FZ Community Summer Challenge 2019: "Gaming - Istället för skogsbränder"

Medlem
Skrivet av omgponies:

Spela från Tier 1 till Tier 10 på ett nytt träd?

Då har jag klarat ut WoT iaf 7 ggr! Hade jsg haft mer ingame credits hade jag klarat mer, men orkar inte farma credits...


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Avklarade:

Diablo 2 LoD
https://imgur.com/a/kQGpyea

Serious Sam: The Second Encounter
https://imgur.com/hZP9c3a

Medlem
Skrivet av Seybsnilksz:

Är det okej med WADs till Doom 2? Jag antar att det räknas som något slags DLC.

I så fall har jag påbörjat Claustrophobia 1024 2: The Mystery of Too Many Maps.

Ja, det tycker jag nog tusan! Vi är ju FZ liksom! Sånt ska premieras!

Skrivet av 4liv3:

Påbörjat: Diablo 3 - vet inte om max level eller story räknas högst här, jag kör story.

Skulle säga story.

Skrivet av PcGamer:

Har funnit en lösning på hur jag ska ta bilder från MDK tack vare ett ypperligt program vid namn MSI Afterburner=). Vet dock inte hur jag ska kunna bevisa att bilderna är från tre olika svårighetsgrader, hade gått om jag hade kunnat få rörliga bilder som visar skadan.

Just att det är olika svårighetsgrader spelar mindre roll Det är att du klarat det som spelar roll. Men, du kan j också fota slutet på din mobiltelefon och ladda upp Det är enklare!

Skrivet av Roten:

Avslutade spel:
- Total War Medieval 2
- Total War Attila
- Total War Rome 2
- Total War Napoleon

Fråga: Hur sjutton klarar man ut World of Tanks?!

Du har inga bilder från dessa avklarade titlar? Jag är ganska lös i kraven, men jag behöver något iaf!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Avklarat:
Assassin's Creed Rogue (PC)
https://i.imgur.com/8Ud1VeM.jpg

Påbörjade:
Stardew Valley (PC), ingen aning hur man ska "klara" detta, finns det något slut? Någon som kan tipsa om någon achievement som kan uppfylla kravet?

Är tyvärr lite dåligt insatt i just den titeln, men sätt annars ett långtgånget mål, och klara det kanske?

Skrivet av 4liv3:

Räknas en runda i Binding of Isaac som ett avklarat spel? Eller var landar rogue-lites?

Får säga att en avklarad runda är propert. När sista bossen dött.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Ja, det tycker jag nog tusan! Vi är ju FZ liksom! Sånt ska premieras!

Skulle säga story.

Just att det är olika svårighetsgrader spelar mindre roll Det är att du klarat det som spelar roll. Men, du kan j också fota slutet på din mobiltelefon och ladda upp Det är enklare!

Du har inga bilder från dessa avklarade titlar? Jag är ganska lös i kraven, men jag behöver något iaf!

Nej, tyvärr inte. Men ska tänka på det när jag klarar nästa spel!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Nu är posten uppdaterad! Säg till om jag missat något eller m ni har några frågor jag missat att svara på! Keep at it!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Påbörjat: Diablo 3 - vet inte om max level eller story räknas högst här, jag kör story.

Avklarat:
Diablo III

Bildbevis karaktär
Bildbevis avklarat spel *SPOILERS*
Screenshot på när jag skapade gubben glömde jag, men känner att en säsongs-karaktär borde räcka som bevis.

Påbörjat:
Diablo III: Reaper of Souls

Pågående:
Call of Duty WW2
Civilization V


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Avklarat:
Shadow of the Tomb Raider: The Forge DLC
https://imgur.com/dY8AYOn


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Är det någon som spelat Hellblade: Senua's Sacrifice och kan säga om jag hunnit mer eller mindre än 1/3 genom spelet om jag precis äntrar Surts domän? Har inte spelat det på kanske ett år eller mer så jag har ingen aning om hur långt jag hann spela. Känns lite onödigt att köra av det för utmaningen här och sedan bli diskad pga att jag hann spela lite för långt förut. Då kan jag lika gärna klara något annat spel och ta Senua lite senare.

Medlem
Skrivet av Ercarret:

Är det någon som spelat Hellblade: Senua's Sacrifice och kan säga om jag hunnit mer eller mindre än 1/3 genom spelet om jag precis äntrar Surts domän? Har inte spelat det på kanske ett år eller mer så jag har ingen aning om hur långt jag hann spela. Känns lite onödigt att köra av det för utmaningen här och sedan bli diskad pga att jag hann spela lite för långt förut. Då kan jag lika gärna klara något annat spel och ta Senua lite senare.

Surt är tidigt Spelade precis det. Det ör längre än man tror!


signatur

Videomupp

Medlem

@WildThing: Tack! Får se om jag tar Senua, Metro: Exodus eller Middle-Earth: Shadow of War som nästa spel. Har plötsligt en massa spel som jag bollar mellan.

Men i vilket fall som helst så vet jag nu att Senua är A-OK för utmaningen. 👍

Medlem
Medlem
Skrivet av Roten:

Då har jag klarat ut WoT iaf 7 ggr! Hade jsg haft mer ingame credits hade jag klarat mer, men orkar inte farma credits...

Hehe, ja det är inga problem att "klara av" WoT, det är ju bara att grinda på.

Men skulle man hinna fixa tier 1 till 10 innan Summer Challenge är slut? Jag hinner inte testa själv för jag är mitt uppe i ett annat spel som jag vill bli klar med.

Det vete tusan om jag skulle hinna även om jag försökte.

Skribent

Tänkte spendera ett par timmar med att spela igenom nya gratis DLC till The Messenger men kan ju ta en inteckning till den här tävlingen genom att springa igenom huvudspelet en gång till först.

