En av de bästa grafikmoddarna till The Witcher 3 blir ännu sexigare

Robot
En av de bästa grafikmoddarna till The Witcher 3 blir ännu sexigare

Tänk att läder kan vara så vackert.

#mod, #the-witcher-3-wild-hunt


Medlem

Jahaja, någon läser PCGamer

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fiddi:

Jahaja, någon läser PCGamer

Fredrik skriver faktiskt för PC Gamer också, inte bara FZ.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fredrik skriver faktiskt för PC Gamer också, inte bara FZ.

Okej, men artikeln som finns på PCGamer (engelska versionen, visste inte ens att den svenska versionen fanns längre) var skriven av en Ian Boudreau så tyckte det var lite smålustigt att denna dök upp ett par timmar efter Ians artikel.

Medlem

Videon är redan borttagen....
Men! Spelar the witcher 3 nu och kör vanilla. Tycker det ser bra ut som det gör.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Redaktör
Ponny

@Fiddi: Nå, nu var det faktiskt big boss Calle som skickade en reddit-länk.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

grymt sa grisen!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@Fiddi: Nå, nu var det faktiskt big boss Calle som skickade en reddit-länk.

Helt okej, det med Gillar för övrigt mod-relaterade artiklar, ni borde göra dem oftare
Alltid roligt att läsa vad moddingverksamheten lyckas koka ihop.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fiddi:

Okej, men artikeln som finns på PCGamer (engelska versionen, visste inte ens att den svenska versionen fanns längre) var skriven av en Ian Boudreau så tyckte det var lite smålustigt att denna dök upp ett par timmar efter Ians artikel.

Inte som att PC Gamer är den enda i världen om att skriva om just den här nyheten Är det spelnyheter av något slag (I detta fall PC) så skriver de flesta om samma saker, med vissa undantag.

Men jag förstår.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av magma:

Videon är redan borttagen....
Men! Spelar the witcher 3 nu och kör vanilla. Tycker det ser bra ut som det gör.

Nej, den är inte borttagen, man måste bara titta på den direkt på hans kanal på youtube.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte som att PC Gamer är den enda i världen om att skriva om just den här nyheten Är det spelnyheter av något slag (I detta fall PC) så skriver de flesta om samma saker, med vissa undantag.

Men jag förstår.

Såklart, och hade resonerat precis likadant vanligtvis, men just för att det var en mod-artikel så stod det ut lite. Men vafan, det spelar ingen roll, ju fler som kan ta del av nyheten, desto bättre

Medlem
Skrivet av magma:

Videon är redan borttagen....
Men! Spelar the witcher 3 nu och kör vanilla. Tycker det ser bra ut som det gör.

Finns ju mängder med bra moddar som inte ändrar det visuella, så som:

Configurable Boat Speed
Sort Everything
Fast Travel from Anywhere
Increased Stack Size Of Alcohols
Galloping In Cities
Alternate Lightsources Interaction (Denna är asbra!)
Minimap Zoom
Jump In Shallow Water

Det är bara få av de jag känner förbättrar spelet en hel del, finns många fler.

Medlem

Vill ge en liten varning då jag håller på och kör igenom Witcher 3 igen och "Fast Travel from Anywhere" har en tendens att bugga sig på vissa quests (har hänt 2-3 gånger för mig) om man teleporterar iväg innan man har tagit sig till en "osynlig" checkpoint som triggar nästa follow up quest.

Medlem

Holy crap.

Om nu SE hade kunnat göra nåt liknande för FFXIV... Shadowbringers gör mycket rätt, men spelet har fortfarande urusla texturer på många ställen.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

@deezel: Tack


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Finns ju mängder med bra moddar som inte ändrar det visuella, så som:

Configurable Boat Speed
Sort Everything
Fast Travel from Anywhere
Increased Stack Size Of Alcohols
Galloping In Cities
Alternate Lightsources Interaction (Denna är asbra!)
Minimap Zoom
Jump In Shallow Water

Det är bara få av de jag känner förbättrar spelet en hel del, finns många fler.

