World of Warcraft - Classic

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Verkar sådär kul att tvingas till att spela vissa specs. Ser inte det roliga i det alls

tror nog det går bra att spela det mesta, grejen på vanilla tiden var ju att folk var extremt nazi till vilken loot folk fick need'a på i dungeons, tror inte folk kommer vara lika trångsynta den här gången.

Endgame raid gear är ju en annan sak när bara vissa klasser kan använda grejer, så där är det ju lite förutbestämt.

Inaktiv
Skrivet av KeyserSoze:

tror nog det går bra att spela det mesta, grejen på vanilla tiden var ju att folk var extremt nazi till vilken loot folk fick need'a på i dungeons, tror inte folk kommer vara lika trångsynta den här gången.

Endgame raid gear är ju en annan sak när bara vissa klasser kan använda grejer, så där är det ju lite förutbestämt.

Jo jag vet att folk var väldigt nazi med specs och loots. En av många anledningar till att jag tycker vanilla-tiden var sämre än nutid
Tror det kommer vara exakt likadant tyvärr. Människor är människor och även om många här på forumet bland annat målar upp en falsk bild över hur awesome communityn var så är sanningen att det var minst lika toxic då som nu.

Det är vad jag tycker iaf så ingen behöver bli arg på mig nu och säga att jag har fel osv. Agree to disagree om så är fallet

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Jo jag vet att folk var väldigt nazi med specs och loots. En av många anledningar till att jag tycker vanilla-tiden var sämre än nutid
Tror det kommer vara exakt likadant tyvärr. Människor är människor och även om många här på forumet bland annat målar upp en falsk bild över hur awesome communityn var så är sanningen att det var minst lika toxic då som nu.

Det är vad jag tycker iaf så ingen behöver bli arg på mig nu och säga att jag har fel osv. Agree to disagree om så är fallet

Det är möjligt att det kan komma att vara så igen, men jag tror att det back in the days mest handlade om att folk var väldigt nya i rpg'n och helt enkelt inte förstod stats, utan mer definierade gearen efter typ, aldrig att en warrior får needa på en leather pryl som är svinbra för hans dps fast det han sprang runt i var någon skit mail pryl med lite extra armor, lite så. hehe, och med det i åtanke att det var så bara mellan klasserna så var det ju ännu värre mellan specs. Ah man får väl se, om man spelar.

Inaktiv
Skrivet av KeyserSoze:

Det är möjligt att det kan komma att vara så igen, men jag tror att det back in the days mest handlade om att folk var väldigt nya i rpg'n och helt enkelt inte förstod stats, utan mer definierade gearen efter typ, aldrig att en warrior får needa på en leather pryl som är svinbra för hans dps fast det han sprang runt i var någon skit mail pryl med lite extra armor, lite så. hehe, och med det i åtanke att det var så bara mellan klasserna så var det ju ännu värre mellan specs. Ah man får väl se, om man spelar.

Jag kommer troligtvis köra en nostalgisk warlock med samma namn jag hade när jag började.

Bara för att

Sen kommer jag garanterat inte göra mycket mer än så.. Har sprungit genom den contenten miljoner gånger och är inte det minsta sugen på att göra det för fem miljonte gången

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Jag kommer troligtvis köra en nostalgisk warlock med samma namn jag hade när jag började.

Bara för att

Sen kommer jag garanterat inte göra mycket mer än så.. Har sprungit genom den contenten miljoner gånger och är inte det minsta sugen på att göra det för fem miljonte gången

Typ samma för mig, nog för att jag älskat spelet. Men det är ju lite så, kan ju typ alla quests utantill fortfarande så mycket nötte man.

Tycker förövrigt att blizzard är extremt sena med detta, suget var betydligt mycket större för mig typ 5-6 år sen.
Har fortfarande ett litet agg mot dom för burning crusade och hur hundratals timmar med gearande scrubbades.

Det var tacken liksom, år av subbande och en kick in the nuts, börja om. Nog för att burning crusade var ok, så anser jag att en expansion med mer end game content hade varit mer passande.

Moderator | Testpilot

Tror ni det blir kul att pröva det här om man inte riktigt satt sig in i wow tidigare? Jag har tagit mig till typ level 35 eller så på live, men tycker väl ändå art jag inte sett så mycket av spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tror ni det blir kul att pröva det här om man inte riktigt satt sig in i wow tidigare? Jag har tagit mig till typ level 35 eller så på live, men tycker väl ändå art jag inte sett så mycket av spelet.

Classic är ett helt annat spel än live wow, så det tycker absolut att du skall prova. Spelet bjuder in/kräver betydligt mer interaktion mellan spelare i Azeroth, något moderna mmogs med all QoL nästan helt lyckats radera fullständigt.

