Populära spel du inte gillar - med motivering

Inaktiv
Skrivet av Dohman:

Tack alla för eran input! Jag har nu uppdaterat ämnet och reglerna, det som Harakiri skrev ovan stämmer helt - motivera alltid! Annars finns det ingen poäng som sagt.

Bra initiativ att ändra topic. Känns mer logiskt med tanke på svaren som kommit in i tråden

Medlem

Half Life 2 - helt ok spel, men inte så där bra som folk får det att låta som. Grafiken kanske var bra för sin tid men tyckte redan då att stilen var då bra tråkig. Gameplay känns som alla andra FPS genom tiderna, inget att hylla. Smaken är som baken, men folk får tycka vad dem själva vill.

LoZ: Majoras Mask - Förstår inte varför folk gillar detta spel, fann det att vara ytterst trist och tråkigt och jag ogillar verkligen tidsbegränsningar, urk. Trots att de ser ut som OoT som jag älskar bra mycket mer. Mött många som gillar detta, kanske inte på FZ men på många andra ställen på nätet samt irl.

The Last of Us - också ett helt okej spel, men tyvärr är gameplay tråkig och karaktärerna i sig helt är inte totala katastrofer men jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Spelet har lite intressanta grejer och gör lite saker på annat vis än andra zombie spel/serier/film men kan bara inte förstå vad som är så otroligt med detta spel, det är helt okej. Noll hype inför del 2 för min del.

Btw OP om du ser detta, gick in på din länk och fick upp en sida som bara säger att det inte finns några spel.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Tack! Någon som är inne på samma bana som jag Bara för att det var tråkigt för någon de 10 minuterna man testade så är det inte överskattat per definition.

Jag fastnade inte alls för Fortnite men skulle aldrig kalla det överskattat då det finns miljoner folk som uppenbarligen tycker det är asfett och med tanke på hur framgångsrikt det är så borde det ju ligga något i det. Samma gäller Minecraft och massa andra spel jag inte alls fastnat för.

Bara för att du inte vet vad ordet överskattat betyder, så behöver väl andra inte sluta avända det?


signatur

IDKFA

Medlem

Kanske skulle motivera mig om Half Life.

Det var ett enligt mig ett väldigt mediokert och alldeles för lätt spel när det kom. Spelets intro som folk prisade, var långt och utdraget... kom igen låt mig få spela spelet snart?!

Väl inne i spelet så var det alldeles för lätt kommer jag ihåg, ingen utmaning, och vart är storyn som alla pratade om? Inte mycket mer story än Doom. För sin tid var ju inte grafiken specielt banbrytande heller föe den delen.


signatur

IDKFA

Medlem

Alla nya spel som i princip leder dig genom hela spelet som om det vore en tutorial med pilar överallt och push this to open that osv. Sen har jag börjar störa mig på att spel har auto grab på kanter osv, så det är sjukt svårt att faila ett hopp eller liknande.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Wow. Varför känner jag mig så triggad när jag läser kommentarerna här? Haha
Ser att många av mina absolut favoritspel blir slaktade. ;-D

Medlem

Witcher 3.
Storyn må vara fantastisk och världen lika så, men Geralt är för mig en av de absolut tråkigaste karaktärerna som finns. En dryg och tråkig röst har han också, som man prompt måste lyssna på varannan minut.
Stridssystemet lämnar också mycket att önska, ingen tyngd alls trots att man svingar ett svärd med två händer. Noll tillfredställelse.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Testpilot
Skrivet av mrFluffy:

Kanske skulle motivera mig om Half Life.

Det var ett enligt mig ett väldigt mediokert och alldeles för lätt spel när det kom. Spelets intro som folk prisade, var långt och utdraget... kom igen låt mig få spela spelet snart?!

Väl inne i spelet så var det alldeles för lätt kommer jag ihåg, ingen utmaning, och vart är storyn som alla pratade om? Inte mycket mer story än Doom. För sin tid var ju inte grafiken specielt banbrytande heller föe den delen.