Bilden är bara en bild på startskärmen för att visa att det är ett nytt game, men den visar ju även alla items och allt annat som vissa som inte spelat spelet kan se som en spoiler så jag lägger den i en spoilertagg.

Då kör vi!
Påbörjat:
The Messenger 100 % + DLC

edit: Hade visst glömt bort att det är en del jobb med att ta 100 %, men jag får stå mitt kast och jobba vidare

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Avklarat:
Diablo III

Bildbevis karaktär
Bildbevis avklarat spel *SPOILERS*
Screenshot på när jag skapade gubben glömde jag, men känner att en säsongs-karaktär borde räcka som bevis.

Påbörjat:
Diablo III: Reaper of Souls

Pågående:
Call of Duty WW2
Civilization V

Avklarat:
Diablo III: Reaper of Souls

Killscreen
Bevis End Credits


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av omgponies:

Avklarade spel:
Kingdom Come: Deliverance (PC) Bild
Kingdom Come: Deliverance (PC) DLC Band of Bastards Bild
Kingdom Come: Deliverance (PC) DLC A Woman's Lot Bild
Kingdom Come: Deliverance (PC) DLC From the ashes Bild
Kingdom Come: Deliverance (PC) DLC The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon Bild
Katana Zero Bild

Påbörjade spel:
Judgement (PS4)

Avklarade spel:
Kingdom Come: Deliverance (PC) Bild
Kingdom Come: Deliverance (PC) DLC Band of Bastards Bild
Kingdom Come: Deliverance (PC) DLC A Woman's Lot Bild
Kingdom Come: Deliverance (PC) DLC From the ashes Bild
Kingdom Come: Deliverance (PC) DLC The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon Bild
Katana Zero Bild

Judgement (PS4) Bild

Påbörjade spel:

Medlem

Påbörjade spel:
Heavy Rain
Prey

Avklarade spel:
Clustertruck Bevis
Vampyr Bevis
Halo Wars 2 Bevis

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Avklarat:
Diablo III

Bildbevis karaktär
Bildbevis avklarat spel *SPOILERS*
Screenshot på när jag skapade gubben glömde jag, men känner att en säsongs-karaktär borde räcka som bevis.

Påbörjat:
Diablo III: Reaper of Souls

Pågående:
Call of Duty WW2
Civilization V

Avklarat:
Civilization V (Brave New World, Gods & Kings aktiverat)
Bevis

Pågående:
Call of Duty WW2

Planerat:
The Binding of Isaac: Rebirth


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Backloggens befriare
Skrivet av keffkebab:

Påbörjat: Back to the Future - The Game

Avklarat: Back to the Future - The Game
https://www.trueachievements.com/game/Back-to-the-Future-The-...

Påbörjat: Diablo 2: Lord of Destruction (kan ju lika gärna slänga in det, eftersom att jag spelar det så mkt, så kan väl dra igenom det med min nästa tänkta char nu och passa på..!)


signatur

Ad hoc addendum

Skägg.
10 Chambers

Påbörjat: Blazing Chrome (Switch)


signatur
Medlem

Får man fråga när denna challange slutar? Sista augusti?

Sista Juli såg jag nu, det var ju synd, sommaren är ju till slutet av Aug annars


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Trots att jag har läst hur man gör. Har jag lite frågor. Eller en fråga. Hur bevisar man att man har klarat ett spel? Jag påbörjade nyligen ett nytt äventyr i Ghost Recon Wildlands Bolivia.

Medlem

@Freeman79a: Ta ett screenshot på något som tyder på att spelet är avklarat. Kan vara en achievement, end credits, eller att sista bossen ligger död framför din karaktär.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Påbörjat Steamworld dig 2!

Skägg.
10 Chambers

Avklarat: Blazing Chrome
(bevis)


signatur
Medlem
Skrivet av 4liv3:

Avklarat:
Civilization V (Brave New World, Gods & Kings aktiverat)
Bevis

Pågående:
Call of Duty WW2

Planerat:
The Binding of Isaac: Rebirth

Påbörjat:
The Binding of Isaac: Rebirth

Avklarat:
The Binding of Isaac: Rebirth
Bevis. En av mina snabbaste rundor någonsin, Delirium död under 16 minuter.

Började som Eden.
Start items: Sacred Heart, Guppy's Head
Första item room: Quad Shot

Blue Cap, Binky, Synthoil, 20/20, Pentagram, Tammy's Head, Brimstone etc etc.

Sjuk runda.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Uppdaterat!

Fan, den här sommaren var ju mycket kallare än förra. Är det bättre eller sämre för den här utmaningen tro?

Also, kör They are billions kampanj, men saaaatans vad lång tid det tar. Amazing! Men långsamt.


signatur

Videomupp

Medlem

Fan, det här har jag ju missat. Lovar att bidra med lite avklarade retrolir (om det inte är PC master race som gäller) inom kort!

Medlem
Skrivet av WildThing:

Also, kör They are billions kampanj, men saaaatans vad lång tid det tar. Amazing! Men långsamt.

Haha, en del spel är klockrena för Summer Challenge och andra är... mera tidskrävande. 😉

They are billions verkar intressant. Har inte spelat det men det ser ut som ett tower defense-spel vilket jag gillar så det borde vara right up my alley.

Edit: såg att main story i They are billions tar 47 timmar att klara av (enligt howlongtobeat.com). Jag väntar nog med den just nu. 😄

Ambassadör
Xbox

Jag bet ju tag i Assassin's Creed Black Flag och har helt sjunkit in i det... Åker bara runt och piratar så det kommer ta en stund att klara ut, haha.


signatur

Jump in.

Skriv svar