Det är i synnerhet den delen jag ser fram emot att uppleva återigen. Ett levande Azeroth


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Moderator | Testpilot
Skrivet av Snake:

Classic är ett helt annat spel än live wow, så det tycker absolut att du skall prova. Spelet bjuder in/kräver betydligt mer interaktion mellan spelare i Azeroth, något moderna mmogs med all QoL nästan helt lyckats radera fullständigt.

Det är i synnerhet den delen jag ser fram emot att uppleva återigen. Ett levande Azeroth

Mm jag kände själv att det var rätt så tråkigt när allt blev automatiserat, typ. Spelade en del Runescape i mina yngre dagar och där fick man ju se till att lösa allt själv. Drygt men ändå uppskattat och fick hela upplevelsen att kännas mer levande, precis som du själv nämner.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Med tanke på att det nämnts flertalet gånger att communityt är toxic så önskar jag lämna den här, vår guild har alltid strävat efter att hålla en god miljö med högt i tak i guildchatten och lyckats väl med detta sedan 2015.

Saxar in!

Regementet rekryterar inför classic! Vi är en horde-guild som startade 2015 på Nostalrius och vi har spelat tillsammans sedan dess på Elysium, Kronos och Northdale. Vår ambition är att ha två raidgrupper: en som kommer ställa högre krav och cleara content i hög takt samt en för mer casual raiding och alts. Guilden har kollektivt clearat all content som finns och har mycket erfarna raidleaders, officers och core-members. Vi grundade guilden i syfte att skapa ett community som inte längre fanns, med sammanbitna och hjälpsamma spelare som inte enbart dök upp för raids och sedan försvann. Allting började med rekryteringsmeddelanden i Barrens, Ashenvale och Stranglethorn, sakta men säkert växte gruppen av främmande lowbies till en communityguild som nu hållit ihop i flera år för endgame content på flertalet realms och tills nyligen Kel'Thuzad på Northdale (18 Juli, 2019). Nu letar vi fler medlemmar att möta classic med! Vi kan garantera er den bästa stämningen ni haft sedan tidiga åren av Wow, inget kantigt och opersonligt som det tycks vara på retail. Vi är blandade spelare, precis som ni, allt från helgkrigare till de som tagit ut semester för att levla första releaseveckan! Vi kommer att raida high end, vi kommer ranka high warlord och vi kommer tillsammans att hacka ihjäl Stratholme tills ögonen blöder. Vi kommer finnas där, hjälpa varandra och ta oss i mål. Finns inte en person som varit oberörd i vår guild. Vår snittålder har legat på kring 27-30 år, men särskiljer självklart inte utan lägger vikt vid personlig mognad.

Välkomna att titta in i vår discord, vi har i skrivande stund över 60 guildies som är redo att sluta upp! Vi har flertalet på väg efter semestern och vi söker givetvis fler likasinnade! https://discord.gg/SwpxYtm

Skicka gärna meddelanden och ställ frågor, högt som lågt! Med vänlig hälsning, Niko & Regementet.

Inaktiv
Skrivet av Nikosaurus:

Med tanke på att det nämnts flertalet gånger att communityt är toxic så önskar jag lämna den här, vår guild har alltid strävat efter att hålla en god miljö med högt i tak i guildchatten och lyckats väl med detta sedan 2015.

Saxar in!

Regementet rekryterar inför classic! Vi är en horde-guild som startade 2015 på Nostalrius och vi har spelat tillsammans sedan dess på Elysium, Kronos och Northdale. Vår ambition är att ha två raidgrupper: en som kommer ställa högre krav och cleara content i hög takt samt en för mer casual raiding och alts. Guilden har kollektivt clearat all content som finns och har mycket erfarna raidleaders, officers och core-members. Vi grundade guilden i syfte att skapa ett community som inte längre fanns, med sammanbitna och hjälpsamma spelare som inte enbart dök upp för raids och sedan försvann. Allting började med rekryteringsmeddelanden i Barrens, Ashenvale och Stranglethorn, sakta men säkert växte gruppen av främmande lowbies till en communityguild som nu hållit ihop i flera år för endgame content på flertalet realms och tills nyligen Kel'Thuzad på Northdale (18 Juli, 2019). Nu letar vi fler medlemmar att möta classic med! Vi kan garantera er den bästa stämningen ni haft sedan tidiga åren av Wow, inget kantigt och opersonligt som det tycks vara på retail. Vi är blandade spelare, precis som ni, allt från helgkrigare till de som tagit ut semester för att levla första releaseveckan! Vi kommer att raida high end, vi kommer ranka high warlord och vi kommer tillsammans att hacka ihjäl Stratholme tills ögonen blöder. Vi kommer finnas där, hjälpa varandra och ta oss i mål. Finns inte en person som varit oberörd i vår guild. Vår snittålder har legat på kring 27-30 år, men särskiljer självklart inte utan lägger vikt vid personlig mognad.

