Nu är den här igen: spelhelgen!

Robot
Nu är den här igen: spelhelgen!

Det varnas för sol. Bäst att hålla sig inomhus.

#fz, #spelhelg


Medlem

Har halkat in på Apex Legends igen. Spelade ett tag efter release, och var fortfarande kul nu tydligen.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Jag spelar fortfarande en hel del Vermintide 2. Nån måste ju hålla horderna i schack.

Medlem

jag bombar rising storm 2 vietnam helt enkelt, skoj som fan mkt starkt rekommenderat. favorit av krigsspel på många år.

https://opencritic.com/game/4414/rising-storm-2-vietnam

https://www.metacritic.com/game/pc/rising-storm-2-vietnam

https://store.steampowered.com/app/418460/Rising_Storm_2_Viet...


signatur

//monster

Medlem

Känns som jag är lite in between games för tillfället och har ingen aning om vad jag ska spela.

Medlem

Happ.... nu har gog rea också på game of the year edition på the witcher 3 med båda expansionerna.... tur att man ska tillbringa helgen hemma xD


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Ambassadör
Xbox

Jaga pluppar på kartan i Assassin's Creed IV: Black Flag är planen. Arrr mateys! Shiver me timbers etc etc.

Försöka få till lite Gears 5 Versus Tech Test också!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

Ett mycket bra spel men inte lika roligt som Red Orchestra 2. Mindre, krampaktigare banor och saknar den där riktigt råa känslan som RO2 har. Blev lite besviken efter 1300 timmar RO2.

Medlem

Inte haft någon riktig spelpepp sen jag varvade DmC5 (strålande spel!) för drygt en månad sedan, men plockade precis upp Prey för en femtiolapp på Steam så ska testa det!

Medlem

Idag börjar 4 veckor semester. Dags att beta av lite backlog mao.

Medlem

Jag flyttade 1 juli och har varit utan Internet sedan dess (med undantag för mobilsurfen som använts sparsamt vid behov). I onsdags, efter mer än två veckors väntan var teknikern från Borlänge stadsnät på plats i min lägenhet och nu är jag äntligen online igen. Så den här helgen ska jag posta retsamma kommentarer på FZ tills ni tröttnar på mitt barnsliga beteende och bannar mig från sajten. Sen ska jag fortsätta med Final Fantasy 12, och förhoppningsvis slutföra det i tid för FZ Summer Challenge.

Farornas Konung

Ska spela Fallout4, lite DayZ (jag vet att det är ett dött spel) samt Dead Rising 4 som ju kom till Xbox gamepass häromdagen. Allt spelas på PC.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jobbar i helgen, men den lilla lediga tid jag har ägnas för närvarande åt Rimworld och Dominions 5 vilket kanske inte är helt optimalt då det är två tidskrävande spel...

Obe
Medlem

Det kommer bli en helg med Warframe utan tvekan

Medlem

Håller fortfarande på med skräckspelet "The Dark Occult" (hette tidigare The Conjuring House och har varit på kickstarter tydligen) som släpptes oktober 2018 och jag älskar verkligen upplevelsen. Rekommenderar spelet till alla skräckfantaster. Ett stort spökhus där demoner och spöken (doh) jagar dig. Fantastiskt detaljerat hus med en ruggig rysare atmosfär. Bra ljudeffekter. Leta nycklar som låser upp fler rum och delar av den stora herrgården. Mycket backtracking i spelet vilket jag gillar. Det finns safe rooms där du kan spara och vara skyddad från fienderna. Spelet ligger på rea just nu på Steam för drygt 10 Euro från tidigare 14 Euro. Spelet är långt dessutom s man får massor av content för det priset. Ligger på 17 "Steam Hours" och har kommit lite mer än hälften drygt. Gå o köp!!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Obe
Medlem
Medlem

Total War: Warhammer. Enda spelet jag lyckats plocka alla achievements på. När jag klarat en sista kampanj som Bretonnia vill säga... Det lite lustiga är att jag var på 99% innan de släppte alla DLC. Massa nya achievements med varje släpp. Har givit mig fan på att jag ska ta den sista i helgen.

Sen blir det Pillars of Eternity 2: Deadfire.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Umi
Medlem

Lite blandat. FM 19 och Apex Legends har gått varmt i burken

Medlem

Jag springer runt i ett strålskadat Ryssland i Metro: Exodus. Kan tycka att den småöppna världen inte riktigt passar serien, men det har tillräckligt gott om klassiska sektioner för att jag ändå ska giilla spelet.

Hinner jag klart med spelet under helgen så blir det att köra vidare med Middle-Earth: Shadow of War. Älskar de Batman: Arkham-lika striderna, och var ett stort fan av föregångaren, men har inte riktigt fastnat för spelet som sådant än. Skulle behöva ett par dagar att verkligen grotta ner mig i det.

Medlem

Kör lite brädspel (Gloomhaven) hos några polare och i övrigt är det FFXIV som gäller, har inte spelat sedan 4.0 då jag tyckte att Stormblood var rätt kasst så jag behöver ta mig igenom allt 4.x content innan jag faktiskt är inne i Shadowbringers. Men det är kul det med!


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jag är halvvägs in i storyn i Valkyria Chronicles 4 som jag ska försöka bli klar med till Summer Challenge.

Det är första gången jag spelar något i Valkyria Chronicles-serien och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Stundtals är det rätt underhållande gameplay, men det överskuggas av att det är extremt mycket prat och cutscenes. Tyvärr går inget av det att skippa på något sätt, inte ens när man spelar om ett scenario (vilket man kan behöva göra några gånger för att få rank A). Väldigt märklig speldesign som drar ned betyget rejält... riktigt rejält.

Hade det inte varit för Summer Challenge så hade jag nog lagt ned spelet, men jag gör nog ett försök att spela klart trots allt. Bortsett från det enerverande pratet och alla cutscenes som måste ses om och om igen så är det ju kul gameplay trots allt.

1
Skriv svar