World of Warcraft - Classic

Medlem

Har jag förvarnat min fru om att jag kommer börja spela ? . Ja !
Kommer jag bli halvt beroende ? . Ja !
Har jag för lite tid ? Ja !

NE hunter blir det såklart ! . Men skulle gärna vara kul att spela med några som är 25+ ,

Medlem

klart det blir Classic!

Medlem
Skrivet av Notumforce:

nja, vet inte varför classic skulle vara bättre än dagens version.

Saker tog längre tid då än idag men samma kunskapströskel, om man nu inte var med i top guild som jagade worlds first o liknande det krävde lite extra meck.

Hade ju varit kul om dom hade inaktiverat addon läge så man måste köra vanilla interface.

En mer passande fråga är varför dagens version skulle vara bättre.
Även fast jag inte tänker ge mig in i det så är vanilla undisputed champion bland versionerna.

Inga miljoner siffor, alla klasser kan inte göra allt, ingen matchmaking, man behövde prata med folk.
Svår pve generellt, iaf jämfört med dagens mått. körde upp en gubbe till max på ett par dagar i nuvarande, sa inte ett ord till någon, dog aldrig. ah, jävla håll i handen spel.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Svår pve generellt, iaf jämfört med dagens mått

Pratar vi raidmässigt var Vanilla inte svårare. Det var utmanande då(dels för att det var 40man, mer folk som faila/inte var så heta), men raids är svårare nu.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv

Kanske kommer skapa en karaktär för att få en känsla av nostalgi.
Efter några timmar kommer jag inse hur tråkigt, grindigt, segt och allmänt oslipat det är jämfört med 8.2 och därmed radera min karaktär medan jag fortfarande har ett fint minne kvar från vanilla

That ship has sailed!

Medlem
Skrivet av Fezk:

Pratar vi raidmässigt var Vanilla inte svårare. Det var utmanande då(dels för att det var 40man, mer folk som faila/inte var så heta), men raids är svårare nu.

det kanske stämmer, syftade mer på vägen mot max level. Som var mycket större del av spelet i vanilla, även vägen mot att ens kunna raida var större. Själv skulle jag inte ha något emot ifall blizzard fläskade på vanilla släppet lite mer, fler instanser osv hade kanske kunnat locka mig mer att köra, nuvarande wow är däremot alldeles för over the top för mig.

Instanser där gear för alla klasser vars andra specs inte gick att använda kanske droppas.

Medlem

Ska bli intressant att se hur dagens kids som ska försöka sig på classic. Tänk er den där asjobbiga tanken som alltid rushar en instans i 8.x, som nu ska ge sig in i dead mines för första gången 😂


signatur

IDKFA

Medlem

Väldigt taggad på classic. Har till och med köpt ny dator och skärm så att jag kan avnjuta det hela i bättre upplösning och högre fps

Lutar åt orc shaman på pvp-server.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

En mer passande fråga är varför dagens version skulle vara bättre.
Även fast jag inte tänker ge mig in i det så är vanilla undisputed champion bland versionerna.

Inga miljoner siffor, alla klasser kan inte göra allt, ingen matchmaking, man behövde prata med folk.
Svår pve generellt, iaf jämfört med dagens mått. körde upp en gubbe till max på ett par dagar i nuvarande, sa inte ett ord till någon, dog aldrig. ah, jävla håll i handen spel.

Tycker man vanilla är bäst ja då blir det inte mycket till diskussion:)

Men helt klart du och jag hade olika upplevelser i Vanilla.

Nu tycker jag inte senaste expansionen (bfa)var nått vidare ,gillade dock legion och dess features.

Men återigen jag vet inte hur classic kommer hanteras framåt med uppdateringar etc, men är det full ös om ett år då kanske jag hoppar på tåget.

Just nu så tänker jag inte bränna tid på att spelat något jag redan spelat för 13-14år sen när jag inte vet hur bra classic kommer hanteras av activision då blizzard som skapade warcraft, world of warcraft knappt existerar längre.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Simon_rosvall:

Har jag förvarnat min fru om att jag kommer börja spela ? . Ja !
Men skulle gärna vara kul att spela med några som är 25+ ,

Jag behövde inte förvarna min fru. Hon hänger på och spelar precis som i vanilla.
Apropå ålder, har vi knappt någon som är under 30 år i det gänget vi kommer att spela med. Själv är jag 52.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Esri:

Inte i raids däremot.

Majoriteten av specs går inte att raida med i vanilla wow, antingen så är de alldeles för dåliga eller så tillför de inget. Paladiner, shamaner, präster och druider är ingenting annat än healers.