Det är rätt intressant att se tillbaka på det spelet. Man måste nog ha varit med och spelat spelen som fanns innan Halflife för att förstå den påverkan som spelet trots allt gjorde.
Du har helt rätt i att introt var långt, spelet i sig var lätt, grafiken var inte banbrytande och att storyn med dagens mått var ganska tunn. Det som Halflife gjorde var att ta alla dessa delar och trycka in dem i ett och samma spel.
På den tiden så fanns det snygga shooters utan story. Spel med story men som inte var first person shooters och såklart spel som var snygga. Valve tog helt enkelt alla dessa delar och byggde ett nytt spel som visade vart skåpet skall stå.
Det är i paritet med vad Witcher 3 gjorde för några år sen. De tog massor av delar och byggde ett grymt öppet spel med en stark story. Snygg grafik och många andra delar. Totalt är det helheten som gör att spelet blev så bra.

Men det är helt rätt. Koncentrerar man sig på delar av dessa spel så är ju dessa bitar inte bäst i klassen och som spelare har man ju olika saker man irriterar sig på och inte kan svälja. Därav tycker jag det är intressant att läsa folks motivationer i tråden

KoP
Medlem

Alla battle royal spel.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Att ett spel är överskattat är inte spelets fel, det är fansens...

Det är dock bara halva sanningen. Långt ifrån många spel likt Portal, som gick från att vara ett oväntat fantastiskt bonuslir i Orangebox, till att "-the cake is a lie!" yttrandes från alla hipsters och dess mammor.

Mycket utav all fanhype skapas ofta först av utvecklarna/utgivarna och spelsidor/influencers innan spelet ens är släppt. Att det sen blir en naturlig backlash mot det senare är ju inte konstigt.

Grundproblemet ligger i att spelindustrin, åtminstone när det kommer till AAA-spelen, är och har nu länge varit genomrutten. Där dåligt designade spel bedöms som bra eller mycket bra och de få AAA-spel som faktiskt är bra höjs upp som mästerverk. Det beteendet skapar också en negativ feedback loop, där gårdagens pest som exempelvis betal-dlc inte bestraffades och idag har vi mikrotransaktioner i 60$ singelplayer lir.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Witcher 3.
Storyn må vara fantastisk och världen lika så, men Geralt är för mig en av de absolut tråkigaste karaktärerna som finns. En dryg och tråkig röst har han också, som man prompt måste lyssna på varannan minut.
Stridssystemet lämnar också mycket att önska, ingen tyngd alls trots man svingar ett svärd med två händer. Noll tillfredställelse.

Det är en väldigt opopulär åsikt men jag håller faktiskt med. Den tillgjort rispiga och djupa rösten, helt avskalad på känslor låter bara ansträngd och ogenuin i mina öron och påminner mig mest om ett barns föreställning om hur en riktig tuffing ska låta. Det blir tyvärr oerhört tråkigt och intetsägande i längden om man inte tillåts se några andra sidor hos karaktären som väger upp, det blir inte så relaterbart helt enkelt.

Och inget illa menat till de som faktiskt uppskattar karaktären, det skulle jag också vilja då spelet i övrigt onekligen har sin tjusning.

Medlem

Vaddå "ett spel är inte per automatik överskattat bara för att du inte gillar det"? Så omvänt då: om ett spel är populärt, så kan det inte vara överskattat? Är "överskattat" inte en subjektiv bedömning som alla andra åsikter? Alltså om jag tycker att ett populärt spel är överskattat så är det ju min personliga åsikt, sedan att 20 miljoner andra gillar det förändrar ju inte saken. Det känns som om vi behöver komma överens om vad begreppet betyder.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Dom flesta spel ni skriver om håller jag inte med om. Tror att det ibland handlar om hur man mår årstid när man spelar mm. Mängden spel man spelar just då mm. Ibland är det bara att lägga ner ett spel och försöka igen om 6 månader. Och på den tiden speciellt idag så är det kanske inte ens samma spel. Jag har jätte problem med Gta spelen sen 3an(1&2 körde jag men försvan någonstans). Och när ett kommer ut så lämnar jag det flera gånger om. Klarade GtaV bara för en månad sen tex. Efter 3e försöket.

Jag funderade på om jag skulle gillat Star Craft 2 idag med min nya dator där man kan se text bättre än den gamla som hade mindre skärm igår, så jag håller med dig där tror jag. Sedan har jag kanske svårt med uppföljare ibland, när jag var sådär 10-12 år så var säkert Star Craft 1 bland det coolaste man kunde spela, ihop med de legendariska Command and Counqer-spelen.

Som svar på tråden:

Diablo 3: När det kom ut så var jag lite av en fantast, nostalgi, men det blev typ samma samma samma samma samma samma och åter igen samma pekande och pekande igen, det tyckte jag blev lite för monotont.

Zelda-spelen har jag aldrig fastnat för heller, spelade mest ett av spelen till N64 som handlade om att månen skulle krascha på jorden eller vad det var med några kompisar, det var roligt, tror jag.

Apropå GTA-serien och RDR-spelen så tror jag många som inte gillar spelen gör det för att storyn egentligen bara är en liten del av spelen. Vilket jag kan förstå om man förväntar sig mycket av storyn (Ja klart alla tycker olika och även jag gör det? Innan någon jantig person skulle påpeka något) Men det blir säkert rätt platt, hade tyckt att RDR2 hade varit ganska platt om jag inte hade förstått den röda tråden i spelet.

Dvs Arthurs sista tid i livet

Om jag inte går emot trådens regel här lite.

Onliefokus på många spel har också varit rätt ointressanta för mig. Battlefieldspelen, många av uppföljarna till vissa spel som blivit rätt hypeade som exempelvis RA3, The Sims (älskade ettan och tvåan men var ju barn då också), Sim City efter SC4... EA games destroys everything osv.

FIFA-spelen har jag inte heller aldrig gillat trots jag älskar fotboll.

Medlem

@WonderBoy: Ja precis så känner jag. Röstskådespelarens variation i tonläge är närmast obefintlig och alla situationer Geralt hamnar i låter därför likadant. Totalt uttryckslöst och rentav tråkigt.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av conthox:

Vaddå "ett spel är inte per automatik överskattat bara för att du inte gillar det"? Så omvänt då: om ett spel är populärt, så kan det inte vara överskattat? Är "överskattat" inte en subjektiv bedömning som alla andra åsikter? Alltså om jag tycker att ett populärt spel är överskattat så är det ju min personliga åsikt, sedan att 20 miljoner andra gillar det förändrar ju inte saken. Det känns som om vi behöver komma överens om vad begreppet betyder.

Du har rätt.

Men vi behöver inte komma överens om vad ordet betyder, då det redan finns i SAO. Det är bara några andra här som fått någon fixering vid ordet, som de själva inte förstår.

För att något ska vara överskattat så måste det gillas av många, det är vad ordet är, inget annat.


signatur

IDKFA

Inaktiv
Skrivet av mrFluffy:

Bara för att du inte vet vad ordet överskattat betyder, så behöver väl andra inte sluta avända det?

Lol.. vi säger så Faktumet att trådens topic ändrades och ordet överskattat togs bort visar ju att jag, och några andra, var inne på ett vettigt spår.

Ska man kalla något överskattat får man ju iaf komma med ett resonemang och inte bara "spelet sög och jag fatta inte det!".

Då kan man ju bara ge fan i att hänga på forum helt istället.

Medlem

Breath of the Wild var en enorm besvikelse för mig.
Jag älskar Zelda-serien och hade kört de flesta titlarna från första Zelda på NES till och med Twilight Princess på Wii och favoriten har nog alltid varit Ocarina of Time. Skyward Sword missade jag däremot.

