Det händer...? Ytterligare tecken på Red Dead Redemption 2 till pc

Medlem
Skrivet av Preacher81:

Varför sitta och trycka på om det skall släppas till PC eller ej? What is the point?

Ett JA eller ett rakt NEJ!

Så gå vidare.

Förmodligen som Conthox skriver men jag tror även att Rockstar vill hålla på det så länge som möjligt så folk som egentligen vill spela på PC men som antingen inte orkar vänta alternativt inte tror att det kommer, köper det först en gång på konsol och sen ytterligare en gång när det släpps på PC. Caching x 2.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Skumt, fick ingen notifikation på e-mail utan råkade bara se att du skrivit till mig nu.
Nej, jag menar inte att jag kommer avstå spelet utan köper det helst till Steam, annars på R* Social Club som ändå kommer krävas. EPiC vill jag dock helst inte stödja även om jag nu har installerat deras launcher. Gillar inte deras uppköp av exklusiviteter. Men framförallt så skulle jag sakna achievments, spelstatistik, bilder, gemenskapen som jag verkligen gillar med Steam plattformen.

Skrev kanske lite otydligt i förra inlägget, hehe. Så jag kommer inte stå över spelet. No sir.

Ah ok. Kan hålla med, jag tycker det blir lite jobbigt med flera launchers, flera friendlists och så vidare.

Tänkte väl det, är som jag förstått ett riktigt bra spel


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Vad gör Epic dom är så vidrigt? kan nån förklara för en som inte vet

Jag antar att dom syftar på att det är för att de köper sig exklusivitet för vissa spel, men jag förstår inte heller riktigt varför man är så upprörd över det.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Jag antar att dom syftar på att det är för att de köper sig exklusivitet för vissa spel, men jag förstår inte heller riktigt varför man är så upprörd över det.

Dels det, och dels Tencent:s inblandning i företaget. Finns alldeles säkert fler anledningar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Vad gör Epic dom är så vidrigt? kan nån förklara för en som inte vet

Google är din vän.
Helt seriöst, du får nog ett mycket bättre och sammanfattat svar på din fråga om du googlar det.
Kort och gott håller de stora speltitlar gisslan för att tvinga oss konsumenter till att använda deras platform.
Så de har på sättovis startat ett slags platformskrig på PC marknaden, som präglades av valfrihet innan.
För att inte tala om alla nackdelar med deras launcher.

Medlem
Skrivet av loerk:

Google är din vän.
Helt seriöst, du får nog ett mycket bättre och sammanfattat svar på din fråga om du googlar det.
Kort och gott håller de stora speltitlar gisslan för att tvinga oss konsumenter till att använda deras platform.
Så de har på sättovis startat ett slags platformskrig på PC marknaden, som präglades av valfrihet innan.
För att inte tala om alla nackdelar med deras launcher.

Var inte Steams usla ersättning till utvecklarna en stor anledning också? Eller var det bara tomt prat? Vad jag läst iaf.

Medlem

Förlåt mig, men redemtion 2 är 3e red dead spelet, gör lite ont i mina ögon när ni kallar red dead 3 för red dead 2
1. Red dead revolver
2. Red dead redemtion
3. Red dead redemtion 2

Medlem
Skrivet av loerk:

Google är din vän.
Helt seriöst, du får nog ett mycket bättre och sammanfattat svar på din fråga om du googlar det.
Kort och gott håller de stora speltitlar gisslan för att tvinga oss konsumenter till att använda deras platform.
Så de har på sättovis startat ett slags platformskrig på PC marknaden, som präglades av valfrihet innan.
För att inte tala om alla nackdelar med deras launcher.

Glöm inte kinesiska staten som har sina fingrar med i epic

12
Skriv svar