Prova första Borderlands gratis på Steam och Xbox One under helgen

Robot
Prova första Borderlands gratis på Steam och Xbox One under helgen

Prova på seriens början innan Borderlands 3 släpps.

#Borderlands, #Gearbox-software


Medlem

Prova Borderlands på Steam gratis, men om du vill ha 3an så går det inte, för det är exklusivt till Epic...

Hade gärna köpt Borderlands 3, älskar de andra, men sätter mig på tvären mot exclusives...

Medlem

*WhäääWhäääWhääää* Epic är onda!!!!one *sigh*

-att folk orkar gnälla fortfarande.. Så Jäääävla konstigt att såfort ett spel är exklusift till en viss konsoll så Hör man inte ett knyst, men såfort det handlar om att installera en gratis klient så *Buhuuuuuu*

WE GET IT, ni gillar inte Epic, men ni måste fan inte påpeka det vid varenda jävla tillfälle ni kan som Veganer och Crossfitutövare innan dess.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Skulle säga att första Borderlands ger fel intryck av serien om man inte testat förr (d.v.s. om man levt under en sten i ett decennium). Rentav dåligt spel när man jämför med tvåan. Har dock inte planerat att köpa trean dels på grund av exklusiviteten och dels för att allt som visats ser ut exakt som tvåan såväl spelmekaniskt som tekniskt.

Medlem

Jag säger: Jäklar vad överskattade spel. Jag gav båda 2 en chans för några månader sedan och jag ville verkligen fastna då de är så populära och ser så charmiga ut men näää, det gick bara inte. Väldigt repetitiva uppdrag och vapenkänslan var inget vidare. Det var aldrig tillfredsställande att skjuta ihjäl bad guys. De föll på sånt tråkigt vis. Kändes väldigt basic.

* Just my opinion.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Ambassadör
Xbox

Borderlands GOTY-Edition är även F2P i helgen på Xbox för den som vill testa på.


signatur

Jump in.

jbx
Medlem
Skrivet av Zymac:

*WhäääWhäääWhääää* Epic är onda!!!!one *sigh*

-att folk orkar gnälla fortfarande.. Så Jäääävla konstigt att såfort ett spel är exklusift till en viss konsoll så Hör man inte ett knyst, men såfort det handlar om att installera en gratis klient så *Buhuuuuuu*

WE GET IT, ni gillar inte Epic, men ni måste fan inte påpeka det vid varenda jävla tillfälle ni kan som Veganer och Crossfitutövare innan dess.

Desamma, sluta kasta ved på elden, bara att bortse från tjatet och sköta sitt:-)
Sen att blanda in personer som äter djur-muskler eller inte känns föga intressant..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Skribent

@Mortaigne: Snyggt! Artikeln uppdaterad.

Medlem

De två första Borderlands var riktigt kul, ska spela trean när det släpps fritt och jag kan själv välja klient.

Medlem

oj. Generositeten känner inga gränser.

Medlem
Skrivet av Zymac:

*WhäääWhäääWhääää* Epic är onda!!!!one *sigh*

-att folk orkar gnälla fortfarande.. Så Jäääävla konstigt att såfort ett spel är exklusift till en viss konsoll så Hör man inte ett knyst, men såfort det handlar om att installera en gratis klient så *Buhuuuuuu*

WE GET IT, ni gillar inte Epic, men ni måste fan inte påpeka det vid varenda jävla tillfälle ni kan som Veganer och Crossfitutövare innan dess.

Du får gärna tycka om exclusives, inget mig emot utan det är din ensak. Jag spelar 99% PC, en marknad som varit befriad från exclusives sånär som när egna varumärken som bedriver egen butik håller sig till sin launcher, vilket är helt ok, det är att köpa rättigheter som ej går hem hos mig.

Jag personligen kommer fortsätta hata hur Epic bedriver affärer, bara att acceptera att så är fallet.

För att påpeka någonting annat, jag skrev min åsikt utan att använda påtryckningar att någon annan skall adoptera min åsikt, vad har det med crossfit eller veganer att göra?

Men för att göra dig till lags, jag påtrycker dig min åsikt att du bör växa upp och acceptera att alla människor är olika och har olika åsikter.

Medlem
Skrivet av SypherZ:

Du får gärna tycka om exclusives, inget mig emot utan det är din ensak. Jag spelar 99% PC, en marknad som varit befriad från exclusives sånär som när egna varumärken som bedriver egen butik håller sig till sin launcher.

Jag spelar 100% PC och gillar inte heller exklusiva spel, men att säga att det inte finns (exclusives) på PC är bara fel, eller räknas inte alla tusentals spel som enbart finns på Steam?

Edit:För att förtydliga Nej VALVE har inte betalat för att göra dom exklusiva. Men ändå finns många spel enbart på den platformen pga. den enorma användarbasen och "enkelheten" att publicera på steam. Det är fortfarande exklusivt till den platformen,


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Jag spelar 100% PC och gillar inte heller exklusiva spel, men att säga att det inte finns (exclusives) på PC är bara fel, eller räknas inte alla tusentals spel som enbart finns på Steam?

Skilland på att de bara finns på ett ställe och att de endast går att köpa på ett ställe. Du kan ju köpa steamspel i stort sett i vilken fysisk och/eller digital spelbutik som du själv väljer.

Skribent

Okej gubbar, nu lämnar vi Epic- och exklusivitetsdiskussionen, som har förts i exakt samma utförande i 20 andra trådar redan.

