Ryktena stämde - uppgraderad Nintendo Switch-modell avtäckt

Robot
Ryktena stämde - uppgraderad Nintendo Switch-modell avtäckt

Ingen "Pro"-enhet men med rejält bättre batteritid.

#nintendo-switch


Medlem

Så den här ersätter alltså den tidigare versionen? Eller kommer den fortsatt att finnas kvar?

Medlem

Man behöver alltså se till att man får en Switch med rätt model nummer om man köper nu? Det verkar ju inte helt genomtänkt... eller har jag missat något?

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Man behöver alltså se till att man får en Switch med rätt model nummer om man köper nu? Det verkar ju inte helt genomtänkt... eller har jag missat något?

Får ju hoppas att det blir lite tydligare än så. Minns fortfarande hur det var när man fick söka med ljus och lykta efter svenska butiker som sålde Falcon/Jasper-versionen av Xbox 360 när man ville undvika RROD.

Medlem

"... biffigare batteri till samma pris som tidigare produkt. Denna kommer att ersätta tidigare paket där docka och löstagbara joy cons ingått."

Men om inte docka och j/c ingår längre så är det väl knappast billigare, eller missförstod jag något?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

"... biffigare batteri till samma pris som tidigare produkt. Denna kommer att ersätta tidigare paket där docka och löstagbara joy cons ingått."

Men om inte docka och j/c ingår längre så är det väl knappast billigare, eller missförstod jag något?

Docka och joy cons kommer ingå, samma produkt som tidigare, fast med uppdaterat kretskort.


signatur
Medlem

Grejen är att det inte är ett större batteri.
Det är faktiskt mindre, och använder sig av nya versionen av tegra chippet som Nintendo kommer använda till lite versionen.
Som i följd gör så att det drar mindre soppa.
Detta var planerat att vara en silent revision troligen.
Dom gjorde samma skit med new 3ds, att dom sålde samma enhet fast med två olika panel typer.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Dom gjorde samma skit med new 3ds, att dom sålde samma enhet fast med två olika panel typer.

Nja, New 3DS skulle väl snarare vara den "Pro"-version som många hoppades på med den uppdaterade Switchen. Långt ifrån samma enhet om man ser till hårdvaran.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Docka och joy cons kommer ingå, samma produkt som tidigare, fast med uppdaterat kretskort.

Ah ok, tack. Jag som misstolkade texten. Det lät som att den kommer att ersätta hela paketet med ett nytt paket där det inte ingår.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Gnällkuk

Men vad fan, blå och bearniäsesåsgul istället för den svenskgula i den andra varianten :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av kebbe:

Nja, New 3DS skulle väl snarare vara den "Pro"-version som många hoppades på med den uppdaterade Switchen. Långt ifrån samma enhet om man ser till hårdvaran.

Läste du allt jag skrev eller?
Men ja, New 3DS skulle man kunna jämföra med den kommande Pro versionen.
Men jag tog upp 3DS i det här fallet som ett exempel för att det inte är ovanligt för Nintendo att smyga in ändringar på sina konsoller och sen sälja det för samma pris.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Så det kommer alltså att finnas en hel del modeller som är sämre fast som kostar lika mycket? Eller rear man ut de sämre modellerna kanske?

Jättebra att uppgraderingen sker, jag kommer att köpa. Men spontant känns det som att övergången kommer att bli rörig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Så det kommer alltså att finnas en hel del modeller som är sämre fast som kostar lika mycket? Eller rear man ut de sämre modellerna kanske?

Jättebra att uppgraderingen sker, jag kommer att köpa. Men spontant känns det som att övergången kommer att bli rörig.

Du kommer nog bara se skillnad på dom med serienummret på kartongen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Du kommer nog bara se skillnad på dom med serienummret på kartongen

This! Den här typen av tyst uppgradering sker ofta. Snabbare hdd, tystare skivspelare/ny släde, lägre strömförbrukning mm. Här blir den däremot mer märkbar om du mest spelar bärbart.

Medlem

Åtgärdat barndomsfelen så man inte repar displayen när man stoppar i och tar ut den ur dockan?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Godofcheese:

Grejen är att det inte är ett större batteri.
Det är faktiskt mindre, och använder sig av nya versionen av tegra chippet som Nintendo kommer använda till lite versionen.
Som i följd gör så att det drar mindre soppa.
Detta var planerat att vara en silent revision troligen.
Dom gjorde samma skit med new 3ds, att dom sålde samma enhet fast med två olika panel typer.

Min japanska är så rostig!


signatur
Medlem

Nintendo är verkligen inne på det här med bärbart. De älskar bärbart. Men min uppfattning är, och jag kan ha fel, att de flesta väljer att spela Nintendo Switch i stationärt läge. Alltså genom sin TV och nästan aldrig tar upp den från stationen. Om det nu stämmer att de flesta gör såhär, då betyder det ju att de flesta inte kommer behöva en switch med bättre batteritid heller...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Nja, New 3DS skulle väl snarare vara den "Pro"-version som många hoppades på med den uppdaterade Switchen. Långt ifrån samma enhet om man ser till hårdvaran.