Välkomna att titta in i vår discord, vi har i skrivande stund över 60 guildies som är redo att sluta upp! Vi har flertalet på väg efter semestern och vi söker givetvis fler likasinnade! https://discord.gg/SwpxYtm

Skicka gärna meddelanden och ställ frågor, högt som lågt! Med vänlig hälsning, Niko & Regementet.

https://scontent.farn2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/67086751_2765...

Låter riktigt bra! Hoppas ni får en framgångsrik guild med mycket kul i classic:)

Medlem

Glöm inte att det finns en facebook grupp som ni kan gå med för er som ska spela classic! =D
https://www.facebook.com/groups/WoWClassicSverige/

För min del blir det shaman, dock hade de varit kul testat betan men jag får vänta eftersom jag inte har sub! =/
Tycker dom borde låtit alla köra..
Tror inte dom förstår hur många med ej sub som kommer spela!
Servrarna kommer inte räcka till haha! Kommer bli kaos vid questing :E


signatur

Besök min kanal för senaste CSGO nytt:
http://www.youtube.com/user/proffzetmedz

Avstängd

Jisses, var med i stresstestet i torsdags/fredags och gick sen in igår igen. Det är lätt att fastna. Drog upp en rogue till 14 och har dött några gånger. Det är rätt svårt men jisses så kul! Trodde jag aldrig. Det är nåt magiskt med Azeroth.

Medlem

Nån som vet om ett svensk/nordiskt hord guild, för pvp/pve spel. Ej HC, för äldre spelare...typ 25++

Medlem

Har fortfarande inte bestämt mig för vilken klass jag ska spela, nu måste man ju välja rätt server då det bara finns två.

Lutar åt att spela på den server som det svenska community inte ska spela på. Då jag tycker om att spela med folk ute i Europa hellre än 14åriga dryga svenska kids.


signatur

IDKFA

Inaktiv
Skrivet av mrFluffy:

Lutar åt att spela på den server som det svenska community inte ska spela på. Då jag tycker om att spela med folk ute i Europa hellre än 14åriga dryga svenska kids.

Du föredrar 14åriga dryga kids från andra europeiska länder alltså?

Medlem

Om någon vill ha en ganska snäll & artig Human Prot Warrior till hands på Alliance-sidan av Pyrewood Village så har jag startat ett litet internationellt PvE-community på Discord (där jag heter Chiefen#3549 / Jules):

Välkomna till: https://discord.gg/BhpPQHB så kör vi lite dungeons! (Vi talar engelska!)

Medlem

Det blir nog Warlock på Mirage Raceway som Horde.
Ingen idé att köra PVP server, vet att saker och ting kommer gå sönder när Rogue konstant hugger mig i ryggen :).

Inaktiv
Skrivet av Redguard:

Det blir nog Warlock på Mirage Raceway som Horde.
Ingen idé att köra PVP server, vet att saker och ting kommer gå sönder när Rogue konstant hugger mig i ryggen :).

Jepp.. finns inget värre än gankmongon som spenderar varenda vakna sekund med att ganka lowlevels ute i världen för att känna sig stora och starka

Gen
Medlem
Skrivet av Tsteken:

Det är guld att se alla som ska berätta att dem MINSANN inte ska spela, gärna med ett bittert tillägg varför. Är ju värre än cross-fit utövare eller veganer.

Jag ska spela Orc Shaman och det kommer bli sjukt kul trots man närmar sig 40 så finns det lite kvar i gamingglöden för WoW

Testade lite i helgen och nostalgikänslan dök faktiskt upp en smula, mycket trevligt! Lär smålira då och då när jag känner för det.

Medlem

Det verkar som att i stort sett alla spanjorer valde Shazzrah. Då blir det Golemagg för mig istället.

Orkar inte med habla habla si senor i chatten konstant.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Det verkar som att i stort sett alla spanjorer valde Shazzrah. Då blir det Golemagg för mig istället.

Orkar inte med habla habla si senor i chatten konstant.

