Spider-Man svingar sig förbi Batman som det bästsäljande superhjältespelet

Robot
Spider-Man svingar sig förbi Batman som det bästsäljande superhjältespelet
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Med rätta! Så fruktansvärt bra spel! Alla borde åtminstone ge det en chans!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Imponerande att göra det på så kort tid med en titel som bara är tillgänglig på ett format.

Vi kan nog räkna med att Insomniac började jobba med en uppföljare ganska fort efter att spelet släpptes.

Fantastiskt spel! Som du skriver i artikeln låter det dock otroligt med tanke på att Batman spelen bortsett från Arkham Knight finns på old gen och current gen konsolerna samt på pc.

Medlem

Som inbiten konsolspelare sen några år tillbaka så är det inte mer än rätt.
Sjukt bra spel!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Grukk:

Med rätta! Så fruktansvärt bra spel! Alla borde åtminstone ge det en chans!

Håller till fullo med. Jag brukar inte utnämna personliga GOTY, men detta var fan mitt GOTY 2018!


signatur

I drank what?

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Mirage:

Håller till fullo med. Jag brukar inte utnämna personliga GOTY, men detta var fan mitt GOTY 2018!

Eller hur! Helt klart mitt GOTY2018! GoW var sjukt bra det med, men det slog inte Spidde för mig!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Dags för en annan superhjälte snart, typ bara läderlappen på listan...


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Grukk:

Med rätta! Så fruktansvärt bra spel! Alla borde åtminstone ge det en chans!

Jag gav det två chanser med några månaders mellanrum just för att det fått så bra kritik. Första gången spelade 8-10 timmar och andra gången stängde jag av efter 15timmar kanske. Alldeles för repetivit. Stänge av skiten för gott.

Skribent

Tycker nog Batman-serien är bättre överlag, hela trilogin. Tyckte Spiderman led lite av "openworld-problemen" dvs blev rätt repetitivt. Men sving-mekaniken är spot-on, bara svinga runt höll mig underhållen i några timmar. Bra spel definitivt, men jag håller det nog rätt mycket lägre än de flesta andra (utom @Hexon).


signatur

"Writer and Fighter"

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Hexon:

Jag gav det två chanser med några månaders mellanrum just för att det fått så bra kritik. Första gången spelade 8-10 timmar och andra gången stängde jag av efter 15timmar kanske. Alldeles för repetivit. Stänge av skiten för gott.

Absolut! Det är inte för alla. Kul att du gav det en (två) chans! Det är det enda man kan göra.

Jag tyckte bara att det var så vansinnigt roligt att svinga runt i New York så jag blev aldrig uttråkad 😁


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Fantastiskt spel men håller arkham serien närmare om hjärtat.

Medlem
Skrivet av Grukk:

Absolut! Det är inte för alla. Kul att du gav det en (två) chans! Det är det enda man kan göra.

Jag tyckte bara att det var så vansinnigt roligt att svinga runt i New York så jag blev aldrig uttråkad 😁

Jag försökte verkligen ge det tid och chanser men det gick bara inte. Mitt problem är väll egentligen att jag är den sortens spelare som måste utforska varenda hörn i ett spel och försöka hitta allt. Nästan tvångsmässigt liksom. Har många gånger sagt till mig själv att nu ska jag bara lira igenom det för att njuta och uppleva spelet. Men sen så fort kartan öppnar sig så är det kört. Och ni som spelat Spider-Man vet hur kartan ser ut och alla dom sidequest som finns. Men absolut gillade jag svingandet och karaktärerna. Men det föll pladask efter det blev för repetitivt.

Skribent
Skrivet av Hexon:

Jag försökte verkligen ge det tid och chanser men det gick bara inte. Mitt problem är väll egentligen att jag är den sortens spelare som måste utforska varenda hörn i ett spel och försöka hitta allt. Nästan tvångsmässigt liksom. Har många gånger sagt till mig själv att nu ska jag bara lira igenom det för att njuta och uppleva spelet. Men sen så fort kartan öppnar sig så är det kört. Och ni som spelat Spider-Man vet hur kartan ser ut och alla dom sidequest som finns. Men absolut gillade jag svingandet och karaktärerna. Men det föll pladask efter det blev för repetitivt.

