Den stora Assassin's Creed Odyssey-tråden

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag vet allvarligt talat inte om jag kommer ta upp odyssey igen när man spelat ett så bra spel som rdr2. Ribban höjdes kan man säga, ubisoft har det dom gör nu om dom ska bräcka detta i nästa AC.

Jag har ingen konsol, så för mig är det enkelt. Däremot så känns det som att jag i princip spelat klart AC:O. Är klar med alla stora delarna i spelet, sen finns det inte så mycket mer att göra än testa olika builds och röja runt. Fire warrior med rätt gear är rätt så OP dessutom.

Sen tycker jag de är rätt olika spel, AC:O är ett action rpg där man kan blir rejält mäktig och mörsa igenom motstånd. Som jag förstått det är RDR2 ett storybaserat mer långsamt realistiskt spel med vissa lätta survivalmekaniker.

Avstängd

Jag testar nya expansionen just nu. Känns lite ovant kan jag säga då man suttit med rdr2 sen det släpptes haha. Man märker även hur kasst det ser ut när man rider på hästen jämfört med rdr2, och när man går och springer, allt är sämre.

Men jag gillar AC så kommer spela expansionerna självklart, var ju mycket nytt sen man spelade det för ett par månader sedan. Känns som att jag har hur mycket som helst att göra i det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

När får man ta del av 1.14 patchen på Steam dååååååå, alltid lika värdelöst.

EDIT:
En halvtimme efter det inlägget sitter man och laddar ned patchen.
Krävs inte mycket för att förvandla en vuxen man till en gråtande vuxenbebis som ska ha allt NU :P.

Avstängd

Jag gillar ändå att Ubisoft släpper nytt content hela tiden till AC. Det är annat än vad Rockstar gör i red dead. Folk fullkomligt skriker efter mer till RDR 2 singleplayer. Men det enda dom uppdaterar är online-delen men det borde man ha förväntat sig.

Rockstar har aldrig varit kända för att lyssna på communityn, såg att endast 33% spelar online på PS4 av alla spelare. Resten gör som jag som har spelat om RDR 2 snart tre gånger nu. Men har faktiskt börjat med AC Odyssey igen nu. Blev sugen på legacy of the first blade.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag gillar ändå att Ubisoft släpper nytt content hela tiden till AC. Det är annat än vad Rockstar gör i red dead. Folk fullkomligt skriker efter mer till RDR 2 singleplayer. Men det enda dom uppdaterar är online-delen men det borde man ha förväntat sig.

Rockstar har aldrig varit kända för att lyssna på communityn, såg att endast 33% spelar online på PS4 av alla spelare. Resten gör som jag som har spelat om RDR 2 snart tre gånger nu. Men har faktiskt börjat med AC Odyssey igen nu. Blev sugen på legacy of the first blade.

Rockstar har inte släppt något nytt singleplayer innehåll till GTA V heller. Har de sagt något om det till RDR2? Vore trist om de slutade med det. Kanske så att man får räkna med att det blir spelet + online enbart i framtiden.

Avstängd

Nästa AC verkar bli under vikingatiden.

https://www.youtube.com/watch?v=Eu2KyRTzbcA


signatur

PS5 och inget annat.

Testpilot
Skrivet av breahl:

Nästa AC verkar bli under vikingatiden.

https://www.youtube.com/watch?v=Eu2KyRTzbcA

Det vore ju underbart! Jag avslutade min medlemsrecension just med att önska att de gjorde ett spel med vikingar

Avstängd

Idag kom en stor uppdatering med bland annat för-questerna till atlantis expansionen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Snälla hjälp.

Jag älskar Odyssey men blir så snabbt uttråkad.

Vad kan jag testa för att erhålla intresse?


signatur

Ordo Ab Chao

Avstängd
Skrivet av Jaxalot:

Snälla hjälp.

Jag älskar Odyssey men blir så snabbt uttråkad.

Vad kan jag testa för att erhålla intresse?

Om du "älskar" Odyssey så kan jag inte se någon anledning till varför du blir uttråkad?

Du måste ju ta reda på varför du blir uttråkad först och främst.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Nästa AC verkar bli under vikingatiden.

https://www.youtube.com/watch?v=Eu2KyRTzbcA

Trevligt! Bra av dem också, eftersom Egypten/Grekland/Rom ligger rätt nära varandra blir det bättre variation med vikingar.

Medlem
Skrivet av breahl:

Om du "älskar" Odyssey så kan jag inte se någon anledning till varför du blir uttråkad?

Du måste ju ta reda på varför du blir uttråkad först och främst.

Jag gillar världen, jag gillar greek setting, jag gillar systemet med cultists, jag gillar storyn, men det som inte faller i smaken är gameplay, combat eller känslan utav att man delvis är i världen men ändå inte.

Intresset svalnar snabbt även om jag vill fortsätta.


signatur

Ordo Ab Chao

Avstängd
Skrivet av Fulci:

Trevligt! Bra av dem också, eftersom Egypten/Grekland/Rom ligger rätt nära varandra blir det bättre variation med vikingar.

Jo hade blivit lite tjatigt kan jag tycka. Senaste två spelen hör ju ihop på ett sätt som jag inte tänker skriva för då blir det spoiler.

Blir kul med något nytt och vikingar kan bli en rolig AC-era att uppleva!


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Jaxalot:

Jag gillar världen, jag gillar greek setting, jag gillar systemet med cultists, jag gillar storyn, men det som inte faller i smaken är gameplay, combat eller känslan utav att man delvis är i världen men ändå inte.

