skarpt 🙂 med sin mysiga atmosfär och värld och Death Rally var riktigt kul i multiplayer. Kanske ska installera Max Payne igen och försöka ta mig igenom det

Problemet är att det fungerar väldigt dåligt på moderna datorer.
Jag har spelet på Steam men det finns ingen musik, inga röster och det är någon slags bugg som gör att bullet dodge knappt fungerar, istället för att Max slänger sig upp i luften så glider han mest fram på golvet.

Kanske finns någon fix dock.
Edit: Läste på lite och fysiken ballar ur om spelet körs i mer än 60 FPS. Och jag har 400+ FPS. :/

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Problemet är att det fungerar väldigt dåligt på moderna datorer.
Jag har spelet på Steam men det finns ingen musik, inga röster och det är någon slags bugg som gör att bullet dodge knappt fungerar, istället för att Max slänger sig upp i luften så glider han mest fram på golvet.

https://www.youtube.com/watch?v=V_67JC1wWUs

Kanske finns någon fix dock.
Edit: Läste på lite och fysiken ballar ur om spelet körs i mer än 60 FPS. Och jag har 400+ FPS. :/

Jag har en P2:a 400mhz med Voodoo 3 så det ska nog gå bra på den datorn istället:-)


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Skrivet av MrSandman:

Jag har en P2:a 400mhz med Voodoo 3 så det ska nog gå bra på den datorn istället:-)

Rullar det äns på den burken?
Har för mig jag körde spelet på en AMD 900 med TNT 2 64...

12
Skriv svar