Av alla dessa titlarna så är det BotW som har varit den största besvikelsen.
All Zelda-mystik och magi är som bortblåst. De har ersatt storyn, musiken, unika karaktärer, de unika templen och miljöerna med ett random Open World-spel med ett överdraget Zelda-skin med enformiga bossar, enformiga tempel/shrines, enformiga (om än stora) miljöer, NPC:er och musik man glömmer (hade nog knappt kunnat nämna två) osv, osv. Jag ogillade även hur man låste upp nästan alla färdigheter/items direkt i början av spelet vilket tog bort känslan av karaktärsutveckling, där man annars brukar hitta saker efterhand och där man ofta får använda dem i de tempel man hittar dem i.

Har man aldrig spelat ett Zelda-spel kan jag tänka mig att BotW känns maffigt, men som gammal Zelda-älskare kan jag inte tvinga mig själv till att tycka att de har lyckats behålla känslan och magin som de gamla spelen har, och tyvärr verkar det som att BotW 2 kommer att fortsätta i samma spår.

Jag behöver inga motargument här. Jag har diskuterat detta mer än tillräckligt med både vänner och andra fans. Jag vet att folk i regel gillar BotW och jag vet att jag står hyfsat ensam i min åsikt, men...

Breath of the Wild sög.

Inaktiv

En vanligt förekommande fenomen jag stör mig på är folk som låtsas ha spelat spel på internet. De har kollat på youtubevideor och läst i forum och bildat sig starka åsikter om ett spel utan att ens ha testat det. Känn er träffade!

Witcher 3 tyckte jag var aptrist men det är ju väldigt imponerande på många plan så jag kan förstå att folk gillar det.
Breath of The Wild tyckte jag var bland de bästa spelen som gjorts när jag spelade det. Nu i efterhand så tycker jag väl inte att det var så minnesvärt. Dock måste jag säga att hur spelvärlden är uppbyggd och hur man tar sig runt i den är bättre än alla andra open world spel jag spelat. Så de två spelen klarar sig från att hamna på min överskattat-lista

De enda jag direkt kan komma på är:

Half Life 2. Grafiken, animationerna och fysiken var mindblowing 2004, men själva spelet är ganska träligt att ta sig igenom. Början är väldigt bra men sedan blir det mer att man bara observerar själva spelet utifrån och tänker "wow vad bra det här är" men man har egentligen inte kul när man spelar.

Divinity: Original Sin. Visst är striderna väldigt bra och hur pass mycket man kan interagera med spelvärlden men storyn, världen i sig och karaktärerna är ganska trista.
När det kom ut var det flera som kallade det för ett av de bästa rollspelen någonsin vilket enligt mig är ganska tokigt.
Lite samma sak med Original Sin 2 även om det har bättre karaktärer och en maffigare spelvärld. Det känns som att det finns extremt mycket potential i de spelen som jag hoppas kommer till sin fulla rätt i Baldur's Gate 3.

Skrivet av Harakiri:

Dark Souls spelen.

Överskattade spel , bara för de är svåra så tyckte alla det var "inne" att gilla dem.
Buggigt skräp på PC som inte ens portades vettigt och folk fick modda det så det ens gick att spela.

Tycker det är ovanligt många som bara listar spel här utan att motivera sina åsikter. Då kan man ju inte ta det på allvar.

Nu finns det dock en remaster av Dark Souls 1 som fungerar finfint på PC, så ge det en chans till skulle jag säga.
Det jag gillar med spelet är inte nödvändigtvis bossfighterna (jag brukar summona andra spelare som hjälp) utan att bara springa runt och utforska en magisk fantasyvärld som har massvis med hemligheter och slåss med bland de mest realistiska svärden som finns i spel.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Lol.. vi säger så Faktumet att trådens topic ändrades och ordet överskattat togs bort visar ju att jag, och några andra, var inne på ett vettigt spår.

