Första trailern för Netflix The Witcher har släppts

Avstängd
Skrivet av Vileoxe:

Ser intressant ut, men förhoppningsvis är det mer fokus på VS monster än VS människor.
Vi behöver inte en GoT kopia.

Du kommer troligtvis att bli lite besviken då eftersom serien baseras på böckerna och inte på spelen.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Positivt överraskad! Förstår att man drar liknelser i produktion till GoT och andra stora serier men när det gäller witcher är det ju storyn och konflikterna mellan karaktärer och Geralts svåra sits som neutral Witcher i världen som gör den bra.

Tycker om Cirri Yennefer och Geralt i trailern, hoppas det varken blir en kopia på spelen eller GoT

Medlem
Skrivet av deezel:

Hmm... Själv kom jag mest att tänka på Xena, Hercules och liknande. från 90-talet... fast med lite mer avancerad grafik. Hoppas jag har fel och att NF faktiskt gör något bra av detta.

Men men, kommer inte hypa upp mig inför denna, den skulle ändå inte lyckas fylla mina förhoppningar. Bättre att kolla med låga och förhoppningsvis bli positivt överraskad ^^

Haha ja, jag kom också att tänka på just de serierna och tänkte skriva nånting om det. Det är väl nånting med tv-formatet som gör att man inte riktigt "kan" pressa sig förbi den känslan.
Undrar vad det är som gör att Sagan om Ringen-trilogin lyckades bättre med episkheten än alla andra dylika produktioner, är det BARA pengar verkligen?

Medlem
Skrivet av Ankh:

Behöver du en kram?

Nej?

Medlem
Skrivet av Kiario:

Ser katastrofalt ut. Trailer från CDred är ju 100 gånger bättre.
https://www.youtube.com/watch?v=xt_65k-gv1U
Kommer nog inte se netflix serien

Den trailern är ett mästerverk, den visar en massa saker från spelet trots att det är CG. Den har en story och ruskigt bra känsla. Netflix trailer är precis som många andra en massa snabba klipp för att visa så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt utan känsla.

Medlem
Skrivet av KaptenKompis:

Nehepp..då stod man här redo för att muntra upp helt i onödan


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Ser bättre ut än vad jag trodde. Men ser också ut som typ alla TV-serier så inte jättespännande.

Och jäklar vad biffig Henry Cavill ser ut.

Förövrigt var ju Xena hur mysigt som helst.

Skrivet av Witchfinder:

Haha ja, jag kom också att tänka på just de serierna och tänkte skriva nånting om det. Det är väl nånting med tv-formatet som gör att man inte riktigt "kan" pressa sig förbi den känslan.
Undrar vad det är som gör att Sagan om Ringen-trilogin lyckades bättre med episkheten än alla andra dylika produktioner, är det BARA pengar verkligen?

Sagan om Ringen är den mest episka fantasyberättelsen så filmerna har ett försprång redan där.
Men sedan var det ju ett mastodontprojekt som tog ett antal år och Peter Jacksson och resten var väldigt bra på att få saker att se autentiska ut(tills PJ blev för fascinerad av datoreffekter).
En TV-serie har ju aldrig lika mycket pengar och arbete bakom sig per timma jämfört med en film.

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

"Bestselling book series" - Typ 10 pers har läst boken, 10 miljoner har spelat spelen.

Nu vet jag inget om witcher alls, varken boken eller spelen, men vad är grejen med bruden och den bonkiga kinden, är det någon i spelen som ser ut sådär?

Alltså det är längre tillbaka i tiden, i spelet är hon lite äldre:

Medlem
Skrivet av KaptenKompis:

Vi är utan tvekan inne i den absolut sämsta, mest värdelösa eran i Hollywoods historia. Så även om trailern såg okej ut så känns det som att det kommer bli skit. Jag hoppas jag har fel, men trenden säger mig att jag inte har det.

När det kommer till serier så har ju kvaliten och budget gått upp en massa bara senaste 10-20 åren.
Såklart kommer det även skit, men i överlag är det mycket solid stuff.

Filmer skulle jag väl säga är mer hits and misses.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

"Bestselling book series" - Typ 10 pers har läst boken, 10 miljoner har spelat spelen.

Nu vet jag inget om witcher alls, varken boken eller spelen, men vad är grejen med bruden och den bonkiga kinden, är det någon i spelen som ser ut sådär?

Jag förstår hyperbolen, men underskatta inte hur populära böckerna ändå var (ffa i gamla öststaterna) långt innan det första spelet kom, och han hade sålt några miljoner böcker om Geralt innan Wither 1 släpptes.

Med det sagt håller jag med dig: det var spelen som gjorde att det slog internationellt, det kommer vi inte ifrån:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av eld:

https://i.imgur.com/DJ0cLmz.jpg

När tusentals skrynkliga pungar springer mot dig.

skämtosido, ser helt okej ut.

Kan tycka att det är 100 gånger läskigare än om det varit vanliga rustningar. Psykologisk krigsföring, Nilfgaard är next-level

Medlem
Skrivet av Fulci:

Den trailern är ett mästerverk, den visar en massa saker från spelet trots att det är CG. Den har en story och ruskigt bra känsla. Netflix trailer är precis som många andra en massa snabba klipp för att visa så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt utan känsla.

Verkligen, minns första gången jag såg den där trailern och inväntade Witcher 3. Så jävla pepp att det inte var sant!

Jag är skeptisk till Cavill som Geralt men det kan säkert funka med tanke på att det är "prequel". Jag var skeptisk till Heath Ledger som Jokern också. Dock ställer jag mig ännu mer skeptsk till denna teasers inramning. Å andra sidan ska man nog sitta i båten, kommersiella markandsförings-teasers/trailers brukar alltid vara pumpade med Action och snabba klipp oavsett om serien/filmen i själva verket snarare är atmosfärisk och tar tid på sig.

Medlem

Alltså när dom benämner alverna i trailern och visar upp dom i grottan med dreads som inte riktigt ser ut som stereotypiska alver.. Är det verkligen alverna eller är dom dryader? För som dom ser ut i trailern så passar dom betydligt mer in på beskrivningen av Dryader.

Det är bara kvinnor, dom har alla dreads och deras klädval och vapen passar allt in på beskrivningen av Dryader.

Samt att om man har läst böckerna så har dryaderna en stor roll i Ciris och Geralts relation i prequalen the sword of destiny, tror dom benämns i första boken men är såvitt jag vet inte med i den på någon större skala. Men dom har väl mest troligt klämt ihop allt för att få lite mer kontext till deras relation, det är vad jag hoppas iaf.

Tänkte först att nu har dom heeelt gott ifrån hur alverna ska se ut enligt böckerna, men vid närmare koll så tror jag faktiskt att det är Dryader, men tar gärna någon annans åsikt gällande det.

Medlem

Det fanns en del som såg bra ut men också en del som såg B ut. Cavill och Ciri såg väl ok ut, är inte såld på Triss och Yennefer.

Jag ramla inte av stolen av det vi fick se direkt men hoppas på att det blir en bra serie.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent
Skrivet av Heggiiman:

Alltså när dom benämner alverna i trailern och visar upp dom i grottan med dreads som inte riktigt ser ut som stereotypiska alver.. Är det verkligen alverna eller är dom dryader? För som dom ser ut i trailern så passar dom betydligt mer in på beskrivningen av Dryader.

Det är bara kvinnor, dom har alla dreads och deras klädval och vapen passar allt in på beskrivningen av Dryader.

Samt att om man har läst böckerna så har dryaderna en stor roll i Ciris och Geralts relation i prequalen the sword of destiny, tror dom benämns i första boken men är såvitt jag vet inte med i den på någon större skala. Men dom har väl mest troligt klämt ihop allt för att få lite mer kontext till deras relation, det är vad jag hoppas iaf.

Tänkte först att nu har dom heeelt gott ifrån hur alverna ska se ut enligt böckerna, men vid närmare koll så tror jag faktiskt att det är Dryader, men tar gärna någon annans åsikt gällande det.

Jag reagerade också på det och tror nog att de är dryader, framförallt med tanke på det klipp närvarande vid mässan fick se som visade just hur Ciri stötte på dryaderna.

Jh
Medlem

Dra mig baklänges.. jag blev pepp på det här 😊🤘
Vidare tycker jag att spel, böcker och serie kan samexistera.


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Tycker dom fick till karaktärerna riktigt bra.

@Eld Angående den bilden, varning för spoiler om ni inte har spelat igenom spelet.