Funkar att köra dom som annat i raid också om du vet vad du håller på med, visst du kommer inte upp i samma dps som rogue/mage/warrior gör i dps och liknande, men om du vet hur du ska göra så kan definitivt göra nytta. T.ex kan du tanka i stort sett alla bossar i vanilla som druid förutom dom som har tankbusters, du kan även göra hög dps som feral om du har wolfshead helm och mcp från gnomeregan.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Tycker man vanilla är bäst ja då blir det inte mycket till diskussion:)

Men helt klart du och jag hade olika upplevelser i Vanilla.

Nu tycker jag inte senaste expansionen (bfa)var nått vidare ,gillade dock legion och dess features.

Men återigen jag vet inte hur classic kommer hanteras framåt med uppdateringar etc, men är det full ös om ett år då kanske jag hoppar på tåget.

Just nu så tänker jag inte bränna tid på att spelat något jag redan spelat för 13-14år sen när jag inte vet hur bra classic kommer hanteras av activision då blizzard som skapade warcraft, world of warcraft knappt existerar längre.

Kanske vi hade, vi kan lämna det där, spelar ju inte så stor roll.
Håller med dig i övrigt, man nötte ju sönder spelet som grabb, därför kommer jag inte spela det.
Har fullt upp med andra spel, eve online kör jag varje dag och det är lite svårt för valfritt mmo att ta den platsen, speciellt om man redan spelat det.

Medlem
Skrivet av Valpon:

Funkar att köra dom som annat i raid också om du vet vad du håller på med, visst du kommer inte upp i samma dps som rogue/mage/warrior gör i dps och liknande, men om du vet hur du ska göra så kan definitivt göra nytta. T.ex kan du tanka i stort sett alla bossar i vanilla som druid förutom dom som har tankbusters, du kan även göra hög dps som feral om du har wolfshead helm och mcp från gnomeregan.

Problemet med raids är att det finns extremt lite gear som hjälper dig. All druid gear är healing. Random leather items går sällan till druider heller. Druider är healers i vanilla, man ska inte förvänta sig något annat. Det är som enhancement shamaner, de fungerar inte, deras gear är för healing. Blizzard designade inte spelet efter specs i vanilla, varje klass har en roll i raids, de andra kan fungera men man ska inte tro att "ÖöÖÖööÖ Jag SkA kÖRa RET PaLA". Ingen kommer vilja ha med dig i raids.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Kanske kommer skapa en karaktär för att få en känsla av nostalgi.
Efter några timmar kommer jag inse hur tråkigt, grindigt, segt och allmänt oslipat det är jämfört med 8.2 och därmed radera min karaktär medan jag fortfarande har ett fint minne kvar från vanilla

That ship has sailed!

Jag tänkte likadant, men efter lite tid i betan så ändrade jag prompt min uppfattning.

I Classic så blir folk generellt mer benägna att interagera med varandra och samarbeta pga av avsaknaden av diverse funktioner.

Jag hade ett genuint nöje i betan bara att levela och göra quests med främlingar. Från och med lv10 kändes det mer utmanande.

Retail i all ära, men för mig tar alla automatiserade funktioner, all instant gratifikation, konstant malande av dailies och alla belöningar som gärna ska rollas rollas så bra som möjligt väldigt tröttsamt.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Inaktiv
Skrivet av Magroth:

Jag tänkte likadant, men efter lite tid i betan så ändrade jag prompt min uppfattning.

I Classic så blir folk generellt mer benägna att interagera med varandra och samarbeta pga av avsaknaden av diverse funktioner.

Jag hade ett genuint nöje i betan bara att levela och göra quests med främlingar. Från och med lv10 kändes det mer utmanande.

Retail i all ära, men för mig tar alla automatiserade funktioner, all instant gratifikation, konstant malande av dailies och alla belöningar som gärna ska rollas rollas så bra som möjligt väldigt tröttsamt.

Gött att du gillar det. Det är inget för mig iaf

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Gött att du gillar det. Det är inget för mig iaf

Så vad gör du inne i denna tråd? Jag skrev ju i trådstarten, den här tråden är til för de som ska spela Classic. Inte för negativa människor som inte kan unna folk något de gillar. Fattar inte varför folk ska in här och skriva. Jag ska inte minsan inte spela bla bla bla... (töntigt, och omoget)


signatur

IDKFA

Inaktiv
Skrivet av mrFluffy:

Så vad gör du inne i denna tråd? Jag skrev ju i trådstarten, den här tråden är til för de som ska spela Classic. Inte för negativa människor som inte kan unna folk något de gillar. Fattar inte varför folk ska in här och skriva. Jag ska inte minsan inte spela bla bla bla... (töntigt, och omoget)

Ojdå.. någon är på dåligt humör!