Ska man kalla något överskattat får man ju iaf komma med ett resonemang och inte bara "spelet sög och jag fatta inte det!".

Då kan man ju bara ge fan i att hänga på forum helt istället.

Du kanske ska ta en funderare själv på om du ska hänga på forum eller inte.

Du verkar mest vara ute för att förstöra folks trådar med undermåliga inlägg eller oneliners, sett från dina tidigare inlägg i olika trådar här på forumet.

Kanske dags att rannsaka sig själv månne?


signatur

IDKFA

Inaktiv
Skrivet av mrFluffy:

Du kanske ska ta en funderare själv på om du ska hänga på forum eller inte.

Du verkar mest vara ute för att förstöra folks trådar med undermåliga inlägg eller oneliners, sett från dina tidigare inlägg i olika trådar här på forumet.

Kanske dags att rannsaka sig själv månne?

Agree to disagree. Nog med offtopic

Medlem

@Sapiens: Håller med om att branschen är genomrutten, men även det är delvis konsumenternas fel eftersom de inte bara låter det ske utan ofta belönar det också. Men det var inte poängen...

Att utgivarna hypar upp ett spel till sjuka nivåer är inte att överskatta, det är bara PR. Enligt min mening i alla fall.

Medlem

Kul att läsa vad folk skriver! Så här långt leder Witcher 3 (mitt favoritspel!) och Half-Life 2...

Sen tänkte jag på en sak, ibland blir det ju nog så att ett spel är alldeles för gammalt för att kunna uppskattas. GTA III var ju otroligt på sin tid, totalt genombrott. Jag hade bara hunnit spela Vice City och San Andreas på sin tid och rådiggade dem. Förra året däremot tänkte jag "Varför inte köra GTA III? VC och SA var ju kul..." men det gick bara inte. Pallade inte ens fem, tio missions. Jag skulle ju självklart inte kalla det för överskattat eller liknande. Med den logiken borde jag inte ha med Ocarina of Time som bidrag, fast det var trots allt remastern till 3DS jag pratade om.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Det finns ju vissa spel som var väldigt uppskattade som jag aldrig förstod när det begav sig, och som jag aldrig kom in i, men jag känner inte riktigt att jag kan uttala mig om de spelen då.

Ett exempel är Half Life, där jag var 8 när det kom. Inledningen är som bekant en lång transportsträcka, men som åtta åring förstod jag aldrig det och var mest sur på spelet eftersom jag upplevde det som att jag inte kom någonstans. (Tålamodet var väl sådär också...)

Nåväl. Spel jag har spelat som jag inte vill stämma upp i hyllningskören kring.

Breath of the Wild

Här vill jag understryka att jag trots allt i princip varvat spelet. Jag har klarat alla 120 shrines, uppgraderat Tunic of the Wild till max osv. Känner att jag ändå spelat igenom spelet rätt ordentligt, men tycker spelet saknar en del saker som jag hoppas kan göras rätt i uppföljaren. Det är framför allt en sak som stör mig i spelet, och det är hållbarhets systemet. Förstår att tanken är att man ska tvingas använda olika vapen osv, men problemet som jag upplever det är att vapnen går sönder helt absurt fort. För att rensa ett läget med Moblins går man ofta igenom 2-3 vapen, och det gjorde att jag drog mig för att använda vapnen jag gillade. Jag upplevde nästan en ångest över att förstöra de vapnen jag gillade och kände att istället för att ges en massa möjligheter att spela spelet på olika sätt (vilket jag ändå tror var tanken) så slutade det med att jag kände mig hindrad från att spela spelet som jag ville spela det.

