Medlem
Hugo i TV

Hej

Satt och prata barnminne och kom in på Hugo som man kunde spela på TV.
Sen börja jag fundera på ping och ”lagg” och hur funkade Hugo?
Spela man överhuvudtaget för där måste väl varit riktigt bra med lagg liksom?
Dels styra via vanlig telefon samt att de skulle in i en burk osv. Eller var spelet så sjukt bra nätkodat så man kunde spela de i live TV utan lagg?

Nån som vet hur Hugo faktiskt funka?

Inaktiv

Ingen aning men jag gissar och hoppas att spelet var programmerat på ett sånt sätt att det tillät en viss sorts delay för sina inputs som att vissa spel har vad man kallar "coyote time" där man fortfarande tillåts att hoppa i 0.5 sekunder efter att spelaren sprungit av kanten och inte längre nuddar marken.

Medlem
Skrivet av delli:

Hej

Satt och prata barnminne och kom in på Hugo som man kunde spela på TV.
Sen börja jag fundera på ping och ”lagg” och hur funkade Hugo?
Spela man överhuvudtaget för där måste väl varit riktigt bra med lagg liksom?
Dels styra via vanlig telefon samt att de skulle in i en burk osv. Eller var spelet så sjukt bra nätkodat så man kunde spela de i live TV utan lagg?

Nån som vet hur Hugo faktiskt funka?

Som jag minns det var det en jädrans massa lagg för det mesta, var ju flera personer som tryckte på knapparna tusen gånger innan något hände, och ibland hände ingenting och de dog. "Sista chansen nu, kompis".

Har för mig jag läst det något om hur just Hugo och Rummel och Rabalder fungerade någonstans på internet, men minns inga detaljer. Ska försöka hitta.

Medlem

Verkade vara sjukt mycket lagg ja, spelet funkade väl som ett modem, alltså, tonval eller vad det heter, ljudet gav kommandot?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Podden P3 Spel har faktiskt gjort ett avsnitt om Hugo. Finns på Acast och gissningsvis SR Play. Rekommenderas!

1
Skriv svar