Det var nog mer menat att det släpptes 2 "olika" New 3DS, en med IPS-paneler och en med TN-paneler. Möjligt att det finns mellanting med blandade paneler, det vet jag inte.

Medlem
Skrivet av Shuriko:

Åtgärdat barndomsfelen så man inte repar displayen när man stoppar i och tar ut den ur dockan?

aldrig sett det som ett problem och då dockar barnen den i och ur hela dagarna. Jag köpte switch på releasedagen.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Nintendo är verkligen inne på det här med bärbart. De älskar bärbart. Men min uppfattning är, och jag kan ha fel, att de flesta väljer att spela Nintendo Switch i stationärt läge. Alltså genom sin TV och nästan aldrig tar upp den från stationen. Om det nu stämmer att de flesta gör såhär, då betyder det ju att de flesta inte kommer behöva en switch med bättre batteritid heller...

De flesta spelar verkligen inte stationärt. Varken nationellt eller globalt. Hela Switch Lite är ju ett bevis på att Nintendo själva anser att det är en bärbar konsol som går att docka. Inte en stationär som du kan ta med dig. Enda anledningen att de initialt marknasförde Switch så var för att många har en negativ inställning till bärbart spelande.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Nintendo är verkligen inne på det här med bärbart. De älskar bärbart. Men min uppfattning är, och jag kan ha fel, att de flesta väljer att spela Nintendo Switch i stationärt läge. Alltså genom sin TV och nästan aldrig tar upp den från stationen. Om det nu stämmer att de flesta gör såhär, då betyder det ju att de flesta inte kommer behöva en switch med bättre batteritid heller...

Spelar nog 95 % av min Switchtid bärbart. På tåget till jobbet, på lunchrasten, i sängen innan jag lägger mig. Stationärt läge tänker jag nog ens aldrig på.

Medlem

Fortfarande alldeles för dyrt. Så än så länge Nej tack. 1500 är max för hårdvaran. Det är inte värt mer.

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Spelar nog 95 % av min Switchtid bärbart. På tåget till jobbet, på lunchrasten, i sängen innan jag lägger mig. Stationärt läge tänker jag nog ens aldrig på.

jag vill ha en switch, lite är ju smutt men känns drygt att förlora möjligheten att kunna docka enheten.,...

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Grejen är att det inte är ett större batteri.
Det är faktiskt mindre, och använder sig av nya versionen av tegra chippet som Nintendo kommer använda till lite versionen.
Som i följd gör så att det drar mindre soppa.
Detta var planerat att vara en silent revision troligen.
Dom gjorde samma skit med new 3ds, att dom sålde samma enhet fast med två olika panel typer.

Var har du läst att batteriet har mindre kapacitet?


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

För den hårdvara och så få spel det finns för dom priserna nej tack.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Fortfarande alldeles för dyrt. Så än så länge Nej tack. 1500 är max för hårdvaran. Det är inte värt mer.

Den är givetvis värd mer än så. Mellan min Switch, min PC och min PS4 är switchen den enhet jag använt överlägset mest det senaste året. Fantastiska spel och fantastisk hårdvara. Med tanke på hur den säljer är det nog många som inte håller med dig.

Kontot avslutas

Jag tycker ju att Nintendo åtminstone kunde byta ut vilka färger det är på Joy-Conen i den nya versionen så att man ser någon skillnad, annars borde det vara lätt att få den gamla versionen vid en övergångsperiod.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av helvete!:

Den är givetvis värd mer än så. Mellan min Switch, min PC och min PS4 är switchen den enhet jag använt överlägset mest det senaste året. Fantastiska spel och fantastisk hårdvara. Med tanke på hur den säljer är det nog många som inte håller med dig.

Exakt samma här! Så ja. Det är den enhet jag betalat klart lägst i krona/timme god underhållning för jämfört med PC och Ps4. Just nu är ett exempel. Har RDR2 på Ps4 installerat och klart. Skulle börja spela på semestern för tre veckor sedan. Har istället kört Oxenfree och Hollow knight på balkongen i hängmattan istället. Bästa sommarkvällarna när barn äntligen somnat.

Medlem

Just det, för de som undrar hur man ska kunna se skillnad verkar det som att de lanserar nya kartonger. Det kanske inte är bombsäker metod, men ganska enkelt att hitta i hyllan då i alla fall. Röd bakgrund nu istället för vit.

Medlem
Skrivet av Barak:

Var har du läst att batteriet har mindre kapacitet?

Det undrar jag också, vad jag har hört så är det samma batteri, däremot så är nya tegra chippet mera energisnålt vilket bostar tiden.

12
Skriv svar