Första trailern för Netflix The Witcher har släppts

Medlem
Skrivet av Ankh:

Felskrivningar gör vi alla - men av någon anledning fnittrade jag som en flicka åt din..

Haha, jag får bjuda på den och skylla på mina jäkla korvfingrar;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Cordayne:

Yennefer of Vengerberg föddes med puckelrygg och blev slagen som barn av båda sina föräldrar.

Usch, det låter inte alls trevligt. En tråkig utveckling helt enkelt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av KaptenKompis:

Vi är utan tvekan inne i den absolut sämsta, mest värdelösa eran i Hollywoods historia. Så även om trailern såg okej ut så känns det som att det kommer bli skit. Jag hoppas jag har fel, men trenden säger mig att jag inte har det.

Tyvärr starkt medhåll. Denna Hollywood-era handlar mer om progressiv representation och politik med en så kallad "berättelse" inbakad någonstans i bästa fall. Tidigare, typ 10+ år sen, var det tvärtom: stort fokus på en berättelse med lite politik inbakad här och var i måttliga mängder.

Jag säger bara så här: hur hade Sagan om Ringen gjorts idag för att den inte skulle ha fått kritik för att inte "vara tillräckligt representativ", för den bygger ju på trots allt på verkligheten för fantasin är död? Alla måste få känna sig delaktiga i allas fantasier annars blir det PC Crybabies marathon! :'D

Oh geez... / Morty.

Skribent
Skrivet av HaZe303:

betyder med andra ord, mycket våld sex och svordomar... precis 3 av mina favorit sysslor i en och samma serie!?

edit: såg precis trailern, är imponerad, såg mycket bättre ut än jag föreställt mig, och kändes väldigt lojal till spelets utseende, handling, generellt såg väldigt bra ut, ni som säger att det är som Xena, har ju totalt ingen koll på produktions värde/kvalite, för det här var mer som långfilms budget, Xena/Herkules hade typ samma budget som Våra värsta år eller Its all about Raymond... Med andra ord billigt och skräpigt, och ändå kollade miljoner på det då? Jag är iaf hypad mer nu än förut, nästan så man vill spela lite Witcher 3? VIlket jag fortfarande inte spelat färdigt, ens hälften tror jag?

Ja det ser faktiskt riktigt lovande ut. Notera dock att serien baseras på böckerna snarare än spelen

Medlem

Tycker det är så märklig casting bara, känns som att man kunde gjort ett bättre jobb på den fronten.

Medlem

Sällar mig till dem som säger; fan, det såg ju inte kasst ut!? Lite spännande att se vad det blir trots allt..


signatur

K9
:.:

Medlem

Såg varken bra eller dåligt ut. Kommer ge det här en chans. Då ska ni veta att jag inte pallade med spelen eller böckerna.

Medlem

Först kommer lite mobilvideo från statister som larvar sig och de som bestämt sig för att inte gilla serien hugger direkt på att det ser skrattretande ut, trots man vet att även den mest kostsamma produktionerna ser ut så "utanför kameran" och innan post production. Sen kommer en trailer och har man bestämt sig att detta är kasst ja då är det väll inte svårt att smutskasta den, varenda trailer följer ju format mall A numera. Sen kommer serien och har man redan på skrynklig-pung-stadie bestämt sig för att inte gilla så kommer man nog inte göra det sen heller.
Jag är imponerad över hur man kan sänka en serie på några hjälmar och en trailer 🙂 Jag kommer säkert älska den, eller var missnöjd. Men det vet jag när jag sett den, inte än.
För mig är berättandet och storyn det som avgör, det ser man inget av i en trailer.

Inaktiv
Skrivet av Olidion:

Först kommer lite mobilvideo från statister som larvar sig och de som bestämt sig för att inte gilla serien hugger direkt på att det ser skrattretande ut, trots man vet att även den mest kostsamma produktionerna ser ut så "utanför kameran" och innan post production. Sen kommer en trailer och har man bestämt sig att detta är kasst ja då är det väll inte svårt att smutskasta den, varenda trailer följer ju format mall A numera. Sen kommer serien och har man redan på skrynklig-pung-stadie bestämt sig för att inte gilla så kommer man nog inte göra det sen heller.
Jag är imponerad över hur man kan sänka en serie på några hjälmar och en trailer 🙂 Jag kommer säkert älska den, eller var missnöjd. Men det vet jag när jag sett den, inte än.
För mig är berättandet och storyn det som avgör, det ser man inget av i en trailer.

Tycker du är helt för öppensinnad och logisk i ditt resonemang. Du vet väl att man måste håna, dissa och kasta skit på allt nytt för att vara cool inför alla andra kids på forumen!?

Medlem
Skrivet av AplAy:

Tyvärr starkt medhåll. Denna Hollywood-era handlar mer om progressiv representation och politik med en så kallad "berättelse" inbakad någonstans i bästa fall. Tidigare, typ 10+ år sen, var det tvärtom: stort fokus på en berättelse med lite politik inbakad här och var i måttliga mängder.