Dock är det ju tydligen en stor andel från norden som valde Shazzrah också?

http://nordicclassic.jinnis.se/ <- där ser du en del guilder


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det verkar som att spanjorerna och polackerna valde att rolla på Shazzrah ja. I slutändan tror jag dock inte det kommer vara ett problem. Angående Vi nordiska spelare som slutit upp och reservat namn på Shazzrah så är senaste nytt att vi kommer att avvakta och se om Blizzard släpper fler servrar eller inte innan release. Släpps fler kan det eventuellt vara aktuellt att välja en annan server (om fler PvP servrar kommer) men som det är nu ser det ut som att Norden kommer lira på Shazzrah.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Det verkar som att spanjorerna och polackerna valde att rolla på Shazzrah ja. I slutändan tror jag dock inte det kommer vara ett problem. Angående Vi nordiska spelare som slutit upp och reservat namn på Shazzrah så är senaste nytt att vi kommer att avvakta och se om Blizzard släpper fler servrar eller inte innan release. Släpps fler kan det eventuellt vara aktuellt att välja en annan server (om fler PvP servrar kommer) men som det är nu ser det ut som att Norden kommer lira på Shazzrah.

Golemagg funkar ju? Finns en del svenskar där redan.

Det var inte ens någon kö till Golemagg när jag gjorde en karaktär där istället.

Det var däremot 14 tusen i kö till Shazzrah.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Golemagg funkar ju? Finns en del svenskar där redan.

Det var inte ens någon kö till Golemagg när jag gjorde en karaktär där istället.

Det var däremot 14 tusen i kö till Shazzrah.

Absolut! Nu är jag tyvärr bara en peasant och inte någon som har något att säga till om var alla guilder som signat upp för den här nordiska samlingen skall lira. Dock vet jag att flera mindre och lite större content creaters/streamersi EU valt att lira på Golemagg vilket många är starkt emot (jag med). Det må vara extremt mycket folk på Shazzrah men jag har hellre för många spelare än för få, även om jag tror att alla servrar kommer ha stark population. Men känns som att det är rätt val att lira där den stora massan av nordiska spelare ska lira då jag personligen tycker norrmän/danskar etc etc är sköna att spela med

Medlem

Once a huntard, always a huntard! Vet dock inte vilken ras jag känner mest för...
Och vill nog inte bege mig in i det utan en schysst social guild i ryggen.

Kan vara så att jag hakar på @Nikosaurus gäng.

Men spelar nog mest casual.

Medlem

@DieZe:

Problemet med Shazzrah är mängden spanjorer. De är inte så pigga på att prata eller skriva på engelska vilket blir väldigt irriterande efter ett tag. Ca 30-40 spanska guilder kommer att finnas på Shazzrah :<

Det finns väl sedan inga streamers i Europa med många tittare? De som har många tittare har väl sagt att de ska spela på amerikanska servrar.

Jag och några till tänkte först spela på Shazzrah men nu blir det Golemagg istället. Enligt statistik så är det många svenskar, holländare, tyskar och engelsmän på Golemagg.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

@DieZe:

Problemet med Shazzrah är mängden spanjorer. De är inte så pigga på att prata eller skriva på engelska vilket blir väldigt irriterande efter ett tag. Ca 30-40 spanska guilder kommer att finnas på Shazzrah :<

Det finns väl sedan inga streamers i Europa med många tittare? De som har många tittare har väl sagt att de ska spela på amerikanska servrar.

Jag och några till tänkte först spela på Shazzrah men nu blir det Golemagg istället. Enligt statistik så är det många svenskar, holländare, tyskar och engelsmän på Golemagg.

Källa på statistiken? Försöker själv gräva fram så mycket data som möjligt innan release så jag faktiskt blir 100% nöjd med mitt val av server då det är så viktigt i Classic ^^

Medlem
Skrivet av DieZe:

Källa på statistiken? Försöker själv gräva fram så mycket data som möjligt innan release så jag faktiskt blir 100% nöjd med mitt val av server då det är så viktigt i Classic ^^

Jag har personligen inte sett någon statistik, men det ska finnas någonstans. Det var någon på EU-forums som hade sett någon skriva på discord att det var "Swedes, Dutch, Germans and English" enligt statistik som han hade sett.

Nu kan ju denna statistik vara bs, men jag vet svenskar som först hade tänkt att spela på Shazzrah som nu istället tänker spela på Golemagg pga alla spanjorer.

Avstängd

For the horde!

Jag minns när man kunde byta mellan Horde och alliance, då mergade våran guild med en annan på alliance sidan. Jag tyckte dock att det var så tråkigt att spela där så tog ett break ett tag då, även fast man kunde vara shaman där också då. Orcer ser coolare ut.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Moltoy:

Nån som vet om ett svensk/nordiskt hord guild, för pvp/pve spel. Ej HC, för äldre spelare...typ 25++

Vi är flera gillen som valt "Mirage Raceway". Bl.a Friskyttarna och Vanheim. Stora svenska spel-communities som varit aktiva under många år.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Skriv svar