Samma gäller med att det inte gick att klättra i regnet. Det regnade på tok för ofta och klättringen var på tok för viktigt i spelet för att det ska vara okej att ha ett sådant system. Speciellt som det generellt sett var helt slumpgenererat. Finns ju få saker som är så tröttsamma som att höra regnet börja smattra samtidigt som du är ute och upptäcker och bara få lägga ner kontrollen i några minuter medan du väntar på att det ska sluta regna.

Kort och gott, jag förstår och uppskattar intentionerna, men för mig blev spelmekaniken de försökte implementera något som förstörde spelet för mig snarare än något som gjorde det bättre.

Utöver det kände jag att det berättandet föll ganska kort. Om vi jämför med tidigare spel så tycker jag att Ocarina of Time som hade en betydligt mindre värld kändes bredare och mer levande.

Red Dead Redemption 2

Återigen är det spelmekaniken som sätter käppar i hjulet för mig. Systemet med "kärnor" för fokus och hälsa var stökigt, och krånglade till spelet mer än jag kände att det gav. Det blev för mycket tid i menyer och för många gånger jag gjorde fel saker för att jag drog fler kortkommandon. Jag kände aldrig riktigt att handlingen och berättandet fångade mig och jag upplevde tyvärr de flesta karaktärerna som rätt tröttsamma.

Striderna kändes väldigt generiska, och handlingen grep inte riktigt tag om mig. Många av karaktärerna som Arthur ska vara starkt knutna till framstår som skitstövlar ganska omgående, och det är svårt att leva sig in i Arthurs dilemman med sin vänskap till Dutch när jag i princip hatar Dutch från första scenen uppe i bergen.

Final Fantasy VII

Här ska sägas direkt, speciellt med tanke på diskussioner som varit tidigare i tråden, att jag inte tycker FFVII är ett dåligt spel. Hade väldigt skoj med det och tycker många delar var väldigt bra. MEN, jag tycker också att det är det svagaste av Final Fantasy spelen som släpptes till Playstation. Där tycker jag att VIII har en betydligt mer gripande berättelse, intressanta karaktärer och inspirerande miljöer. Inte dåligt, men tycker åttan och nian är märkbart bättre.

Det är väl de där tydliga fallen av spel jag verkligen trodde jag skulle gilla, men som jag trots att jag spelat igenom spelen inte riktigt ser storheten.

Beträffande några exempel jag ser i tråden.

Jag förstår absolut kritiken mot Witcher 3. Just kontrollen är något jag själv hade väldigt stora problem med inledningsvis, både under min första genonspelning såväl som andra gången, men jag kände samtidigt att när jag väl fick känsla för känsligheten i styrspaken (om man spelade det på PS4 som jag gjorde då) så funkade kontrollerna i övrigt väldigt bra. Tycker spelet gjorde de sakerna jag klagade på i Breath of the Wild och Red Dead Redemption 2 rätt. Det gick att spela spelet på det sättet man själv ville och när det blev strider var inte de krångliga menyerna något som fick dig dödad stup i kvarten.

Jag förstår även kritiken mot Horizon, men tycker man får ta spelet lite för vad det är också. Det är inte revolutionerande. Men det tar många uppskattade element från andra spel och gör en rätt välpolerad kombination av det. Det tar det roliga med pilbågen och smygandet från de nya Tomb Raider spelen. Det snor lite öppen värld mekanik från Ubisoft. Släng in ett ganska rudimentärt snickerisystem, en lätt klichéartad handling om AI:n som dödar världen. Förstår verkligen att folk känner att spelet inte är så värst originellt, men jag tror också att många hade uppskattat det mer om de såg spelet för vad det är. En samling av nutida spelmekanik som sytts ihop. Det är som en gott och blandat påse liksom. Tycker jag ska väl läggas till.


signatur

Heja Blåvitt

Inaktiv
Skrivet av Dohman:

Kul att läsa vad folk skriver! Så här långt leder Witcher 3 (mitt favoritspel!) och Half-Life 2...