Jag säger bara så här: hur hade Sagan om Ringen gjorts idag för att den inte skulle ha fått kritik för att inte "vara tillräckligt representativ", för den bygger ju på trots allt på verkligheten för fantasin är död? Alla måste få känna sig delaktiga i allas fantasier annars blir det PC Crybabies marathon! :'D

Oh geez... / Morty.

Film och all form av kultur har alltid varit politiskt och speglat sin samtid, förr var det "fel" visa folk som avvek från normen för det var "skadligt för barn". Idag har det gått över åt andra hållet, vilket är jättebra.
Oavsett vilket kommer det finnas folk som är missnöjda.

Medlem

Peppen har infunnit sig. Cavill ser ut att göra en bra Geralt. Som föregående talare nämnt, Yennefer såg inte särskilt Yenneferig ut.


signatur

I drank what?

Medlem

När jag tittar på den där Trailern får jag känslan att det handlar om låg budget och jag får också känslan av att de nästan riktar sig till samma demografi som de som tittar på Twilight serien.

Det blir så med Fantasy Filmer/serier när man inte går "All out" med budgeten som i LOTR och GoT, Man är inte riktigt där, det känns som att man tittar på en B-rulle.

Jag ställer mig också fundersam till hur upplägget kommer se ut. Blir det att jaga ett monster och dräpa den varannat avsnitt eller är det ett stort monster per säsong?

Hur som helst så kommer det säkert att bli en massa Filler-episoder som präglas av undermålighet då jag misstänker att man inte kommer att bry sig så mycket om karaktärerna, det luktar dålig karaktärsutveckling.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Tycker du är helt för öppensinnad och logisk i ditt resonemang. Du vet väl att man måste håna, dissa och kasta skit på allt nytt för att vara cool inför alla andra kids på forumen!?

Hahah ja vet, jag är ju skruttig och gått på mina nitar. Men inte riktigt lyckats jobba mig in i surgubbe än. Måste bli bättre på det.
Tror hela serien blir skit, de har klart för färgstarka LUTs.

Medlem

Generellt så brukar ju alla trailers jobbas hårt på för att dom ska se så bra ut som möjligt. Har otroligt låga förväntningar. Men jag hoppas att det blir bra.

Medlem

Riktigt bra trailer! Något oroande att jag skymtade "pung"rustningar i förbiarten. Men som en vis man en gång sade: - Lite pung har ingen dött av =D

Skribent
Skrivet av Fiddi:

Kan tycka att det är 100 gånger läskigare än om det varit vanliga rustningar. Psykologisk krigsföring, Nilfgaard är next-level

Utan att ha spelat särskilt mycket Witcher, får man väl anta att Nilfgaard är ena riktiga kukar.

Skrivet av Legalinn:

Riktigt bra trailer! Något oroande att jag skymtade "pung"rustningar i förbiarten. Men som en vis man en gång sade: - Lite pung har ingen dött av =D

Håller med dig och har inga problem med det i till exempel en bastu, men om de är tusentals och rusar emot mig...


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av humancentipede:

era flickvänner blir nog blöta i byxorna av den där killen .. så serien kommer gå bra

Jag såg trailern utan att tanken ens slog mig! Antar att vi såg den på olika sätt och att du är en av "flickvännerna"

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Håller med dig och har inga problem med det i till exempel en bastu, men om de är tusentals och rusar emot mig...

Haha! Ja det är en helt annan historia.

Medlem

Måste ändå säga att den där trailern såg rätt kass ut. Netflix tror att de ska skapa nya GoT, men det är så långt ifrån det man kan komma. Jag tycker det såg ut som en medioker fantasyserie. Jag hoppas att jag har fel men trailern gav inte direkt bra intryck.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Ser intressant ut, men förhoppningsvis är det mer fokus på VS monster än VS människor.
Vi behöver inte en GoT kopia.

Böckerna är däremot en hel del blandning av båda.

Skrivet av KaptenKompis:

Vi är utan tvekan inne i den absolut sämsta, mest värdelösa eran i Hollywoods historia. Så även om trailern såg okej ut så känns det som att det kommer bli skit. Jag hoppas jag har fel, men trenden säger mig att jag inte har det.

Du skulle bli förvånad hur exakt varenda generation sagt samma sak.

Skrivet av Kiario:

Ser katastrofalt ut. Trailer från CDred är ju 100 gånger bättre.
https://www.youtube.com/watch?v=xt_65k-gv1U
Kommer nog inte se netflix serien

Hur kan man mislyckas så varje gång från netflix. Det är ju nästan bara skit på den kanalen.

Håller absolut inte med dig. Netflix har faktiskt en hel del bra serier. Daredevil är en sådan t.ex.

Skrivet av Hipshot:

"Bestselling book series" - Typ 10 pers har läst boken, 10 miljoner har spelat spelen.

Nu vet jag inget om witcher alls, varken boken eller spelen, men vad är grejen med bruden och den bonkiga kinden, är det någon i spelen som ser ut sådär?

Det är Yennefer. I böckerna så spekulerar Geralt att hon ändrat sitt ansikte och kropp via magi. Detta för att (Geralt spekulerar) hon hade antagligen en puckelrygg och var över 100 år gammal. Det är nog hon som trailern visar.

Skrivet av AplAy:

Tyvärr starkt medhåll. Denna Hollywood-era handlar mer om progressiv representation och politik med en så kallad "berättelse" inbakad någonstans i bästa fall. Tidigare, typ 10+ år sen, var det tvärtom: stort fokus på en berättelse med lite politik inbakad här och var i måttliga mängder.

Jag säger bara så här: hur hade Sagan om Ringen gjorts idag för att den inte skulle ha fått kritik för att inte "vara tillräckligt representativ", för den bygger ju på trots allt på verkligheten för fantasin är död? Alla måste få känna sig delaktiga i allas fantasier annars blir det PC Crybabies marathon! :'D

Oh geez... / Morty.

Yes. För Netflix kan ju verkligen göra något åt att ursprungsmaterial BOKSTAVLIGEN ÄR FYLLD av politik.

Skrivet av anon_326725:

Tycker du är helt för öppensinnad och logisk i ditt resonemang. Du vet väl att man måste håna, dissa och kasta skit på allt nytt för att vara cool inför alla andra kids på forumen!?

Du menar 4chan och reddit-generationen? Samma generation som skriker SJW och PK så fort någon representeras annorlunda eller har en annan hudfärg än de har sina våta drömmar? Något jag tycker förekommer för lite i denna tråd ändå. :>

Geeks Gaming
Skrivet av Hipshot:

"Bestselling book series" - Typ 10 pers har läst boken, 10 miljoner har spelat spelen.

Nu vet jag inget om witcher alls, varken boken eller spelen, men vad är grejen med bruden och den bonkiga kinden, är det någon i spelen som ser ut sådär?

Nja, böckerna har sålt bättre än så men det är förbenat svårt att få fram siffror på hur mycket de faktiskt sålt.
En del källor återkommer till 5 miljoner, en del källor pratar om under miljonen.
Synd att det inte går att hitta mer pålitliga siffror, iaf med mina googlingskills

Medlem

Dark crystal och nu detta. Blir en höst att se fram emot!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av deezel:

Tja, vi hade dem mest som bakistv på helgerna. Men vet inte om man skall ha antalet säsonger som måttstock. Hem till gården har ju gått sen 1972 typ >_<

Men, smaken är som baken ^^

Äsch, för en liten obskyr tv-serie från Nya Zeeland är det rätt bra skulle jag tro iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Var inte direkt hypad innan trailern kom och det jag såg gjorde mig inte imponerad för fem öre, för den där generiska trailern sa absolut INGENTING!

Det ser för fan ut som en generisk b-serie från SyFy...

Medlem

Är det bara jag eller verkar produktionskvalitén vara högre på första halvan av teasern? Ser nästan ut som att de bytt filmfotograf mitt i - ljussättning och bildkomposition framför allt ser något bättre ut i början. Sen är jag allergisk mot tydligt synliga linser, som bilden på Geralts gula linser och Ciris blågröna (?). Förhoppningsvis tänker en inte på det när en väl sitter och tittar på serien.

Nåja, har fortsatt milda förväntningar. Cavill kan nog göra ett okej jobb, de andra skådisarna vet jag inget om så det låter jag vara osagt. Däremot blir jag något avskräckt av pansarpungarna från Nilfgaard. Fulare design får man leta efter.

Medlem

Jag har varken läst böckerna eller spelat spelen, så jag hoppas på en positiv upplevelse då jag inte har några som helst förväntningar, som många andra här har. Jag tror jag ska se serien, och sen om den är bra läsa böckerna.

Medlem

Såg riktigt b ut du grabbar ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Ja det ser faktiskt riktigt lovande ut. Notera dock att serien baseras på böckerna snarare än spelen

Jaså.. ja det gör inget, tycker det var samma färg palette, foto, utstyrsel, frisyrer, kläder och allt sånt, som i spelet, så det verkar ändå som om dom påverkats av båda medierna till serien, vill väl göra alla nöjda, då många som jag, har inte läst böckerna eller om det finns serietidningar (halo stuket) ute, är inte helt säker på det sistnämnda?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

@Godofcheese: Hollywood älskar att svart tvätta allt nu för tiden

Medlem
Skrivet av Cane:

@Godofcheese: Hollywood älskar att svart tvätta allt nu för tiden


https://www.youtube.com/watch?v=nVo3zL0vsyU


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skriv svar