Jag svarade på frågan som ställdes på framsidan "Ska du spela World of Warcraft Classic?".
Det framgick inte av rubriken på framsidan att tråden endast var till för folk som bestämt sig för att spela classic och att alla andra absolut inte fick lov att skriva i den.

Läste inte första inlägget då jag kom direkt till sista sidan och senaste inlägget när jag klickade och antog såklart att det bara var en helt vanlig tråd om ifall man ska spela classic eller inte.

Ta det lugnt, grabben

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Tycker man vanilla är bäst ja då blir det inte mycket till diskussion:)

Men helt klart du och jag hade olika upplevelser i Vanilla.

Nu tycker jag inte senaste expansionen (bfa)var nått vidare ,gillade dock legion och dess features.

Men återigen jag vet inte hur classic kommer hanteras framåt med uppdateringar etc, men är det full ös om ett år då kanske jag hoppar på tåget.

Just nu så tänker jag inte bränna tid på att spelat något jag redan spelat för 13-14år sen när jag inte vet hur bra classic kommer hanteras av activision då blizzard som skapade warcraft, world of warcraft knappt existerar längre.

Tyckter också Legion är den klart bästa expansionen hittills, bra avvägning i hur mycket tid man var tvungen att lägga för att se det mesta. Spelande aldrig under vanilla då jag var konsoltorsk utan började först 2007. Skulle dock inte kunna eller vilja lägga den tiden igen på spelet men håller med om att jag saknar den sociala biten lite fast även det blev ju bättre i Legion tyckte jag. Kommer så klart att testa classic dock men tror inte det blir mer än så.

Medlem
Skrivet av Esri:

Problemet med raids är att det finns extremt lite gear som hjälper dig. All druid gear är healing. Random leather items går sällan till druider heller. Druider är healers i vanilla, man ska inte förvänta sig något annat. Det är som enhancement shamaner, de fungerar inte, deras gear är för healing. Blizzard designade inte spelet efter specs i vanilla, varje klass har en roll i raids, de andra kan fungera men man ska inte tro att "ÖöÖÖööÖ Jag SkA kÖRa RET PaLA". Ingen kommer vilja ha med dig i raids.

Visst deras tier gear är för healing, men då är ju inte tier gear bis på långa vägar för någon klass i stort sett. Det är som att säga att all warrior gear är för tanking när warriors gör överlägset högst dps endgame. Man kan garanterat få en plats i en raid som något som inte är optimalt, beroende på vad det är för huild man är med i.

Medlem
Skrivet av Magroth:

Jag tänkte likadant, men efter lite tid i betan så ändrade jag prompt min uppfattning.

I Classic så blir folk generellt mer benägna att interagera med varandra och samarbeta pga av avsaknaden av diverse funktioner.

Jag hade ett genuint nöje i betan bara att levela och göra quests med främlingar.

Jag delar din uppfattning till 100%. Blizzard har genom åren utvecklat spelet allt längre och längre bort från den klassiska tanken bakom ett MMOG och jag tror att WoW Classic kommer primärt att uppskattas av dem som tycker om att spela med andra och känna sig som en del av en community.

Däremot tror jag att onlinespelare med den nya generationens mindset kommer att tröttna på Classic ganska omgående.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Avstängd
Skrivet av phi:

Nej, inte man utan jag personligen. Alla som spelat vanilla i en mer seriös guild vet hur fantastiskt tidskrävande det är när du väl börjar raida flera kvällar i veckan och jag har inte den tiden eller engagemanget idag som jag hade på vanilla-tiden när jag hade all tid i världen. Det hade givetvis varit roligt men det är vore inte realistiskt på något sätt idag.

Hade jag däremot tyckt att det var roligt att bara lalla runt, grinda upp karaktärer, göra quests och pvpa lite då och då så hade det säkert möjligt.

Precis, guilden jag var med i raidade söndag-fredag 19-00. Men vi var ju bland toppen i världen med och det kanske inte alla här hade tänkt vara.

Jag vägrar allt farmande igen och ser inget kul i att spela ett spel som wow på "skoj". Ni som inte spelat vanilla vet verkligen inte hur mycket tid det tog.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Precis, guilden jag var med i raidade söndag-fredag 19-00. Men vi var ju bland toppen i världen med och det kanske inte alla här hade tänkt vara.

Jag vägrar allt farmande igen och ser inget kul i att spela ett spel som wow på "skoj". Ni som inte spelat vanilla vet verkligen inte hur mycket tid det tog.