Medlem

Har någon sagt än att Epic suger?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Okej gubbar, nu lämnar vi Epic- och exklusivitetsdiskussionen, som har förts i exakt samma utförande i 20 andra trådar redan.

200*

Avstängd
Skrivet av Jonny Myrén:

@Mortaigne: Snyggt! Artikeln uppdaterad.

Likt alla andra f2p-spel på Xbox så krävs även xbox live gold medlemskap om man vill spela detta "gratis" i helgen


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Zymac:

*WhäääWhäääWhääää* Epic är onda!!!!one *sigh*

-att folk orkar gnälla fortfarande.. Så Jäääävla konstigt att såfort ett spel är exklusift till en viss konsoll så Hör man inte ett knyst, men såfort det handlar om att installera en gratis klient så *Buhuuuuuu*

WE GET IT, ni gillar inte Epic, men ni måste fan inte påpeka det vid varenda jävla tillfälle ni kan som Veganer och Crossfitutövare innan dess.

Tar man upp spel som är exklusiva till saker och ting så kommer folk skriva och kommentera på detta. Exklusivitet gynnar inte mig eller andra konsumenter, då valmöjlighet tas bort. Den som har "whinat" med många utropstecken är främst du. Att någon som säger att man kan testa 1a men sedan måste ta sig till annan platform för att köra 3an, och sedan konstaterar att det inte ligger individen i fatet, är inte whine...
Och vet inte om någon gillat exklusivitet till konsoler.

Medlem
Skrivet av stjärnsoldat:

Skilland på att de bara finns på ett ställe och att de endast går att köpa på ett ställe. Du kan ju köpa steamspel i stort sett i vilken fysisk och/eller digital spelbutik som du själv väljer.

Tror dock att titlarna finns att köpa på andra ställen och kan sedan reggas på Epic, precis som på Steam. Är dock inte säker, då jag inte har ett Epic konto. Men tycker mig sett spel på humblestore etc som är Epic bundet.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Tror dock att titlarna finns att köpa på andra ställen och kan sedan reggas på Epic, precis som på Steam. Är dock inte säker, då jag inte har ett Epic konto. Men tycker mig sett spel på humblestore etc som är Epic bundet.

Jo det stämmer faktiskt. Jag handlar via Kinguin och där finns även EPiC spel. Har dock inte handlat något sådant spel. Har bara köpt till Steam (massor) och några till EA Origin.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag förstår inte riktigt hatet för alla spelklienter men jag tycker att alla företag som har spelklienter borde slå sig samman och ha allt i samma klient. Du kan ha en inloggning per företag för att få tillgång till dina spel och varje företag kan ha sin egna sida för spel och så vidare, exklusiva saker kan fortfarande vara bundna till enskilda företag. Jag har en hel hög med spelklienter och hundratals med spel och det känns lite onödigt att ha en massa olika program för att komma åt sina spel.

Avstängd
Skrivet av stjärnsoldat:

Skilland på att de bara finns på ett ställe och att de endast går att köpa på ett ställe. Du kan ju köpa steamspel i stort sett i vilken fysisk och/eller digital spelbutik som du själv väljer.

Så det skulle vara ok om man skulle kunna köpa koder från fler ställen men tvingas redeema dom på Epic?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Så det skulle vara ok om man skulle kunna köpa koder från fler ställen men tvingas redeema dom på Epic?

Nu läser du in lite väl mycket i det jag skrev. Läs om läs rätt.

Avstängd
Skrivet av stjärnsoldat:

Nu läser du in lite väl mycket i det jag skrev. Läs om läs rätt.

Du skrev ju själv ord för ord
"Skilland på att de bara finns på ett ställe och att de endast går att köpa på ett ställe. Du kan ju köpa steamspel i stort sett i vilken fysisk och/eller digital spelbutik som du själv väljer."

Och eftersom det är ett exempel på något som du verkar föredra så borde det ju också betyda att du skulle vara ok med Epic om dom skulle ge samma möjligheter.

Berätta gärna mer ingående vad du menar i så fall om så inte är fallet eftersom jag har väldigt svårt att se hur det skulle kunna tolkas på något annat sätt... Hur ska jag läsa för att läsa ditt inlägg rätt?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Så det skulle vara ok om man skulle kunna köpa koder från fler ställen men tvingas redeema dom på Epic?

Man kan göra det med vissa titlar, så som jag förstår. Jag ser inte detta som utmaningen med Epic.
När "affärer" betalar för att få efterlänktade titlar till sin butik så får dessa "devs" betalt för sin titel långt innan det är klart. Blir lätt som Early accesss samt kickstarter och du har inga garantier att det blir en bra produkt i slutet. Om jag redan har fått stora mängder pengar för min titel så slappnar jag av och går snart mot nya projekt. Detta är EN möjlig utgång, och jag vet att långt från alla praktiserar sådant; finns bra developers i dessa läger också.
Det jag ser är när de lockas att sälja sig till Epic för denna summa istället för att nå ut till så många som möjligt, då har man ett kortsiktigt tänk och man producerar mjukvara BARA för pengar (vet att företag vill tjäna pengar så öppna inte diskussion om det). Det kan vara så att man rent av skiter i produkten; Bara det går plus i slutet.

Det blir även utmaning att gallra ut vilka spel som är intressanta på Epic via recensioner då man inte vet om Epic betalat dem för att skriva en bra recension för spelet. Betalar man för att folk skall komma till ens affär, då kan man mycket väl betala för andra saker också.

(än så länge verkar FZs "recensionsavdelning" kunna säga vad de tycker och tänker och hoppas det kan fortsätta så ;D)

1
Skriv svar