Jag var lite likadan förut, men fick som en melt down i AC: Unity, där blev det bara "fuck it!" och efter det har jag som haft lättare att kunna tvinga mig att köra huvudstoryn. Men jag håller helt med i att spelet är repetitivt, om det inte varit för den fina swing-mekaniken hade nog inte jag spelat igenom hela heller.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Hexon:

Jag försökte verkligen ge det tid och chanser men det gick bara inte. Mitt problem är väll egentligen att jag är den sortens spelare som måste utforska varenda hörn i ett spel och försöka hitta allt. Nästan tvångsmässigt liksom. Har många gånger sagt till mig själv att nu ska jag bara lira igenom det för att njuta och uppleva spelet. Men sen så fort kartan öppnar sig så är det kört. Och ni som spelat Spider-Man vet hur kartan ser ut och alla dom sidequest som finns. Men absolut gillade jag svingandet och karaktärerna. Men det föll pladask efter det blev för repetitivt.

Fattar verkligen. Är lite sån själv men brukar avklara kanske drygt sista 50-25% efter jag är klar med storyn om jag känner för det. Spider-Mans extraaktviteter var inte så mycket att hurra för, storyn var jävla stark dock så det är synd att du missade det.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Jag var lite likadan förut, men fick som en melt down i AC: Unity, där blev det bara "fuck it!" och efter det har jag som haft lättare att kunna tvinga mig att köra huvudstoryn. Men jag håller helt med i att spelet är repetitivt, om det inte varit för den fina swing-mekaniken hade nog inte jag spelat igenom hela heller.

Hehe. Kanske kommer till en sån punkt i livet jag med en vacker dag. Det är just den känslan av att, tänkt om jag missat nått bra😂

Ska jag vara ärlig så är jag nog den sista på denna planet som fortfarande inte lirat The Witcher 3 just pga jag hört så jäkla bra om det spelet och älskar i normala fall openworld spel och fantasy. Men är orolig för att jag inte ska gilla det eller kunna uppleva spelets story för att jag vet att det är enormt stort och innehåller väldigt mycket extra. Att jag helt enkelt tröttnar för fort.

Skrivet av Juel91:

Fattar verkligen. Är lite sån själv men brukar avklara kanske drygt sista 50-25% efter jag är klar med storyn om jag känner för det. Spider-Mans extraaktviteter var inte så mycket att hurra för, storyn var jävla stark dock så det är synd att du missade det.

Ja men visst brukar det vara så i många spel att i slutändan när man kommer till typ sista bossen så är man helt OP för allt samlande och letande att det liksom förstör lite av det roliga😉 Men vem vet, Jag kanske ger det en tredje chans nån gång i framtiden när min backlog inte sträcker sig från Luleå till Malmö 😂😂

Skribent
Skrivet av Hexon:

Ska jag vara ärlig så är jag nog den sista på denna planet som fortfarande inte lirat The Witcher 3 just pga jag hört så jäkla bra om det spelet och älskar i normala fall openworld spel och fantasy. Men är orolig för att jag inte ska gilla det eller kunna uppleva spelets story för att jag vet att det är enormt stort och innehåller väldigt mycket extra. Att jag helt enkelt tröttnar för fort.

Witcher var lite annorlunda, det var inte det här "gigantisk karta med tusen quest-marks". Många sidquest, men de gav något rent storymässigt för världen, det var dem som på något vis "byggde ut" världen och gav världen liv. Många gånger var de questen mycket mer intressanta än huvudstoryn för du fick lära dig känna världen genom personerna som levde i den. Inget kändes som utfyllnad.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar