19 år efter ettan – Rune 2 närmar sig release!

Robot
19 år efter ettan – Rune 2 närmar sig release!

Säljs exklusivt av... ja, du vet nog vilken butik.

#epic, #human-head, #releaselistan, #rune-2


Medlem

Hade de skippat survival-delen och satsat på bra combat hade jag varit intresserad, men inte som det ser ut idag.

Medlem

Har man väntat 19 år så kan man vänta 6 månader till.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Rubriken får en att tro att spelet utvecklats i 19 år, skulle satt Star Citizen i perspektiv.
...men riktigt så är det ju inte.

Medlem

Helt ärligt, ser så jävla kefft ut. Dom kunde bara gjort en remake eller remaster på Rune 1 så hade det varit ett mästerverk. Vad fan är det här?

Gen
Medlem
Skrivet av Bennii:

Hade de skippat survival-delen och satsat på bra combat hade jag varit intresserad, men inte som det ser ut idag.

Håller helt och hållet med dig! Är personligen inget fan av att bygga saker och hade verkligen föredragit ett linjärt SP spel som ettan istället för open world co-op.

Medlem

Så det här är typ som Conan:Exiles men med nordiska gudar då?

Medlem

De försöker att få det att låta som något nytt men för mig låter det bara som ännu ett jäkla survival-spel i högen. Äeh, de skulle kört något i linje med ettan istället, med fokus på responsiv combat i MP.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ulrik.borg:

Rubriken får en att tro att spelet utvecklats i 19 år, skulle satt Star Citizen i perspektiv.
...men riktigt så är det ju inte.

Äsch. Finns många spel, filmer och annat man generellt skriver "efter XX år" och de flesta menar inte att de jobbat på den så länge. Finns undantag där man väntat länge, men spelet bara utvecklats under kanske 3-4 år, eller Duke Nukem när de faktiskt jobbat på det under hela perioden.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk

Spelet ser redan tio år gammalt ut, vad är det här för skräp?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av blackidus:

Så det här är typ som Conan:Exiles men med nordiska gudar då?

Det verkar inte bättre...

Medlem

Det ser ut som ett Rune 2 som dom glömde släppa för sisådär 10 år sen
Rolig trailer med, haha. "Fire!" och sen en byggnad som står i lågor ba, wow okej? xD

Medlem

Behållningen med Rune var ju combatsystemet och de responsiva attackerna som kändes fysiska. Hoppas att det årerkommer, annars är jag skeptisk.

Rune var ett sånt jäkla Episkt spel.

Har inte testat det här sen betan typ började för nåt år sen säkert men.....uch vad jag blev besviken då

Tvingade mig själv att försöka tycka om det men, det gick inte


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av ChalleT:

Behållningen med Rune var ju combatsystemet och de responsiva attackerna som kändes fysiska. Hoppas att det årerkommer, annars är jag skeptisk.

Vill du lira något med bra combat kan jag rekommendera absolver!
Gav mig lite god of war vibbar, med blockandet och dodgeandet och bossar man är tvungen att lära sig deras pattern.

Plockade upp det härom dan och har bara lirat 4tim med polare, så vet dock inte om det blir shallow och tråkigare längre fram.

Men är ju snart steamrea, så kommer nog finnas för en billig peng då spelet släpptes 2017

Medlem

De har stängt av kommentarer och likes/dislike ratio på videon. Säger ju en del om vad de är för utvecklare.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Rubriken får en att tro att spelet utvecklats i 19 år, skulle satt Star Citizen i perspektiv.
...men riktigt så är det ju inte.

Ja, den rubriken var lite skev.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av ulrik.borg:

Rubriken får en att tro att spelet utvecklats i 19 år, skulle satt Star Citizen i perspektiv.
...men riktigt så är det ju inte.

Såg ej det. Fixar.


signatur
Medlem

Tycker också spelet verkar mycket fail, vet inte varför det måste bli såhär alltid.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Har tagit bort mitt EPIC konto nu men undrar om detta är kul.

Medlem

Oj! Har helt missat det här. Ser grymt ut! Blir helt klart ett köp.

Skrivet av Barkbiten:

De har stängt av kommentarer och likes/dislike ratio på videon. Säger ju en del om vad de är för utvecklare.

Hade jag med gjort när alla har hajpat ett spel i 2 år men kissar i byxan när man inte kan handla det på Ica, utan måste gå till Hemköp.

Sen behöver man inte ens gå o köpa det utan det är plötsligt jobbigt och skaffa ett konto till.

Om spelföretaget får mer pengar över för att inte Hemköp tar lika hög procent, hur fan kan man inte fatta det.
Tippar på att alla gnällskallar är födda efter -98


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hade jag med gjort när alla har hajpat ett spel i 2 år men kissar i byxan när man inte kan handla det på Ica, utan måste gå till Hemköp.

Sen behöver man inte ens gå o köpa det utan det är plötsligt jobbigt och skaffa ett konto till.

Om spelföretaget får mer pengar över för att inte Hemköp tar lika hög procent, hur fan kan man inte fatta det.
Tippar på att alla gnällskallar är födda efter -98

Jag syftade mer på att de fått kritik för att spelet ser ut som skräp och har funktioner som spelare inte ville ha. När folk stänger av kommentarer på Youtube så brukar de ha något att dölja eller så kan de inte ta kritik. Jag antar att din usla analogi syftar på Steam och Epic Game Store?

Som jag sagt innan, vad erbjuder Epic mig som kund som Steam inte redan gör bättre? Jag skiter ärligt talat totalt i om utvecklaren får mer pengar när storen suger röv. Det är också enda argumentet som Epic försvare fortsätter komma med.

Förövrigt så finns det folk som föredrar Ica framför Coop eller hemköp så vad fan va din poäng förutom att låta edgy och att alla som klagar är födda efter 98?

Försvarar inte Epic store...
Men visst, jag tror med spelet kommer va kasst, men dom gör nog sitt bästa.

För övrigt har dom lyssnat massa på fansen och lagt till och dragit ifrån en hel del funktioner.


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Har kollat spelets hemsida och sett Youtube vids,
Men altså vad är det för typ av spel?
Multiplayer survival? MMO? coop RPG?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

@toast: Det är singleplayer under kampanjläget men du kan även spela multiplayer. I grund och botten är det alltså ett äventyr men med möjligheten att bara hacka ihjäl några polare när humöret faller på.

EDIT: Man kan spela äventyret med en polare också, ganska betydande detalj som jag glömde nämna.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Vill du lira något med bra combat kan jag rekommendera absolver!
Gav mig lite god of war vibbar, med blockandet och dodgeandet och bossar man är tvungen att lära sig deras pattern.

Plockade upp det härom dan och har bara lirat 4tim med polare, så vet dock inte om det blir shallow och tråkigare längre fram.

Men är ju snart steamrea, så kommer nog finnas för en billig peng då spelet släpptes 2017

Tack för tipset!
Skall kollas in. God of war spelen skulle jag vilja prova också, men har inte haft möjligheten ännu tyvärr.

1
Skriv svar