Intresset svalnar snabbt även om jag vill fortsätta.

Ah ok, själv tycker jag combat i dessa två senaste spel är mycket bättre än i gamla AC-spel. Fast det är inte direkt något riktigt lönnmördande i dessa som det varit i tidigare spel om man gillade det. Spelar remastern på AC 3 nu och det är kul med lite omväxling, där är det mycket lönnmord.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ah ok, själv tycker jag combat i dessa två senaste spel är mycket bättre än i gamla AC-spel. Fast det är inte direkt något riktigt lönnmördande i dessa som det varit i tidigare spel om man gillade det. Spelar remastern på AC 3 nu och det är kul med lite omväxling, där är det mycket lönnmord.

Ahhhhh just det, ska ladda ner och testa det också. ^^


signatur

Ordo Ab Chao

Avstängd

Funderade lite nu då jag satt på wiki varför det inte kommit något spel om dessa.

https://assassinscreed.fandom.com/wiki/Japanese_Brotherhood_o...


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Om ni spelat new game+ som jag har gjort och fortfarande inte dingat level 99 så finns det en glitch man kan ta hjälp av just nu. Ubisoft kommer säkert ta bort den i nästa uppdatering så skynda er innan måndag eller tisdag med att göra det. Jag levlade från 80-99 på typ en timme igår.

Jag tycker inte det är fusk utan det är bara dåligt av Ubisoft att man inte kan bli maxlevel på två genomspelningar av både spelet och expansionen.

Mer info om hur ni ska göra finner ni här.

https://www.youtube.com/watch?v=5txjmFDpfZQ&t=73s


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Idag kom Atlantis expansionen och den verkar grym! Har bara spelat en bit in på del ett, men den känns mycket större än förra expansionen.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Verkar inte vara så många på fz som spelar det.

Men i morgon kommer tredje och sista delen av fate of atlantis expansionen som heter "judgement of atlantis".


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag har laddat upp, sparade mig tills alla delar var ute.

Avstängd
Skrivet av Fulci:

Jag har laddat upp, sparade mig tills alla delar var ute.

Ah ok smart.

Man får riktigt bra vapen och nya skills till alla builds i dessa expansioner.


signatur

PS5 och inget annat.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag började spela det för någon vecka sedan och är ca 7 timmar in! Tycker det är bra hittills, men att åka med skäppet är inte en favorit... Inte något AC faktiskt. Övriga delar är precis som jag förväntat mig.

Har bara grundspelet just nu, men beroende på hur mycket jag tycker om det så blir det DLCerna så småningom.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Avstängd
Skrivet av Grukk:

Jag började spela det för någon vecka sedan och är ca 7 timmar in! Tycker det är bra hittills, men att åka med skäppet är inte en favorit... Inte något AC faktiskt. Övriga delar är precis som jag förväntat mig.

Har bara grundspelet just nu, men beroende på hur mycket jag tycker om det så blir det DLCerna så småningom.

Alltså ta alla utsiktspunkter du kommer åt medan du spelar, då slipper du åka så mycket med skeppet. Jag teleporterar mig överallt nu då jag har hela kartan.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Har börjat spela expansionen nu till morgonkaffet, den verkar grym!


signatur

PS5 och inget annat.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av breahl:

Alltså ta alla utsiktspunkter du kommer åt medan du spelar, då slipper du åka så mycket med skeppet. Jag teleporterar mig överallt nu då jag har hela kartan.

Absolut! Det var min plan, tar alltid dem så fort jag ser dem. Gör så i alla UbiTowerspel! Men det är ett väldigt bra tips!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Testpilot
Skrivet av Grukk:

Absolut! Det var min plan, tar alltid dem så fort jag ser dem. Gör så i alla UbiTowerspel! Men det är ett väldigt bra tips!

Ett tips är också att OM du behöver skeppet för att åka till en ny area. Då teleporterar du till en utsiktspunkt vid en stad som har en hamn (finns en egen waypoint för hamnar). Spring ner till hamnen i den staden och kalla dit ditt skepp sen kan du åka därifrån och sparar tid på skeppet.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Harakiri:

Ett tips är också att OM du behöver skeppet för att åka till en ny area. Då teleporterar du till en utsiktspunkt vid en stad som har en hamn (finns en egen waypoint för hamnar). Spring ner till hamnen i den staden och kalla dit ditt skepp sen kan du åka därifrån och sparar tid på skeppet.

Låter som ett riktigt Quality of Life-tips! Tack!

Hur stort skulle ni säga att Odyssey är i jämföresle med Origins?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Avstängd
Skrivet av Grukk:

Låter som ett riktigt Quality of Life-tips! Tack!

Hur stort skulle ni säga att Odyssey är i jämföresle med Origins?

Bra fråga, men med denna atlantis dlc så är det nog större, var nog större innan med för havet är väldigt stort.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Jag har hittat ett minus nu med dlc:n som kom idag.

Det är ett rent helvete att ta sig runt i staden Atlantis för den är uppbyggd på flera lager på höjden. Så man vet inte riktigt vilket lager man ska ner till ibland när man ska till en speciell plats. Men den är vacker!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ah ok smart.

Man får riktigt bra vapen och nya skills till alla builds i dessa expansioner.

Smart vet jag inte : ) men hade mycket annat att spela så kunde ta en lång paus.

En riktigt stor uppdatering började ladda ner för mig nu.

Skriv svar