This. Jag kommer ihåg grindet av alla material, reputations, guld bara för att ha råd med respecs och repairs, fiskande för flasks m.m. Raids i vanilla är långt ifrån svåra när det kommer till mechanics, men fy fan vad mycket tid allt tog. Vi hade iofs roligt fiskande i alterec valley under war effort tiden, när alla försökte pvp:a så stod 5-8 personer ifrån vår guild och fiskade, när alliance närmade sig hordes bas så slogs vi tillbaks, tryckte upp dem till bron och drog tillbaka och fiskade i väntan på att de skulle lyckas komma tillbaka. 6h långa AV:s was the shit.

Moderator | Testpilot

Nu kräver jag att samtliga som deltar i den här tråden skärper sig. Det är inte svårt att diskutera ett spel och vad man föredrar utan att det ska bli tjafs. All denna pajkastning och allmänt fjantigt uppförande hör inte hit.

Det är helt okej att jämföra WoW-classic med senaste versionen, hur det var att spela i gamla dar, samt vad som var "bäst/starkast", men håll det på en sansad nivå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

För er som inte haft möjligheten att delta i Classic beta, rekommenderar jag denna genomgång av TipsOut kring hur det varit och spelets status generellt.

https://www.youtube.com/watch?v=A2_-Fg3p0b0


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu kräver jag att samtliga som deltar i den här tråden skärper sig. Det är inte svårt att diskutera ett spel och vad man föredrar utan att det ska bli tjafs. All denna pajkastning och allmänt fjantigt uppförande hör inte hit.

Det är helt okej att jämföra WoW-classic med senaste versionen, hur det var att spela i gamla dar, samt vad som var "bäst/starkast", men håll det på en sansad nivå.

Vadå samtliga, ser massor som håller god ton... Rikta "skärpningar" mot folk som beter sig illa istället.

Moderator | Testpilot
Skrivet av KeyserSoze:

Vadå samtliga, ser massor som håller god ton... Rikta "skärpningar" mot folk som beter sig illa istället.

Du vet precis vad jag menar. Det är inte annorlunda från när lärare i skolan säger åt alla att skärpa sig även om det bara är två personer som håller på. Alla ska hålla god ton, de som redan gör det ska givetvis fortsätta, och de som inte gör det ska börja.

Den här gången var det otroligt många fler personer än vanligt som höll på med strunt. Det mesta jag personligen behövt ta hand om faktiskt.

Nog om det. Åter till ämnet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du vet precis vad jag menar. Det är inte annorlunda från när lärare i skolan säger åt alla att skärpa sig även om det bara är två personer som håller på. Alla ska hålla god ton, de som redan gör det ska givetvis fortsätta, och de som inte gör det ska börja.

Den här gången var det otroligt många fler personer än vanligt som höll på med strunt. Det mesta jag personligen behövt ta hand om faktiskt.

Nog om det. Åter till ämnet.

Jag tror inte på den typen av kollektivism, det är därför jag ifrågasätter.
Om man nu bryter mot forumets regler så borde man väl få höra det personligen.

Jaja..

Moderator | Testpilot
Skrivet av KeyserSoze:

Jag tror inte på den typen av kollektivism, det är därför jag ifrågasätter.
Om man nu bryter mot forumets regler så borde man väl få höra det personligen.

Jaja..

Det kan jag acceptera, så det är lugnt. Handlar också om att det bara är lättare och mer effektivt att göra såhär. Jag tycker inte det är dumt alls att sätta ned foten så alla vet vad som gäller. Personer som håller god ton är ofta (om inte alltid) smart nog att förstå att det inte gäller dem (och tar inte åt sig), utan folket som hållit på.

Men nu fortsätter jag trotts att jag vad oss återgå till ämnet. Ber om ursäkt. Vi släpper det nu.

Har ni andra några övriga frågor eller funderingar hör av er till oss i PM eller på annat vis.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inte långt kvar nu, är mer och mer peppad. Dividerar fram och tillbaks om villen klass jag ska spela. Nu lutar det åt priest, älskade shadow priest och disc. Men vette tusan om man måste spela holy i vanilla 😶


signatur

IDKFA

Inaktiv
Skrivet av mrFluffy:

Inte långt kvar nu, är mer och mer peppad. Dividerar fram och tillbaks om villen klass jag ska spela. Nu lutar det åt priest, älskade shadow priest och disc. Men vette tusan om man måste spela holy i vanilla 😶

Verkar sådär kul att tvingas till att spela vissa specs. Ser inte det roliga i det alls

Skriv svar