Dom tror att det är Ciri, men det är inte hon


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Fan Netflix är fan otroliga. Hur har detta kunnat blivit såhär? Bäst är också att Netflix släpper alla avsnitt på en gång så man kan sträckkolla flera avsnitt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag reagerade också på det och tror nog att de är dryader, framförallt med tanke på det klipp närvarande vid mässan fick se som visade just hur Ciri stötte på dryaderna.

Aha, det lugnar mitt hjärta att få höra det!

Medlem
Skrivet av deezel:

Hmm... Själv kom jag mest att tänka på Xena, Hercules och liknande. från 90-talet... fast med lite mer avancerad grafik. Hoppas jag har fel och att NF faktiskt gör något bra av detta.

Men men, kommer inte hypa upp mig inför denna, den skulle ändå inte lyckas fylla mina förhoppningar. Bättre att kolla med låga och förhoppningsvis bli positivt överraskad ^^

12 totala säsonger för Hercules och Xena tillsammans, så inte ett dåligt omen då ^^


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Jag förstår hyperbolen, men underskatta inte hur populära böckerna ändå var (ffa i gamla öststaterna) långt innan det första spelet kom, och han hade sålt några miljoner böcker om Geralt innan Wither 1 släpptes.

Felskrivningar gör vi alla - men av någon anledning fnittrade jag som en flicka åt din..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Ambassadör
Xbox

Jag tycker fasiken att det här ser bra ut. Cavill gör sig som Geralt ju!

Av det lilla man kan utläsa från trailern så verkar det som om de tar world-buildingen på allvar och det ser lovande ut.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Och jäklar vad biffig Henry Cavill ser ut.

Henry Cavill: Hur biffig vill ni ha mig?

Netflix: Ja.

Medlem

Finns ju inte så mycket att döma av en trailer, ser ju välproducerat ut. Men tempo, berättande osv osv, det återstår ju att se. Netflix har ju producerat endel grymma serier och trailers är ju typ det som ger dom minst rättvisa, likaså gällande trailers för filmer generellt.

Tycker det är att förvänta sig hur just trailers är i film världen, tror aldrig jag blivit vidare hype'ad av en trailer jävel.

Medlem

Jämför man med det mesta som strömmas på netflix och med tanke på att man betalar för tjänsten ser det väldigt trevligt ut

Medlem
Skrivet av Dumlen:

12 totala säsonger för Hercules och Xena tillsammans, så inte ett dåligt omen då ^^

Tja, vi hade dem mest som bakistv på helgerna. Men vet inte om man skall ha antalet säsonger som måttstock. Hem till gården har ju gått sen 1972 typ >_<

Men, smaken är som baken ^^

era flickvänner blir nog blöta i byxorna av den där killen .. så serien kommer gå bra

Medlem
Skrivet av Kiario:

Ser katastrofalt ut. Trailer från CDred är ju 100 gånger bättre.
https://www.youtube.com/watch?v=xt_65k-gv1U
Kommer nog inte se netflix serien

Hur kan man mislyckas så varje gång från netflix. Det är ju nästan bara skit på den kanalen.

Smaken är ju uppenbarligen som baken.

Medlem

betyder med andra ord, mycket våld sex och svordomar... precis 3 av mina favorit sysslor i en och samma serie!?

edit: såg precis trailern, är imponerad, såg mycket bättre ut än jag föreställt mig, och kändes väldigt lojal till spelets utseende, handling, generellt såg väldigt bra ut, ni som säger att det är som Xena, har ju totalt ingen koll på produktions värde/kvalite, för det här var mer som långfilms budget, Xena/Herkules hade typ samma budget som Våra värsta år eller Everybody Loves Raymond (heter den ju, inte its all about..) Med andra ord billigt och skräpigt, och ändå kollade miljoner på det då? Jag är iaf hypad mer nu än förut, nästan så man vill spela lite Witcher 3? VIlket jag fortfarande inte spelat färdigt, ens hälften tror jag?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av Kiario:

Ser katastrofalt ut. Trailer från CDred är ju 100 gånger bättre.
https://www.youtube.com/watch?v=xt_65k-gv1U
Kommer nog inte se netflix serien

Hur kan man mislyckas så varje gång från netflix. Det är ju nästan bara skit på den kanalen.

Ser okej ut!

Skrivet av humancentipede:

era flickvänner blir nog blöta i byxorna av den där killen .. så serien kommer gå bra

Era pojkvänner också

Skriv svar