Sen tänkte jag på en sak, ibland blir det ju nog så att ett spel är alldeles för gammalt för att kunna uppskattas. GTA III var ju otroligt på sin tid, totalt genombrott. Jag hade bara hunnit spela Vice City och San Andreas på sin tid och rådiggade dem. Förra året däremot tänkte jag "Varför inte köra GTA III? VC och SA var ju kul..." men det gick bara inte. Pallade inte ens fem, tio missions. Jag skulle ju självklart inte kalla det för överskattat eller liknande. Med den logiken borde jag inte ha med Ocarina of Time som bidrag, fast det var trots allt remastern till 3DS jag pratade om.

GTA 3 är ju lite speciellt eftersom det först var med Vice City som GTA-spelen fick egna personligheter och bättre storys. GTA 3 är mer som GTA1 och 2 fast i 3d, huvudkaraktären pratar inte ens och settingen är inte "80-talets miami" eller "90-talets Kalifornien", utan det är bara....GTA. Den mesta av utvecklingstiden gick väl åt till att göra ett fungerande spel.

Medlem

Nu får ni sluta säga att Half-Life är överskattad. Ungefär lika överskattad som ångmaskinen.

Assassin's Creed däremot, där har ni något som på riktigt är överskattat. Samma sak tio spel i rad och inte ens det första var roligt eller omväxlande nog att spela igenom.

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Nu får ni sluta säga att Half-Life är överskattad. Ungefär lika överskattad som ångmaskinen.

Assassin's Creed däremot, där har ni något som på riktigt är överskattat. Samma sak tio spel i rad och inte ens det första var roligt eller omväxlande nog att spela igenom.

Wolfenstein, Doom eller Quake är väl ångmaskinen? Half Life är väl närmast ett ångstrykjärn om du frågar mig 😉


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Dohman:

Kul att läsa vad folk skriver! Så här långt leder Witcher 3 (mitt favoritspel!) och Half-Life 2...

Sen tänkte jag på en sak, ibland blir det ju nog så att ett spel är alldeles för gammalt för att kunna uppskattas. GTA III var ju otroligt på sin tid, totalt genombrott. Jag hade bara hunnit spela Vice City och San Andreas på sin tid och rådiggade dem. Förra året däremot tänkte jag "Varför inte köra GTA III? VC och SA var ju kul..." men det gick bara inte. Pallade inte ens fem, tio missions. Jag skulle ju självklart inte kalla det för överskattat eller liknande. Med den logiken borde jag inte ha med Ocarina of Time som bidrag, fast det var trots allt remastern till 3DS jag pratade om.

Haha håller med. jag spelade GTA4 på min gamla PS3 hemma hos föräldrarna, det var lite roligt att gå på klubben och supa och slå poliser på käften med automatvapen men det var så jävla fult allting, man blir så snabbt kräsen när det gäller grafik och detaljer alltså... GTA SA spelade jag under en gamerkväll och det var visserligen roligt i en kvart men det gick inte, däremot kanske storyn i GTA SA funkar bättre än i GTA4 om man skulle få för sig att spela om det.

Men just GTA3 kanske jag ska lägga på listan över populära spel jag inte gillar, det fanns ingenting med trean som tilltalade mig. VC och SA gjorde det rakt i genom.

Medlem

Battle Royal spel. Jag har visserligen bara testat dem lite, men jäklar vad tråkiga de är! Fattar inte alls varför de är så populära.

Inaktiv
Skrivet av Shogunshaman:

Battle Royal spel. Jag har visserligen bara testat dem lite, men jäklar vad tråkiga de är! Fattar inte alls varför de är så populära.

Ungefär av samma anledning som vissa tycker moba-spel är astråkigt eller vilken genre som helst för den delen

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Wolfenstein, Doom eller Quake är väl ångmaskinen? Half Life är väl närmast ett ångstrykjärn om du frågar mig 😉

Ångstrykjärnet är ingen dålig uppfinning, så det kan jag nästan hålla med om. ;]

Skriv svar