Ska kolla in dessa, tackar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Behöver man dubbla 2080Ti för att köra på High eller? xD

Inaktiv

Coolt men halvt meningslös video som bara fokuserar på olika close ups. Hade föredragit att få se hur det ser ut när man väl springer omkring men då ser man kanske ingen större skillnad. Ungefär som alla mod showcase till Skyrim där de kör fov på 40 och maxat DoF för att maximera den cinematiska känslan.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Coolt men halvt meningslös video som bara fokuserar på olika close ups. Hade föredragit att få se hur det ser ut när man väl springer omkring men då ser man kanske ingen större skillnad. Ungefär som alla mod showcase till Skyrim där de kör fov på 40 och maxat DoF för att maximera den cinematiska känslan.

Tänkte precis som du.
Grymt snyggt och massor av arbete bakom något som ska ses på "avstånd".


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

drog igång spelet igår efter att spelat Sekiro. Oj Oj Oj vad stridssystemet saknar tyngd. Tänk om man kunde modda stridssystemet så att det blev mer som Sekiro. det hade varit något.

Medlem

När man sitter och spelar igenom Witcher 3 för första gången och den här dyker upp på förstasidan tackar! och tack alla andra som tipsat om mer moddar <3

Medlem

@OddGreen:

Hittade en video av ett tokmoddat Skyrim för ett år sen eller så, vacker till tusen var det och det fick mig att börja leta efter alla mods den personen använde. Ja, fram tills jag började läsa kommentarerna till videon och såg att någon frågade vad som "krävdes" för att få spelet att flyta på utan att lagga sönder totalt.

Och tyvärr, det krävde en djävulskt massa kraft för att få spelet att bli så snyggt. Tror killen körde 2x 1080 Ti som fortfarande kostar dryga 10 papp (såg jag nu när jag googlade snabbt), 1 ultrasnabb SSD enbart för det spelet och överdrivet mycket ram samt givetvis allt annat lull ull i datorväg. Där och då gav jag upp mina drömmar om att spela om hela Skyrim uppdaterat till 2018 års AAA standard.

Misstänker att den här HD modden skulle få min stackars dator att gå ut i vild strejk om jag skulle få för mig att testa den och då har jag ändå en relativt bra burk. :/

Edit -

Gick in och kollade priser på värstingkort och satte fan kaffet i halsen när jag såg priserna på de dyraste modellerna;

Ett nytt grafikkort? PNY Quadro RTX 8000 kan fås för det fashionabla priset av 85.999 kr hos komplett.se samt till det en ny processor, Intel Xeon Platinum 8180, som kostar 115.999, vilket är lika mycket som en väldigt bra begagnad bil... 201998 kr kostar alltså det fetaste grafikkortet och processorn jag hittade på deras sida tillsammans. Misstänker dock att dessa inte är gjorda för att spela med utan är till för servrar och väldigt specifika och extremt krävande cad-modeller.

Medlem
Skrivet av Chomag:

@OddGreen:

Gick in och kollade priser på värstingkort och satte fan kaffet i halsen när jag såg priserna på de dyraste modellerna;

Ett nytt grafikkort? PNY Quadro RTX 8000 kan fås för det fashionabla priset av 85.999 kr hos komplett.se samt till det en ny processor, Intel Xeon Platinum 8180, som kostar 115.999, vilket är lika mycket som en väldigt bra begagnad bil... 201998 kr kostar alltså det fetaste grafikkortet och processorn jag hittade på deras sida tillsammans. Misstänker dock att dessa inte är gjorda för att spela med utan är till för servrar och väldigt specifika och extremt krävande cad-modeller.

Men varken det kortet eller processorn är tänkta för spel. Det är mer till för CAD etc.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar